بازدید 6522
انگشت اتهام به سوی اصفانیان و سیستم استانی‌اش

اشتباهات عجیب داوران گمنام و انتخابات فدراسیون

کد خبر: ۱۰۲۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵ 15 December 2020

جدا از سلسله اشتباهات داوری علیه ذوب‌آهن اصفهان که منابع آگاه می‌گویند ریشه داخلی دارد و از اطراف باشگاه ذوب‌آهن علیه رحمان رضایی هدایت می‌شود، داوری‌های لیگ برتر بیستم پر ایراد بوده است.

به گزارش تابناک ورزشی، بخش عمده این ایرادها به کمیته داوران و دپارتمان داوری برمی‌گردد که در چیدمان داوران رکورد زده‌اند و در 5، 6 هفته ابتدایی لیگ‌برتر بیش از 35 داور و‌70 کمک‌داور را به میدان فرستاده‌اند. داوران باتجربه لیگ برتری و داوران بین‌المللی در این هفته‌ها کمتر قضاوت کرده‌اند، چرا‌که کمیته داوران در 5 هفته ابتدایی از‌30 استان کشور داور برای بازی‌های لیگ برتر در نظر گرفته است!

حیدر سلیمانی‌ در برنامه صبحگاهی تلویزیون در پاسخ به سوالی درباره داوری‌ها، گفت: «به‌نظر می‌رسد به‌خاطر انتخابات فدراسیون فوتبال تا به امروز کمیته داوران از‌30 استان داور و کمک‌داور در لیگ برتر استفاده کرده و کمک‌داور 43 ساله و داور بالای‌40‌سال برای اولین بار در رقابت‌ها حاضر شدند.» متاسفانه انتخابات فدراسیون فوتبال در راه است و طرفداری نوشته عده‌ای تلاش می‌کنند رای تمام استان‌ها را از هر طریق ممکن به دست بیاورند.

اشتباهات عجیب داوران گمنام و انتخابات فدراسیون

یکی با استفاده از نفوذش، میزبانی اردوهای تیم‌های ملی رده پایه را به فلان استان و بهمان شهرستان می‌دهد، دیگری دستی بسر و گوش نماینده استان فلان در لیگ برتر می‌کشد و یکی هم داوران استان‌های مختلف را در لیگ برتر به میدان می‌فرستد تا آرا به سبد مشخصی ریخته شود. این وسط آنچه در‌حال نابودی است، عدالت در لیگ برتر است.

پنالتی‌های الکی، آفسایدهای اشتباه، اخراج‌های مضحک، خطاهای نادیده گرفته شده و همه و همه محصول همین بازی «استان‌ها را راضی کن و رای جمع‌کن» است که به‌قول کارشناس داوری در کمیته داوران راه افتاده و البته که چیز مهمی نیست.

فدای سر سلطان فریدون اصفهانیان! خانه پرش این است که داورها علیه یک تیم در 5 بازی 4 پنالتی و یک اخراج اشتباه اعلام کنند یا به نفع یک تیم دیگر در 3 بازی پیاپی پنالتی‌هایی اعلام شود که اصلا درست نبوده و یا تیم دیگری 6 امتیاز از امتیازهای به‌دست آمده‌اش، محصول پنالتی‌های مشکوک باشد! چه اشکالی دارد؟ مهم، انتخابات است!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار