بازدید 8427

احمدی نژاد: 3 سال بعد دغدغه مسکن نداریم

اگر موانعي در راه تحقق مصوبات باشد برطرف خواهد شد همچنين براي دور سوم نيز تصميمات مهم و خوبي در دستور كار دولت قرار دارد كه يكي از آنها تقويت و سرعت بخشيدن به طرح بزرگ مسكن مهر است. دولت مصمم است در كمتر از 3 سال كشور را در بخش مسكن به نقطه‌اي برساند كه اين موضوع از دغدغه جوانان و مردم خارج و تامين مسكن به روز شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴ 01 June 2010
رئيس‌جمهور تاكيد كرد: در دولت نهم اقدامي تحت عنوان بنگاه‌هاي زودبازده آغاز شد همه دستگاه‌ها و بانك‌ها براي انجام اين امر همراهي كردند تا ايجاد اشتغال سرعت بگيرد،‌اما دست‌ها و انديشه‌هاي نامحرم با جوسازي و فشار مانع از انجام اين طرح شدند.

به گزارش ايلنا، محمود ‌احمدي‌نژاد در جمع مردم ايلام با اشاره به اقدام جنايتكارانه رژيم صهيونيستي در حمله به كشتي حامل كمك هاي بشردوستانه به غزه گفت: برخي كشورهاي اروپايي ، دولت‌ها و شخصيت هاي انقلابي جهان مواضع خوبي را در مقابل اين جنايت اتخاذ كردند كه اين مواضع بايد به تشكيل جبهه جهاني عليه جنايت ، قانون شكني و تعدي به حقوق ملت‌ها از سوي رژيم صهيونيستي تبديل شود.

وي با اشاره به چگونگي تشكيل رژيم صهيونيستي اظهار داشت: 60 سال قبل با يك طراحي ، فريب و دغل‌كاري و با زور سلاح، يك رژيم جعلي را به منطقه تحميل كردند و از آن زمان تاكنون بيش از 5 ميليون فلسطيني آواره شده و در آرزوي ديدن وطن خود حسرت مي‌خورند.

احمدي‌نژاد فلسفه وجودي رژيم صهيونيستي را جنگ، تهاجم، تهديد ، فشار به مردم و ترور دانست و گفت: اين رژيم جعلي از ابتدا تاكنون 5 جنگ سنگين به راه انداخته‌ است و هزاران نفر را ترور و ده‌ها هزار زن ، مرد، كودك ، پير و جوان را به اسارت گرفته و در زندان‌هاي اهريمني خود زنداني كرده است.

وي با اشاره به طراحي‌هاي اخير رژيم صهيونيستي براي حمله به لبنان اظهار داشت: اين رژيم در‌سال‌هاي اخير تلاش كرد لبنان را تصرف كند، اما اقدامات وحشيانه آنها در جنوب لبنان با ايستادگي ملت لبنان به شكست منتهي شد اما آنها براي جبران اين شكست با استفاده از تجهيزات گسترده، مردم غزه را مورد هجوم قرار دادند به طوري كه قريب به 3 سال است مردم مظلوم غزه تحت محاصره كامل هستند. 3 سال است كه اين ملت در محاصره دارويي ، غذا و آب به سر مي برند و امكانات حداقلي را براي زندگي ندارند، رژيم صهيونيستي حتي اجازه نمي‌دهد تا مصالح ساختماني براي بازسازي به غزه وارد شود.

وي با اشاره به حمله اخير رژيم صيهونيستي به كاروان‌هاي بشر دوستانه به مردم غزه گفت: اين كاروان حامل كمك‌هاي 40 كشور جهان بود. كشورهايي كه عواطف ، شرافت و آزادگي آنها جريحه‌دار شده بود به همين دليل به صورت داوطلبانه به سمت غزه حركت كردند تا با پرچم صلح ، آزادي و برادري مواد غذايي و دارويي را به مردم غزه برسانند اما به جاي اينكه آدمكش‌ها و جلادهاي حرفه‌اي و آموزش ديده اسرائيلي از آنها تشكر كنند با هواپيما و گلوله به مردم بي دفاع و بي سلاح حمله كردند.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه آنچه امروز در غزه و فلسطين مي گذرد شرم آور است، تصريح كرد: هيچ انسان آزاده‌اي در جهان نمي‌تواند اخبار جنايت‌هاي اين منطقه را بشنود اما خون او به جوش نيايد و سراسيمه نشود.

وي اقدامات رژيم صهيونيستي را بر خلاف ارزش‌هاي انساني ، قانون و عدالت دانست و گفت: اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به كمك‌هاي انسان دوستانه منطبق بر روحيه و منطق استكباري است به طوري كه اگر اين رژيم يك روز تهديد ، ترور ، حمله و تجاوز نكند به منزله مرگ آنهاست. زيرا سرتاسر حيات رژيم صهيونيستي سرشار از جنايت است ، نمونه آن جنايت‌هاي آنها در صبرا ، شتيلا ، جنوب لبنان ، غزه و جنگ‌هايي عليه مصر‌، اردن و سوريه است.

‌ احمدي‌نژاد درباره علت ديگرِ انجام اين جنايت‌ها از سوي رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: علت انجام اين گونه اقدامات حمايت برخي دولت‌هاي غرب از آنهاست. البته سكوت برخي از كشورهاي منطقه نيز در چنين جناياتي بي‌تاثير نيست. امروز سكوت، مماشات و عقب نشيني جرات اين جنايتكاران را مضاعف كرده است به طوري كه آنها تصور مي‌كنند در ارتكاب هر‌جنايتي آزاد هستند و مجازات نخواهند شد.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود خطاب به ملت‌هاي جهان اظهار داشت: اقدام رژيم صهيونيستي درحمله به كشتي حامل كمك‌هاي بشر‌دوستانه به غزه تبديل به شاخص و معياري شده است كه همه دولت‌ها و ملت‌ها بايد نظر خود را در قبال اين حادثه اعلام كنند. اين حادثه مرزبندي ميان طرفداران صلح و برادري با كساني است كه به دنبال تسلط بر جهان ، غارت ملت‌ها ، جنايت و چپاول ثروت ملت‌ها هستند.

رييس‌جمهور افزود: ما انتظار داريم همه كساني كه در جهان تاثيرگذار بوده و در مناسبات جهاني جايگاهي دارند صراحتاً نظر خود را درباره اين حادثه اعلام كنند. موضع دولت آمريكا در مورد اين حادثه ضعيف و جانبدارانه بود. آنها به جاي محكوم كردن ، مواضعي چند پهلو اتخاذ كردند و در واقع مي‌توان گفت كه موضع آنها بگونه‌اي در دفاع از اين جنايت بود.

وي درباره نظر ملت ايران پيرامون حادثه حمله به كشتي حامل كمك هاي بشر دوستانه به غزه اظهار داشت: چند ماه پيش رژيم صهيونيستي براي جبران شكست خود در غزه و جنوب لبنان براي حمله به لبنان و سوريه برنامه‌ريزي كرده بود به طوري كه چند رزمايش هم براي آمادگي برگزار كرد، اما هنگامي كه لبنان و سوريه آمادگي خود را براي سركوب اين جرثومه فساد اعلام كردند و هنگامي كه سران اين رژيم آمادگي اين دو كشور را براي دفاع و بازپس گيري سرزمين‌هاي خود مشاهده كردند و همچنين هنگامي كه براي اين رژيم اثبات شد ايران ، سوريه و لبنان در يك جبهه متحد ايستادند از اين طرح عقب‌نشيني كرد.

احمدي‌نژاد افزود: امروز اطلاعات دقيقي در دست هست كه آنها برنامه ريزي دارند تا با ادامه محاصره غزه و با تضعيف آنها، حمله گسترده‌اي را به غزه انجام دهند تا بدين شكل شكست‌هاي گذشته خود را جبران كنند.

رييس‌جمهور خطاب به صهيونيست‌ها گفت: ديگر جنايت بس است، پس از اين همه جنايت در طول 60 سال گذشته به چه نتيجه اي رسيده‌ايد آيا موقعيت شما بهتر شده است. به شما هشدار مي‌دهم اگر اين‌بار عليه هر نقطه‌اي در جهان از جمله غزه دست به جنايت بزنيد طوفان خشم ملت‌هاي منطقه ريشه شما را برخواهد كند.

وي همچنين خطاب به حاميان رژيم صهيونيستي اظهار داشت: 60 سال حمايت از جنايت‌هاي اين رژيم ديگر كافي است. بدانيد اگر اين بار از جنايت‌هاي اين رژيم حمايت كنيد، خشم ملت‌هاي منطقه لبريز خواهد شد و در آن صورت آنها صرفا به دفاع از مرزهاي فلسطين رضايت نخواهند داد و همه شما را شريك جرم خواهند دانست و محاكمه خواهند كرد.

رييس‌جمهور با تشكر از ملت هايي كه از كاروان آزادي حمايت مي‌كنند، گفت: اقدام مردم تركيه ، يونان و آلمان و همچنين ديگر كشورهايي كه در كاروان تاريخي آزادي مشاركت داشتند ، تحسين برانگيز است. اين كاروان آزادي نمونه‌اي از خواست همه ملت‌هاي جهان است.

وي با تاكيد براينكه بدون ترديد فلسطين وغزه آزاد خواهد شد،گفت: با آزادسازي فلسطين و غزه تنها روسياهي براي رژيم صهيونيستي و اربابان جنايتكار آنها باقي خواهد ماند.

احمدي‌نژاد گفت: از اعضاي شوراي امنيت مي‌خواهم كه موضوع كاروان آزادي و جنايت رژيم صهيونيستي را در دستور كار خود قرار دهند آنها بايد با صدور قطعنامه‌اي قاطع دست صهيونيست‌ها را از ادامه جنايت قطع كنند. اگر شوراي امنيت مي‌خواهد جايگاهي داشته باشد و به فعاليت خود ادامه دهد اكنون اين صحنه آزمايشي براي آن است. بايد نشان دهد تنها عليه كشورهايي كه با آمريكا مخالف هستند بيانيه صادر نمي‌كند،بلكه در جهت عدالت هم حركت مي‌كند.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: دل‌هاي جنايتكاران رژيم صهيونيستي از عشق به خدا ، اولياي خدا و پيامبران خالي شده است. اگر در دل كسي عشق به پيامبر ، حضرت زهرا (س) و اهل بيت نباشد دل او به مانند سنگ و خالي از عاطفه و محبت خواهد شد.

وي اظهار داشت: به لطف ايمان ، ايستادگي و عشق به پيامبر، امروز موج بيداري و گرايش به ايمان ، يكتاپرستي ، عدالت خواهي ، عشق به اهل بيت و همچنين عشق به ميراث دار پيامبران يعني حضرت مهدي (عج) همه جهان را فراخواهد گرفت.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برنامه‌هاي دولت براي رسيدگي به استان ايلام گفت: مردم ايلام از قهرمانان گمنام دوران دفاع مقدس و تاريخ پرافتخار ملت ايران هستند. امروز آنها مرزبانان سلحشور، مدافعان عزت و استقلال ملت ايران هستند . نام ايلام با حماسه ، فداكاري ، شجاعت و رشادت عجين شده است. ايلام سرزمين مومنان، پاكان و شجاعان است.

مردم اين ديار دلدادگان راه نوراني ولايت و امامت هستند و عشق و محبت آنها جلوه اي از عشق و محبت علوي است. آنها فدايي اسلام و ايران هستند .

احمدي‌نژاد افزود: مردم اين استان مرزبانان امين جغرافيا، ايمان و فرهنگ ايران هستند. مردم ايلام پيشقراولان دفاع از ملت و كشور هستند.استعدادهاي درخشان آنها به همراه اراده مستحكم جوانان ايلامي موجب قرار گرفتن آنها در خط مقدم پيشرفت،‌عزت و شرف ملت ايران شده است.

رييس‌جمهور اظهار داشت: امروز در دوره سازندگي و ساختن قرار داريم، بايد دست به دست هم ايلام را بسازيم . تاكنون 2 سفر به اين استان انجام شده كه در طول اين سفرها تصميمات خوبي اتخاذ شده است. برخي از آنها اجرا ، برخي در دست اجرا و برخي هم با موانعي مواجه شده است.

وي با اشاره به مسائلي كه در جلسه امروز هيات دولت در استان ايلام مطرح خواهد شد ، گفت: امروز در دولت عملكرد سفر اول و دوم مورد بررسي قرار خواهد گرفت و اگر موانعي در راه تحقق مصوبات باشد برطرف خواهد شد همچنين براي دور سوم نيز تصميمات مهم و خوبي در دستور كار دولت قرار دارد كه يكي از آنها تقويت و سرعت بخشيدن به طرح بزرگ مسكن مهر است. دولت مصمم است در كمتر از 3 سال كشور را در بخش مسكن به نقطه‌اي برساند كه اين موضوع از دغدغه جوانان و مردم خارج و تامين مسكن به روز شود.

رييس‌جمهور همچنين بر ايجاد اشتغال براي جوانان ايلام و ريشه كن شدن بيكاري در اين استان تأكيد كرد.

احمدي‌نژاد افزود: در دولت نهم اقدامي تحت عنوان بنگاه‌هاي زودبازده آغاز شد همه دستگاه‌ها و بانك‌ها براي انجام اين امر همراهي كردند تا ايجاد اشتغال سرعت بگيرد،‌اما دست‌ها و انديشه هاي نامحرم با جوسازي و فشار مانع از انجام اين طرح شدند. امروز دولت ، بانك ها و سازمان هاي مختلف بسيج شدند تا در يك حركت گسترده و جامع به تقويت و توسعه صنعت ، كشاورزي و خدمات كمك كنند.

رييس‌جمهور درباره اقدامات دولت در بخش كشاورزي خاطر‌نشان كرد: دولت به بخش كشاورزي بودجه خوبي را اختصاص داده است تا به توسعه زمين‌ها ،‌اصلاح شيوه‌هاي آبياري و توسعه كشت گلخانه‌اي كمك شود.همچنين براي توسعه دامداري‌ها و توسعه شهرك‌هاي صنعتي در استان و ايجاد اشتغال براي جوانان بودجه‌هاي خوبي اختصاص خواهد يافت.

احمدي نژاد در ادامه اختصاص 150 ميليارد تومان وام قرض‌الحسنه براي استان ايلام را اقدام ويژه‌اي براي اشتغال جوانان دانست و گفت: در زمان خشكسالي برخي از كشاورزان آسيب ديدند و به آنها خسارت وارد شد به همين دليل آنها نمي‌توانند اقساط خود را بپردازند . دولت جريمه آنها را خواهد بخشود و با متقبل شدن سود اين وام‌ها به آنها مهلت خواهد داد.

احمدي‌نژاد در ادامه طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را طرحي بزرگ و سراسري دانست و خاطر‌نشان كرد: اين طرح از نيمه دوم سال اجرا خواهد شد كه بدين‌شكل مشكلات جزيي مردم هم برطرف خواهد شد اميدواريم با اجراي اين طرح نيازي نباشد كسي تحت پوشش نهادهاي حمايتي قرار گيرد.

رييس‌جمهور بر اجراي عدالت تاكيد و اظهار داشت: پايه كار دولت ، عدالت است . بايد همه بودجه هاي استان به صورت عادلانه تقسيم شود .

وي همچنين براهميت ارتباط مسوولين استاني با مردم تاكيد و اظهار داشت: مسوولين، موجوديت خود را از ارتباط با مردم مي گيرند. بايد درهاي اتاق خود را به روي مردم باز كرده و در اجراي عدالت كوشا باشند.

‌احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اظهارات خود با تبريك ميلاد با سعات حضرت زهرا(س) و امام راحل به جامعه بشري به عظمت حضرت زهرا (س) اشاره كرد و گفت: در بيان عظمت حضرت زهرا (س) كسي جزء پيامبر عظيم(ص)، اميرالمومنين(ع) و فرزندان ايشان قادر به بيان ويژگي‌ها و جايگاه آن حضرت نيستند. چطور مي توانيم از كسي صحبت كنيم كه پاره تن پيامبر است. مقصود و مقصد آفرينش جهان است. اگر او نبود كسي خلق نمي شد پيامبران و ائمه طاهرين به خاطر وجود او خلق شده اند. حضرت زهرا (س) مظهر و منبع عشق خداي متعال و كسي است كه پيامبر بر دستان او بوسه مي زنند و نقطه اتكا و دلجويي پيامبر است. او مادر جوانان بهشت است. رضاي خدا در رضاي او و خشم خدا در خشم او است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه حضرت زهرا (س) در ايثار و فداكاري در قله است،اظهار‌داشت: حضرت زهرا (س) منبع علم و اسرار امام و نبوت است صاحب صحيفه اي است كه فقط در دست امامان است و آنها به او دسترسي دارند . او كسي است كه پناهگاه امامان است. اماماني كه در نقطه اوج كمال انساني هستند در سختي‌ها و هجمه هاي سنگين به او پناه مي برند. حضرت زهرا (س) مجمع و مركز پيوند نبوت و امامت است. او كوثر است. او نوري است كه در عالم مي درخشد و همه انوار عالم از نور اوست. حضرت زهرا (س) جلوه همه خوبي ها و زيبايي‌هاي بشريت است‌. او باران رحمت الهي است كه برقلوب مردم مي بارد و دلها را زنده مي‌كند.

رييس‌جمهور اضافه كرد: حضرت زهرا (س) كتاب آفرينش، هستي و درياي معرفت الهي است . او مصداق كلمه «حق» است. حضرت زهرا (س) ليله القدر است‌.‌او اسوه و الگويي براي همه انسان‌هاي تاريخ است به طوري كه الگوي بي همتاي بشريت است. حضرت زهرا(س) آيينه خدا و تجلي اسماء الهي است.

‌احمدي‌نژاد گفت: ملت ايران و مردم شريف ايلام عاشق و دلداده حضرت زهرا (س) و فرزندان او هستند و او را سرمشق خود مي‌دانند اگر مردم جهان حضرت زهرا (س) را بشناسند بر گرد نوراني او حلقه خواهند زد و همه مشكلات عالم از جامعه بشري برطرف خواهد شد. تمام مهر و محبت پدران و مادران جلوه‌هايي از محبت زهرا (س) است . كساني كه حضرت زهرا (س) را نمي‌شناسند و با عشق و محبت او زندگي نمي‌كنند خسارت ديده هستند.

رييس‌جمهور خاطر‌نشان كرد: مشكل جامعه بشري اين است كه از اسوه‌اي مانند حضرت زهرا(س) فاصله گرفته است و مهر ايشان را بردل ندارد. ملتها ، دولت‌ها و كساني كه از دايره محبت حضرت زهرا (س) فاصله مي‌گيرند دل‌ها، انديشه‌ها و عاطفه‌هاي آنها مانند سنگ مي‌شود به طوري كه رفتار آنها از رفتار دوستانه فاصله گرفته و خلق و خوي آنها مانند حيوانات مي شود.
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اين سخنان به جايگاه زنان در جهان اشاره و اظهار داشت: امروز در بسياري از نقاط دنيا قدر و احترام زنان را نمي‌شناسند. زن كانون محبت و عشق الهي و ميراث دار حضرت زهرا (س) است. زن در بالاترين سطح كرامت و ميراث دار بهشت است. بهشت خدا از مسير كرامت ، خدمت به زنان و كمك به آنها مي گذرد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه در ايران به تبعيت از اهل بيت(ع) زنان از جايگاه بالايي برخوردار هستند، گفت: غيرتمندترين مردان كساني هستند كه به همسر، مادر و دختران خود احترام مي‌گذارند. زيرا عزت و احترام آنها موجب فراهم شدن آرامش خواهد شد. اگر زنان محترم و باكرامت باشند فرزنداني شجاع، با محبت ، با كرامت و انسان هاي برجسته‌اي را تربيت خواهند كرد.

وي افزود: در جامعه‌اي كه زنان تحقير شده‌ و تحت فشار باشند و حقوق آنها مورد خدشه باشد آن جامعه به پيشرفت و كمال انساني دست نخواهد يافت. جوامع غربي شخصيت و حيثيت زن را لگدمال كرده اند به همين دليل امروز كل جامعه آنها با رواج بي اخلاقي‌ها لگد مال شده است دليل همه اينها حفظ نكردن شأن زن در اين جوامع است. امروز آنها به همين خاطر در آستانه سقوط به دره هاي بي اخلاقي و خروج از ارزش‌هاي انساني هستند.

رييس‌جمهور گفت: زنان و دختران ايراني در تمام دنيا مومن‌ ترين ، پاك ترين، مفيد‌ترين، صادق ترين و عزيزترين زنان عالم هستند. هرجا زنان و مادران قرباني شوند جامعه و نسل هاي بعد قرباني خواهد شد. امروز نجات بشريت در احياي نقش زنان ، مادران و خواهران است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
چهار سال پیش گفتندک «سه سال دیگر صادرکننده بنزین خواهیم بود» و حالا صادرات بنزین ایران تمام جهان را پوشش می دهد!! !!
مگه الان دغدغه مسکن داریم که 3 سل دیگه نداشته باشیم!
امیدوارم سایت تابناک همین لینک را دقیقاً 3 سال دیگه همین روز تو سایتش بذاره و ببینیم دغدغه رفع شده یا نه!
حساب تشویق به ازدیاد جمعیت را نکردند لابد.
اينقدر سمن داريم كه ديگه ياسمن توش گم. واقعاً جناب آقاي دكتر احمدي نژاد راست مي فرمايند مردم تا سه سال ديگه نون هم ندارند بخورند چه برسه به مسكن
دقیقا ! به شخصه دیگه یقین میکنم درآمدی که دارم فقط کفاف کپر نشینی رو میده و بیخیال خونه میشم !
سه سال پیش هم میفرمودند که بعد از سه سال با درآمد ناشی از سهمیه بندی بنزین در تولید بنزین خودکفا می شویم!

به قول آقای پناهیان آدم نباید حافظه سیاسی اش پاک شود.....
چون دیگه اون موقع مسکنی نیست که نگرانش باشیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل