بازدید 14145

برف و باران در نیمه دوم آذر ۹۹ کل کشور را فرا می‌گیرد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه تا اواسط هفته جاری تقریبا در تمام کشور بارش باران یا برف خواهیم داشت، گفت: دمای هوا از امروز تا دوشنبه ۱۷ آذر به‌طور محسوسی در سطح کشور کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 05 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: امروز شنبه ۱۵ آذر سامانه بارشی در جنوب غرب، جنوب کشور و بخش‌هایی از کرمان و شمال خلیج فارس سبب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور، گیلان، مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران موجب بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی این مناطق سبب بارش برف می‌شود.

وی ادامه داد: طی فردا بر شدت و گستره بارش افزوده می‌شود و به جز جنوب سیستان و بلوچستان در بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان، طی این مدت بارش در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت خواهد بود. همچنین در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب، غرب، شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش طی فردا در استان‌های گیلان، فارس، بوشهر، کرمان، نیمه شرقی خوزستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی روز دوشنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور است، گفت: طی این روز در استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی نیز بارش پراکنده برف و باران رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز سه‌شنبه بارش خفیف باران در سواحل غربی دریای خزر ادامه دارد، اظهار کرد: طی این روز در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب خراسان جنوبی بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین طی روز چهارشنبه برقراری این شرایط در بخش‌های جنوبی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و گیلان دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه از امروز تا دوشنبه دمای هوا به‌طور محسوسی در سطح کشور به‌ویژه نیمه شمالی کاهش می‌یابد، گفت: طی امروز و فردا شمال و مرکز خلیج فارس، از روز دوشنبه تا آخر هفته نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز و از امروز تا ظهر چهارشنبه دریای خزر به‌ویژه سواحل غربی و مرکزی آن مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ابری و مه‌آلود همراه با بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه نیز نیمه ابری تا ابری همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان