بازدید 54937

۲ بازداشت جدید در قوه قضائیه

رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری تهران و یک قاضی بازنشسته دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 01 December 2020

به گزارش تابناک،‌ فرهیختگان نوشت: «در ماه‌های اخیر ۱۲ نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به اتهام ارتشا دستگیر شده‌اند. همچنین ۱۸ نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضایی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند، بازداشت شده‌اند و در همین زمینه یک کارچاق‎کن حرفه‌ای که به‌صورت علنی در مقابل یکی از مجموعه‌های قضایی فعالیت داشت، دستگیر شد.» اینها بخشی از سخنان عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در اوایل آذرماه و در نشست شورای عالی قضایی بود.

به‌علاوه این، ماه گذشته، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه هم در گفت‌وگوی زنده با بخش خبری ساعت ۱۳ شبکه خبر گفت: «با اقدامات گسترده در حوزه پیشگیری، رصد و نظارت عملکردها و شناسایی موارد تخلف و نیز با هدف برخورد قاطع و بدون ملاحظه با متخلفان، جمعی از کارمندان دستگاه قضا دستگیر شدند. بر این اساس با اقدامات جدید مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضائیه تعدادی از متخلفان تحت‌تعقیب قرار گرفته و بازداشت شدند.

این بازداشتی‌ها شامل ۲۸ نفر از کارمندان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نیز دادگستری و همچنین ۱۹ نفر از وکلای دادگستری هستند. این افراد امکان دست بردن در پرونده را نداشتند و با دادن وعده و وعید، از اصحاب پرونده وجوهی را دریافت می‌کردند. قضات، کارمندان، ضابطان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری که زنجیره تضمین‌کننده سلامت در جامعه هستند، باید از سلامت برخوردار باشند. تمام افراد بازداشتی چه وکلا و چه کارمندان دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک، مرتبط با استان تهران هستند.

برخورد با متخلفان در درون دستگاه قضایی، برخورد از نوع سریع، قاطع و بدون اغماض است. اگر این افراد در دستگاه‌های دیگر با اقدامات مشابه دستگیر می‌شدند، می‌توانستند با قرار کفالت آزاد شوند؛ اما کارمندان بازداشتی دستگاه قضایی همه در بازداشت هستند و در حداقل زمان ممکن و بدون کوچک‌ترین اغماضی به پرونده آنها رسیدگی می‌شود.»

رئیس دستگاه قضا هم پیش از این گفته بود: «مفسدان باید بدانند که وضعیت برای هرگونه فعالیت ناسالم در قوه قضائیه قرمز است. ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضا به صورت شبانه‌روزی در آن مشغول خدمت هستند و با اجاره‌نشینی و سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با این نوع اقدامات موردی به گونه دیگری نشان داده شود. انتظار این است که جریان وکالت خودش نظارت داشته باشد تا فسادی در این مجموعه رخ ندهد.»

پیرو همین مساله، چند وقتی است اخبار متعددی از دستگیری و برخورد با برخی چهره‌ها و مسئولان حتی رده‌بالای دستگاه قضا به گوش می‌رسد. اتفاقی که البته دو رو دارد و روی اول آن شاید ظن و گمان بد به دستگاه قضایی باشد که خود رسالت دادخواهی و فریادرسی از مردم را دارد و نشان‌دهنده نوعی ضعف در ساختار نظارتی این مجموعه برای کنترل فساد در آن است. اما روی دیگر آن هم می‌تواند نوعی امیدواری را بین اذهان عمومی ایجاد کند که حالا حداقل دستگاه قضایی رویه سابق را ندارد و قرار نیست با فساد در درون خود مقابله نکند.

دستگیری طبری، ماجرای هفت‌سنگان، دستگیری محمدجواد رشیدی رئیس سابق اداره امنیت حفاظت قوه‌قضائیه و رئیس فعلی حفاظت شوراهای حل اختلاف و... همه نمونه‌هایی از برخوردها و نظارت‌های درون‌سازمانی در قوه قضائیه است که نشان از تصفیه این نهاد دارد.

در ادامه این برخوردها، دو نفر دیگر از مسئولان قوه قضائیه نیز دستگیر شده‌اند. «م.ش» قاضی بازنشسته و «ا.ض» رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری استان‌های سمنان و تهران به همراه چند تن دیگر از معاونان حفاظت اطلاعات دادگستری تهران و برخی وکلای دادگستری به اتهام تشکیل شبکه ارتشا و اعمال نفوذ دستگیر شده‌اند تا همچنان جریان برخورد با مدیران و مسئولان متخلف و فاسد در قوه قضائیه ادامه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۲۴
خیلی خوبه. این راهو باید تا آخر بدون ملاحظه رفت و به هیاهوی مفسدان هیچ اهمیتی نداد. درود بر ریاست محترم قوه قضائیه و همکاران فساد ستیز ایشان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
من به حضرت آیت الله رییسی
رای ندادم وخوشحالم که رای ندادم
چون
واقعا کارش قوه قضائیه بوده و خدا خیرش دهاد
دلمان خنک میشود از این گردن کلفت گیری هایش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
واقعا باید چنین باشد و باید در ایران فرهنگ باشد کسی خلاف نکند حتی بازنشسته هم باشد قانون یقه اش را می گیرد. تبریک میگم
لطفا به حساب سردفتران و مبالغ کلانی که غیر قانونی و خارج از تعرفه رسمی از مراجعه کنندگان میگیرند هم رسیدگی فرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شما جایی شکایت کرده ای که رسیدگی نشده؟اگر شکایت کرده ای مدرکش را همین جا منتشر کن والا به دروغ تهمت زدی
به عملکرد آقای رئیسی صد درصد اعتماد و اطمینان داریم. از ایشان راضی هستیم و به خاطر انتصاب ایشان به ریاست قوه قضائیه بسیار خرسند و سپاسگزار رهبر معظم انقلاب هستیم.
همین که مفسدان چند وقتیست غلاف کرده اند نشان میدهد راه قوه قضائیه درست بوده. کارمندان درستکار دستگاه قضا به خاطر کار در این قوه افتخار کنند.
نگران هیاهوی مفسدان و برخی از وکلا به اسم استقلال کانون وکلا و غیره نباشید. محکم به راهتان ادامه دهید که مردم و رهبری پشتیبان شمایند.
بنده یکی از قربانیان همدستی قاضی با متهم که شیاد سابقه دار هست میباشم. امیدوارم دستگاه قضایی سیستمی تعریف نماید که قضات دادگاهها پشت درهای بسته دفتر کارشان حق را نا حق ننمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
باید در حساب افراد کنترل شود پولی که واریز می شود. مثل کشور المان چنین نباشد هر کسی هر چقدر پول می ریزد راحت به حساب برود. از طریق سازمان پیام داده شود این پول رشوه و غیره نیست و صحت واریز پول را تأیید می کنم و سپس واریز شود یعنی اول به موبایل بیاید سپس واریز شود.
هر چه بگندد نمکش میزنند
وااااااای به روزی که بگندد نمک !!

همه فسادها از همین وه قضاییه فاسد رشد کرده ، تا وقتیکه همه (یا اکثر) قضات و سایر عوامل قضایی رو میشه با پول خرید چه انتظاری هست برای مبارزه با فساد گسترده و سیستماتیک در کشور؟؟؟
اگر قوه قضاییه درست بشود جاهای دیگر کم کم فساد کم می شود با رشوه افراد هر کاری خواستند می کنند
دوره جدید قوه قضائیه باعث توقف و کاهش اندکی (حداکثر دو سه درصد) در فساد شده و همت بسیار بیشتری میطلبد. البته همین که فساد بیشتر نشده جای بسی امیدواری است. به فساد دستگاههای دولتی به خصوص در بدنه مدیریتی آنها باید بیشتر پرداخته شود که البته همکاری دولت و مجلس را میطلبد. دستگاههایی همچون تامین اجتماعی و بانکها.
اقای رییسی دستت درد نکند ولی به بانک های فاسد هم برس کارشناسان اعتبارات را زیر نظر بگیرید از حراست ها بخواهید اموالشان را رصد کنند متاسفانه اموال بانک ها که متعلق به مردم است توسط انها با تبانی غارت میشود لطفا دخالت کنید
قاضی های رشوه بگیر بسیار زیاد اند
مدیران دستگاه های دولتی هم که فقط پیمانکاران را به اتاقشان راه میدهند و مشغول رشوه از هر صورت وضعیت پیمانکار هستند هم کم نیستند
سلطان ارتشا رو براش 30 سال زندان بریدند
آن که سیستم قضایی مملکت رو به سخره گرفته بود
فقط سی سال
معلوم نیست تو ق ق چه خبره
نمک هم می گندد
هنوز دست از ا-د ر-ز برنداشتید مگر خطایش محرز نشده پس ر د م ل ب چیست
برخی از این مفسدان را باید بفرستی زیر زمین آقای رئیسی تا تعادل درستکاران و خلافکاران به نفع درستکاری تغییر پیدا کنه. باور کن اثر عجیبی داره.
میخواید بیاید منم دو نفر میشناسم معرفی کنم اینا رو هم دستگیر کنید
در شهر اگر مست گیرند باید بجز عده معدودی با وجدان بقیه را هر آنکه هست گیرند.
ایشان حافظ خون شهیدان هستند در پناه مادرشان فاطمه زهرا باشند آقای رییسی متشکریم
ایول، عالیست
من هم قربانی دیگه دستگاه قضا هستم. همه چیزم را قاضی تحویل خانم داد، گرفت و رفت ودادخاست طلاق داده، حتی تنها منزل مسکونی را
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار