بازدید 7075

سیستم تایید صحت اکانت توییتر فعال می‌شود

شرکت توییتر سیستم بررسی هویت کاربرانش را از سال آینده فعال خواهد کرد و از افراد در این خصوص نظرخواهی می کند.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 25 November 2020

شرکت توییتر سیستم بررسی هویت کاربرانش را از سال آینده فعال خواهد کرد و از افراد در این خصوص نظرخواهی می کند.

به گزارش ایسنا، توییتر در اوایل سال ۲۰۲۱ به کاربران اجازه خواهد داد برای تایید هویت و دریافت تیک آبی درخواست کنند. برای این منظور اکانتها باید فعال بوده و به افراد معروف یا برندها مرتبط باشند.

توییتر شش نوع اکانت که واجد دریافت تیک آبی خواهند بود شامل دولت، شرکتها، برندها و نهادهای غیرانتفاعی، اخبار، سرگرمی، ورزش، فعالان، سازمان دهندگان و سایر افراد تاثیرگذار را مشخص کرده اما اعلام کرده که موارد دیگری هم ممکن است اضافه شوند.

این شبکه اجتماعی به کاربران دو هفته برای اعلام نظراتشان فرصت داده است پس از آن سیاست نهایی خود را در ۱۷ دسامبر اعلام می کند.

توییتر سالها از یک علامت تیک آبی برای تایید هویت کاربران معروف و محبوب توییتر استفاده می کرد تا آنها را از اکانتهای جعلی مشخص کند اما برنامه تایید سردرگم کننده بود و این شرکت شفافیت چندانی درباره معیار مربوط به آن فراهم نکرده بود. توییتر پیش از این به کاربران اجازه می داد برای دریافت تیک آبی درخواست کنند اما این برنامه را در سال ۲۰۱۷ متوقف کرد و جک دورسی، مدیرعامل توییتر این پروسه را شکست خورده خواند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر اکانت کاربر غیرفعال باشد یا مقررات این شرکت را نقض کرده باشد، توییتر تایید صلاحیت را حذف خواهد کرد. توییتر اخیرا اعلام کرده که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مکررا مقررات این شبکه اجتماعی را نقض کرده و بزودی امتیاز ویژه ای که برای اکانت شخصی وی قائل بود، متوقف خواهد شد. اگرچه ترامپ مقررات توییتر را اغلب نقض می کرد اما به دلیل ارزش خبری که داشت، مجازات مشابه برای سایر کاربران توییتر در خصوص وی اعمال نمی شود اما این وضعیت با پایان ریاست جمهوری وی خاتمه پیدا می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان