بازدید 1951

پرداخت خسارت بدون کروکی تا یک و نیم میلیون تومان

کد خبر: ۱۰۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۳ 01 June 2010
پرداخت خسارت مالی حوادث رانندگی تا سقف یک و نیم میلیون تومان ؛ بدون کروکی پلیس راهور از اول تیرماه اجرا می شود.
 
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ومدیران ارشد صنعت بیمه کشور امروز از سامانه های نیروی انتظامی در زمینه ثبت تخلفات حادثه ساز و سوابق تخلفات رانندگی به منظور هماهنگی لازم برای اجرای اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث از جمله پرداخت خسارت مالی حوادث رانندگی تا سقف یک و نیم میلیون تومان بدون کروکی پلیس، بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در این بازدید که اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت های بیمه حضور داشتند، فرشباف ماهریان رئیس کل بیمه مرکزی با قدرانی از عملکرد پلیس راهور در راه اندازی این سامانه گفت: برنامه ریزی های ارزشمندی برای ثبت و رصد کردن اطلاعات تخلفات تصادفات صورت گرفته است که بستر تهیه و بهره برداری از گزارش های متنوع را برای برنامه ریزی کاهش تخلفات و تصادفات فراهم می‌ کند.

رئیس کل بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد، راه اندازی کامل این سامانه به شناسایی نقاط حادثه خیز، افراد پرتخلف و حادثه ساز و در نهایت جلوگیری از بار عظیم خسارت های حوادث رانندگی برای کشور منجر شود.

فرشباف ماهریان گفت : آمارها نشان دهنده حجم عظیم تصادفات، کشته ها و مجروحان حوادث رانندگی است و هزینه های مادی نیز فشار مضاعفی به کشور و دولت وارد می‌کند.

وی افزود: این سامانه باید به نحوی عمل کند که به افزایش هزینه های تخلف منجر شود و جلوی رفتارهای پرخطر را بگیرد و باید برنامه ریزی ها به سمتی برود که حتی یک نفر هم در حوادث کشته نشود.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد صنعت بیمه بتواند از دستاوردهای این سامانه برای بهینه کردن سیستم پرداخت خسارات در بخش شخص ثالث بهره برداری مناسب بکند.

فرشباف گفت: برنامه ریزی فناوری اطلاعات IT در بخش های مختلف پلیس راهور، بیمه ها و غیره باید به نحوی باشد که تبادل الکترونیکی اطلاعات به سرعت، دقت و صحت در امور و رضایت مردم و در نهایت کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی کمک کند.

وی افزود : یکپارچکی در تولید و بهره برداری از اطلاعات زمینه هایی را فراهم می کند که به برنامه ریزی های متمرکز، وحدت رویه و تبادل اطلاعات دقیق بین نهادهای متداخل از جمله راهور، بیمه، اورژانس، ایمنی راه ها و غیره منجر می شود که ضروری است.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: شرکت های بیمه نیز با استفاده از چنین سامانه مناسبی، وضع خساراتشان را در بخش بیمه های اتوموبیل بررسی و با دقت کامل پایش کنند و برنامه ریزی مناسبی داشته باشند تا حق بیمه ها را متناسب با شرایط خاص هر فرد یا خودرو برآورد و اعمال کنند و عدالت را در دریافت حق بیمه ها و پرداخت خسارت ها محقق سازند.

در ادامه این مراسم تعدادی از مدیران عامل شرکت های بیمه نیز نظر خود را در مورد سامانه پلیس راهور اعلام کردند.

سهامیان مقدم مدیر عامل شرکت سهامی بیمه ایران گفت: پلیس باید در ارتباط با افراد پرتخلف و پرریسک تدابیری جدی اتخاذ کند و از طریق اعمال محرومیت های اجتماعی، از آسیب رسانی این افراد به سلامت و امنیت جامعه جلوگیری شود.

سهامیان افزود: ایجاد حساسیت در مسؤولان و آحاد جامعه نیز دارای اهمیت است و آنها باید توجه داشته باشند که تعداد متوفیان و خسارت های حوادث رانندگی در کشور در طول سال، معادل سقوط 70 فروند هواپیما در کشور است؛ همان طور که در مورد سقوط هواپیما حساسیت وجود دارد، باید این در حوادث رانندگی نیز ایجاد شود تا شرایط برای کاهش این مشکلات فراهم آید.

دسترسی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های بیمه به بانک های اطلاعاتی نیروی انتظامی در ارتباط با مواردی از قبیل مشخصات وسایل نقلیه موتوری زمینی،گواهینامه‌های صادر شده و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان، از طریق این سامانه فراهم خواهد شد.

در این مراسم عملیاتی شدن مواد مختلف قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث از جمله مواد 24 و 26 مطرح و مقرر شد تبادل اطلاعات به دقت صورت گیرد. همچنین اجرای کامل ماده 19 این قانون مبنی بر نیاز نداشتن به کروکی پلیس در حوادث منجر به خسارت های مالی مورد بحث قرار گرفت و قرار شد بیمه ها در تداوم ا صلاح مرحله ای رقم ریالی از یک میلیون ریال به سه میلیون ریال و سپس به 5 میلیون ریال، این مبلغ به سقف 2و نیم درصدی مصرح در قانون یعنی 15 میلیون ریال برسد.

همچنین مقرر شد با تدوین آیین نامه های مشترک و فراهم شدن شرایط از اول تیر1389 پرداخت خسارت تاسقف 15 میلیون ریال بدون کروکی پلیس اجرا شود که آیین نامه اجرایی آن پس از تایید نهاد بیمه و پلیس اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

همچنین بر اجرای جدی تکالیف پلیس راهور در ماده 19 مبنی بر جلوگیری از تردد و سایل نقلیه فاقد بیمه نامه تاکید شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر