بازدید 6157

سفر سه روزه اقتصادی به مشهد

اگر می خواهید به پربازدیدترین شهر ایران سفر کنید اما وقت چندانی ندارید و می خواهید کمتر هزینه کنید، باید از قبل برنامه ریزی دقیقی از جاهایی دیدنی داشته باشید. مشهد جاذبه های تاریخی و طبیعی زیبایی دارد که با یک برنامه ترکیبی خوب می توانید بیشتر آنها را ببینید. سفر سه روزه اقتصادی به مشهد روش های ساده ای دارد،که در این مقاله به آن پرداخته ایم،پس با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 08 December 2020

مسیر گردشی تعیین کنید

خیلی از مسافران هنوز به روش سنتی مسافرت می روند. اطلاعات قدیمی سفرهای قبل را ملاک قرار می دهند یا در حین سفر به جستجو در اینترنت می پردازند. برای سفر اقتصادی همیشه قبل از سفر به مشهد، نقشه شهر و جاذبه هایش را چک کنید. این کار به شما دید می دهد که در سه روز چه جاهایی بروید و چه میزان هزینه دارید. مسیرها را طوری تنظیم کنید که جاذبه های مجاور را در یک روز ببینید. شما می توانید مکان های گردشگری انتخاب کنید که بدون خستگی در یک گردش شهری بازدید کنید.

اطلاعات تازه، سفر راحت

امروزه اینترنت به سرعت هر اطلاعات گردشگری را به شما ارایه می کند. پس بهتر است نسبت به قمیت به روز شده شهر مشهد از لحاظ اقامت، رستوران و حمل و نقل آشنا باشید. بخش سوالات و نظرات سایت های مرجع گردشگری بررسی کنید. همچنین اپلیکیشن های کاربردی شهر مشهد را نصب کنید.

از بلیط غافل نشوید

قبل از هر چیز ابتدا باید بگوییم شهر مشهد مهم‌ترین مقصد سفر زیارتی ایرانیان است و در ایام تعطیلات مملو از زائرانِ علی‌ابن موسی‌الرضا است. شهر مشهد به واسطه‌ی وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان، به پایتخت فرهنگی ایران بدل شده است. رونق تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر مدیون میزبانی امام مهربانی‌ها، امام رضا علیه‌السلام است. امروزه مشهد از لحاظ گردشگری یکی از شلوغترین شهر های ایران و خاورمیانه ست. بدون شک هدف اصلی سفر به این شهر زیارت حرم مطهر امام رضاست ولی وجود ده ها مسجد و قبور تاریخی و مدارس سنتی درکنار بازارهای خوش رنگ و لعاب، این شهر رو به یکی از مراکز دیدنی و تاریخی ایران تبدیل کرده است. اما این شهر مجموعه‌های تاریخی، تفریحی، فرهنگی متنوعی دارد و می‌تواند علاوه بر سیاحت، شهری جالب برای گردشگران باشد.

اگر تاریخ سفر خود را مشخص کنید می توانید برای بلیط مشهد، شانس پرواز چارتری و لحظه آخری را امتحان کنید. خط هوایی مشهد یکی از پرترددترین مسیرهای ایران است. در بیشتر ایام سال انواع ایرلاین ها بلیط عرضه می کنند.

زمان مناسب برای سفرانتخاب کنید

اگر می خواهید سفری اقتصادی داشته باشید، پاییز بهترین زمان است. به دلیل سرما، مسافران کمتری به مشهد سفر می کنند و قیمت پروازها و هتل ها پایینتر است. خدمات گردشگری و حتی تورها با قیمتی ارزانتر ارایه می شود. پاییز مشهد بسیار زیباست و گشت و گذار در هوای بارانی لطف دیگری دارد.

محل اقامت در مشهد

مشهد به دلیل حجم بالای گردشگران، تا دلتان بخواهد هتل و اقامتگاه دارد. شما حتما جایی مناسب بودجه خود پیدا خواهید کرد. سفر اقتصادی به زمان سفر شما بستگی زیادی دارد. تابستان اوج سفرهای مشهد است و پیدا کردن هتل ارزان آسان نیست. غیر از هتل، اقامتگاههای قیمت مناسب نیز در دسترس شماست.

روز آخر خرید کنید

خرید سوغات و هدیه همیشه بخشی از سفر است. به ویژه اینکه سفر زیارتی مشهد برای ایرانیان اهمیت زیادی دارد. قطعا شما هم دوست دارید با دست پر به شهر خود و دیدار آشنایان برگردید. بهتر است خرید را برای روزهای آخر بگذارید تا از برنامه گشت و گذارتان کم نکنید. همچنین شما در پایان برنامه راحتتر می توانید خرج کنید و دستتان برای خرید پر و پیمان باز است.

مراکز خرید مشهد متنوع است

سفر سه روزه اقتصادی به مشهد

بلیط هواپیما

امروزه مشهد از لحاظ گردشگری یکی از شلوغ ترین شهر های ایران و خاورمیانه ست. به همین دلیل پرواز تهران مشهد به راحتی در دسترس است. بدون شک هدف اصلی سفر به این شهر زیارت حرم مطهر امام رضاست ولی وجود ده ها مسجد و قبور تاریخی و مدارس سنتی درکنار بازارهای خوش رنگ و لعاب، این شهر رو به یکی از مراکز دیدنی و تاریخی ایران تبدیل کرده است.

یکی از پرتردد ترین خطوط پروازی کشور، پرواز تهران به مشهد است. فرودگاه بین‌المللی مشهد که به نام فرودگاه هاشمی‌نژاد نیز شناخته می‌شود بعد از فرودگاه مهرآباد تهران بیشترین ترافیک مسافر را دارد. از لحاظ تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه، فرودگاه مشهد رتبه اول را در ایران دارد.مشهد به جهت اینکه قطب گردشگری مذهبی کشور به حساب می‌آید، ایرلاین‌های بزرگ ایران همه روزه بلیط هواپیما تهران به مشهد را عرضه می‌کنند. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد به صورت چارتر و سیستمی اقدام کنید و برای کسب اطلاعات دقیق با کارشناسان تریپ تماس بگیرید.

روستاگردی بروید.

اطراف مشهد روستاهای زیادی هست که برای یک گردش خوب و دیدن بافت روستایی و طبیعت منطقه عالی است.

باز هم بر اساس سلیقه و میل خود می توانید بین بهترین روستاهای زیر انتخاب کنید:

  • روستایی زشک، 55 کیلومتری مشهد
  • روستای خادر، ۲۰ کیلومتری شهر مشهد
  • روستای عنبران، فاصله تا مشهد۲۶
  • روستای کنگ، در فاصله 37 کیلومتری غرب مشهد
  • روستای دهسرخ در کیلومتر ۴۵ جاده مشهد- نیشابور

سفر سه روزه اقتصادی به مشهد

روستای زشک

به جاهای جدید بروید

اگر چندین بار به مشهد سفر کرده اید و جاهای معروف شهر را دیده اید، بهتر است جاذبه های جدید را بازدید کنید.

چند جاذبه جدید که نمی شناسید:

  • آتشکده ها: آتشکده سنگبر، 18 کیلومتری مشهد /آتشکده بازه هور، 65 کیلومتری مشهد قرار دارد.
  • کلیساها:کلیسای مسروپ مقدس، تنها کلیسای ارامنه شهر است. این کلیسا نزدیک میدان 10 دی قرار دارد./آرامستان ارامنه مشهد، تقاطع بلوار مجد و حر.
  • موزه ها: موزه نان مشهد، بلوار چمن، نرسیده به فدائیان اسلام/ موزه پهلوانی، جاده آرامگاه، بلوار شاهنامه، چهار برج، بهار ۲۴.
  • کاروانسراها: کاروانسرای بابا قدرت، بلوار ۱۷ شهریور، خیابان صدر/ سرای عزیز الله‌اف نزدیک حرم کوچه عباس قلی خان.
  • آرامگاهها: گنبد خشتی، آرامگاه خواجه مراد، آرامگاه امامزاده یحیی.

سفر سه روزه اقتصادی به مشهد

کاروانسرای بابا قدرت مشهد

از مترو استفاده کنید

مترو همیشه یک وسیله حمل و نقل شهری ارزان است. شما به راحتی می توانید بسیاری از جاهای مشهد را به کمک مترو جابجا شوید.در حال حاضر دو خط متروی مشهد فعال است. خط یک شامل 24 ایستگاه است. از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد تا وکیل آباد که حرم امام رضا هم در این مسیر قرار دارد. خط دو هم از بلوار طبرسی شمالی تا بلوار فکوری 12 ایستگاه دارد. متروی مشهد از 6 صبح تا 11 شب باز است.

سخن آخر

برای اینکه سفری آرام و آسوده داشته باشید، بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر