بازدید 15896
۳

بلینکن در مراسم معارفه از خانواده‌اش گفت

"تونی بلینکن"، در مراسم معارفه‌اش به عنوان وزیر خارجه دولت جدید آمریکا خانواده برجسته دیپیلماتیک خود را مورد تحسین قرار داد و به ناپدری‌اش که بازمانده هولوکاست است، ادای احترام کرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 25 November 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از دیلی‌میل، جو بایدن روز سه‌شنبه در ویلمینگتون همزمان با آماده شدن برای انتقال به کاخ سفید در ماه ژانویه، تیم امنیت ملی خود را معرفی کرد.

وی یادآور شد که بلینکن، یکی از مشاوران دیرینه او، از خانواده‌ای شامل مهاجران و پناهندگان می‌آید که شامل یک بازمانده هولوکاست هم هست که به او یاد داده هیچ موقع ایده "آمریکا به عنوان کشور فرصت‌ها" را دست‌کم نگیرد.

بلینکن هم از خانواده برجسته دیپلماتیکی که او را پرورش داده‌اند، قدردانی کرد. پدربزرگ پدری او هنگامی که کی‌یف تحت کنترل روسیه بود، از آنجا مهاجرت کرد و ناپدری‌اش "سم پیسار"، وکیل برجسته بین‌المللی و یک بازمانده هولوکاست بود. پدر و عموی او به عنوان سفیران آمریکا خدمت می‌کردند.

بلینکن در اظهارات خود گفت: برای خانواده من، مانند بسیاری از نسل‌های آمریکایی‌ها، آمریکا واقعاً آخرین و بهترین امید در جهان بوده است.

وی از پدرش دونالد، سفیر سابق آمریکا در مجارستان، مادرش "جودیت پیسار" که چهره مهمی در هنرهای نیویورک و صحنه اجتماعی بود، قدردانی کرد.

وی سپس به داستان ناپدری‌اش "ساموئل پیسار" پرداخت که در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه مشاوره داده بود و یکی از جوان‌ترین بازماندگان اردوگاه کار اجباری لهستان بود.

وی اظهار کرد: ناپدری مرحومم ساموئل پیسار یکی از ۹۰۰ کودک در مدرسه‌اش بیالیستوک لهستان بود اما تنها کسی بود که پس از گذراندن ۴ سال در اردوگاه‌های کار اجباری، از هولوکاست جان سالم به در برد.

در پایان جنگ، او در جریان راهپیمایی مرگ در جنگل‌های باواریا، از مخفیگاه خود صدای غرش یک تانک را شنید و به جای صلیب آهنین، یک ستاره سفید ۵ پر را دید. به سمت تانک دوید. در تانک باز شد و یک سرباز آمریکایی-آفریقایی از داخل آن به ناپدری‌ام زل زد. ساموئل زانو زد و تنها سه کلمه‌ای را که به انگلیسی می‌دانست و مادرش در کودکی به او آموخته بود، بر زبان آورد: خداوند آمریکا را حفظ کند. سرباز او را به درون تانک، آمریکا و آزادی برد.

"لیه پیسار"، خواهرخوانده بلینکن گفته است که نام آن سرباز "بیل الینگتون" بود که در گردان تانک ۷۶۱ خدمت می‌کرد که عموماً شامل سربازان سیاه‌پوستی بود که با عنوان پلنگ‌های سیاه شناخته می‌شدند.

ساموئل پیسار در سال ۲۰۱۵ درگذشت. پدرش توسط گشتاپو در جریان جنگ جهانی دوم کشته شد و مادر و خواهرش هم در آشویتس کشته شده بودند. وی شرح خاطراتی با عنوان "از خون و امید" نوشته و در آن ماجرای جان سالم به در بردن خود از دست نازی‌ها را شرح داده است.

بلینکن از داستان خانواده خود نتیجه گرفت: این چیزی است که آمریکا نمایانگر آن برای جهان است، گرچه با نقص.

کاندیدای بایدن برای رهبری وزارت خارجه آمریکا در نیویورک و پاریس بزرگ شد و از هاروارد و دانشکده حقوق کلمبیا فارغ‌التحصیل شد. وی پس از طلاق پدر و مادرش و ازدواج مادرش با پیسار، به پاریس نقل مکان کرد.

وی در دولت اوباما معاون وزیر امور خارجه و معاون مشاور امنیت ملی بود.

در سال‌های اول دولت اوباما و قبل از آنکه بلینکن به وزارت خارجه بیاید و به عنوان معاون "جان کری" وزیر امور خارجه وقت خدمت کند، مشاور امنیت ملی جو بایدن، معاون وقت اوباما بود.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
مار رفت افعی آمد
خدا به خير كنه، يك يهودي ديگه!
خداوند تمامی بندگان را یاری کند و شما هم همینطور
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر