بازدید 36842
مرور روزنامه‌های شنبه هشتم آذرماه

کیهان: آرامشان نگذارید که آرامتان نمی‌گذارند! /موساد و تروریسم سازمان‌یافته/دولت آینده با چه مردمی روبه‌روست؟

ترور خونین در آبسرد و واکنش‌ها به آن، فروکش هیجان در بازار مسکن پس از انتخابات امریکا، تروریست‌های دلواپس برجام، قانونی برای تشدید برخورد با مهاجران غیرقانونی، رکورد شکنی کرونا در روز‌های تعطیل، واکنش ربیعی به شلاق خوردن یک کارگر، اقتصاد در خط پایان رشد منفی؟ و جبهه‌بندی جدید در رابطه با ایران، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵ 28 November 2020

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه هشتم آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که ترور دکتر محسن فخری‌زاده از دانشمندان به نام موشکی و هسته‌ای ایران در آبسرد دماوند و واکنش‌های داخلی و بین المللی به این اتفاق در صفحات نخست بیشتر روزنامه‌های امروز برجسته شده است.
جزییات تبادل زندانیان ایرانی و استرالیایی از زبان معاون وزیر خارجه، جولان کرونا در دورهمی‌ها و تنظیم دیرهنگام قیمت مرغ نیز در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

 

موساد و تروریسم سازمان‌یافته

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل بین‌الملل طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه آرمان ملی نوشت: ترور دردناک شهید محسن فخری‌زاده یکی از دانشمندان برجسته ایران در نتیجه همکاری مشترک سازمان‌های اطلاعاتی تروریستی موساد اسرائیل، CIA آمریکا و استخبارات برخی رژیم‌های مرتجع عرب صورت گرفته است. از آنجایی که رژیم‌صهیونیستی سابقه طولانی در ترور دانشمندان هسته‌ای کشور‌های اسلامی دارد، لذا از سال گذشته که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در یک شوی طنزآمیز ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد، برخی از دانشمندان هسته‌ای ایران در لیست ترور موساد و CIA قرار گرفتند. نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در طول دو سال اخیر بار‌ها از شهید محسن فخری‌زاده با عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشمندان هسته‌ای ایران نام برد و این به مفهوم اجازه بنیامین نتانیاهو برای ترور این شهید بود. متاسفانه سازمان‌های تروریستی اسرائیل و آمریکا با استفاده از فضای جهانی و حاکمیت قانون جنگل بر روابط بین‌الملل درصدد حذف فیزیکی شخصیت‌های تاثیرگذار ایران برآمده‌اند. ترور دو سردار بزرگ شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس و شهید ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس الحشدالشعبی عراق نتیجه همکاری تروریستی مشترک آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات بود. به همین دلیل به نظر می‌رسد که اسرائیل با ترور این دانشمند هسته‌ای در تلاش است تا در یکماه باقیمانده از دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، ایران را به یک عکس‌العمل شتاب‌زده وادار سازد تا از این رهگذر شرایط منطقه با یک بحران جدید مواجه شود.

کیهان: آرامشان نگذارید که آرامتان نمی‌گذارند! /موساد و تروریسم سازمان‌یافته/دولت آینده با چه مردمی روبه‌روست؟

همچنین به نظر می‌رسد این ترور که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده در چارچوب رایزنی‌های اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در عربستان صورت گرفته، به‌وجود آمد. در این نشست بنیامین نتانیاهو، برخی از شخصیت‌های تاثیرگذار محور مقاومت را در لیست ترور موساد قرار داده و مجوز لازم را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای ترور این شخصیت‌ها، دریافت کرد. ترور شهید محسن فخری‌زاده آخرین ترور نخواهد بود بلکه در طول یکماه آینده ترور‌های دیگری در سطح لبنان، سوریه و عراق و حتی ایران صورت خواهد گرفت. حملات اخیر هواپیما‌های رژیم‌صهیونیستی به پایگاه مدافعان حرم در سوریه نیز بخشی از پروسه تروریسم سازمان‌یافته اسرائیل و آمریکا قرار دارد. به‌هرحال بنیامین نتانیاهو به‌خوبی می‌داند که با خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید چتر حمایتی خود را از دست خواهد داد و برای همیشه از چرخه قدرت در رژیم‌صهیونیستی خارج خواهد شد؛ لذا تصور نتانیاهو این است که برای برهم زدن آرامش منطقه و درگیر کردن کشور‌های محور مقاومت و از جمله ایران و انجام یک حمله مشترک علیه محور مقاومت می‌تواند فضای جدیدی برای باقی ماندن او در قدرت ایجاد کند. همچنین محمد بن‌سلمان اعتقاد دارد که اگر جو بایدن وارد کاخ سفید بشود، محمد بن‌نایف به‌عنوان ولیعهد عربستان جایگزین او خواهد شد. از این رو بحران‌سازی یکی از سیاست‌های مشترک آمریکا، اسرائیل و برخی رژیم‌های مرتجع عرب است. هرچند ممکن است که این بحران مانند جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ لبنان نتیجه معکوس برای رژیم صهیونیستی داشته باشد.


کیهان: آرامشان نگذارید که آرامتان نمی‌گذارند!

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در بخشی از یادداشتی با عنوان آرامشان نگذارید که آرامتان نمی‌گذارند! نوشت: شواهد فراوانی از نقش اسرائیل در ترور شهید محسن فخری‌زاده در دست است به گونه‌ای که با جرأت و صراحت می‌توان رژیم صهیونیستی را عامل اصلی این جنایت دانست، از این روی نباید در انتقام از صهیونیست‌های جنایتکار کمترین تردیدی به خود راه داد.


شش روز قبل روزنامه صهیونیستی اسرائیل‌تایمز «The Times of Israel» نوشته بود، «آمریکا و اسرائیل برای یک رشته عملیات پنهان علیه ایران در هفته‌های باقی مانده از دولت دونالد ترامپ برنامه‌ریزی کرده‌اند»! و تاکید کرده بود که «بخش هسته‌ای ایران هدف اصلی است و ایران پاسخی نخواهد داد»! شاید این بخش از گزارش ۶ روز قبل «اسرائیل‌تایمز» بیرون از دایره ترور دیروز شهید فخری‌زاده باشد! ولی این گزارش حاوی دو نکته اساسی و قابل توجه است. اول آنکه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در دستور کار مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار داشته و دارد و دوم که تاسف‌آور است اینکه چرا باید صهیونیست‌ها به این تصور -به یقین موهوم- رسیده و یا به آن تظاهر کنند که «ایران پاسخی نخواهد داد»! آیا این تصور یا تلقی موهوم دشمن ناشی از اظهارات کسانی نیست که مثلاً نوشته شدن نام رژیم صهیونیستی روی موشک‌های سپاه را برنمی‌تافتند؟! و...
خدا بر درجات شهید قاسم سلیمانی بیفزاید که تاکید داشت درباره دشمن نباید از جمهوری اسلامی ایران دو صدا بیرون بیاید. آن شهید به درستی و حکمت بر این باور بود که دو صدا و دو پیام متفاوت دشمن را جری می‌کند و در این خصوص به حرکت تفرقه‌افکنانه خوارج در جنگ صفین اشاره می‌کرد.

کیهان: آرامشان نگذارید که آرامتان نمی‌گذارند! /موساد و تروریسم سازمان‌یافته/دولت آینده با چه مردمی روبه‌روست؟
در این حال و هوا حیف است که به دو نکته از کلام امام راحلمان (ره) و خلف حاضر او (حفظه‌الله تعالی) اشاره نکنیم.
از حضرت امام خمینی است که: «.. با توسل به دامن آمریکا ضعف و ناتوانی خود را بر ملا نسازید و از گرگ‌ها و درنده‌ها برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید ابرقدرت‌ها آن لحظه‌ای که منافعشان اقتضا کند شما و قدیمی‌ترین وفاداران و دوستان خود را قربانی می‌کنند و پیش آنان دوستی و دشمنی و نوکری و صداقت ارزش و مفهومی ندارد آنان منافع خود را ملاک قرار داده‌اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن می‌گویند...» صحیفه امام (ج ۲ ص ۹۳۲)؛ و از حضرت آقاست که: «آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند؛ آن‌ها همان افراد هستند تفاوتی نمی‌کنند، فقط لباس خود را تغییر می‌دهند. دست چدنی دارند که پوشش مخملی را بیرون می‌آورد و خود را نشان می‌دهد و گرنه باطن همان باطن است و هیچ تفاوتی ندارد، آن‌ها نمی‌توانند کسانی باشند که به آن‌ها اطمینان کنیم».


در این باره گفتنی‌های دیگری نیز هست که به بعد می‌گذاریم و تنها به این نکته ضروری بسنده می‌کنیم که امروز باید همه توجه مردم و نظام روی دو محور متمرکز شود، اول؛ انتقام سخت و پشیمان‌کننده از صهیونیست‌های جنایتکار و دوم؛ شناسایی عوامل داخلی و احتمالاً نفوذی دشمن.

 

دولت آینده با چه مردمی روبه‌روست؟

احمد غلامی، سردبیر شرق در سرمقاله امروز این روزنامه طی یادداشتی با عنوان دولت آینده با چه مردمی روبه‌روست؟ نوشت: دولت آینده ایران بعد از انتخابات ۱۴۰۰ با چه مردم و وضعیتی روبه‌روست؟ با فرض اینکه آمریکا به برجام برگردد، باز هم تغییر اساسی در طبقات اجتماعی و مطالبات مردم رخ نخواهد داد؛ چراکه مطالبات آنان صرفا اقتصادی نیست. ناگفته پیداست بخشی از این خواسته‌ها اقتصادی است و با بهبود وضعیت معیشتی از رنج مردم کاسته خواهد شد؛ اما در نگاه انتقادی آنان به سیاست و سیاست‌ورزی در ایران، تغییری جدی روی نخواهد داد. چه‌بسا با بهبود وضعیت اقتصادی دوباره مطالبات مدنی و روح عدالت‌خواهی و آزادی‌طلبی احیا شود. آنچه عیان است اینک مردم به‌دلیل فشار‌های اقتصادی حاصل از تحریم‌ها دچار وضعیت بحرانی شده‌اند و دغدغه‌ای جز مرتفع‌ساختن نیاز‌های اولیه خود ندارند، اما این وضعیت نتوانسته روح آنان را به سیطره خود درآورد و مردم در کنار مطالبات اقتصادی‌شان بیش از هر چیز انتظار تغییر سیاست و سیاست‌ورزی را دارند. اعتراضات سال ۸۸، دی‌ماه ۹۲ و آبان ۹۸ از جمله این ابراز مخالفت‌ها با رویکرد‌های سیاسی و اقتصادی است. شاید این یکی از ویژگی‌های نادر جامعه ایرانی است که با همه مشکلات معیشتی همچنان دغدغه مطالبات مدنی دارند. بی‌تردید این جامعه قابل مقایسه با جوامع کشور‌های همسایه نیست. این اصرار و پافشاری بر مطالبات مدنی را باید جدی گرفت، خاصه جریان‌های سیاسی که همواره تلاش می‌کنند تا مردم را به عقب بازگردانند. آنچه اصولگرایان را در برخی انتخابات‌ها با شکستی سخت روبه‌رو کرده، اصرارشان بر برداشت ارتجاعی از سنت است و اگر اصلاح‌طلبان اثرگذاری‌شان را در میان مردم از دست داده‌اند، ازاین‌روست که باوری راسخ به گفته‌ها و ادعا‌های خود در شکل‌بخشیدن به جامعه نوین ایران نداشته‌اند.

کیهان: آرامشان نگذارید که آرامتان نمی‌گذارند! /موساد و تروریسم سازمان‌یافته/دولت آینده با چه مردمی روبه‌روست؟

مردم به اصلاح‌طلبان اثبات کرده‌اند اینکه نگذاشته‌اند و نمی‌گذارند آنان کار کنند، نافی مسئولیتشان در برابر مردم نیست؛ چراکه کمترین وفاداری به مطالبات مردم کناره‌گیری از قدرت است و بس، اما در چهار دهه انقلاب اسلامی کدام اصلاح‌طلبی با صدای رسا در اعتراض به ناتوانی در برآورده‌ساختن مطالبات مردم از مسئولیت کناره‌گیری کرده است؟ البته کناره‌گیری در اینجا به معنای استعفا است. اگر اعتراضی بوده رنگ‌و‌بوی چانه‌زنی برای فشار از پایین به بالادستی‌ها بوده است. بگذریم که همه از این سخنان کلیشه‌ای آگاه‌اند. اگر برگردیم به سخن اصلی که دولت آینده ایران با چه مردمی روبه‌روست، باید بگوییم با مردمی متکثر با مطالباتی متنوع که بعید است دیگر با وعده‌های انتخاباتی هوش از سرشان بپرد، اما چهره‌های سیاسی و نامزد‌های انتخاباتی بسیار خوش‌بین هستند. آنان در خفا بر این نکته تأکید می‌کنند اگر در اوضاع اقتصادی کمی بهبود حاصل شود، کار آنان سهل خواهد شد و یک‌شبه از چهره‌ای کلیشه‌ای در قدرت به قهرمانی محبوب تبدیل خواهند شد. اثبات رد این مدعا فعلا ناممکن است، اما تحلیل وضعیت جامعه با همه دشواری‌هایش ساده‌تر از تحلیل این چهره‌های سیاسی است. جامعه ایران در یک آشوب معنایی به سر می‌برد. جامعه‌ای که در یک دوگانه عمیق واقع شده است. به تعبیر آنتونی گیدنز در دوگانه «سیاست رهایی‌بخش» و «سیاست زندگی». به باور گیدنز در گذر از مدرنیته به مدرنیته متأخر امر سیاسی دچار تغییر اساسی شده است (از کتاب زیست‌سیاست نوشته توماس لمکه، ترجمه بهراد رحمانی، ص ۵۸). این جامعه‌شناس سیاست غالب در دوران مدرنیته را سیاست رهایی‌بخش می‌داند. رهایی از فشار‌های سیاسی و اجتماعی و مبارزه با استثمار و نابرابری. مردمی وسیع و متکثر و متضاد در روش که جملگی خواهان تثبیت عدالت، برابری و مشارکت در نهاد‌های مدنی‌اند؛ اما در برابر این مردم، مردم دیگری نیز هستند که گرایش به سیاست زندگی دارند. سیاستی برای افزایش امکان‌های رضایت‌بخش برای همه. اگر سیاست رهایی‌بخش درباره فرصت‌های زندگی است، سیاست زندگی در پی سبک زندگی است. اگر این‌گونه تقسیم‌بندی کنیم آنانی که به‌دنبال سیاست رهایی‌بخش‌اند، طالب عدالت‌اند و جست‌وجوگران سبک زندگی هدفشان شکوفایی زندگی و هویتشان است. این دو رویکرد کلان به شبکه‌های پیچیده‌تری از مردم منتهی می‌شود که با بی‌شماری از مطالبات منطقی و غیرمنطقی در هم تنیده شده است. به‌راستی چه دولتی می‌تواند در انتخابات ۱۴۰۰ روی کار بیاید تا این وضعیت متناقض را مدیریت کند، البته باید گفت با تعمیم‌دادن نظرات گیدنز به جامعه ایران نه‌تن‌ها در وضعیت بحرانی لایه‌های اجتماعی آن اغراق نکرده‌ایم بلکه تعارض‌ها و تنش‌های موجودش را با این دو رویکرد تقلیل هم داده‌ایم.

اگر بخواهیم دشواری مدیریت وضعیت موجود را عیان کنیم ناگزیریم از تعابیر الکساندر روستو یکی از دو نماینده مهم لیبرالیسم آلمان در پس از جنگ استفاده کنیم که با مزاج جناح‌های سیاسی ایران سازگاری بیشتری دارد. روستو بر «سیاست موفقیت‌آمیز» تأکید دارد (همان کتاب، ص ۷). سیاست موفقیت‌آمیز مبتنی بر سه عامل است؛ اول، سلامت خانواده که مانند سلول‌های بنیادین بدن اجتماعی عمل می‌کنند. دوم، همبستگی گروه‌ها در محل کار و آخری همبستگی بین قوه مجریه و مقننه برای یکپارچه‌سازی بدن ملت. حالا با نگاهی دقیق به این سیاست‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که دولت و جامعه ما وضعیت مطلوبی در هر سه این گزینه‌ها ندارد. اینک نامزد‌های ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خودشان باید قضاوت کنند تا چه میزان قادرند وضعیت موجود را تغییر دهند، بسامان کنند و مردم را اقناع کنند. هر قضاوتی مبتنی بر خوش‌بینی دولت و جامعه ایران را با مصائب عمیق‌تری روبه‌رو خواهد کرد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۷۵
ترور شهید فخری زاده اقدام کثیفی بود که فقط از دست صهیونیست ها برمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
روزنامه شرق در ذیل ترور شهید دانشمند هسته ای با شیرزادی مصاحبه می کند که یکی از فضا سازان علیه صنعت هسته ایران بود.
هرکجای دنیا بود احمد شیرزاد رو اعدامش می کردند
دبیر
| Germany |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
مقابله به مثل همه جای دنیا مشروعه
صنعت هسته ای ، نسبت به سایر صنایع، تحت بیشترین حفاظت از اطلاعات قرار دارد و حتی بسیاری از کارکنان عادی این صنعت، تحت پروتکل و دستورالعمل هایی از نظر حفاظتی هستند، اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته ای و حتی هویت بسیاری از افراد تحت حفاظت قرار دارد و به ویژه افرادی که در لیست های تروریستی قرار دارند، معمولا تحت حفاظت ویژه اطلاعاتی و امنیتی هستند.
نحوه ترور این شهید دانشمند، نشان می دهد، نفوذ از مدتها قبل وجود داشته است و مسائل زیادی از ایشان، از مدتها قبل تحت رصد اطلاعاتی سرویس های بیگانه و تروریست بوده است.
خرابکاری در نطنز، سرقت اطلاعات هسته ای و ترور دانشمند تحت حفاظت صنعت هسته ای که کاملا تحت تدابیر امنیتی هستند، نشان دهنده ی نفوذ در دستگاه ها می باشد.
اگر این مساله نفوذ آشکار نمی شد و جلوی آن گرفته نشود، آسیب های دراز مدت بیشتری را در دراز مدت به همراه داشت، از طرفی حفاظت از جان سرمایه های ملی و همچنین از اطلاعات استراتژیکی که معمولا راحت تر از ترور حاصل می شود، جزو وظایفی است که باید مورد اهتمام جدی تری قرار گیرد.
ایران برای حل مشکلات با آمریکا بنای خودش رو بر مذاکره و گفتگو گذاشته نه بر جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
مذاکره شما جلو آمدن بیشتر انها
التماس تفکر
دبیر
| Germany |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
مذاکره کردیم دیدیم ثمرش را. ادم عاقل دیگه مذاکره نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
شرم بر تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
شرم برسازشکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
روحانی : درزمان مناسب ! پاسخ خواهیم داد
ملت هوشمندترازان است که دردام صهیونیست ها بیافتد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
قراربود انفجار نطنز راهم درزمان مناسب پاسخ بدن
ترامپ به دنبال جنگ است
اسرائیل هم از وقتی با اعراب مذاکره نموده بیشتر گستاخ شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
احتمالا ترامپ شکستش رو از چشم ایران می بینه و می خواد تلافی کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اونها دلشون جنگ می خواد
ما چرا باید درگیر بازی کثیف اونها بشیم ؟
ما مذاکره کنیم و فقط در جهت منافع ملی ایران و ایرانی بجنگیم
اعراب همگی به دامان اسرائیل خواهند رفت
باید قبل از اینکه توسط گرگان گرسنه محاصره شویم جنگ و تخاصم با امریکا را تمام کنیم
قطعا بایستی با حمله به دیپلماتها و حتی تجار یهودی و هر کسی که به دستمان برسد که با رژیم صهیونیستی نسبتی دارد این ترور را پاسخ بدهیم زیرا هدف ما این است که ما عملی انجام ندهیم مثلا به سفارت امریکا در عراق ما حمله نکنیم که انها به تلافی کاری انجام دهند و در جهان خودشان را وجهه المله نشان بدهند ولی وقتی کاری میکنند چرا دیگر باید درنگ کنیم . اگر پاسخ این کاراسرائیل با حمله به دیپلماتها و حتی حملات انتحاری انجام نشود انها جری شده قطعا و حتما به تاسیسات اتمی ما حمله می کنند . در حالی که به عقیده من انها حتما به تاسیسات اتمی ما با پهباد و به نظر من از مناطق تازه ازاد شده قره باغ حمله می کنندپس باید بدانند که وقتی ترور پاسخ داده میشود حمله تاسیساتی هم پاسخ داده میش ود . به ما چه که جوبایدن چه می کند یا کارش خراب می شود یا درست می شود مطمئن باشید که دمکراتها دست کمی از جمهوریخواهان در اینگونه اعمال ندارند بنا بر این اگر جوبایدن نگران اینده کاری خودش است بهتر است خودش هم حرکتی بکند وبه ترامپ در خصوص کارهایش اخطار بدهد اگر دمکراتها راست میگویند چرا به ترامپ در خصوص این کارهایش اعتراض نمی کنند مطمئن باشید که انها به دنبال درگیری هستند و این درگیری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد بنا بر این اگر نزنیم می خوریم . من با اقای شریعتمداری حداقل در این یک مورد موافقم !!
اگر شهید فخری زاده چنان مهره کلیدی در برنامه های موشک سازی و اتمی ایران بوده که می بایست از وی بسیار بیشتر مراقبت می کردند و چون چنین محافظت بسیار شدیدی نبوده معلوم هست که ایشون حالا دیگر به دلایلی چندان مهره کلیدی نبوده اند. شاید در گذشته بوده اند اما حالا نه.
ترور شهید فخری زاده فقط حیله کثیفی از طرف اسراییل بوده تاباعث واکنش شدید از طرف ایران بشود و به این ترتیب دست دولت بعدی آمریکا را در پوست گردو بگذارند. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اوباما جونت که هم تحریم کرد و هم با او مذاکره کردین هم ترور بود و هم ویروس مخرب درست کردن با کمک هم
وقت بیدار شدن است عزیزم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
واقعا متوجه نمیشم. چرا باید وایسیم تا بیان بزنن و برن من عملکردرو اصلا قبول ندارم چرا که دسته ۴۰۰ یا ۵۰۰نفر هستش که بحث جدا داره ولی نمیتونم ببینم که اجنبی بیاد هموطنانم رو بزنه. حال نمیکنم. از ترس اینکه آمریکا بخاطر واکنش ما بیاد با ما بد ب‌ه درست نیست. n
این شریعتمداری رو بفرستین مرز بره اونجا بجنگه. من موندم این چرا اینجا مونده و هی سرمقاله می نویسه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
سامت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
ساکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
چرا ساکت بشه ؟
هر کس جمگ می خواد بسمه الله
بیشتر مردم دیگر باوری به تأثیرگذاری انتخابات ندارند. بهتر است مجلس خود به چند نامزد پیشنهادی و تأیید شده شورای نگهبان رأی دهد و اینهمه هزینه برای برگزاری انتخابات سراسری، صرف محرومیت زدایی و کمک به مناطق محروم گردد.
خب ما منتظر انتقام سخت هستیم....
می گذاشتند دو روز از آزادی جاسوس شون بگذاره بعد. شاید هم چون آزاد شد خیالشون راحت شد و این کار رو کردند.
این رژیم برای چه در ترکیه و اذربایجان و اخیرا امارات نفوذ و رابطه دیپلماتیک داره. برای اینکه رفتن و آمدن به این کشورها ویزا نیاز نداره. یعنی اینها راههای عبور و مرور آزادانه ماموران شان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
شما اطلاع دارید که یک نفر را با سه ایرانی حبس ابد مبادله کردند؟تحقیق کن ببین ان سه نفر چکار کرده بودند
به نظر روزنامه کیهان آتش بیار معرکه است . با دقت تیرهای کیهان نشان میدهد همیشه دنبال جنگو خون ریزی بوده است . تا که فقط روزنامه بفروشند .شهادت مبارک مهندس
توصیه اقای حسین شریعتمداری را جدی بگیرید و برای ایشان بلیط دمشق تهیه کنید از انجا تا بلندیهای جولان راهی نیست.تهیه سلاح از دمشق هم بسیار اسان است.انشالله دهها اسراییلی را به هلاکت برسانید حسین اقا دعای من بدرقه راهتان
حرف های کیهان درست است ولی باید هدفمند، عاقلانه، مقتدرانه، شجاعانه و درست اهداف دشمن را نابود کنیم تا به اهدافی که اسلام، انقلاب و مردم انتظار دارند برسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
انشا خوبی نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
تعصب یعنی منفی داده به یک حرف حساب.
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
از مردم مایه نذار......مردم در گیر مرغ و روغن و قوت روزانه هستند د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
مردم کی به شماها گفتند که هدفشان نابودی امریکا و اسرائیله ؟؟
داداش من مردم رفاه و ارامش و اسایش و زندگی عادی و معمولی برای خودشون و بچه هاشون می خواهند
هدف شما شکم سیران جنگ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
هیچ موقع حرف های کیهان درست نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
کیهان مثل همیشه می زند وسط هدف
باتوجه به ادامه ترور دانشمندان هسته ایی باید به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی خاتمه دهیم و فورا تمام بازرسان انرژی اتمی را اخراج کرد همین ها هویت این دانشمندان رافاش میکنند که منجربه ترورانها میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
حالا چرا همه جا کپی پیست میکنی.نفع تو این وسط چیه؟اصلا چرا باید اسم دانشمندامون رو بدیم اژانس؟اصلا اسم همین شریعتمداری کیهانی رو بدیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
کیهان و شریعت نداری همیشه شیپور رو از سر گشادش نواخته اند. فقط یک سوال، میشه تصویر متنی که نوشتن تایم او ایزرایل نوشته "آنها پاسخی نخواند داد" رو چاپ کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
این پرچم روسیه را ای پیش را در بیار بده نهاد امنیتی
بیچاره بورس
تازه تازه داشت یه کم بالا میومد( میاوردنش بالا)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
دلال باشی خوشحال شدی ؟؟
تیتر تاسف برانگیز یکی از روزنامه ها: ترس به جان ثروتمندان افتاد !!!!
چقدر خوشحال وذوقزده اید ازاین ناامنی بوجود امده !!!
غافل ازاینکه اتش ناامنی فقیروغنی راباهم میسوزاند
زیاد خوشحال نباشید ممکن است امروزیافردا همین بلاها سر اتومبیل خودتان بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
فقیر چیزی برای باختن نداره.ناامنی بیشتر یقه ثروتمند رو میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اشتباه نکن غنی پول میده امنیت میخره
شمارابه خدا امروز به نمودار روند بورس نگاه کنید
ببینید چطور باچنگ ودندان دارند مانع از ریزشش میشوند شاخص هی میریزه هی میارنش بالا !!!
بازهم تبتر حماسی دیگر :
حباب میکن وخودرو ترکید !!!!
حالا خودرو یه کم اومد پایین قبول. ولی ازکجابه این نتیجه رسیدید که حباب مسکن هم ترکیده؟ امارها که همگی حاکی از رسد قیمت مسکن هستند
پروپاگانداهم یک اصولی داره همینطوری الکی که نمیشه ادعایی کرد وتبتر زد
تیتر امروز یک روزنامه :
تله تنش !!!!!
معنی این تیتر اینه که اگر یک به یک همه عزیزان و بزرگان کشور را در داخل وخارج از کشور زدند شما سکوت کنید و عکس العمل جدی نشان ندهید تا درتله تنش وجنگ نیفتید !!!!
معنی شکیبایی استراتژیک اینه که اگر همه مسوولان اتمی راهم زدند سکوت کنید تا دوماه پیش روتموم بشه و بایدن جان بیاد !!!!
همگان منتظر عکس العمل قاطع ومقتدرانه روحانی هستند
تحریم که هستیم
اکثرمستاجرها دارندکارتن خواب میشن
قشرکارگرکه کاملا نابودشده
قشرمتوسط هم که دیگه وجودنداره
یازیرخط فقرویاشکم سیربی درد
قراره اسراییل راباخاک یکسان کنیم
الان وقتشه بزنید تابیشترازاین نزدنند
درخواست بعضی جراید :
مراقب باشید در « تله تنش» نیفتید ولو به قیمت زیرپاگذاشتن عزت و غرور وغیرتتان !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
پاشو برو بجنگ‌. با مردم چکار داری؟
ازیک هفته پیش تمام اطلاعات محرمانه که دراختیار ترامپ قرارمیگیرد برای بایدن هم ارسال میشود پس قطعا بایدن هم درجریان این تروروحشیانه بوده !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
خوب که چی.مگر ایشان قدرت اجرایی و تصمیم گیر است الان
بدون هیچ ملاحظه ای باید شخص ترامپ و شخص نیتانیاهو را ترور کرد
دنیا از شرشان نفس راحتی خواهد کشید و حتی هر دو ملت آمریکا و اسراییل از این اقدام حمایت خواهند کرد
باور کنیم یا نه حتی در اسراییل عده زیادی انسانهای وارسته پیدا میشوند که با تمام سیاستهای کثیف دولتمردانشان به شدت مخالفند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
خوب خوابیدی؟ترور
همین نظرات و تفکر است که جریان نفوذ موهومی مطرح میکند و از نفوذ اصلی در ساختارهامنحرف میشویم و نتیجه اش از دست دادن فرزندان با ارزش ملت ایران میشود....
سطحی نگری و نگاه سلیقه ای مشکلی از کشور حل نخواهد کرد
به شریعمتداری بگید به جای این همه شعار دادن یه بار هم خودت بیا پای عمل دیگه ه وقتشه رسید یک بار نارنجک ببنده بره تو اسراییل عملیات انتحاری انجام بده بالاخره یه بار شما ها ایثار کنید بزنید دیگه خودت بزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
ایشان فقط نظارت می کنند اهل عمل نیستند.
الان وقت انست که درعمل به دشمن نشان دهیم که وقت بزن در روگذشته واگریکی بزنند ده تامیخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
عجب!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
گفتی چند تا ؟
دولت قبلی و بعضی با موضع گیری ها و اعمال بیهوده و مثلا تندروی در گفتارهایشان، اسرائیل را در جهان تطهیر کردند. لطفا عمیقا وارسی کنید.
از یک هفته پیش اطلاعات محرمانه ریاست جمهوری امریکا دراختیاربایدن هم قرارمیگیره پس اوهم ازبرنامه ترورخبرداشته ضمناموضع این دوست دیرینه صهیونیست ها هم درقبال ترورشهید سلیمانی بر هیچکس پوشیده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
باشه بابا فهمیدیم چقدر تکرار می کنی
دلار دوباره به کانال ۲۵۰۰۰ وسکه به کانال ۱۱ میلیون بازگشت
جناب شریعتمداری و دیگر عالیجنابان من یک سوال مهم دارم که تقاضا دارم تابناک سانسورم نکنه و یک مطلب در این زمینه کار کنه تا دیگران هم در مورد آرزوهای من اظهار نظر کنند
من یک ایرانی هستم و مملکت و مردمم را عاشقانه دوست دارم
من در این شرایط کرونایی ارزو دارم این بحران تمام بشه و دوباره اصفهان و شیراز و کرمان و رشت و بوشهر و تبریز و سسنندج و ایلام و اهواز را ببینم چون عاشق همه جای وطنم هستم
دلم می خواد یک نفر بطور واضح و روشن به من بگه اگر ما بیشتر از 40 سال مقاومت کنیم و اسرائیل نابود بشه و مشت محکم هم به دماغ امریکا بزنیم بعدش چی می شه ؟

من بطور جدی و واقعی از شعار مرگ و جنگ و درگیری و تحریم و بیکاری و فقر و گرفتاری مردم خسته ام
ارزوی من صلح و ارامش و روابط دوستانه با کل دنیا است
آرزوی من رفاه و پیشرفت و ارامش مردم وطنم ایرانه و به من ثابت شده با جنگ و شعار و درگیری با امریکا و اسرائیل و... به دست نمیاد
وقتی شما من دهه پنجاهی که از اول کودکی با شما انقلاب و جنگ و تحریم و تمام بد بختی ها را تجربه کرده ام قانع نمی کنید چطور فرزند دهه هشتادی من را قانع خواهید کرد ؟
من برای آینده ی وطنم و فرزندم و دیگر فرزندان این مملکت نگرانم
تابناک اگر برای مخاطبان خود ارزش قائل هستی اجازه بده افرادی با طرز فکر من هم صدایشان به جایی برسه و پاسخ منطقی دریافت کنند
روحانی: ما در زمان مناسب !! تلافی خواهیم کرد و درتله دشمن برای وارد شدن به تنش نمی افتیم !!!!!
به نظرشما تروریستها چطور وارد کشور میشن؟
به نظر من به عنوان کولبر به راحتی میتونن وارد کشور بشن یا خارج بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
از نظر من اقازاده هستند که با پول بیت المال هم عشق و حال می کنند
ما باید تاریخ را مطالعه کنیم که چطور کشورها با جنگ از بین رفتند ماهم تنها سرمایه کشور مردم مکتب اسلام است نه موشک نه سلاح نه شعار اگر مردم نباشند دیگر هیچ قدرت مقبولیت نداریم نیروی مسلح دوروز مقاوت می کند بعد ناتوان می شود و مردم باید پای هر کاری باشند
ما باید تاریخ را مطالعه کنیم که چطور کشورها با جنگ از بین رفتند ماهم تنها سرمایه کشور مردم مکتب اسلام است نه موشک نه سلاح نه شعار اگر مردم نباشند دیگر هیچ قدرت مقبولیت نداریم نیروی مسلح دوروز مقاوت می کند بعد ناتوان می شود و مردم باید پای هر کاری باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
فعلا که نه خود مردم ارزش دارند نه خواست و نظر مردم
تابناک جان! این کیه که دائم زیر هر کامنتی که دوست نداره می نویسه التماس تفکر؟ خودش اهل تفکر هست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان