بازدید 49034
به بهانه پایان ماموریتی تازه در قمرِ زمین

اثبات چندباره یک واقعیت فضایی آمریکایی، این بار توسط چینی‌ها!

احتمالا اشاره به پرچم و نصب آن روی سطح ماه کافی است تا تصویر نصب پرچم آمریکا روی سطح ماه در نیم قرن پیش را به یادآوریم؛ همان تصویری که برخی تاکید دارند واقعی نیست و با حقه‌های سینمایی و به برکت سینمای قدرتمند ینگه دنیا بوده که ساخته شده و به جای موفقیت فضایی آپولو ۱۱ به خورد بشریت داده شده است؛ باوری که برخی از هموطنانمان هم مدافعش هستند.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 07 December 2020
تابناک اجتماعی«چه کسی می‌گوید که آمریکایی‌ها به ماه رفتند و روی آن فرود آمدند؟ همه تصاویر منتشره از ماموریت نیل آرمسترانگ و همکارانش جعلی و ساخته و پرداخته هالیوود است!»

به گزارش «تابناک»؛ اگر قرار به فهرست کردن تشکیک‌های وارده به موفقیت‌های علمی بشر باشد، بی شک موفقیت ماموریت آپولو یازده در فرود بر سطح قمر زمین و پا گذاشتن نخستین انسان بر سطح ماه، یکی از گزینه‌های بسیار مهم در این فهرست خواهد بود. اتفاقی که نیم قرن پیش رقم خورده، اما هنوز می‌شود از آن درس گرفت!

البته قصد تکرار مکررات و شرح و بسط آن ماموریت فضایی و حتی طرح شائبه‌ها درخصوص آن و استدلال در رد آن شائبه‌ها را نداریم، چون با یک جست و جوی ساده اینترنتی هم می‌توان به این مهم دست یافت، بلکه قصد داریم به شرح مختصر رویدادی بپردازیم که طی روز‌های گذشته رقم خورده و حالا نتایجش در مسیر بازگشت به کره خاکی مان است.

درباره موفقیتی سخن می‌گوییم که از قلب قاره کهن برآمده است. از کشوری که حالا یکی از لقب‌های مهمش، منشا کروناست؛ ویروسی که تاریخ بشریت را به قبل و بعد از خودش تقسیم کرده و هنوز معلوم نیست فرجامش چه خواهد شد؛ هرچند برخی کشور‌ها با واکسن‌های ساخته شده برایش، در مسیر مبارزه جدی با آن قدم گذاشته اند و همزمان با این فعالیت، پویش‌هایی برای مقابله با این واکسیناسیون شکل گرفته است!
 

بیایید از حاشیه رفتن پرهیز کنیم و به موفقیت چشمگیر چینی‌ها در فرود موفق کاوشگر بدون سرنشین چانگ ۵ بر سطح ماه، انجام نمونه برداری از سطح این قمر مهم برای زمین و آغاز پروسه بازگشت فضاپیمای چانگ به زمین بپردازیم. سفری که یک ماموریت مهمش، نصب پرچم سرخ رنگ چین روی سطح ماه بود.

احتمالا اشاره به پرچم و نصب آن روی سطح ماه کافی است تا تصویر نصب پرچم آمریکا روی سطح ماه در نیم قرن پیش را به یادآوریم. همان تصویری که برخی تاکید دارند، واقعی نیست و با حقه‌های سینمایی و به برکت سینمای قدرتمند ینگه دنیا بوده که ساخته شده و به جای موفقیت فضایی آپولو ۱۱ به خورد بشریت داده شده است؛ باوری که برخی از هموطنان مان هم مدافعش هستند.

اما آیا حق با این افراد است؟ آیا می‌توان به مدد پیشرفت‌های چشمگیر بشری در این چند دهه، تصویری از آن پرچم که روی ماه نصب شده به عموم نشان داد و شک و شبهه‌ها درباره آن سفر تاریخی را برطرف کرد؟ اگر بدانید پاسخ این سوال آخری منفی است و آن پرچم در جایی که نصب شده بود، نیست، چه؟ آیا این توضیح قانع کننده است که پرچم بعد از نصب و هنگام برخاستن آپولو از سطح ماه از جایش کنده و چه بسا زیر سطح خاک مدفون شده؟
 
تصویری از سفر موفق آپولو11 به ماه در سال ۱۹۶۹ میلادی که طی آن پرچم آمریکا روی سطح این کره نصب شد. در این تصویر «باز آلدرین» دیده می‌شود که بعد از «نیل آرمسترانگ» روی ماه قدم گذاشت و نامش را به تاریخ سنجاق کرد.
تصویری از سفر موفق آپولو11 به ماه در سال ۱۹۶۹ میلادی که طی آن پرچم آمریکا روی سطح این کره نصب شد. در این تصویر «باز آلدرین» دیده می‌شود که بعد از «نیل آرمسترانگ» روی ماه قدم گذاشت و نامش را به تاریخ سنجاق کرد.

عجله نکنید! پاسخ به این شک و شبهه‌ها حالا ساده‌تر از هر زمانی است، چون چینی‌ها توانسته اند در سومین ماموریت موفقشان در سطح ماه، پرچم کشورشان را آنجا نصب کنند و البته هیچ ادعایی درباره کذب بودن سفر آپولو ۱۱ ندارند چراکه می‌دانند بعد از آن سفر تاریخی، آمریکایی‌ها چندین سفر موفق دیگر هم در این مسیر به انجام رسانده اند، فضانوردان دیگری بر سطح این کره پیاده کرده اند و البته در این سفرها، ۵ پرچم دیگر هم برافراشته اند که همه هنوز سرپا هستند و در تصاویر ناسا به ثبت رسیده‌اند.

البته این تنها چینی‌ها نیستند که موفق به فرود بر سطح ماه شده اند و ادعایی درباره موفقیت‌های آمریکایی‌ها در این زمینه ندارند و خیلی پیش از این ایشان، فرود موفق سفینه‌های متعلق به جماهیر شوروی بر سطح این کره هم رقم خورده و نمونه برداری از سطح ماه توسط ایشان هم انجام شده است؛ کاری که طی چند دهه اخیر، ضرورتی برای انجامش احساس نشده بود تا اینکه چینی‌ها در این مسیر گام گذاشتند و حالا به انجامش رسانده اند.

رویدادی که به رغم تکراری بودن، برای همه مان درس‌های بزرگی به ارمغان آورده است؛ از صرف کردن فعل خواستن در تحقق اهداف فضایی که چینی‌ها موفق به انجامش شده اند تا چرایی باور داشتن به شایعاتی که علم را هدف قرار می‌دهند و ممکن است نتیجه شومی برای همه مان به ارمغان بیاورند. شایعاتی مانند آنچه درباره کرونا مطرح می‌شود و واکسیناسیون برای مقابله با آن را ترفندی شوم برای نابودی همه مان می‌خواند؛ شایعه‌ای بی ربط با ماموریت موفق فضاپیمای چینی و بسیار مرتبط با حال و هوای کرونایی این روز‌های بشر!
 
یکی دیگر از پرچم هایی که آمریکایی ها در سفر به ماه روی سطح آن نصب کردند. در این تصویر «جیمز ایروین»، یکی دیگر از فضانوردان آمریکایی که قدم بر ماه گذاشته، در حال ادای احترام به پرچم است.
یکی دیگر از پرچم هایی که آمریکایی ها در سفر به ماه روی سطح آن نصب کردند. در این تصویر «جیمز ایروین»، یکی دیگر از فضانوردان آمریکایی که قدم بر ماه گذاشته، در حال ادای احترام به پرچم است.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۸۸
من شخصا به خاطر پیشرفت و تکنولوژی و دانش بنیانی امریکا به قول دوستان
با افتخار غرب گدا هستم! ولی هنوز قبول ندارم که این فیلم پرچم امریکا واقعی باشد. شاید امریکاییها قدم به خاک ماه گذاشته باشند ولی از نظر من قطعا فیلم ان روزی زمین تهیه شده است. اما از انطرف دوستان هم باید بدانند که امریکاییها یکبار به کره ماه نرفتند. بلکه چندین ماموریت و چندین فضا نورد این کار را در عرض چند سال انجام دادند و ارمسترانگ فقط اولین انها بود. یکی از ان فضا نوردان چند وقت پیش فوت کرد. ولی قبل از فوت یکی از خبرنگاران از او همین ابهام را پرسید. او در جواب گفت که خود را درگیر پاسخ به شکاکان نمی کند. روزی دوباره انسان از هر کشوری به کره ماه خواهد رفت و پرچم و ابزار و جای پای ما را روی ماه خواهند دید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
حتی روسیه هم بصورت رسمی چه در زمان شوروی و اوج رقابت جه الان منکر سفر امریکا به ماه نشده و فقط تایید هم نکرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
عزيز من گوشي هاي معمولي هوشمند امروزي صدها برابر كامپيوترهاي آپولوي 50 سال پيش قدرت دارند. فرستادن انسان به ماه در حال حاضر با توجه به پيشرفت تكنولوژي بسيار دشوار ولي ممكن به نظر مي رسه اما 50 سال قبل به هيچ عنوان قابل پذيرش نيست كه يك ماه نشين با موفقيت با چند سرنشين روي ماه بشينه با خودش يه ماشين ماه گرد هم ببره بعد بلند بشه با موفقيت به سفينه مادر وصل بشه و به زمين برگرده! الان هم بعد از 50 سال يك ربات رفته كه بخش سنگين حفاري خودش رو هم در ماه جا گذاشته كه منطقي هم هست. اين كجا و فرستادن چند انسان و انبوه تجهيزات لازم براي زنده نگهداشتن آنان و برگرداندن اين حجم بار سنگين به ماه گرد و برگشتش به زمين.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
کرونا یک موضوع جداگانه هست، اگر اهداف شوم پشتش باشه، یا نباشه، ربطی به رفتن آمریکاییها به کره ماه نداره...!
داره...!؟
قطعا جواب درست دادید...
پس نمیشه استنباط بکنید که این موضوع نیز، در همان روال هست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
یک تفاوت مهم در تصویر پرچم آمریکا در ماه و پرچم چین در ماه وجود دارد. در پرچم آمریکا در ماه، به شدت باد می‌وزد و پرچم در حال تکان خوردن است ولی در پرچم چین هیچ وزش بادی وجود ندارد. عاقلان از این نکته می‌توانند نتیجه بگیرند که تصاویر آمریکایی احتمال دارد که جعلی باشد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
بنظر من نویسنده این متن از شما هم غرب گداتر است
من شخصا به خاطر پیشرفت و تکنولوژی و دانش بنیانی امریکا به قول دوستان
با افتخار غرب گدا هستم! ولی هنوز قبول ندارم که این فیلم پرچم امریکا واقعی باشد. شاید امریکاییها قدم به خاک ماه گذاشته باشند ولی از نظر من قطعا فیلم ان روزی زمین تهیه شده است. اما از انطرف دوستان هم باید بدانند که امریکاییها یکبار به کره ماه نرفتند. بلکه چندین ماموریت و چندین فضا نورد این کار را در عرض چند سال انجام دادند و ارمسترانگ فقط اولین انها بود. یکی از ان فضا نوردان چند وقت پیش فوت کرد. ولی قبل از فوت یکی از خبرنگاران از او همین ابهام را پرسید. او در جواب گفت که خود را درگیر پاسخ به شکاکان نمی کند. روزی دوباره انسان از هر کشوری به کره ماه خواهد رفت و پرچم و ابزار و جای پای ما را روی ماه خواهند دید.
چقدر طرقداران نظریه توطئه عنشر منشر کردند سر این موضوع ......
از کی تا حالا روی ماه باد شدید وزیدن میگیره؟
الان شاید بتونن برن ولی اون تصویر پرچم در حال تکان خوردن کاملا دروغ سفر اول رو ثابت میکنه
البتع کلی توجیه واسش اوردن که هیچکدومش قابل قبول نبود.خود آمریکاییا هم قبول ندارن اون زمان تونسته باشن روی ماه فرود بیان
پاسخ ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
خبر داری هنوز افرادی هستند که ادعا میکنند زمین کروی نیست و این دانشمندهای کشورهای غربی به مردم دروغ میگویند . باور ندارین در اینترنت کلمه زمین تخت را جستجو کنید.بعضی ها برای اهداف خود از زود باوری مردم کم دانش برای بی اعتبار کردن دانش سو استفاده میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
جناب 22:29
اين موضوع هيچ ربطي به گرد بودن زمين نداره
شما هم براي لاپوشاني دروغ آمريكايي ها مثال بي ربط نزنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
شوروی که با امریکا در رقابت بود ادعای امریکا را رد نکرد و با آن ابزار پیشرفته ثابت نکرد که امریکا روی ماه قدم گذاشته بعد شما دوتا حرف از شوهر عمه ات شنیدی اومدی داری رد میکنی. افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
یعنی هنوز واقعا نمیدونی که شکل پرچم اونجوری طراحی شده بوده که انگار باد بهش خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
آهان عقلشون نرسیده بروندجایی که باد نیاد یا موقعی عکس بگیرن که باد نیاد تا یک عقل کلی مثل تو مچشون را نگیره
چینی ها کلا دروغ هستند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
از پای منقل بلند شو برای کشورهای پیشرفته کار قابل انجامی است یا بشین پای منقلت پرایدت رو بساز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
من کارای تحقیقاتیشونو دیدم، دروغ میگن ولی نه همشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
اشتباهی + زدم. آنان نیز در علم و هنر و تمدن ادعاهایی دارند.
ما که نفهمدیم هدف از نوشتن این نوشته چه بود؟
آمریکایی ها رفته اند به ماه یا نرفته اند؟
خیلی پیچ در پیچ مینویسی تابناک. یکم واضح تر بنویس.
بعد ارتباط سیاستمداران و دول 60 سال پیش چه ربطی به سساستمدران امروز دنیا داره که کرونا را با سفر به ماه مقایسه می کنی؟؟؟
خوبه از به عکس واقعی از سیاهچاله ام 87 ننوشته بودی.
آن موقع هم عشق فیلمهای آمریکایی مانند کاپی کرن یک شک می کردند ولی آنها یک منعکس کننده لیزر روی ماه گذاشته بودند که حتی شوروی ها هم با آن فاصله ماه تا زمین را کنترل می کردند و با آنکه دشمن خونی هم بودند تایید کرده بودند .
چیزی که برای من همیشه سوال بوده اینه که چطوری پرچم آمریکا که ظاهرا از جنس پارچه بوده توسط باد برافراشته شده. مگه کره ‌ماه اصلا جو داره که حالا باد هم داشته باشه؟!
چینی‌ها اقلا این سوتی رو برطرف کردند و از جنس سخت برای پرچمشون استفاده کردند.
در ضمن توی عکس اولی اثری از سایه‌ی پرچم هم نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
برافراشته شده چون بالاش هم یک میله افقی داره که توی عکس هم معلومه.
موج افتادنش هم به خاطر باد نیست، به خاطر اینرسی حرکتی خودشه.
اشتباه می فرمایید. نکته ی اول این که چینی ها انسان نفرستادند. دوم این که کاوشگر به زمین بازنگشت سوم این که زمان رو هم در نظر بگیرید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
دوست عزیز 50 سال پیش هواپیماهای کنکورد (مافوق صوت مسافربری) ولی الان سالهاست که همچین هواپیماهایی وجود ندارد! نکند آن هواپیماها هم دروغ بوده است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
تا چند سال دیگه اسپیس ایکس بشر رو به مریخ که میلیونها کیلومتر دورتر از ماه هست میبره و اونوقت ان شاالله لجبازان دست از لجاجت بر خواهند داشت چون رسانه ها از کشورهای مختلف اون رو پوشش خواهند داد و تکنولوژی ارتباطی مدرن میتونه به راحتی راستی آزمایی کنه.البته بحث فرود آدم بر روی کرات دیگر یک سر ایدئولوژیک داره و اونم تفسیر رایج از آیه قرآن هستش که خلیفه خدا در زمین معرفی شده انسان .برای همین حضور انسان در کرات دیگه تناقض ایجاد میکنه با این تفسیر .برای همین از کل منکر فرود انسان در کرات دیگه بوده وخواهند بود
نورپردازی خوبی داره!اماچراتصویرپشتش تاریک!احتمالاماه خیلی کوچیکه،چیزی درحدیه"ویلا"
اگه نوری که این صحنه روپوشش داده واقعی باشه،قطعامیبایست فضای پشت تصویرهم روشن باشه،امانیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
پشتش هوا نیست که روشن باشه. هر چقدر هم نور بتابه به خلا، باز هم تاریک به نظر میاد
خیلی چرت و پرت و درهم نوشته شده
متوجه نشدم چی نوشته نویسنده
بالاخره قبول دارk رفتن کره ماه یا نه ؟
کلا تو مملکت یه عده شکاک داریم که تئوری توطئه رو رواج میدن
توانا بود هرکه دانا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
توانا بود هر که دارا بود!
هرکه در مقابل خقیقت علم بایستد بمرور له میشود
مشکل اینکه ایران آمریکا و قدرتش رو واقعا دستکم گرفته . هر روز شعار و مرگ بر سر میدن
این دوستانی که میگن "چطوری پرچم آمریکا که ظاهرا از جنس پارچه بوده توسط باد برافراشته شده. مگه کره ‌ماه اصلا جو داره که حالا باد هم داشته باشه؟!" تا حالا شده زحمت یه جستجو توی اینترنت رو به خودشون بدن ببینن واقعیت ماجرا چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
دوست عزیز این فقط شما نیستی که بلدی تو اینترنت جست‌وجو کنی
توجیهشون اصلا قانع‌کننده نیست به علاوه مشکلات دیگه‌ای که این تصاویر و کلا این ادعا دارند
اینکه امریکا و چین روی کره ماه پرچم نصب کردن یا نکردن، والا برای ما مردم نان و آب نمیشه.
مرگ بر چین دروغگو
نفهمیدم چطوری اثبات کردید؟ اینکه چینی ها امروز سفینه بی سرنشین بفرستند ماه پرچم نصب کنن اونوقت اثبات میشود که آمریکا هم‌ ۶۰ سال پیش پرچم نصب کرده؟ متوجه ارتباطش نشدم.

به نظر من موضوع اصلا پرچم نیست. چه بساط اون پرچم را در یک استودیوفیلمبرداری برافراشته باشن و هیچ کس هم هیچ وقت نتواند موضوع را اثبات کند. ولی من به شخصه با توجه به چالشهای بشر امروز، چند سفر موفقیت آمیز به سیاره ماه در ۶۰ سال گذشته رو مخصوصا با اون جزییاتی که برای عموم منتشر شده رو مقداری دور از ذهن میبینم.
حتی به نظر من فرودسالم موشک از مدار ماه روی ماه و پیوستن مجدد موشک به سفینه قرار گرفته در مدار ماه و بازگشت مجدد به زمین به مراتب پیچیدگی بیشتری داره تا موشک های امروزی space X رسانه ها بهدعنوان یک شرکت پیشتاز روش مانور میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
همون "سیاره ماه" که نوشتی فهمیدیم چقدر سواد داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
تو همونجور که قبلا فکر می کردی فکر کن! نرفتن رو ماه و پرچم هم نزدن و بعدش هم چندین بار دیگه نرفتن و شوروی هم نرفت و چین هم الان دروغ میگه! همه دروغگو هستن و جنابعالی نابغه!!
خوبه تابناک به یک واقعیت هم اشاره کنه که آمریکاییها پنجاه سال نگذاشتن کشور دیگه به این حد توانایی برسه ببینید چقدر از پیشرفت برنامه هوا فضای ما ناراحتند چقدر سنگ اندازی میکنند حتی دانشمند مارو ترور میکنند آیا اونا برا رفتن به ماه از توانایی موشکی استفاده نکردند چرا برا اونا علم وتکنولوژیه ولی موشک ما تهدید منطقه ای وجهانی ؟
مطلب شما حاوی اشتباهات بسیاری است. آمریکایی ها طبق ادعای خود که مورد تردید نیز می باشد، تنها یک بار و نه چند بار فضانورد به سطح ماه فرستاده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
از آپولوی 11 تا آپولوی 17، هفت بار به ماه رفتند. آپولوی 13 به مشکل برخورد که از وسط راه به زمین برگشت. ولی شش بار و هر دفعه 2 نفر بر روی ماه راه رفتند. کلاً 12 نفر
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
عزيز دل قبل از هر ادعايي يك جستجوي مختصر در موردش بگو بعد اظهار فضل كن. طبق ادعا آمريكايي ها 6 بار انسان به ماه فرستادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
دانشمند!! عکساش هست. برو سرچ کن ببین ناسا همین اواخر عکس گرفته از پرچم های رنگ و رو رفته ای که اون سالها زدن رو ماه
قابل توجه پدر تئوری توطئه در ایران : نادر طالب زاده
فرستادن یک ربات و فرستادن چند انسان خیلی فرق دارند و ربطی ندارند. خارج از زمین و از یک فاصله ای به بعد تقریبا تمام محافظت هایی که زمین و میدان مغناطیسیش از انسانها بعمل میارن قطع میشه. لااقل با تکنولوژی اون زمان احتمال زنده موندن انسان جای شک داره. چه برسه که با اون همه بمباران بدن فضانوردان با پرتوهای کیهانی و خورشیدی تا نود سالگی هم عمر کنند ! حالا اونا گفتند که رفتیم ماه و برگشتیم، شما هم با علم سرشارتون دارید دفاع میکنید، ما دیگه حرفی نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Slovakia |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
نمیشه باور کرد افرادی با طرز فکر شما هم وجود دارند. حالا جدا حرفهاتون شوخی بود یا جدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
مقدار اشعه و مدت زمانی که در معرض اشعه میگرند کمتر از چیزی هست که آسیب برسونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
چقدر دانشمند فضایی زیاد داریم تو ایران!! هیچ می دونی قبل از آمریکایی ها روس ها فضانورد فرستادن و پیاده روی فضایی رو ثبت کردن به اسم خودشون و ... پرتوهای کیهانی برا اونا وجود نداشت؟؟؟ می دونی وقتی آمریکایی ها رفتن رو ماه پا گذاشتن روس ها چی بهشون گفتن؟ اصلا درباره تکنولوژی فضاییچی می دونی؟ 50 سال پیش چیا داشتن در این زمینه و چیا نداشتن که الان دارن؟ چرا سرچ نمی کنی به چشمات ببینی ؟
گزارش بی سر و ته
بدون نتیجه‌گیری
پر از اطلاعات اشتباه و ناموثق
چه طور اینطور چیزی منتشر کردید؟!
اینا به هم هیچ ربطی ندارن!
سلام
پاسخ ها
بابا 5علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
علیک سلام
کلا شکاک هستید اگر پنجاه سال پیش آمریکاییها به ماه رفتند که منکر آن نیستید چینیها کاه و یونجه می خوردند حالا چطور ادعای چینیها برای شما قابل قبول است در حالیکه دنیا را با کرونا بیچاره کرده اند
کره ماه جو نداره، به همین خاطر هم اسمانش همیشه سیاه هست، جو باعث بازتاب نور و روشن شدن اسمان در روز و ایجاد شب در زمان نبود نور میشود، وجود جو باعث تراکم هوا و ایجاد باد میشود ولی عدم وجود جو جلوی این تراکم گرفته و بادی هم ایجاد نمیشود، تکان خوردن پرچم هم بزرگترین دلیل اثبات کذب بودن فیلم هم هست البته در فیلم اصلی چندین اشتباه دیگه هم وجود داره، مانند سنگ بزرگی در بخشی از فیلم کخ حروف انگلیسی روش نوشته شده و همچنین اعتراف کارگردان سازنده این فیلم در اواخر زندگیش، البته دوستان امریکا زده به حقایق ضد امریکایی توجه نمیکند و تا اخرین لحظه از کدخدا محافظت میکنن، در این شکی نیست، و دونستن این حقیقت که سایت تابناک با ایجاد دو قطبی برای بالارفتن امار بازدید کننده در حال پیش رفتن است نه کار ژرنالیستی متاسفانه، هموطن امریکا زده، به هوش باش امریکا درحال سقوط است، چاره ای بیندیش، به این سوال هم جواب بده که چرا پرچم چین در ماه تکان نمیخوره؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
درسته که باد نیست. ولی جاذبه که هست. اگه فیلمهای همین پرچمها رو ببینی نوع تکان خوردن پرچم به وضوح با تکان خوردن در زمین فرق میکنه که علت همون نبودن باد و کم بودن جاذبه هست
یعنی 50 سال دیگه هم ممکنه یه عده تو کشورهای دیگه راجع به دستگاه کرونا یاب مستعان ما حرف بزنند به نظر شما چی میگن و چی فکر میکنن راجع به سواد و علم و دانش ما؟
ادعای چین کاملاً دروغه. اون چاله تو خاک نرم زیر پرچم مثلاً جای برخورد شهابسنگه. اگه شهاب سنگ تو خاک نرم بخوره اینجوری ظریف و با دقت چاله درست نمیکنه. تصاویر جعلیه. امریکا هم دروغ گفته. حالا به چین هم نمیتونه بگه دروغ میگی رفتی، چون دروغ خودش آشکار میشه. اگه چین راست میگه، باید فیلم فرود و برخاست دوباره از سطح ماه به سمت زمین و مشاهده زمین از ماه در فیلم و نه عکسهای مونتاژی رو نشون بده.
سیسنم برگشت این اساتید از ماه چی بود اونم 60 سال پیش!!!!!ایستگاه پایه ای وجود نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
موشک اصلی در مدار باقی ماند و یک ماهنورد کوچک به سطح ماه فرستاد. چون جاذبه ماه خیلی کم هست، ماه نورد با انرژی کمی میتونه دوباره بلند شه و به موشک اصلی برگرده
یادمان باشد بزرگترین رغیب امریکا آن زمان شوروی بود . ولی با این حال و با وجود ابزار های پیشرفته قدم امریکا به ماه را رد نکرد .
پس به حرف هایی که از یک فامیل و یک دوست که سعی دارند خود را دانای کل معرفی کنند توجه نکنید و کمی تحقیق کنید .
در ضمن پرچم روی سطح ماه با باد تکان نمیخورد اما این ادعا نمیتواند حالت غیر صاف پرچم را به این ربط دهد که امریکا به ماه نرفته است .
اگر عکس جعلی بود قطعا در استادیوم انداخته میشد که آنجا هم باد وجود ندارد .
درست است که پرچم تکان میخورد اما هیچ کس نگفته که پرچم بدون وجود جاذبه مثل اهن سخت است . اگر تکانش بدهی میخورد
این ادعاها توسط نظریه پردازان زمین تخت مطرح شده که تا حالل فقط ادعاهای علمی را رد کردند اما هیچگاه خودشان سندی رو نکردند
فرود آوردن آدم روی ماه کجا و فرود اوردن ربات کجا .
آن هم در ۵۰ سال قبل
فرود آوردن آدم روی ماه کجا و فرود اوردن ربات کجا .
آن هم در ۵۰ سال قبل
اگر هنگام نصب پرچم پارچه تکان بخورد . این حالت به پرچم داده میشود . ربطی به باد ندارد . امریکا با سند نشان داد روی ماه رفته . ولی آنها که رد میکنند هرگز سند نداشتند
نه بابا ماخوبیم!موشک میزنیم هوامیره نمیدونی تا کجا میره!!تازه میمونه وقتی ازفضابرمیگرده خالداربرمیگرده!
شمارش معکوس ده نه هشت...
از یک پایگاه پیشرفته پرتاب شدی به آسمان
روی ماه نشستی با سفینه گلم
کارتو کردی فیلمتو گرفتی
حالا بگو چه جوری بدون نیاز به پایگاه پیشرفته از روی ماه بلند شدی و سلامت برگشتی زمین گلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
عجب گیری افتادیما!ماه جاذبه اش یک نهم زمینه!تا اینجاشو متوجه شدی؟!ماه جو و در نتیجه اصطکاک نداره پس به پایگاه پیشرفته هم نیاز نداره متوجه شدییا نشدی؟!تو رو خدا تا چیزی نمی دونید آبروی خودتونو نبرید!التماس
جین الان سفینه بدون فضانورد فرستاده ولی گفته تا ده سال دیگر نمیتواند فضانورد در ماه پیاده کند . حالا امریکا چطور به فناوری کنونی فرود بر سطح ماه توسط انسان در شصت سال بیش رسیده.
در انزمان رقابت شدیدی در امر فضانورری بین امریکا و شوروی بود و چون شوروی اولین انسان را به مدار فضا فرستاده بود امریکا با این ترفند خواست قدرت انها را در فضا را بشکند . الان بیش از شصت سال میگذرد و هنوز هیچ کشوری اعزام فضانورد به فضا خارج از مدار زمین را ثبت نکرده .البته شاید اینده بتواند ولی شصت سال پیش بنظر محال میاید
ما به عنوان یک انسان باید افتخار کنیم که در حال پیشرفت برای آسایش بشریت هستیم، به احتمال بسیار قوی در پنج سال آینده در روی سطح ماه و مریخ ایستگاه های دائمی خواهیم داشت.
سفر اپالو 11 به امریکاه مصادف بود با اختناق شدیددوران ماِیوتسه تونگ در چین وبه دلیل سانسور شید وتک صدایی مردم چین سالها بعد از این خبر مطلع شدند این این رفتار وتفکردر دوران تسلط حزب کمونیست شوروی هم قابل مشاهده است بطوری که کنگره حزب کمونیست شوروی فرضییه علمی نسبیت انیشتین را یک فرضیه بورژوازی اعلام کرده بود
آدم گوشت کیلویی 150 هزارتومنی . مرغ کیلویی 37 هزار تومنی بخوره و بعد بشینه در مورد پرچم در ماه صحبت کند؟؟؟!!
دیگه هیچ کاری ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالبه که خود تابناک در نسخۀ قبلی خودش (بازتاب) منکر سفر به ماه بود!
پاسخ ها
حسن
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
با سلام خدمت جناب ناشناس - نکته‌ای که بهش اشاره کردید جالب است. موضوع رفتن به کره ماه مربوط میشه به رد شدن از کمربند Van Allen که در مدار ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ کیلومتری زمین است و در این مدار تشعشات مضری وجود دارند که در حال حاضر انسانها نمیتوانند از آن عبور کنند و بنابرین سفر آپولو فقط یک داستان است.
ناشناس
| France |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
حسن آقا، مدت زمانی که تحت تشعشات قرار میگیریم مهمه. مثلاً شما وقتی عکس اشعه ایکس میگیری صدمه نمی بینی، ولی دکتری که داره عکس میگیره از اتاق خارج می شه چون تمام روز نباید اشعه بخوره. فضانوردها هم مدت کمی تحت اثر اشعه بودند و آسیب نمی بینند
آقا، روسیه اولین کشور بوده، داداش داری اشتباه میزنی
با تشکر از تابناک-
بخدا کلی حال کردم. بخصوص این سری از کامنت ها که خودش یک (گل آقا) محسوب می شه.
کار شما خیلی درسته. یک جنین موضوعی (علمی - مفهومی - تخصصی و در عین حال سخت) رو مطرح می کنید و بعد هم یک سری کامنت درست مثل یک کتاب براش انتخاب می کنید.
از این چیز میزا بنویس ملت سرگرم میشن .......
سلام
شما ببینید وقتی موشکی به فضا فرستاده می شود چه میزان سوخت باید با خودش ببرد تا برسد به مقصد!!
بعد در آخر با چهارپایه روی سطح ماه می نشیند فضانوردان از آن پیاده می شوند کارشان تمام می شود حال با کدام سوخت باید از روی کره ماه یا مریخ بلند شوند و برگردند زمین
بر همین اساس رفتن به کره ماه و برگشتن همه اش دروغه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
جاذبه ماه بسیار کمتر از زمینه. بلند شدن از ماه با انرژی خیلی کمی صورت میگیره
بحث اصلی پا گذاشتن انسان بر کره ماه است نه روبات ، به نظر من تاحالا اتفاق نیافتاده
بنده تا خودم را مجانی نفرستید به ماه و سالم بر نگردونید٬هیچی رو باور نمی کنم.
خود دانید! یا بفرستید یا عمرا باور بکنم.
با توجه به معضل تورم و نرخ روز دلار٬ اگر تاخیر هم بکنید مجبورید بفرستیدم مریخ تا تازه قضیه ماه رو قبول کنم.
من قضاوتی در مورد واقعی بودن یا نبودن سفر آمریکاییها به ماه ندارم اما
این مقاله اصلا چیزی بر این داستان نیفزود و شواهدی ارائه نکرد و هیچ چیزی را اثبات نکرد.

دقت کنید: در این مقاله ادعا شده که:
"البته در این سفرها، ۵ پرچم دیگر هم برافراشته اند که همه هنوز سرپا هستند و در تصاویر ناسا به ثبت رسیده‌اند."

خب کو آن پرچمها؟ کجاست تصاویر ثبت شده توسط ناسا (بگذریم که ناسا چون خودش متهم است تصاویرش هم مورد تردید خواهد بود) اگر فضا پیمای چینی تصاویری را نشان میداد این دعوا فیصله یافته بود. اما این مقاله تصاویر آن پرچم ها را نه از طریق فضاپیمای چینی و نه حتی از طریق ناسا ارائه نکرده پس هیچ چیزی اثبات نشد!
در پشت پرجم چين يک مهار به شکل صربدر وجود داره که نوک انها در تصوير ثابل رويته به همين دليل صاف ه
بنام خدا
کاملا مشخصه که آمریکاییا به ماه سفر نکردن و دروغی بیش نبودن ولی اینکه چینیا رفتن نمیشه دقیق گفت ولی هرچی بوده انسان نبوده ربات بوده کاملا از تصاویر ناقصشون مشخصه، ممکن نبودن سفر انسان به ماه دلایل زیادی داره که یکی از مهمتریناش بارش سنگین شهاب سنگ های ریز عین تیربار هست که حتی اگه لباس فضایی هم بتونه تحملش کنه خود انسان قدرت حرکت دربرابرشو نداره بازم دلایل زیاد هست
ممکنه آمریکا روبات فرستاده و پرچمشون رو توسط روبات اونجا نصب کردن روبات رو شبیه انسان طراحی کردن تا جای پای انسان هم رو ماه قرار داشته باشه.
الان چون چین با یه کاوشگر بدون سرنشین تونسته با این حد از شکوفایی رباتیک پرچمش و نصب کنه امریکا هم در پنجاه سال پیش تونسته؟سفر امریکا به ماه دروغی بیش نبود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار