بازدید 43468
نگاهی به آخرین فعالیت‌های انتخاباتی جریان اصلاحات

کارگزاران و مجمع روحانیون مبارز پرچم‌دار اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰/ اصلاح‌طلبان دنبال کاندیدا‌هایی که نمی‌خواهند کاندیدا باشند! / آیا نقش «خاتمی» کمرنگ می‌شود؟

سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی، علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری، عبدالواحد موسوی لاری، معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی در لیست کاندیدا‌های مورد نظر کارگزاران سازندگی اعلام شده، جالب اینجاست...
کد خبر: ۱۰۱۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 26 November 2020

سرنوشت اصلاحات در بیست و سومین سالگرد/ اصلاحات گوشه رینگ سیاست ایران |  شهرآرانیوز

تجربه نشان داده که اصلاح طلبان تبحر بالایی در تغییر میدان رقابت‌ها در دقیقه ۹۰ دارند. باید ببینیم که آیا در ماراتن ریاست جمهوری سیزدهم، اصلاح طلبان باز می‌توانند برنده تغییرات ناگهانی باشند، یا اینکه پاستور را در ایستگاه سیزدهم و شورای شهر تهران را مثل مجلس به اصولگرایان واگذار می‌کنند؟

به گزارش «تابناک»؛ تجربه دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران نشان داده که رقبای انتخاباتی دولت مستقر در پاییز سال پایانی آن راهبرد‌ها و استراتژی‌های انتخاباتی را تدوین و از اول زمستان همان سال فعالیت ها، نشست‌ها و رایزنی‌ها را آغاز می‌کنند که این وضعیت هم اکنون در ایران در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ به دلیل شیوع و گسترش اپیدمی کرونا، کمرنگ و کمرنگ‌تر شده است.

عملکرد‌های دولت مستقر از حیث اقتصادی و مدیریتی شرایط را برای پیروزی جبهه منتقد دولت (اصولگرایان) مستعد کرده است، به گونه‌ای که حامیان قوه اجرایی کنونی کشور به ویژه اصلاح طلبان در آخرین زورآزمایی سیاسی در دوم اسفندماه سال ۹۸ (یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی) سی بر صفر نتیجه را در تهران باختند.

«محمدباقر قالیباف» در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رای، نفر اول تهران و سرلیست صالاح طلبان یعنی «مجید انصاری» توانست فقط آرای کمتر از ۷۰ هزار نفر را کسب کند.

علی رغم فضای منجمد سیاسی در شرایط فعلی حزب کارگزاران سازندگی بر خلاف دیگر احزاب اصلاح طلب کنشگری‌ها و نشست‌های بسیاری برای انتخابات ۱۴۰۰ برگزار می‌کند و در فضایی که برخی از احزاب رادیکال این جریان مثل حزب اتحاد ملت ایران (مشارکتی‌های سابق) و مجمع ایثارگران اصلاح طلب (سازمان منحله مجاهدین) در کوس عدم مشارکت می‌دمند و تئوریسین‌های این جریان سعی دارند تا بدنه این جریان را راضی کنند که هرگونه مشارکت و پویایی در ۱۴۰۰ را رها کنند و اصلاح طلبی جامعه محور را مطرح می‌کنند، مسیر دیگری را دنبال می‌کند.

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، چندی پیش از کاندیدای احتمالی این حزب همچون «اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، عبدالناصر همتی، غلامحسین کرباسچی و ملک زاده» سخن گفته بود که «محمدعلی نمازی» دیگر عضو حزب کارگزاران دو روز پیش در مصاحبه با رسانه‌ها تاکید کرد که «اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی» تمایلی برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند.

«محسن هاشمی»‌ فرزند ارشد مرحوم «اکبر هاشمی رفسنجانی» و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز شنبه اول آذرماه فهرست ۱۹ نفره‌ای را در اختیار یکی از رسانه‌ها قرار داده بود که در این لیست ۱۹ تن از چهره‌های اصلاح طلب به عنوان گزینه‌های احتمالی برای نامزدی در ۱۴۰۰ حضور داشتند.

«سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی، علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری، عبدالواحد موسوی لاری، معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی» در این لیست بودند و نکته قابل توجه اینجاست که نام «محسن هاشمی، غلامحسین کرباسیچی و ملک زاده» که به تازگی استعفای وی از معاونت وزارت بهداشت جنجال آفرین شده در این فهرست وجود ندارد.

در این لیست اعلامی اسامی افرادی آورده شده که بار‌ها کاندیداتوری شان توسط خودشان یا نزدیکشان رد شده است که «سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمد جواد ظریف، رضا اردکانیان، محمدجواد آذری جهرمی» از این جمله هستند.

همراه با حزب کارگزاران سازندگی، مجمع روحانیون مبارز که به قول معروف استخوان شکسته‌های سیاست و چهره‌های مطرح اصلاح طلب در آن عضویت دارند نیز برای انتخابات ۱۴۰۰ فعال شده است و البته اخبار تحرکات انتخاباتی این مجمع بسیار محدود و با احتیاط در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

البته مجمع روحانیون مبارز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در جبهه دوم خرداد به حاشیه رانده شده بود و تحرک و پویایی خاصی از خود نشان نمی‌داد و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان که متشکل از احزاب و افراد حقیقی نزدیک به «سیدمحمد خاتمی» بودند برای انتخابات تصمیم گیری می‌کرد که البته شکست ۲ اسفند ۹۸ این شورا را هم به اغما برد.

بیستم آبان ماه در حالی که بیشتر احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب متاثر از فضای بین الملل و اقتصادی و سیاسی داخلی برای حضور مردد و حتی جلسات داخلی خود را هم برگزار نمی‌کردند، مجمع روحانیون مبارز اعلام کرد که نشست مجازی برگزار کرده و کمیته‌ای برای انتخابات ۱۴۰۰ در این مجمع فعال شده است.

در بخشی از بیانیه این مجمع که از سوی روابط عمومی آن منتشر شده بود، آمده: اعضای مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان وظیفه دارند در شرایط سخت فعلی برای برون رفت کشور از سیطره هر آن چه کیان آن را تهدید می‌کند، تلاش کنند، یادآور شدند: اگر جامعه احساس کند که شرایط انتخاب آزاد در تراز جمهوری اسلامی وجود دارد و نقش موثری برای آینده خود می‌تواند ایفا کند، با حضور حداکثری و با انتخاب فرد شایسته و توانا برای انجام وظایف سنگین خود نشاط و انسجام پیدا خواهد کرد.

این رویکرد مشارکت جویانه مجمع روحانیون مبارز در حالی اتخاذ شد که چندی پیش، موسوی خوئینی‌ها دبیرکل مجمع روحانیون مبارز طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری از وضعیت اقتصادی کشور و شرایط کشور انتقاد کرده بود.

البته نامه موسوی خوئینی‌ها با انتقاد بسیاری از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی درون و بیرون جبهه اصلاحات قرار گرفت. «مجید انصاری» سخنگوی مجمع روحانیون مبارز از جمله افرادی بود که پس از چند روز نسبت داشتن محتویات نامه موسوی خوئینی‌ها با دیگر اعضای مجمع روحانیون مبارز را رد کرد و گفت که این نامه نظرات شخصی آقای موسوی خوئینی‌ها بوده است.

«مرتضی مبلغ» فعال سیاسی اصلاح طلب درباره فعال شدن مجمع روحانیون مبارز می‌گوید: فعال ‌شدن مجمع روحانیون مبارز و دیگر دلسوزان کشور امر مبارکی است و دلیل آن شرایط خطیر کشور و مشکلات و معضلات جامعه و مردم است. آنان احساس خطر کرده‌اند و سعی می‌کنند انتخاباتی رقابتی، بانشاط و حداکثری رقم بخورد تا دولت آینده با کارآمدی و توانمندی بتواند در راستای کاهش و حل مشکلات مردم و جامعه شکل بگیرد؛ اما لازمه آن وجود شرایط عادلانه و رقابتی انتخاباتی است و امیدوارند حاکمیت نیز شرایط انتخابات رقابتی و عادلانه را فراهم کند.

در عین حال آنچه اکنون شش ماه قبل از سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشهود و مشخص بوده این است که جبهه اصلاح طلبان احتمالا همچون گذشته با پرچم داری حزب کارگزاران و مجمع روحانیون مبارز با رقبای قدیمی خود در جناح اصولگرا به زورآزمایی بپردازند و در گفت و گویی که خبرنگار «تابناک» با برخی از فعالان تشکیلاتی جبهه دوم خرداد در احزاب مختلف داشت، نتایجی مبنی بر رسیدن به یک ساز و کار مشخص برای جناح اصلاح طلب هنوز حاصل نشده است.

تجربه نشان داده که اصلاح طلبان تبحر بالایی در تغییر میدان رقابت‌ها در دقیقه ۹۰ دارند؛ بنابراین، باید ببینیم که آیا در ماراتن ریاست جمهوری سیزدهم اصلاح طلبان، می‌توانند باز برنده تغییرات ناگهانی باشند یا اینکه پاستور را در ایستگاه سیزدهم و شورای شهر تهران را مثل مجلس به اصولگرایان واگذار می‌کنند؟

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷۱
انتخابات بدون پاسخگویی به موکل نتیجه ای جز فلاکت برا مملکت نخواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
مردم را بحساب بیاورید ،کسی از این اصولگراها و یا نظامیان و یا اصلاحطلبان حمایت نمی کند ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
هیچ کدام مفت نمی ارزند
پشمون از تکرار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
اصلاح طلبا خودشون این وضع رو برای خودشون و ما درست کردن و اصلا نباید امیدی به ۱۴۰۰ داشته باشن
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
خود خدا کاندید بشه من رای نمیدم.....رای بی رای
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
انتخابات برای انتقال قدرته نه نمایش جمعیت
ناشناس
| Germany |
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
پاسخگو؟ الان سی سال از رحلت امام گذشته، اقایان کی پاسخگو بودند؟
خیلی جالبه که یک سایت اصولگرا لباس بی طرفی به تن کرده و اینطور برای حزب رقیب تعیین تکلیف میکنه!
انشالله لیست بی انتها مدعیان اصولگرا رو هم خاهیم دید
پاسخ ها
شاغلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
بنویس لباس محلل پوشیده
این کارگزاران اصلاح‌طلبی رو منحرف کردن الان هم که پرچمدار به اصطلاح اصلاحات شدن. الان دیگه کسی به فکر اصلاح نیست کلا هر کی هست از چپ تا راست، از بالا به پایین، از اپوزیسیون تا حامیان پروپاقرص جمهوری اسلامی، اصلا هر کیو فکر کنید دنبال قدرته و به فکر ملت نیست. اوف به این روزگار.
دست و پای بیهوده میزنید، کسی شرکت نمیکنه و رای نمیده،
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
آفرین.ببین چقدر اوضاع بی ریخته که از الان دارند تبلیغ می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
بیگ لایک
تا اونموقع اگه کسی توی ایران زنده بود شما فکر انتخابات باشید . از مریضی نمیریم از گشنگی میمیریم . آخه این چه زندگی که درست کردن برا مردم بیچاره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
شما مثل اینکه چهل سال خوابی. پیشرفت کشور در این چهل سال، شکوفایی اقتصادی سپاه، شما یعنی اینها رو ندیدی؟
یکی میمردزدردبینوایی ......یکی میگفت خانم زردک میخواهی.
مردم دیگر گول بازی دو گانه اصلاح طلب و اصولگرا و نظامی و غیر نظامی را نخواهند خورد انتخابات بای بای.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
تبارک الله احسنت
انتخاب بایدن همه امیدها را در بین اصولگرایان به باد داده است ،
بحث این نیست که شرایط برای یک رئیس جمهور اصلاح طلب هموار شده ، بلکه فضای جدید جامعه به صورتی شده است که دیگر نمی توان بدون باج دادن به مردم ، آنها را دعوت به شرکت در انتخابات کرد،
این داستانها هم که همه چیز تقصیر دولت است قدیمی و نخ نماشده است ،
به هر حال مسئولان نظام می دانند مشارکت مردم در خرداد 1400 حتی بسیار کمتر از اسفند سال گذشته خواهد بود و این نمی تواند غیر قابل قبول باشد،
پس حتی مطرح کردن افرادی مانند لاریجانی یا ظریف هم مستلزم همراه شدن این داستان با یک گشایش سیاسی اقتصادی بزرگ در کشور است تا مردم به پای صندوق کشیده شوند،
خانمی که هیچی خود پیامبر و امام علی و اهل البیت بیان من رای نمی دهم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
فک کنم بد نباشه کسایی که همیشه بدون تحقیق و نااگاهانه رای میدن
یا رای ندن یا عبرت بگیرند و تحقیق کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
جهالت تا چقدر بالا رفته که همچین نظراتی داده میشه! دشمنی جداست ولی اینکه شان این بزرگان رو زیر سوال ببریم چون ناراحتیم درست نیست
یه ضرب المثل اصفانی هست که میگه :خونه عروس عروسیه،خونه، دوماد هیچ خبر...پدر آمرزیده اکثریت مردم تو بدبختی و فقر غرق شدن تو به فکر انتخاباتی؟؟؟؟؟شرم آوره
ما که از اصلاح طلبان اصلاحی ندیدیم همیشه منفعل بی اختیار یک نفر اصولگرای کوچه وبازار قدرتش بیشتر ازهمه اصلاح طلبان است
اگر ال دیگو یا همون مارادونا هم بودید بهتون رای نمیدادم.
برو بابا دلتون خوشه.....مرغ شده کیلو چهل هزار تومن...اصلاح طلب و اصولگرا همشون در حرف متفاوتن در عمل کاملا باهم یکسان و هماهنگن.... اینهمه اختلاس و دزدی سازمان یافته هر روز انجام میشه یکنفر ازین ها تاحالا وجود نکردن یقه نفر ازین گنده لاتهای دزد اختلاسگر رو بگیرن.....
رای بی رای.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
اگه رای ندیم میشه مثل مجلس که خودتون میبنید میل با شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
۱۸:۱۹
رای هم بدهند میشود روحانی . همون رای بی رای بهتر است
دیگه همه چی روشن شده از این به بعد هر کسی کاندید بشه معلومه برای منافع شخصیه و هر کس رای بده یا خیلی ساده است یا اون هم دنبال منفعت شخصی هست
۱۶سال ریاست جمهوری احمدی نژاد و روحانی به بطالت گذشت.و حتی داشتن خانه و ماشین به حسرت تبدیل شد.
اصلاح طلبان نوچه های و لاستیک زاپاس اصولگراها هستند و هیچ اختیاری از خودشان ندارند
برای من اصولگرا و اصلاح طلب هیچ معنایی نداره. هر 2 در باطن یکی هستن با ظاهر متفاوت
اصلاح طلبان بایستی از میان ۲ گزینه مسعود پزشکیان یا محمد صدر یک نفر را به عنوان نامزد نهایی معرفی کنند . هر کدام دارای ویژگی های هستند که رای آوری اصلاح طلبان را تضمین می کند . یکی آذری و یکی متعلق به بیتی اصیل و ریشه دار در سطح خاورمیانه
رای بی رای
بااین تورم بخدا من به فکر انتخابات نیستم
شیخ حسن باگفتن حرفهایی نظیر« ترامپ به زباله دانی تاریخ پرتاب شد » اونقدر ترامپ راتحریک میکندتابالاخره هفته اخرریاست جمهوریش به ایران حمله کنه
دور انتخاباتو خط بکشید چون ملت دیگر زیر بار انتخابی که اختیاری از خودش ندارن وهرروز وضعیت معیشت مردم از روز گذشته بدتر تر میشه نمی روند بهتر است یکی را که بنظر گردانندگان لیاقت وارضه اداره مملکت را داره انتصاب کنند تا تقصیرات را به گردن انتخاب مردم نگذارند ،وخودشان نیز شاید کمی اختیار عمل به اش دادند.
رای تعطیل !
مردم هوشیار شدند و گول امثال معصومه خانم و نوبخت و.....که بچه هاشون تو امریکا و اینطرف کذب می گویند را نمیخورندهمه لیست رو مردم خوب شناختن. لیست ارائه شده متاسفانه دوگانه سوز هستند و بدرد این کشور نمیخورند‌15
فرقی نداره اصلاح طلب با اصولگرا هر دو به یک اندازه برای ملت نا کارامدند همانطور که تا حالا از دولت که صد البته اصلاح طلب صد در صد هم نیست خیری ندیدیم از مجلس انقلابی که تقریبا صددرصد اصولگراست خیری ندیدیم ونخواهیم دید اینکه مجلس یک ماهه راه افتاده دوماهه راه افتاده پنج ماهه راه افتاده فقط بهانه است اگر طرف کاری از دسش بربیاد همون ماه اول تاحدودی خودش رو نشون وگرنه 4سال که سهله 400 سال هم بگذره این مجلس کاری نمیتونه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
نخیر عزیز دل مجلس یه چیزی تصویب میکنه دولت یه چیزه دیگه اجرا میکنه مثال: یارانه کالای اساسی به تصویب مجلس برای 60میلیون نفر واجرای دولت 100هرار تومتن برای 30 میلیون نفر پس مجلس میخوا د کاری بکند اما اجرا نمیشود.
نصف این کاندیداها قادر به اداره یک مدرسه هم نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
واقعا اگه از نزدیک باهاشون کار کرده باشی میشناسیشون
به غیر از مولاوردی بقیه یه عده ترسو هستند ،
شرم و حیا هم خوب چیزیه.....
تابناک انقد سانسورکردی وحذف فرمودی که مجبوری مثبت منفیارو به توان دلخواه برسونی بله این اشتباهه که به من بگن به اینائی که ما میگیم رای بده
اینا همون محللهائی هستند که شما ها میخواین تنور انتخاباتو با اینا گرم کنین مردم ما اگر چه فقیر ولی درزمینه سیاسی فهیم شده اند صندوق خالی رو عشقه
در یک سایت خبری مهم انگلیسی زبان خوندم که نتانیاهو رفته بوده عربستان که با بن سلمان برای حمله به ایران صحبت کنه...
اگر به ایران حمله شد من فقط نابودی این کشور لعنتی رو میخوام.
اینا و روس ها در طول تاریخ تا تونستن به ایران ضربه زدن.
ایران باید علنی به یمن کمک های نظامی بکنه.
مثل کاری که ترکیه برای آذربایجان کرد.
این بابای اعراب باید یه تو دهنی بخوره که بفهمه اگر یک روز سایه ی آمریکا از سرش کم بشه حریف همین یمن هم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
اگه ایران مثلا به عربستان حمله کنه قطعا آمریکا وارد جنگ میشه و اون موقع زیر یک ماه شکست ایران قطعیه
باز اسامی تکراری ، کسانی که صدبار امتحان پس داده اند و به هیچ دردی نمیخورند
احزاب وجناحها وشخصیتها راه خود را می روند ومردم راه خود را!
اینبار اکثریت مردم تصمیم به عدم مشارکت گرفته اند
ضمن احترام به نظر همه معتقدم که این رای ندادن بیشتر جنبه ابراز اعتراض واعلان نارضایتی دارد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
قربون چشات برم تابناک جان چرا کامنت من رو ابتر کردی ومهمترین قسمتش رو بریدی ناراحت نشو ولی به خدا تف سربالاست آخه نترسیدی یکی بخونه بگه این چه تشکیلاتیه که
خواننده اش این طوری بی سروته حرف میزنه ؟
مجمع شاید ولی کارگزاران ابدا / کارگزاران بسیار بدتر از اصولگرایان تند رو بودند وهستند در مقابل اصلاح طلبان / نوبخت / واعظی / همتی همه وهمه از اعضا این باند مخوف هستند که از ریسمان اصلاح طلبان بالا رفتند اما حتی یک قدم مثبت هم برای اصلاح طلبان برنداشتند
ببینید من یک سوال میکنم از شما
چرا ما در دوران احمدی‌نژاد مشکلات معیشتی پایینی داشتیم؟
چون احمدی‌نژاد یک مدیر انقلابی و ولایتمدار بود.
مسائل معیشتی تقصیر انتخاب غلط ما هست وقتی یک همچون حسن روحانی را انتخاب می‌کنیم باید شاهد این وضعیت هم باشیم . متاسفم برای مردمی که بصیرت ندارند و با گوش کردن به بلندگو های اون ور آبی و ضد انقلاب میگن: رای بی رای
تجربه حالا ثابت کرده که گشایش اقتصاد کشور تنها با مدیریت صحیح
بیایید دست به دست هم دهیم و دولت جوان حزب‌اللهي را تشکیل دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
سرباز واقعا درزمان احمدی نژاد مشکل معیشت نبود؟ صف گوشت بزن بزن وفوت مردم درصف گوشت کوربودی ببینی؟ افزایش نرخ دلار وثانیه ای اجناس اساسی بالامیرفت ندیدی/؟ ارهچون شماها شعبان بی مخ بودید مردم اعتراض میکردند شمامشغول سرکوب معترضان بودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
عه چطور شمادست تودست اصلاح طلبان ندادید وهرروز پشت هرتریبون کوبیدید الان دست میخواهید؟ مگر نگفتید کسانیکه به روحانی رای دادند رای انها حرام هست وان افراد حاشیه نشین هستند وغربزده؟ الان میخواهی دستمان تودستان شماها باشه؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
اولا اون دوره نفت 120 دلار بود، دوما تحریم های اوباما فروش نفت ما رو صفر نمیکرد بلکه به یک میلیون محدود میکرد. این چیزها رو نمیدونین یا خودتون رو به ندونستن میزنید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
دولت حزباللهی پول نفت را به همان حزب الله میبرد
همه میدانند مجلس اصول گرا نیست بلکه جریان سوم که خود را اصول گرا معرفی کرده و هیچ جریانی را قبول ندارد.
مانند احمدی نژاد که همه را فریب داد که حامی ماندنش آقای مصباحی مقدم هم چند وقت پیش اعتراف کردند..و متاسفانه اصول گرا ها بدلیل نداشتن نیروی جوان وهم فکر دست به دامن اینان شدند.و خود میدانند. اگر شورای نگهبان نبود چه اتفاقی می افتاد.
ان شالله در این انتخابات حضور پرشوری خواهند داشت.امیدوارم در انتخاب خود دقت کنند چرا که در صورت انتخاب بد تاوانش رو خود مردم میبینند.
خسته ام خسته ازاین‌همه دروغ..نه اصولگرا درست میگه نه اصلاح طلب. ما رهروان خط ومرام امام حسین علیه السلام هستیم واز فرزندش حمایت میکنیم.چون امام خمینی فرمود ند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند پس می گوییم لبیک یا خامنه ای.
رای بی رای تمام گول عوام فریبان نخورید
دیگه گذشت که می گفتند رای دادن تکلیف شرعی است. الان دیگه رای ندادن تکلیف شرعی است. تابا حال در شهر خودم به هرکسی رای دادم چه شورا چه مجلس الان همه آنها وضعشان توپ ودوره بریهایشان همگی مسئول جایی هستند ماهم تماشاگر.
مردم بیچاره دنبال ی لقمه نونن از صبح تا شب خوابیدن رو اموال مردم دنبال نامزد بازی خودشونن
مشکل اینه که اگر اصلاح طلب واقعی باشی هرگز تایید صلاحیت نمیشی
با مشارکت ۲۵ درصدی که اونم معلومِ چه افرادى راى دادن؛ به قول خودشون پيروز شدن، بابا جمع كنيد اين بساط رو، هى داريد تبليغ ميكنيد مردم راى ندن تا يه نظامی بياد روى كار، قدرت به چه قيمتى!؟ به قيمت تضعيف كشور؟ واقعاً كه
انتخابات سال اینده رابازنشستگان تامین اجتمایی تعیین می کنند
اولا"اصلاح طلبان @اصلاحی که نکردندهیچ،کشورراافتضاح کردند،درثانی هردوگروه به مردم دروغ میگین،خصوصا"این اصلاحات
به تعداد استان کاندید شوند وهر استان یک رئیس جمهور
عالی میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان