بازدید 13916
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

۹ درصد بیماران کرونایی در اردبیل فوت می‌کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۹ درصد بیماران کرونایی در استان اردبیل فوت می‌کنند که این میانگین باید به سرعت پایین بیاید.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 30 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضایی بنا ۱۰ آذر در جریان بررسی آخرین وضعیت طرح اعمال محدودیت‌های کرونایی در اردبیل اظهار کرد: هر چند آمار فوتی‌ها در این استان بیشتر از هفته‌های گذشته است، اما در هفته جاری تعداد بستری‌ها روند ثابت ۷۰ تا ۸۰ نفر را دارد که امیدواریم این میزان پایین نیز بیاید.

وی علت بالا بودن فوتی‌های کرونا در استان اردبیل را اوج پیک شیوع کرونا در موج سوم در این استان اعلام کرد و گفت: ما به نسبت سایر استان‌ها با فاصله ۱۵ روز دوره پیک را سپری می‌کنیم و قطعا در هفته آینده تعداد مرگ و میر‌های ما پایین آمده و روند با ثباتی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: ۹ درصد بیماران بستری عمدتا سالخوردگان و افراد با بیماری زمینه‌ای دیابت، فشار خون، چاقی، بیماری کلیوی و ریوی گرفتار چنگال ویروس کرونا می‌شوند که انتظار می‌رود افراد مسن با بیماری‌های زمینه‌ای از هرگونه تردد و خارج شدن از منزل پرهیز کنند.

رضایی نیا افزود: ما اگر بتوانیم دوره محدودیت باقی مانده را با دقت اجرایی و عملیاتی کنیم، قطعا از اوج پیک و قله سخت کرونا در موج سوم عبور خواهیم کرد و همچنان انتظار می‌رود با توجه به سردسیر بودن استان شرایط مساعد در اعمال محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همچنان از هموطنان انتظار داریم سه اصل ماسک زدن، شستن مرتب دست و دوری از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی را جدی بگیرند چرا که بیماری کرونا یک بیماری دینامیک و پویاست و هر لحظه امکان شیوع و گسترش آن وجود دارد.

رضایی نیا با قدردانی از تلاش و همراهی فرمانداران در اجرای طرح اعمال محدودیت‌ها به ویژه در شهر‌های با وضعیت قرمز اضافه کرد: تا ۸۰ درصد شهروندان استان اردبیل محدودیت‌های اعمال شده را به دقت رعایت کرده و تردد‌های شبانه به حداقل خود رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: با تعطیلی بسیاری از صنوف و همچنین مراکز اداری و گسترش فعالیت بانک‌ها به صورت مجازی امیدواریم کنترل بیماری کرونا محقق شده و شرایط مطلوب‌تری را نسبت به هفته‌های گذشته شاهد باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر