بازدید 13748

گزینه‌های احتمالی ریاست بانک مرکزی

از میان پورمحمدی ـ قائم مقام بانک مرکزی، رضوی ـ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خارجی ایران، خاوری ـ رئیس بانک ملی، جهرمی ـ رئیس بانک صادرات و دیواندری ـ رئیس بانک ملت، به گفته یک منبع آگاه، احتمال تکیه رضوی بر صندلی ساختمان خیابان عظیمه میرداماد، بیشتر به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳ 02 June 2010
به زودی، با بازنشسته شدن بهمنی، رئیس کل جدید بانک مرکزی کشور معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، رئیس‌جمهور که مدت‌هاست به دنبال گزینه‌ای مناسب برای جانشینی بهمنی، رئیس کل کنونی بانک مرکزی است، به انتخاب نهایی نزدیکتر شده و به زودی، رئیس‌ کل جدید بانک مرکزی را معرفی خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، از میان پورمحمدی ـ قائم مقام بانک مرکزی، رضوی ـ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خارجی ایران، خاوری ـ رئیس بانک ملی، جهرمی ـ رئیس بانک صادرات و دیواندری ـ رئیس بانک ملت، به گفته یک منبع آگاه، احتمال تکیه رضوی بر صندلی ساختمان خیابان عظیمه میرداماد، بیشتر به نظر می‌رسد.

مهدی رضوی، عضو گروه طرح تحولات اقتصادی کشور و مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاران خارجی ایران دارای فوق دکترای اقتصاد با گرایش برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصاد بوده و در میان صاحب‌نظران و مدیران و کارشناسان امور بانکی چهره‌ شناخته شده‌ای دارد و از لحاظ افکار اقتصادی به احمدی‌نژاد نزدیکتر است.

پیشتر جهرمی، رئیس‌ کنونی صادرات ایران که از آن به عنوان گزینه‌های ریاست بانک مرکزی نام برده شده  بود، در پاسخ به پرسش یک خبرنگار گفته بود: «ریاست من بر بانک مرکزی شایعه است؛ اما معمولا شایعات در کشور ما به واقعیت می‌پیوندد».

از سوی دیگر، خاوری، رئیس کنونی بانک ملی نیز اعلام کرده بود که قصد پذیرش پست ریاست بانک مرکزی را نداشته و از تصمیم منصرف شده و ترجیح می‌دهد در بانک ملی ایران مشغول خدمت باشد و همچنین دیواندری، رئیس‌ کنونی بانک ملت نیز به این گمانه‌زنی‌ها واکنش نشان نداده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بابا جان رییس بانک مرکزی جهرمی قرار بشه اینکه تابلو با این تحلیلتون
خداکند هرکه باشد لااقل الفبای بانکداری را بداند ودر عمرش حداقل یک سند حسابداری زده باشد برای اینکه وقتی ترازنامه را بهش میدن بتونه بخونش نه مثل بعضی ها یک شبه مدیر یکی از مهمترین بانکها شدند....
الحمدالله مساله مدرک دکترا حل شد حالا رسیدیم به فوق دکترا...
آقاي دكتر ابوالحسني، معاون بانكي وزارت دارايي هم از نظر تخصصي و توانايي گزينه مناسبي هستند
اجل فی فرجه !!!!
تا از بلا تکلیفی در آید !!!!
اين يك اتفاق بزرگ است زيرا نياز امروز سيستم بانكي ،تفكر سيستمي است.نظام بانكي اكنون فاقد استراتژي است
مدرك فوق دكترا!!!! در هيچ دانشگاهي در دنيا و حتي كشور خودمان چنين مدركي وجود ندارد. اگر داريد آن را اسكن نموده و به ما هم نشان بدهيد تا مطلع شويم.
میشه یکی بگه این چندمین رئیس بانک مرکزی در دولت نهم و دهم است؟!
هر کسی که بگوید هر چی دولت اعلام می کند بدون کم و کاست اجرا میکنم شانس آن بیشتر هست مثلا اگر دولت بجای تورم واقعی 25 درصد فعلی بگوید که تورم تک رقمی شده و او از الان موافق اعلام این امر باشد او گزینه اول برای ریاست بانک مرکزی هست!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر