بازدید 6093

رییس فیفا: استفاده از VAR اجباری نیست

کد خبر: ۱۰۱۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 05 December 2020

رییس فیفا به اعتراضات نسبت به عملکرد داور ویدویی واکنش نشان داد و در این باره گفته است:«هیچ تعهدی برای هیچ لیگی وجود ندارد که از VAR  استفاده کند. در صورت تمایل هر لیگی می‌تواند از فناوری ویدیوچک استفاده نکند.»

به گزارش تابناک ورزشی، جالب اینکه استفاده از ویدئو چک در برخی از کشورها با انتقاد مربیان و حتی بازیکنان همراه بوده است و به همین خاطر اینفانتینو در ا ین باره صحبت کرده است. طبیعی است او طرفدار این تکنولوژی باشد به این خاطر که VAR موجب برگشت اشتباهات داوری در لحظه صورت گرفته می شود. این تکنولوژی برای اولین بار در سال 2017  و در جام جهانی 2017 در کره جنوبی که ایران هم در آن حاضر بود مورد آزمایش قرار گرفت. اتفاقا در بازی ایران – پرتغال داور ویدئویی پنالتی صورت گرفته به روی امید نورافکن را برگرداند. 

 

رییس فدراسیون فوتبال جهان می گوید این تکنولوژی نوپا است و می تواند در آینده به شکل بهتری اجراء شود. ایران یکی از کشورهایی است که در گذشته تلاش کرد با خرید این تکنولوژی میزان اشتباهات داوری در لیگ برتر را کاهش دهد اما به دلیل مشکلات مالی فدراسیون فوتبال و هم چنین باشگاه ها فعلا اجرای این پروژه متوقف شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل