بازدید 16669

موسوی و کروبی حمله به «کاروان آزادی» را محکوم کردند

کد خبر: ۱۰۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۱ 02 June 2010
به دنبال جنایت  ضد بشری رژیم اشغالگر قدس د رحمله به کشتی های امدادی حامل مواد غذایی به غزه میرحسین موسوی در پیامی این اقدام را به شدت محکوم کرد.

به گزارش “کلمه” متن این پیام به شرح زیر است:

بار دیگر رژیم اشغالگر قدس در تجاوزی تازه کاروان شناورهای غیر نظامی حامل مواد امدادی برای مردم مسلمان غزه  را هدف قرار داد تا خوی خشونت جوی خود را به نمایش گذارد. این حمله که منجر به کشته و زخمی شدن جمع کثیری شد، نقض فاحش مقرارات بین المللی و حقوق اولیه انسانی است.  اینجانب همصدا با همه آزادی خواهان، این جنایت بین المللی  را محکوم و ضمن اعلام همدردی با مردم مظلوم فلسطین و تسلیت به مردم ترکیه به خاطر از دست دادن عده ای از هموطنانشان از جامعه بین المللی خواستار برخورد جدی با عاملین این عمل غیر انسانی و متجاوزین به کرامت انسانی می باشم.

میرحسین موسوی

همچنین به گزارش سحام نیوز، پایگاه خبری حزب اعتماد ملی، متن پیام مهدی کروبی- دبیرکل آن حزب- به شرح زیر می باشد:

"اقدام غیر انسانی ر‍ژیم صهیونیستی در حمله به کاروان حامل کمک های بشر دوستانه به مردم غزه، موجب تاثر بسیاری از مردم دنیا شد. این رفتار ر‍ژیم صهیونیستی برخواسته از تمایلات ضد بشری و ضد عدالت و آزادی است.

این ر‍ژیم آنقدر ناتوان و ضعیف شده است که حتی از کمترین کمک های بشردوستانه به مردم فلسطین هراس دارد و قطعا این اقدام موجب منزوی تر شدن و منفور تر شدن این رژیم نزد جامعه بین الملل شد.

اینجانب این اقدام را محکوم نموده و از جامعه بین الملل، سازمان های مدافع حقوق بشر و شورای امنیت می خواهم موضعی قاطع و تصمیمی عملی در جهت محکوم نمودن و تنبیه این رژیم سلطه خواه و ضد بشری اتخاذ نمایند.

در پایان ضمن ابراز همدردی با مردم فلسطین، کشته و زخمی شدن تعدای از امدادگران ترکیه ای را به مردم این کشور تسلیت می گویم.






تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها