بازدید 11062
۱

قتل یک صهیونیست عرب تبار در سرزمین های اشغالی

ساعت ۲۱ پنجشنبه هفته گذشته مردی ۴۵ ساله به نام «فهمی هیناوی» در خیابانهای شهرک جیناتون با شلیک بیش از ۱۵ گلوله کشته شد. یک ساعت و نیم قبل از این قتل، نیز یک جوان ۲۷ ساله به نام «محمد بدران» در روستای زمر کشته شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 05 December 2020

قتل یک صهیونیست عرب تبار در سرزمین های اشغالی

به گزارش «تابناک»، برخی او را عضو سرویس امنیتی موساد معرفی می کنند و نوشته اند که در  چهارراه گیناتون واقع در جنوب شرق تل‌آویو ترور و کشته شد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»، در این باره نوشت است که این خبر بعد از یک روز از رسانه های رژیم صهیونیستی بیرون زد؛ زیرا دستگاه های امنیتی این رژیم به شدت فضای خبری را امنیتی و بایکوت کردند تا این خبر به بیرون درز نکند؛ اما هر چه تلاش کردند نتوانستند و خبر به بیرون درز کرد. 

گمانه‌زنی ها حاکیست که قاتلین هیناوی؛ او را در پشت چراغ قرمز هنگامی که ایستاده بود تا چراغ سبز شود با سلاح گرم و از فاصله بسیار نزدیک ترور کردند؛ اما نکته جالب پس از ترور؛ حضور نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و موساد قبل از پلیس در محل حادثه بود.

دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی پس از اینکه نتوانستند جلوی همه گیر شدن خبر ترور عضو موساد را بگیرند، پلن B خود را اجرایی کرده و با عجله خبری را منتشر کردند. خبرمنتشر شده این بود: فهمی هیناوی هیچ ارتباطی با موساد نداشته و در یک نزاع خانوادگی کشته شده است. این پلن B آنها بسیار ناشیانه‌تر از پلن A مقابله با خبر بود؛  زیرا در هیچ کجای دنیا برای قتل یک فرد معمولی سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی وارد جریان نمی شوند. در هیچ کجای دنیا سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی از انتشار خبر مرگ افراد معمولی که در یک دعوای خانوادگی کشته شدند؛ جلوگیری نمی کنند. مرگ افراد معمولی توسط پلیس هر کشور بررسی می شود، نه سیستم‌های امنیتی و جاسوسی.

 

حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ترور هیناوی در تل‌آویو گفت: رژیم صهیونیستی در درون خودش درگیری‌های قدرت بسیاری را تجربه می‌کند و احزاب اسرائیل و طرفداران نتانیاهو مدت هاست که در یک جنگ درونی به سر می برند و هر لحظه امکان این وجود دارد که اقدامات گسترده تری از این ترور‌ها توسط خود اسرائیلی‌ها صورت بگیرد.

او ادامه داد: در عین حال اگر ایران بخواهد انتقام بگیرد قطعا بسیار فراتر از این اتفاقاتی خواهد بود که الان صورت گرفته است، معتقدم که رژیم صهیونیستی در صدد است تا با چنین اقداماتی این گونه وانمود کند که پرونده ترور دانشمند هسته‌ای ایران دیگر بسته شده و دیگر خطری آن‌ها را تهدید نمی کند؛ در حالی که آن‌ها هر شب باید با ترس از انتقام ایران به خواب روند. ایران اگر بخواهد انتقام بگیرد؛ حتی موساد هم جلودار آن نخواهد بود.

کنعانی مقدم افزود: سیستم‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی عمدتا مبتنی بر گروه‌های ترور و همکاری این گروه ها با سیستم‌های امنیتی CIA و برخی از کشور‌های عربی است و این خودش چندان بر مسائل امنیتی مبتنی نیست. نام این سیستم‌ها؛ جوخه‌های اعدام است و سازمان‌های اطلاعاتی که با اسرائیل مرتبط هستند عمدتا با جوخه‌های اعدام همکاری می کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی درباره سیستم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی هم بیان کرد: همین چند وقت پیش شاهد بودیم که یکی از فرماندهان عالی رتبه رژیم صهیونیستی و یکی از وزرای این رژیم جاسوس دو جانبه در آمد و این یعنی اینکه نفوذ در سیستم اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس در بالاترین رده‌ها اتفاق افتاده است.

این فرضیه در حالی است که گما‌نه‌زنی های دیگر هم وجود دارد مبنی بر اینکه فهمی هیناوی یک اسرائیلی ساکن تل‌آویو بود که به دلیل دعوای خانوادگی کشته شد. دعواهایی که در آن منطقه بسیار وجود دارد و اغلب به قتل و غارت منجر می شود. یک سال قبل هم یکی از اقوام هیناوی به همین دلیل و به همین شکل کشته شد که پرونده  رسیدگی به قتل او همچنان مفتوح است و شاید پرونده هیناوی هم در کنار این پرونده قرار بگیرد.

محمد حسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به خبر قتل فهمی هیناوی گفت: اگر اصل خبر صحت داشته باشد؛ ترور یک مقام عالی رتبه موساد نمی‌تواند جبران شهادت شهید فخری‌زاده باشد، زیرا اگر قرار باشد ایران وارد شود؛ موثرتر عمل خواهد کرد، ضمن اینکه انتقام تک تک شهدای حادثه  آبسرد گرفته خواهد شد و انتقام انفجار در نطنز هم هنوز باقی است

گمانه هایی که باشگاه خبرنگاران مورد اشاره قرار داده است، در حالی است که سایت خبری «رجانیوز» در این باره نوشته است:  در روزهای اخیر هیچ عملیات مستقیم و یا غیر مستقیمی علیه عوامل موساد در سرزمینهای اشغالی انجام نشده است و فهمی هیناوی یک عرب تبار و شهرک نشین رژیم صهیونیستی است که هیچ ارتباطی با موساد نداشته و اخبار منتشره درباره او در منابع مجازی فاقد صحت است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
احتمالا كار خودشون بوده
بالاخره رژيم اشغالگر هم يك جاهايي تعمدا نيروهاي خودشو به پاي مرگ ميكشونه تا ازش بهره برداري سياسي بكنه. دوام رژيم اشغالگر قدس هم به چنين ترورهاي مصلحتي و ساختگي وابسته هست.
گاهي مواقع هم چون خوب بلد نيستند نقش بازي كنند پلن يا طرحشون كامل از آب در نمياد
ميمونن توش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر