بازدید 38847

آیا راه حلی برای درمان فوری جوش صورت وجود دارد

شاید بتوان گفت رایج‌ترین مشکل پوستی، وجود آکنه و جوش روی صورت باشد. این عارضه ظاهر فرد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین افراد به دنبال راهی برای درمان جوش صورت فوری هستند.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 09 December 2020

آیا راه حلی برای درمان فوری جوش صورت وجود دارد

داشتن پوستی سالم و شفاف می‌تواند باعث شود اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشیم و از ظاهر خود راضی باشیم. اما این روزها می‌بینیم که بسیاری از افراد با مشکلات پوستی مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. شاید بتوان گفت رایج‌ترین مشکل پوستی، وجود آکنه و جوش روی صورت باشد. این عارضه ظاهر فرد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین افراد به دنبال راهی برای درمان جوش صورت فوری هستند.

واقعیت این است که تنها راهکار اثبات شده و مفید برای درمان جوش صورت فوری، مشورت با متخصص پوست است. سامانه اینترنتی دکتر ساینا، امکان دریافت مشاوره پوستی به شکل آنلاین یا تلفنی را فراهم کرده است. متخصص پوست آنلاین دکتر ساینا به شما کمک می‌کند ظاهری زیباتر و پوستی سالم‌تر داشته باشید. اما بیایید نگاهی دقیق‌تر به جوش صورت و راه‌های درمان جوش صورت فوری داشته باشیم.

چرا روی صورت جوش می‌زنیم؟

برای پیدا کردن درمان جوش صورت فوری، باید در ابتدا بدانیم زمانی که از جوش حرف می‌زنیم دقیقاً منظورمان چه نوع عارضه‌های پوستی است. آکنه یا جوش، عارضه‌ای است که وقتی فولیکول‌های مو به دلیل تجمع چربی پوست یا سلول‌های مرده‌ی پوستی مسدود می‌شوند، اتفاق می‌افتد.

معمولاً جوش صورت در سنین نوجوانی بیشتر دیده می‌شود. هورمون‌ها در این سنین دچار عدم تعادل هستند و باعث چرب شدن زیاد پوست می‌شوند. به همین علت جوش ها بیشتر روی صورت ظاهر می‌شوند. درمان جوش صورت فوری به مقدار زیادی به نوع جوش بستگی دارد.

جوش ها می‌توانند به شکل‌های زیر روی پوست ظاهر شوند:

  • جوش های سرسفید:
    این جوش ها زیرپوست باقی می‌مانند و کوچک هستند.
  • جوش های سرسیاه:
    کاملاً قابل مشاهده‌اند و در سطح پوست قرار گرفته‌اند.
  • جوش نوک تیر:
    کوچک و معمولاً قرمز رنگ هستند.
  • جوش چرکی:
    این جوش ها قرمز و ملتهب هستند و ممکن است چرک کنند.
  • برآمدگی:
    این جوش ها کاملاً در سطح پوست مشخص هستند و ممکن است دردناک باشند. معمولاً این مدل از جوش ها بسیار عمیق هستند.
  • کیست‌ها:
    این جوش ها دردناک و چرکی هستند و ممکن است ردشان روی پوست باقی بماند.
  • آیا راه حلی برای درمان فوری جوش صورت وجود دارد

بر اساس جوشی که روی پوست وجود دارد، پزشک علت اصلی ایجاد شدن آکنه را متوجه می‌شود و می‌تواند راهکارهایی برای درمان جوش صورت فوری را ارائه دهد.

علت ایجاد شدن جوش ها

چهار علت اصلی ایجاد شدن جوش صورت، تغییرات چربی پوست، مسدود شدن فولیکول‌های مو، باکتری‌ها و التهابات است. معمولاً جوش ها روی صورت، پیشانی و چانه ایجاد می‌شوند زیرا این ناحیه‌ها معمولاً چربی پوستی بیشتری دارند.

هر فولیکول مو به یک غده‌ی چربی متصل است. امکان دارد که این فولیکول‌ها متورم شده و جوش های سرسفید را ایجاد کنند یا باز شده و باعث ایجاد شدن جوش های سرسیاه شوند.

عوامل مختلفی می‌تواند وضعیت جوش های صورت را وخیم‌تر کند:

  1. تغییرات هورمونی:

    آندروژن ها هورمون‌هایی هستند که در طول دوره بلوغ در پسرها و دخترها افزایش پیدا می‌کنند و موجب زیاد شدن چربی پوست می‌شوند. تغییرات هورمونی ماهیانه در خانم‌ها نیز می‌تواند باعث ایجاد جوش شود.
  2. داروهای خاص:

    داروهایی که دارای کورتیکواستروئیدها هستند، ممکن است وضعیت پوست را وخیم کنند.
  3. رژیم غذایی:

    غذاهایی که دارای کربوهیدرات زیادی هستند، مانند نان‌ها، شیرینی و چیپس، می‌توانند وضعیت جوش های صورت را بدتر کنند.
  4. استرس:

    استرس در مرحله اول باعث ایجاد جوش نمی‌شود، اما اگر پوستتان مستعد جوش زدن است، استرس داشتن ممکن است جوش های صورت را افزایش دهد.
  5. آیا راه حلی برای درمان فوری جوش صورت وجود دارد

روش‌های درمان جوش صورت فوری

در فضایی که بسیاری از افراد به دنبال بهبود پوست خودشان هستند و با جوش ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اطلاعات غلط مختلفی نیز ممکن است مطرح شوند. بعضی از این اطلاعات آن‌قدر تکرار شده‌اند که ما فکر می‌کنیم واقعیت هستند، اما در واقع زیربنای علمی کافی ندارند.

مثلا این باور عمومی وجود دارد که خوردن شکلات باعث ایجاد جوش صورت می‌شود، ولی هیچ ارتباطی بین شکلات و جوش صورت به شکل علمی به اثبات نرسیده است. همچنین عده‌ی زیادی جوش های صورت را علتی برای کثیفی پوست می‌دانند. در حالی که حتی افرادی که پوست صورتشان را چند بار در روز می‌شویند ممکن است به آکنه دچار شوند.

همه ما به دنبال درمان جوش صورت فوری هستیم تا بتوانیم از شر این برآمدگی‌های آزاردهنده خلاص شویم. می‌بینیم که افراد مختلفی ادعا می‌کنند راهکارهای متفاوتی برای از بین بردن آکنه‌های صورت وجود دارد. اما واقعیت این است که استفاده از روش‌های غیرعلمی درمان جوش صورت فوری، می‌تواند وضعیت پوستتان را بدتر کند و حتی باعث باقی ماندن جای جوش ها شود.

بنابراین برای از بین بردن و کنترل جوش ها صورت فقط با متخصص پوست مشورت کنید. متخصص می‌تواند نوع عارضه و دلایل زیربنایی آن را پیدا می‌کند و بر اساس آن راهکارهای درمانی مختلفی را به شما پیشنهاد خواهد داد.

سامانه اینترنتی دکتر ساینا، امکان انجام مشاوره تخصصی پوست و مو به شکل آنلاین یا تلفنی را برای کاربران فراهم کرده است. با استفاده از این سامانه دیگر نیازی نیست برای داشتن پوستی بهتر به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید و دریافت کمک پزشکی بسیار ساده‌تر شده است. همین حالا از طریق لینک زیر با بهترین پزشکان فوق‌تخصص و متخصص پوست ارتباط برقرار کنید تا به شما کمک می‌کند پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر داشته باشید.

https://www.drsaina.com/ConsultationDoctor_1_8/مشاوره-آنلاین-با-بهترین-متخصص-پوست-و-مو/

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر