بازدید 16255
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا

فریب روند کاهشی کرونا را نخورید/ رصد شهر‌ها برای تغییر محدودیت‌ها از دوشنبه/ روند ابتلا به کرونا کاهشی است/ روحانی: محدودیت راهکار نیست؛ هشدار است

نباید فریب خورد که کرونا روند کاهشی داشته و پروتکل‌ها کنار گذاشته شود، بلکه باید فاصله گذاری، تردد‌های غیر ضروری و زدن ماسک را جدی گرفت و از حضور در تجمعات پرهیز کرد. به مردم هشدار می‌دهم سرد شدن هوا و کاهش تهویه می‌تواند در شیوع بیماری تاثیرگذار باشد؛ از این روی، لازم است تا در اماکن سر بسته تمهیدات بهداشتی رعایت شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 28 November 2020
تابناک اجتماعی«نباید فریب خورد که کرونا روند کاهشی داشته و پروتکل‌ها کنار گذاشته شود، بلکه باید فاصله گذاری، تردد‌های غیر ضروری و زدن ماسک را جدی گرفت و از حضور در تجمعات پرهیز کرد.»

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حاشیه جلسه امروز این ستاد گفت: موفقیت در مهار بیماری با توجه به رعایت مردم و پروتکل ها، بالای ۹۰ درصد بوده و روند بیماری رو به کاهش گذاشته است. ۱۴۵ شهر روند کاهشی داشته که جای خوشحالی زیادی دارد. ۱۰ شهر باقی مانده نیز با روند کاهشی نیز همراه بوده است.
 
فریب روند کاهشی کرونا را نخورید/ رصد شهر‌ها برای تغییر محدودیت‌ها از دوشنبه/ روند ابتلا به کرونا کاهشی است
 
وی افزود: ۸۹ شهر از پنجم آبان با محدودیت مواجه شد که به غیر از دو شهر، تمامی شهر‌ها از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شدند. دو تا سه هفته دیگر هم میزان فوتی‌ها در این روند مشخص می‌شود. امید است بر این اساس روند فوتی‌ها کم شود.

رئیسی در ادامه گفت: نباید فریب خورد که کرونا روند کاهشی داشته و پروتکل‌ها کنار گذاشته شود بلکه باید فاصله گذاری، تردد‌های غیر ضروری و زدن ماسک را جدی گرفت و از حضور در تجمعات پرهیز کرد. به مردم هشدار می‌دهم سرد شدن هوا و کاهش تهویه می‌تواند در شیوع بیماری تاثیر گذار باشد؛ از این روی، لازم است تا در اماکن سر بسته تمهیدات بهداشتی رعایت شود.

معاون «بهداشت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: هم اکنون در پی آنیم تا تعداد تست‌های کرونا به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تست در روز برسد و همچنین بنا داریم تا سامانه یکپارچه آزمایشگاه در یک بانک اطلاعاتی قرار گیرد.

رییسی افزود: طی چند روز گذشته از حضور افرادی که بلیت خریده و خواستار مسافرت بودند از طریق سامانه جلوگیری و همچنین از حضور افراد کرونا مثبت در حمل و نقل عمومی ممانعت شد. بدین ترتیب در صورت دریافت خدمات از افراد کارت ملی گرفته می‌شود. این مقوله به دلیل حفظ سلامتی فرد و دیگران است، چون در صورت آزمایش مثبت می‌توان فرد را کنترل کرد.

ساعتی پیش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، از وزیر راه و شهرسازی به خاطر همکاری در مدیریت کرونا و امکان دسترسی به پایانه‌ها و حمل و نقل عمومی به منظور کنترل مسافران بین شهری از نظر ابتلا به کرونا قدردانی کرد. در طرح جدید مدیریت کرونا و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مسافران بین شهری که از وسایل حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده می‌کنند از طریق ارتباط با سامانه وزارت بهداشت از نظر ابتلا به کووید۱۹ کنترل می‌شوند و افرادی که تست کرونای آن‌ها طی دو هفته گذشته مثبت باشد از ادامه سفر منع می‌شوند.
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا تاکید کرد: ادارات دولتی تعطیل هستند، مگر اینکه بالاترین فرد در دستگاه خواستار حضور حداقلی کارکنان باشد.

او با اشاره به برخی تصمیمات در هفته پیش روی افزود: وضعیت شهر‌ها از دوشنبه رصد می‌شود تا به اعمال محدودیت جدید بپردازیم؛ برای مثال، اگر یک شهر از قرمز به نارنجی تغییر کرده به نسبت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: از وزارت ارتباطات، وزارت راه و مردم در راستای پیشبرد اهداف ستاد مقابله و با کرونا تشکر می کنم.
 

روحانی: محدودیت راهکار نیست؛ هشدار است

 
نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا در حالی برگزار شد که به مانند هر شنبه، ریاستش را روحانی، رئیس جمهور کشورمان عهده دار بود. نشستی که تحت تاثیر ترور شهید فخری زاده قرار داشت و رئیس جمهور پس از سخنانی پیرامون آن، ضمن قدردانی از مردم برای همراهی در اجرای محدودیت‌های کرونایی در هفته اخیر گفت: البته ما به خوبی می‌دانیم که محدودیت راهکار اصلی نیست، محدودیت یک علامت و یک هشدار بزرگ است و پشت سر آن باید اقدامات زیادی انجام گیرد تا ما به هدف برسیم.

روحانی افزود: تقریبا از اوایل آبان یعنی از یک ماه پیش، این محدودیت‌ها ابتدا در ۴۳ شهرستان سپس در ۴۶ شهرستان آغاز شد که الحمدالله نتایج این محدودیت‌ها در آمار امروز نمایان بود که بسیار تاثیرگذار و موثر بوده است. همچنین از اول آذر در ۱۵۰ شهری که در آن‌ها اعمال محدودیت شدید صورت گرفت در آن شهر‌ها هم ما علائم مثبت را بعد از یک هفته مشاهده می‌کنیم و امیدواریم تا پایان هفته جاری شاهد تحولات مثبت بیشتری باشیم.

وی عنوان کرد: علاقه ما این است که با همکاری مردم مخصوصاً در این هفته شهر‌های قرمز به شرایط نارنجی یا زرد برگردند که تا هم مردم بتوانند فعالیت اقتصادی داشته باشند و هم ما بتوانیم این بیماری را به خوبی کنترل کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه همه مردم ما می‌دانند راه‌حل اصلی برای مبارزه با این بیماری، تغییر رفتار اجتماعی مردم است، اظهار داشت: مردم عزیز ما باید سبک زندگی‌شان را تغییر دهند، فاصله اجتماعی را مراعات کنند، در تجمعات شرکت نکنند و تردد‌ها را به حداقل ضروری برسانند تا ما در این شرایط بتوانیم به نقطه مطلوب در مقابله با این بیماری برسیم.

وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به مردم گفت: هنوز آموزش ما دقیق و ملموس برای همه مردم توضیح داده نشده است که بتوانند به‌ راحتی این علائم را دریافت کنند. مردم ما باید در شرایطی که در آن قرار داریم، اصل را بر این بگذارند که سرماخوردگی را هم به حساب کرونا بگذارند و مراقبت‌ها و مواظبت‌ها را شروع کنند، به پزشک مربوطه مراجعه‌ و خودشان را قرنطینه کنند. مخصوصا در هفته‌های اخیر متخصصین ما نکاتی را مورد توجه قرار دادند و تاکید کردند که فضای بسته یکی از عوامل مهم شیوع این بیماری است.

روحانی، مساله دوم را کادر درمان و آمادگی و تجهیزات کادر درمانی عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان هم همه تلاش خود را خواهد کرد تا تسهیلات بیشتری برای کادر درمان فراهم کند. کادر درمان که به طور طبیعی بعد از ۹ ماه خسته شده اند برای اینکه بتوانند به خوبی مراقبت‌های لازم را انجام دهند، باید تجهیزات داشته باشند.


وجود ۱۴۸ هزار تخت بیمارستانی در کشور سابقه نداشته است


رییس دولت دوازدهم با اشاره به آماده بودن ۱۴۸ هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: ما تا الان ۱۴۸ هزار تخت نداشتیم. در دولت یازدهم همه تخت‌ها چه دولتی و چه غیر دولتی با هم ۹۰ هزار تخت بود که ۴۰ هزار تخت چندان قابل استفاده نبود و بازسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به نقطه مطلوب رسیده ایم و آی سی یو‌های مجهز داریم و اعلام شد در این دوره ۸، ۹ ماهه کرونا، حدود دو هزار و ۱۸۷ تخت آی سی یو اضافه شده و این رقم بسیار مهمی است.

روحانی با بیان اینکه تجهیزات درمانی و کادر درمان همه به صحنه آمده اند، گفت: ما ۴ هزار تختی آی سی یو داشتیم و ناچار بودیم آن را به ۵ هزار تخت برسانیم، اما امروز تخت به اندازه کافی داریم و کار گسترده‌ای نسبت به این تجهیزات انجام گرفته است.

رییس جمهوری در عین حال شیوه کار را مساله مهمی در مقابله با کرونا دانست و گفت: این تعطیلات یک هفته ۲ هفته، کمتر یا بیشتر، نارنجی یا قرمز تمام می‌شود، اما همه کار‌های اصلی باید باقی بماند و این گونه نباشد وقتی ۱۵ روز تمام شد، بگوییم حالا به زندگی عادی خود برگردیم. زندگی تا پایان سال عادی نیست و ممکن است ماه‌های نخست سال آینده هم عادی نباشد تا واکسن و درمان قطعی برسد و تا شرایط مطمئن هنوز خیلی فاصله داریم.

وی اضافه کرد: مهم این است که بتوانیم آزمایش‌ها را توسعه و گسترش دهیم. تعداد آزمایش ۲۵ تا ۴۰ هزار بود که اکنون به صد هزار رسیده و در ماه‌های بعد به ۱۲۰ هزار خواهد رسید و باید به یک نقطه‌ای برسیم تا کاملاً مطمئن شویم، مردم را کنترل می‌کنیم.

روحانی در عین حال آزمایش را قدم اول دانست و گفت: غربالگری درست از طریق این آزمایش انجام می‌شود پس از آن مرحله ردیابی است؛ افرادی که با فرد مبتلا در تماس بودند را ردیابی می‌کنیم و با خود مبتلا که باید دوران قرنطینه را سپری کند هم در ارتباط خواهیم بود که کجاست و چه می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
مردم فریب مدیریت فشل را نباید بخوذند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
خیلی نظر جالبی دادی.
اين ستاد كرونا تكليف شركتهاي خصوصي را كه هم به كارمندان اجازه حضور نمي دهند و از مرخصي استحقاقي آنان( كه در حال منفي شدن است و يا بعضا منفي هم شده) كم مي كنند توجهي نداره و فقط اطلاعيه هاي دو پهلو امور را مي گذرانند.
آقا بخدا به پیر به پیامبر مسئولین بخصوص رئیس جمهوری فقط بدنبال ایجاد ایمنی گله ای هستند والا این یک بام ودو هوا چیست یک مغازه ساده کفش فروشی با روزی دو یا سه مشتری تعطیل ، یک فروشگاه زنجیری با دادن مرغ ارزان قیمت با دویست مشتری شلوغ مسافرت تک نفره با ماشین شخصی ممنوع مسافرت گروهی با قطار بلا مانع / تمام ادارات تعطیل ویا با نصف نیرو / بانکها که از منابع اصلی کروناست با صد درصد پرسنل فعال ووو این ادعا واصولها هم فقط برای این است که بگوید ما کاری کرده ایم / کاش دولت مجبور میشد تا دیه فوتیهای کرونا را بدهد آنوقت میدیدیم چگونه شش ماه کشور را بدون مشکل تعطیل کامل میکرد
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
داداش خدا بهت صبر عطا فرماید


کلا رفتیم تو تور تعطلیلات
در این طرح مسافرت با خودرو شخصی ممنوع است اما با حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی، ...... آزاد است فقط با استعلامی که فقط شامل 15 درصد بیماران می شود دلیل این نوع محدودیت ها فقط جریمه است و ربطی به کاهش بیماری ندارد
باید تاکسی های اینترنتی و تاکسی های زرد رنگ، همگی از یک حائل پلاستیکی برای جداسازی مسافر از راننده استفاده کنند. من فقط بین برخی تاکسی ها دیدم، اما عمومیت نداره
برای تخلفات مشاغل یا تجمع های غیر مجار بهداشتی چند شماره تلفن اعلام کرده اند به هرکدام زنگ میزنی یا جوابگو نیستند یا به نحوی از سر خود باز میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
به شماره 190 وزارت بهداشت زنگ بزن و گزارش خلاف اصناف رو بده، البته منم زنگ زدم ولی بی حاصل بود فعلا
این تعطیلی ها نه تنها محدودیت و هشدار نیست بلکه صرفا برای کسب درامد و ایمنی گله ای است!
نشان به آن نشان که:
1- بار حمل و نقل شخصی محدود و به حمل و نقل عمومی منتقل شده که انتقال کرونا سریعتر و محتمل تره!
2- علت منع تردد از ساعت 9 شب و شبه حکومت نظامی برپا شده مشخص نیست! آیا خرید و فروش قبل از ساعت 9 انجام نمیشه؟ کسی تا قبل 9 رفت و آمد نمیکنه؟ از اونور ساعت 4 صبح چه شلوغی برای شهر ها داره؟ چرا مثلا تا 12 شب نیست؟ آیا هدف غیر از جریمه و درامدزاییه؟
3- در مورد شرکت های خصوصی که جمعیت بالایی مشغول به کار هستن اصلا و ابدا صحبتی نمیشه و اصلا جزو گروه مشاغل هم نیستن! عملا مسئولیت این قشر و آسیبهای ناشی از کرونا به عهده مدیران این واحدها گذارده شده!
4- علت تشکیل دادن تعمدی صفهای خرید به بهانه های گوشت و مرغ و تخم مرغ و روغن و ... در این اوضاع چیست؟
دولت فقط حرف میزنه ما یک شرکت دولتی هستیم زمانی که دوسوم باید حضور پیدا می کردنن همان بود زمان 50 درصد همانه زمان یک سوم همانه و الان همکه تعطیل کردنند همونه به کجا باید شکایت کنیم مگر ما کرونا نمی گیریم وقتی هم که بمیریم و زن و بچه هامون یتیم بشن همه ازشون فرار می کنند می گن اینا هم کرونا دارن کی باید جوابگو باشه؟
آمار ظرف چند روز گذشته افزایشی بوده و در پنجشنبه و جمعه رکورد 14000 را داشتیم
کی به ایشان گفته روند کاهشی است؟
چرا شرکتهای خصوصی باز هم هستند بعد شغل آزاد رو ملزم به بستن میکنید؟ محیط بسته که خطرناکتر است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
ما که کارمند شرکت خصوصی هستیم اوضاع مثل قبله و جرات اعتراض هم نداریم
مسافرت با خودروی شخصی کنار خانواده ممنوع.مسافرت با هواپیما بین 150نفر آدم آزاد!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار