بازدید 25054
پیمانه اقتصادی

افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو در بیست روز گذشته/ دلار به کانال ۲۴۰۰۰ تومان رسید/ بورس مثبت بسته شد/ چرا نشست اضطراری بررسی افزایش قیمت مرغ لغو شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت و دارایکم در معاملات امروز، اغلب شاخص‌های آسیایی رشد کرد/ جهش سهام ژاپن، کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه، قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت، تورم برای ثروتمندان و فقرا چقدر است؟ رکود مسکن تا بهمن ادامه می‌یابد و سودای برقی فولکس واگن را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 25 November 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت و دارایکم در معاملات امروز، اغلب شاخص‌های آسیایی رشد کرد/ جهش سهام ژاپن، کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه، قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت، تورم برای ثروتمندان و فقرا چقدر است؟ رکود مسکن تا بهمن ادامه می‌یابد و سودای برقی فولکس واگن را در بر دارد.

بورس مثبت بسته شد

امروز شاخص کل با ۱۰۰۵۷ واحد افزایش، معادل ۰.۷۴ درصد به یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۶۶ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۶۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۷۹ درصد به ۳۵۷ هزار و ۵۴۰ واحد، شاخص کل هم وزن با ۴۵۵۰ واحد افزایش معادل ۱.۱۷ درصد به ۳۹۵ هزار و ۱۲۸ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۹۷۹ واحد افزایش معادل ۱.۱۷ درصد به ۲۵۸ هزار و ۷۳۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۸۶۸۶ واحد افزایش معادل ۱.۰۱ درصد به یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۷۳۵ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۴۰۸ واحد افزایش معادل ۱.۱۴ درصد به یک میلیون و ۱۰ هزار و ۸۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۵۸۶ واحد افزایش معادل ۰.۲۱ درصد به ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۴۰۳ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۷۳۴ هزار نوبت معاملاتی، ۱۵ میلیارد و ۴۱۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۵۶ هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز چهارشنبه 5 آذر 99 / زور سبزی نمادها به قرمزی شستا نرسید!

گزارش بورس امروز چهارشنبه 5 آذر 99 / زور سبزی نمادها به قرمزی شستا نرسید!

ارزش سهام عدالت و دارایکم در معاملات امروز

ارزش سهام عدالت در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با روند مثبت بازگشت و با افزایش همراه بود. در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با دیروز با رشد همراه بود و ۲.۰۸ درصد (۲۱۸ هزار و ۳۸۶ تومان) افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۵۸۳ تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۴۹ تومان رسیده است. /نبض بورس

اغلب شاخص‌های آسیایی رشد کرد/ جهش سهام ژاپن

شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه، معاملات امروز چهارشنبه را تحت تأثیر جهش بزرگ وال‌استریت و رکوردزنی شاخص‌های سهام آمریکا آغاز و اغلب شاخص‌ها رشد کردند. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۶۲ درصد رشد کرد، در حالی که نیکی ژاپن با جهش ۱.۲۵ درصدی روبه رو شد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای بر خلاف بازارهای منطقه ۰.۲۲ درصد پایین آمد؛ اما شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۰۲ درصد جهش کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۷ درصد بالا آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۱ درصد رشد کرد. در بازار ارز، دلار آمریکا در برابر ارزهای مهم آسیا اندکی نوسان کرد. در مقابل یوآن چین دلار ۰.۲۱ درصد نسبت به سطح بسته شده دیشب افت کرد و به نرخ برابری ۶.۵۷۵۷ واحد رسید. در مقابل ین ژاپن دلار ۰.۰۶ درصد نسبت به دیشب تقویت شد و به نرخ برابری ۱۰۴.۴۹ واحد رسید.

دلار به کانال ۲۴۰۰۰ تومان رسید

در معاملات امروز (چهارشنبه پنجم آذرماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز به نرخ ۲۳۷۷۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۴۹۷۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل، ۸۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۲۸۴۲۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۹۶۲۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز سه شنبه، همانند دلار، ۸۰ تومان کاهش قیمت دارد.

کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، ۵ آذرماه) با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته ۱۱ میلیون تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش پنج میلیون و ۸۰۰ تومان، ربع ‌سکه چهار میلیون تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک ‌میلیون و ۵۶ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۵۷۵ هزار تومان فروخته شد.

قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت

قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت، چون کاهش ارزش دلار، بازگشت به خرید اوراق قرضه و دارایی‌های ریسک پذیر ناشی از امید به بهبود اقتصادی را جبران کرد. هر اونس طلا با یک دلار و ۶۹ سنت افزایش ۱۸۰۹.۲۸ دلار فروخته شد. قیمت طلا در روز گذشته به پایین‌ترین قیمت از ۱۷ جولای برابر با ۱۸۰۰.۰۱ دلار رسید. روبین بهار، تحلیلگر مستقل گفت: «در حال حاضر، صراحتا سرمایه گذاران در حال مفت خریدن هستند. قیمت‌ها طی دو روز گذشته بیش از ۱۵۰ دلار کاهش یافته و سرمایه گذاران در حال چنگ زدن به این فرصت هستند.» شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلا را برای مالکان ارز‌های دیگر ارزان‌تر ساخت. با توجه به قدرت بازار‌های سهام که به رکورد بالایی رسیدند، تحلیلگران انتظار بهبود سریع قیمت طلا را ندارند. ارزش بازار‌های سهام با انتقال قدرت ریاست جمهوری در آمریکا و خوش بینی در مورد واکسن کرونا تقویت شد.

افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو در ۲۰ روز گذشته

به دنبال تعطیلات دو هفته ای و اعمال محدودیت‌های کرونایی، بازار خودرو که روزهای کم رمقی را پشت سر می‌گذاشت این روزها در رکود کامل فرو رفته است. بررسی‌ها حاکی از تعطیلی بیشتر نمایشگاه‌های خودروی پایتخت است و به گفته کارشناسان، خرید و فروش در این ایام تقریباً به صفر رسیده، زیرا در صورت خرید خودرو، افراد با تعطیلی مراکز تعویض پلاک و همچنین محدودیت در انتقال سند مواجه خواهند بود.

با این حال بررسی قیمت‌ها در فضای مجازی و آگهی‌های فروش در روز جاری، نسبت به بیست روز گذشته افت ۲۰ تا ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد که این کاهش در مورد خودروهای خارجی شدیدتر است. امروز هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت محسوس نسبت به ۲۰ روز گذشته به حدود ۱۷۶ میلیون تومان، هر دستگاه سمند ال. ایکس ۱۶۹ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۶۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۴۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۲۴۰ میلیون تومان و پژو پارس ال. ایکس ۱۹۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. کارشناسان معتقدند با این شرایط فروشندگان به صف شده‌اند، اما خریداران همچنان امیدوار به افت بیشتر قیمت‌ها از خرید دست کشیده‌اند. به گزارش ایرنا، در دسته مونتاژها نیز امروز هر دستگاه‌ هایما اس۷ بین ۶۶۰ تا ۶۶۵ میلیون تومان و هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ حدود ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین در دسته خارجی‌ها بررسی قیمت‌ها در برندهای کیا، هیوندایی و تویوتا در بسیاری موارد افت تا ۳۵ درصدی قیمت‌ها را نشان می‌دهد. /ایرنا

سودای برقی فولکس واگن

مهم‌ترین خبر این روزهای گروه خودروسازی فولکس واگن، عرضه آئودی Q۵ و پورشه ماکان الکتریکی است که سهم زیادی در بازار خودروهای الکتریکی خواهند داشت.آئودی Q۵ و پورشه ماکان الکتریکی در سال ۲۰۲۲ در کنار فولکس واگن ونID ارائه می‌شوند. این مدل‌های جدید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازار برای خودروسازان مدرن را هدف گرفته‌اند. این بخش با حجم بالا فرصت مناسبی برای فولکس واگن، آئودی و پورشه برای رشد سهم بازار خودروهای الکتریکی‌شان خواهد بود.ارائه وسایل نقلیه الکتریکی در حال رشد از سوی آئودی و پورشه پاسخی مستقیم به افزایش فشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از قوانین جدید و جبران رسوایی آلایندگی دیزل‌گیت است. هرچند کشف موتورهای دیزلی تقلبی ضربه بزرگی به این شرکت‌ها وارد کرد.

رکود مسکن تا بهمن ادامه می یابد

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه رکود بازار ملک احتمالا تا بهمن ادامه خواهد داشت گفت: در چنین شرایطی معمولا سرمایه ها به بازار مسکن اطراف کلانشهرها سوق پیدا می کند. /ایسنا

تورم برای ثروتمندان و فقرا چقدر است؟

شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای آبان ماه ١٣٩٩ از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٢٣,١ درصد برای دهک دهم تا ٢٦.٦ درصد برای دهک اول است. نرخ تورم کل کشور در آبان ماه ١٣٩٩ برابر ٢٩,٠ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٢٦.٣ درصد برای دهک اول تا ٣٥.٢ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٢٣.١ درصد برای دهک دهم تا ٢٦.٦ درصد برای دهک اول است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٥.٩ درصد برای دهک اول تا ٣٨.٣ درصد برای دهک دهم است. تورم نقطه‌ای آبان ماه خوراکی‌های آشامیدنی‌ها و دخانیات در دهک اول فقیرترین ۶۲.۷ درصد و دهک دهم ثروتمندترین ۵۱.۹ درصد ثبت شد.

چرا نشست اضطراری بررسی افزایش قیمت مرغ لغو شد؟

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه پنجم آذرماه) به منظور بررسی دلایل قیمت افزایش قیمت مرغ نشستی اضطراری را تشکیل داد و از وزرای جهاد کشاورزی، صمت، رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران و مسئولین بانک مرکزی به منظور حضور در این جلسه دعوت کرد. عدم حضور وزیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در نشست اضطراری کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی دلایل افزایش قیمت مرغ باعث شد تا با رای نمایندگان و به نشانه اعتراض آن‌ها این نشست لغو شود. خاوازی و رزم حسینی معاونین خود را به این جلسه فرستاده بودند که همین امر، اعتراض نمایندگان مردم را به دنبال داشت. سید جواد ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این نشست، گفت: این نشست به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت اضطراری برگزار شد. عدم حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در این نشست با توجه به وضعیت قیمت مرغ نشان می‌دهد، راه حلی برای رفع این مشکل ندارند. /خانه ملت

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
کاهش قیمت ها در کالاهای اساسی و معیشتی دیده نمیشه

کاهش قیمت خودرو کافی نیست

نان اخیرا دگران شده.

به این کاهش قیمتها نمیشه گفت ارزانی

اقتصاد از پایه خراب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
خودرو 200 درصد گران شده حالا 20 درصدش ریخته دارین هوار می زنین.
کاش مردم ایران فرهنگ رعایت کمپین های نخریدن را داشته باشند

در آنصورت خواهند دید چگونه تولید کننده ها به التماس خریداران می افتند

خودمان به خودمان رحم نمی کنیم انتظار فرج از سمت بیگانه داریم !!؟!!!؟؟؟؟
هیچ چیز در اقتصاد ایران ثبات نداره

این کاهش قیمتها تبلیغاتی است برای انتخابات آتی
خودرو بعد ارزان شدن دوباره پر خواهد کشید شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
دقیقا همین خواهد شد، گرانی مجدد بعد تعطیلی ها رو خواهیم داشت متاسفانه، چون ایران خودرو و سایپا هر سه ماه افزایش قیمت دارن حتما بازار هم پیرو اون افزایشی خواهد بود.
از این نشست ها آبی تا بحال گرم نشده . همان بهتر که تعطیل شد. مردم خود بهتر امور خود را مدیریت خواهند کرد...
سانتافه ۲۰۱۷صفر وارداتی در اسفند نودوشش قیمتش حدود دویست بوده



یه ماه بیش رسید به سه میلیارد و دویست


تقریبا شانزده برابر


انوقت سی درصد به نظرتون چه تاثیری در بازار داره



خدایا خودت به داد ما برس ای خدا
سکه با قیمتهای فوق میخواهیم از کدام طلا فروشی باید تهیه کنیم در حالی تمام طلافروشان تعطیل هستند؟؟؟؟؟؟(انس جهانی طلا ریزش داشته)
اقایون استاد ایام تعطیلی و کرونایی و تعطیلات ‌نوروزی و معاملات فیک .
این جور جو دادن به ضرر دولت تمام خواهد شد و وقتی تجار حواله های ۲۹ و ۳۰ و ۳۱ زده اند از ناچاری برای ثبت سفارش کالاهیشان این کاهش دستوری بی معنی و موجب عدم فعالیت اقتصادی بازار خواهد شد و رکود وحشتناک سنگین و بدتر از ۹۲ تا ۹۶ خواهیم داشت و امکان ندارد تاجری جنس اش را با نرخ دستوری ارزی بفروشد و در این ایام‌کرونایی نه تنها سودی نکرده بلکه از مایه اش هم ضرر کند!!!.
دلار این جور کاهشی ولی اقلام اصلی خوراکی مردم در جهت معکوس افزایشی در نوع خود بی نظیر است .
دلار را بکنید ۱۰۰۰ تومان ان وقت پراید باید بشود ۵ میلیون هر وقت این اتفاق افتاد نشان دهنده کاهش واقعی قیمتها است.
بازار امکان ندارد با این جور بازی با قیمت ارز کار کند.
بروید جو دهید دلار ۱۸۰۰۰ تومان
فردا جو دهید ۱۵۰۰۰ تومان
پس فردا جو دهید ۱۳۰۰۰ تومان
ظاهرا اعداد برای اقای همتی بی مفهوم است و نمی داند اقتصاد چگونه با هر ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت دلار خودش را به سختی بالانس کرده !!
انتهای هفته اینده احتمالا دلار شده ۴۲۰۰ تومان!!!!
تمام نوسانات قیمت دلار و ارز مربوط به تیم ضعیف اقتصادی دولت بوده و هست و خواهد بود و کمر اقتصاد ایران را در ۳ سال اخیر از بس با بازارهای ارزی بازی کرده اند و کسری های بودجه خود را از ان تامین و ۱۰ دور کمر اقتصاد را دور خودش چرخانده اند و ان را قطع نخاع کرده اند
بازارهای دستوری تماما به نفع اغنیا ( جمع اوری طلا و دلار به قیمت کمتر از نرخ واقعی در هر برهه زمانی نسبت به وضعیت اقتصاد در همان تایم مشخص - مثلا در ماه ربیع الاول امسال همزمان با مراسم های ازدواج اقایون سکه را به ۱۵ میلیون و ۱۶ میلیون هم رساندن تا توانستند با نرخ بالا به خلق الله انداختن (قیمت سکه واقعی اش در ان زمان ۱۳ میلیون بود و یک حباب وحشتناک ۲ میلیونی در سکه ایجاد )و الان تحت تاثیر کاهش انس جهانی و کاهش دستوری نرخ ارز ، سکه و طلا را شدیدا کاهشی کرده اند!!!! )و به ضرر کسبه و فعالین اقتصادی ( عدم ثبات نرخ) و مردم( عدم فعالیت فعالین اقتصادی به دلیل نوسان شدید قیمت ارز) .
تمام تجاری که تعهد ارزی ریالی با بانک مرکزی داشته اند میتوانند با نرخ های دستوری فعلی از کف بازار ارز تهیه کنند و به جای تعهد ریالی که باید به دولت بدهند دلار بدهند ایا دولت میکند این کار را،؟؟نه چون او معادل ریالش را در داخل میخواهد برای مصارف و هزینه های جاری و عمرانی داخل کشور !!!!
بورس بازان عزیز ! این بورس دیگه بورس بشونیست در خوش بینانه ترین حالت یه روز سبزه فرداش هرچی بالارفته دوباره میریزه پایین و درنهایت درجامیزنه
دوران سودهای باداورده روزانه ۵ درصد بسرامد
وهرگز دیگر تکرار نخواهد شد هرچه زودتر سرمایه هاتونو ازبورس بکشید بیرون !!!
افت 20 یا 30 درصدی نسبت به کی؟ به پارسال یا یک ماه پیش؟؟؟؟؟
فقط بورس خوب است و از ازل سوددهی داشته و تا ابد روزی ۳۰ درصد بازدهی مثبت خواهد داشت
بقیه بازارها بدرد سرمایه گذاری نمیخورن
خودرو ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ درصد سقوط کرد خودروهای خارجی بیش از ۲ میلیون درصد سقوط کردند
دلار وسکه که دیگه نگو همه فروشنده اند اما خریداری وجود نداره
مسکن هم رفته تو رکود صدساله نه خریداروجودداره نه فروشنده !!!
فقط بورس ولاغیر (:
پروپاگاندا فعال تر شد !!!!!!!
فقط بورس خوب است و از ازل سوددهی داشته و تا ابد روزی ۳۰ درصد بازدهی مثبت خواهد داشت
بقیه بازارها بدرد سرمایه گذاری نمیخورن
خودرو ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ درصد سقوط کرد خودروهای خارجی بیش از ۲ میلیون درصد سقوط کردند
دلار وسکه که دیگه نگو همه فروشنده اند اما خریداری وجود نداره
گزارش میدانی حاکی ازان است که دلار ۱۰ هزار تومان هم خریدارنداره !!ً!
مسکن هم رفته تو رکود صدساله نه خریداروجودداره نه فروشنده !!!
فقط بورس ولاغیر !!!
همه کاهش قیمت ها هم نتیجه تدبیر ما بوده و ربطی هم به انتخاب جو جان نداره !!!!
مثبت
دلار و طلا ریزززززززززززششششششششششششش
دیگه اقتصادمان عالی شد.
حالا نوبت اقای همتی است تا دوباره از پله های ساختمان هیات دولت که دوربینها هم از پایین به بالا ایشان را در خود گرفته اند پایین بیایند و بگویند گفتم که همه چیز ارومه و همه چیز پایین می اید!!!!!
اگر طرفداران دو اتیشه دولت بدشان نمی اید فقط یک سوال:
امروز مرغ چه قیمت ؟؟؟؟؟
یک سوال دیگر: ایا نمیشود دولت قبضهای وحشتانک گرانش شامل اب و برق و گاز را وقتی هما چیز قیمتها امده پایین به قیمت قبل برگرداند؟؟؟
چرا افت قیمت اتوموبیل "واقعی" نیست؟
به نظر "دروغین" می رسد! نه از طرف شما، بلکه همانهایی که قیمت اتومبیل را به اینجا رساده اند و حال با القاء "ارزانی" سعی در "پذیرش" آن از طرف جامعه را دارند.
عزیزم در همه دنیا قیمت مرغ تقریبا نصف قیمت گوشت قرمز و حدود ۱ تا ۱/۵ دلار است.با توجه به پایان دوران دلارهای مفت نفتی دیگر امکان تامین نهاده های مفت تولید مرغ وجود ندارد و قیمت مرغ هم در حال واقعی شدن است و نه گران شدن پس اگر از قبل این وضع را پذیرفته بودیم و قیمت نهاده های تولید مرغ را سرکوب نکرده بودیم،الان مملکت کل این نهاده ها را در داخل کشور تولید می کرد و به جای سلطان واردات دان مرغ کشاورزانی ثروتمند داشتیم.تاریخ هم به عقب بر نمی گردد مرغ ۱ تا ۱/۵ دلار باقی خواهد ماند
دولت آرامش و اعتماد رو از مردم گرفته
چرا نشست اضطاری لغو نشه؟
شما همین الان نهاده بدی دست مرغدار دو ماه طول میکشه تا تولیدشو بده بازار
هر چند وقتی با دلار 4200 میشه کلی دوستان سود ببرن چرا نکنن
حالا اینهمه کارگر تو هفت هزار تا مرغداری بیکار بشن به جهنک چه اهمیتی داره ...
البته منظوربه نزدیکای درب کانال است وواردکانال نشده جون فعلاً بیست وپنجهزاروچندصدتومان است واگراحیاناًتزریق پول به بورس خانمه یابد وزبانمان لال حباب بشکنددومرتبه فنرش درمیرود وواردکانلهای دیگرمیشود
جلسات برای کاهش قیمت مرغ تاثیری ندارد چرا که ریشه مشکل در تخصیص ارز به نهاده هاست که اونهم مستقیم به بانک مرکزی بر می گرده که سیاست پیچیده کردن مسائل رو اتخاذ کرده بانک مرکزی با ریخت و پاش ارز دولتی هم باعث بی ارزش شدن پول ملی و هم واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری شد و جلوی ترخیص کالاهای اساسی رو گرفت
اقا بازار ایران با دلار نیست دلار ارزان هم بشود هیچ کالایی به قیمت سابق برنمی گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
چرا با دلار بالا میره اما پایین نمیاد؟
چرا نشست اضطراری بررسی افزایش قیمت مرغ لغو شد؟:
وقتی در گزارش خبر مصاحبه شونده اظهار میدارد، "از 52 واحد تولید مرغ که نهادهای دامی با نرخ 4200 دریافت کردن؛ 45 واحد تولید مرغ تخلف کرده و تولیداتشان را خارج از چرخه توزیع فروخته اند". یعنی بیش از 85 درصد تولیدکنندگان تخلف کردند. فکر میکنید که چه کارشان میکنند. نهایتاً یک جریمه نقدی که در مقابل پولهای نامشرع بدست آمده، زمین تا آسمان تفاوت دارد. هر کسی این نشست بی فایده را لغو کرد، کار درستی انجام داده است. این هم از تولیدکنندگان که باید جلودار مردمی باشند که باید چند برابر ارزش مرغ پول بدهند یا مصرف ماهیانه شان را نصف کنند تا بتوانند به مرغ بخرند. چه فرقی است که ارز 4200 تومانی را به "کارتون خواب" بدهند یا با آن مواد اولیه بخرند و به تولیدکنندگان تحویل بدهند و بیشتر تولید کنندگان همان مواد اولیه را در بازار آزاد بفروشند. چون کسی از مجازات نمیترسد باید برای هر نفر یک مامور بگیرند، تازه اگر مامور هم ... تخلف نکند!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان