بازدید 21389
۳

اولین واکنش جو بایدن به ترور شهید فخری زاده

جو بایدن درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده گفته "دشوار بتوان گفت چه قدر" این موضوع بر اختلافات میان ایران و آمریکا تاثیر خواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 04 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از بی بی سی، جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با انتقاد از سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران، گفته نمی‌توان گفت ترور محسن فخری‌زاده چه تاثیری بر اختلافات میان ایران و آمریکا خواهد گذاشت.

 بایدن گفت حل مسائلی که بین آمریکا و ایران وجود دارد "دشوار خواهد بود".

او به همراه معاونش کامالا هریس در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان‌ حاضر شد و از سیاست خارجی دونالد ترامپ، از جمله در برخورد با ایران انتقاد کرد.

بایدن گفت اگر دونالد ترامپ در مراسم سوگند ریاست‌جمهوری حاضر نشود روی شخص او اثری ندارد اما افزود: "چیزی که من نگرانش هستم، بیش از این که تاثیری روی سیاست داخلی باشد، نگرانی من از تصویری است که از خودمان به باقی جهان نشان می‌دهیم."

 

جو بایدن پیش از این گفته اگر ایران به اجرای محدودیت‌های توافق هسته‌ای بازگردد او هم آمریکا را به برجام بازخواهد گرداند. دولت ایران می‌گوید پیش‌شرطی را از آمریکا نمی‌پذیرد. مجلس ایران به دولت دو ماه برای رفع تحریم‌ها فرصت داده است.

جو بایدن در مصاحبه با سی‌ان‌ان درباره دونالد ترامپ گفت: "مهم است که در پایان این آشوبی که او ایجاد کرده بتوانیم نشان دهیم که انتقال مسالمت‌آمیز قدرت وجود دارد و طرفین رقیب می‌ایستند، دست می‌دهند و گذشته را پشت سر می‌گذارند."

جو بایدن درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده گفته "دشوار بتوان گفت چه قدر" این موضوع بر اختلافات میان ایران و آمریکا تاثیر خواهد گذاشت.

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اسرائیل را مسئول سوءقصد به محسن فخری‌زاده دانسته است.

جو بایدن به سی‌ان‌ان گفت: "حرف آخر این است که نمی‌توانیم به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای بدهیم."

او انتقادش از دونالد ترامپ برای خروج از برجام را تکرار کرد.

جو بایدن گفت: "او از توافق خارج شد تا توافقی سختگیرانه‌تر به دست بیاید، و چه به دست آمد؟ آنها توانایی هسته‌ای‌شان را بالا بردند و دارند به این توانایی می‌رسند که مواد لازم برای سلاح هسته‌ای داشته باشند."

آقای بایدن گفت: "من فکر می‌کنم همه این چیزها بسیار دشوار خواهند بود. اما یک چیز را می‌دانم، ما نمی‌توانیم این کار را تنهایی پیش ببریم. برای همین باید بخشی از یک گروه بزرگتر باشیم. نه فقط در مورد ایران، بلکه همین طور در خصوص روسیه و چین و بسیاری مسائل دیگر."

پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای متحدان اروپایی این کشور به طوری کم‌سابقه موضعی خلاف این کشور گرفته و بر ادامه توافق با ایران پافشاری کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
این را هم گفته: باید خانه امن ایرانی ها را ناامن کرد
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
مردک عجب آدمیه

نکنه اینم خرش از پل گذشته

امان از دل غافل
لعنت به بایدن وهرچی دموکراته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر