بازدید 10590

آمریکا و آموزش انگلیسی به زنان شیعه لبنان!

نماینده سفارت آمریکا در بیروت با تأکید بر اینکه این پروژه به هیچ وجه سیاسی نیست، گفته است ما اصلا قصد نفوذ در مناطق تحت پوشش حزب‏الله را نداریم. فعالیت ما یک فعالیت اجتماعی است و می‏خواهیم زنان لبنانی و به خصوص شیعیان با اینترنت، رسانه‏های آزاد و حقوق مدنی خود آشنا شوند!
کد خبر: ۱۰۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳ 02 June 2010
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از لبنان حاکی از آن که سفارت ایالات متحده آمریکا در بیروت در تلاش است تا با راه ‏اندازی و اجرای برنامه‏های فرهنگی و آموزش رایگان زبان انگلیسی به زنان شیعه لبنانی در مناطق شیعه نشین ضاحیه بیروت و جنوب لبنان، بر مناطق تحت پوشش حزب‏الله تسلط یابد.

گفتنی است با آنکه سفارت آمریکا نقش فراوانی در تخریب وجهه و شخصیت حزب‏الله و مسئولان آن در لبنان و دیگر کشورهای منطقه دارد و همواره این حزب شیعی را نماینده جمهوری اسلامی ایران در لبنان و یکی از گروه‏های بزرگ تروریستی در خاورمیانه می‏نامد(!)، اما این روزها تحت شعار تلاش برای ارتقای جایگاه زنان شیعه در لبنان و ایجاد موقعیت‏های شغلی برای آنها، قصد دارد تا دوره‏های رایگان آموزش زبان انگلیسی و کارگاه‏های کارآفرینی در مناطق شیعه‏نشین و تحت پوشش حزب‏الله در جنوب بیروت (منطقه ضاحیه) و شهرهای جنوبی (صور و صیدا) برگزار کند.

بنا به گفته "راین گلاها" مدیر روابط عمومی سفارت آمریکا در بیروت، از آنجا که زنان لبنانی و به خصوص ساکنان مناطق حاشیه‏ای بیروت اجازه خروج از منزل را به دلیل سخت‏گیری شوهرانشان ندارند، سفارت تلاش می‏کند تا برای آموزش زبان انگلیسی، به داخل خانه‏ها و محله‏های آنها برود!

"گلاها" با بیان اینکه این پروژه مسأله جدیدی نیست و سال‌های گذشته نیز اجرا می‏شده است، افزود: از سال 2008 میلادی کار تدریس رایگان زبان انگلیسی را برای زنان لبنانی آغاز کرده‏ایم که در این مدت 1600 زن که نزدیک به 60 درصد آنها شیعه بوده‏اند، زبان انگلیسی آموخته‏اند.

نماینده سفارت آمریکا در بیروت با تأکید بر اینکه این پروژه به هیچ وجه سیاسی نیست، گفته است ما اصلا قصد نفوذ در مناطق تحت پوشش حزب‏الله را نداریم. فعالیت ما یک فعالیت اجتماعی است و می‏خواهیم زنان لبنانی و به خصوص شیعیان با اینترنت، رسانه‏های آزاد و حقوق مدنی خود آشنا شوند!

ناگفته نماند سفارت آمریکا این فعالیت مشکوک را در قالب مؤسسه‏ای فرهنگی به نام "هیا بنا" (با ما همراه شو) انجام می‏دهد و از تعداد زیادی دختر جوان لبنانی مسلط به زبان انگلیسی برای ورود به خانه‏های زنان شیعه استفاده می‏کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
مگر هر که اینترنت وزبان انگلیسی را بداند تحت سلطه امریکاست؟پس بهتر است تدریس زبان ممنوع شود!!
علامت تعجب(!) برای چیه؟ چه اشکالی داره یادگیری زبان؟ . اصلا آموزش زبان الان مشکل داره یا یادگیریش؟
هدف مخاطب قرار دادن و تغییر افکار از طریق بمباران اطلاعات و شایعات و حتی رواج فساد با اینترنت و شبکه های ماهواره ای است
متاسفانه جهان اسلام هنوز متوجه ارزش رسانه ها نشده است و برنامه های عمقی و فلسفی برای آن ندارد
به این طریق هم می خواهند جاسوسی کنند و هم زنان را از طریق اینترنت به فیس بوک و غیره آشنا کنند تا به مقاصد پلیدشان دست پیدا کنند.مگر اینها دلشان برای ما ایرانیها و بقیه مسلمانان سوخته که برایمان کلی تلویزیون های ماهواره ای و اینترنتی درست کردند؟نه ,هوشیار باشید این برنامه های دراز مدت این شیاطین است و الا تکنو لوژی خیلی خوبه و باید از آن استفاده کرد اما با هوشیاری.
احسنت بر این شوهران لبنانی شیعه واقعی یعنی همین چه معنی دارد زن از خانه بیرون بیاید!!!
يکي دليل دلسوزي اونها رو براي زنان شيعه لبنان (يا به قول خودشون تروريست) به من بگه
توروخدا بگین اینجام بیان!
زنم نمیذاره من از خونه برم بیرون زِبون یاد بگیرم!
آره جون عمه شون.همه میدونن آمریکاییها از اول دستشون توکاره خیره !!!!
مي خواين فارسي با شاهنامه ياد بگيرن! بدبختا!
توقع دارید بهشون عربی یا فارسی یاد بدهد
مگه نميدوني قاطي زبان ياد دان چه چيزهاي ديگه ميشه قالب کرد؟ که اينطور اظهار نظر مي کنيد.
از قدیم و ندیم گفته اند:
هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیره!!!!!!!!!!
مشکل اینجاست که بعضی از هموطنای خودمون، خودشون رو به نفهمی میزنند!!
خوب!!کجاش بده؟؟؟ خیلی هم خوبه...یکی هم بیاد به ماها یاد بده که یه عمر رفتیم مدرسه و هیچ چیز به درد به خوری بهمون یاد ندادن
بله ها کی دیگر میخواهید بیدار شوید حتما" خود را بخواب زده اید
تا انسان واقعا" به معاد معتقد نباشد نمی تواند قضاوت درستی داشته باشد بدانید پشت سر هرعملی وقضاوتی ونظری عزراییل ایستاده است وعالم برزخ جای درد ناکی برای غیر مخلصان است.
یادگیری زبان خوبه و اشکالی نداره سوال اینه اولا چرا امریکا ؟چرا لبنان ؟ چرابرای خانم ها؟ کاسه ای زیر نیم ......
ابدا" اشکال ندارد زبان انگلیسی زبان علم است . و بسیار فراگیر
ما که هیچ...لطفا به شعور زنان لبنانی توهین نکنید!
سلام
در پاخ به نظر اولی باید عرض کنم که هرکس که زبان انگلیسی و اینترنت یاد گرفت تحت سلطه امریکا نیست. ولی آدم باید در مقابل ترفند شرکان و دشمنان هوشیار باشد. امریکایی که در جنگ 33 روزه حتی یک ساعت هم از حمایت و کمک سیاسی و نظامی به اسرائیل در یغ نکرد و هواپیماهای انگلیسی و امریکایی دائم سلاح و موشک وتجهیزات برای اسرائیلی ها می اوردند حالا چه اتفاقی افتاده که دلشان برای زنان وخانواده های حزب الله سوخته. چه چیزی عوض شده مگه؟ با دشمن مشرک کافر که قصد نابودی شما رو داره باید همیشه بدبین بود مگر اینکه خلافش ثابت شود
يادگيري زبان خوبه و لازم اما اينكه رايگان آموزش ميدن شك برانگيزه
با وجود لانه جاسوسي و مداخلات آمريكا مخصوصا" به اصطلاح سفير گستاخ واشنگتن در لبنان، مقاومت ضد صهيونيستي اين ملت همواره با مشكلات و دردسرهاي زياد مواجه خواهد بود.
زبان یادگیریش بد نیست.
اما شما باور می کنید اینا به خاطر رضای خدا یا بشر دوستی این کار رو انجام بدن.
این خبر برای آدم هوشیار این پیغام رو داره که چقدر اینا در زمیه تسلط فرهنگی و فکری بر دیگران دارن کار می کنند و ثانیا این که زبان چقدر در ین رابطه اهمیت داره.
پس صرفا بحث این که زبان خوبه یا بده نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار