بازدید 10089
۶

واکنش سخنگوی‌‌شورا به جذب ۱۶ آتش‌نشان زن در تهران

سخنگوی شورای شهر تهران خبر جذب ۱۶ آتش نشان زن را نوید شکسته شدن طلسم حضور بانوان تهرانی در قامت آتش نشان و شرکت آنان در عملیات ها دانست.
کد خبر: ۱۰۱۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 27 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی اعطا در حساب توییتری خود به خبر جذب ۱۶ آتش نشان زن تا پایان آذر در شهرداری تهران اشاره کرد و نوشت: "سال ١٨١٨ بود که مولی ویلیامز، زن آفریقایی-آمریکایی در نیویورک برای اولین بار ⁧آتش نشان⁩ شد، درست ۲۰۲ سال پیش! سهم ایران از این حضور پرسابقه زنان در قامت ⁧آتش نشان⁩، اندک بوده و اغلب شکل و شمایل یک طرح جذاب را داشته تا تصمیمی واقعی! ‏"

وی نوشت:" ۱۴ سال پیش بود که در پی فراخوان آتش نشانی ⁧کرج⁩ اولین آتش نشانان زنِ خاورمیانه در این شهر مشغول به کار شدند؛ البته پس از گذراندن آزمون های سنگین علمی و عملی. پس از آن طرح های مشابه دیگری هم برای جذب آتش نشانان زن در دیگر شهرها اجرا شد، اما مانع بزرگ بر سر آتش نشان شدن بانوان، تعریف آتش نشانی به عنوان فعالیتی مردانه بوده؛ در حالی که این تنها یک تصوّر یک بُعدی است. به باور بسیاری از آتش نشانان باتجربه، همه عملیات های آتش نشانی، الزاماً خاموش کردن آتش نیست و در بسیاری از موارد آتش نشانان با حوادث خاص دیگری روبرو می شوند که ضرورت حضور یک آتش نشان زن را دوچندان می کند."

اعطا ادامه داد: "تا به امروز در تهران آتش نشانانِ زن بیشتر در مانورها و برنامه های نمایشی و ... حضور داشته اند؛ اما انتشار خبر جذب ۱۶ آتش نشان زن تا پایان آذر در شهرداری تهران، خبر خوشی است که نوید شکسته شدن طلسم حضور بانوان تهرانی را در قامت آتش نشان و شرکت آنان را در عملیات ها می دهد."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
زن را چه بکار آتش نشان؟



اسلام در خطر است



خواهرم حجابت
بعله چه افتخاری چه ابهتی!!! اما در سقوط بیشتر خانواده!!!
لطف کنید از این به بعد وقت ما را با خبرهایی از جمله چرا فرزند آوری کم شده یا طلاق و خیانت ها افزایش یافته سرگرم نکنید چون از یک طرف زن را فراری می دهید از خانه و از آن طرف کاسه چه کنم به دست می گیرید و با هم جور در نمی آید!
همش دنبال استفاده ابزاری از زنان
مگه مشکل زنان با ورود به اتش نشانی و استادیوم حل میشه
هرموقع تونستید یه وزیر زن داشته باشید اون موقع دفاع کنید از ورود زنان
برابری جنسیتی امریست بسیار شایسته. اما برخی‌ مشاغل نیازمند قوای جسمانی بسیار بالا هستند مثل اتشنشان. آیا زنان در شرایط بحرانی کیفیت و قوای فیزیکی مردان را دارند؟ اگر خیر مثلا قرار هست رانندهٔ کمیون آتش نشانی‌ باشند؟ یا در قسمت مدیریتی به کار گرفته میشوند؟ صرفا استخدام زنان در این شغل بسیار کار خوبیست..اما لطفا جواب سوالات را بدید
متاسفم کسانی که میگن خوب نبوده
بسیاری از زنان شما جاهلان رو حریف میشن در زور، علم و قدرت و...
عقل هم چیز خوبی است جاهلان زمان پیغمبر نباشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر