یارانه‌ای که فقط به درد خرید گوجه می‌خورد!

داستان ادامه‌دار گران شدن کالا‌ها این بار به مرغ رسید. در چنین وضعیتی، دولت ماهیانه تنها ۴۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند؛ مبلغی که به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تنها کفاف خرید ۲۰ عدد گوجه در ماه را می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 25 November 2020

داستان ادامه‌دار گران شدن کالا‌ها این بار به مرغ رسید. در چنین وضعیتی، دولت ماهیانه تنها ۴۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند؛ مبلغی که به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تنها کفاف خرید ۲۰ عدد گوجه در ماه را می‌دهد.

به گزارش «تابناک»؛ جلسه علنی امروز مجلس نیز به روال یکشنبه هفته جاری با تقسیم نمایندگان در سه مکان یعنی صحن علنی، ساختمان مشروطه و کمیسیون تلفیق برگزار شد. در ابتدای نشست محمد باقر قالیباف، رییس قوه مقننه در نطق پیش از دستور تاکید کرد: «برای برداشتن بار مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، باید راهکاری متفاوت داشته باشیم، نشستن و دست ‌روی ‌دست گذاشتن تا زمان لغو خوش‌بینانۀ تحریم‌ها راهکار کارگشا نیست. راهکار اصلی ما خنثی سازی تحریم‌هاست که باید با همت و تلاش و شجاعت آن را به مرحله انجام برسانیم. برای عبور از تحریم‌ها، باید تک تک مردم ایران را قوی کنیم و همان طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند، با بی‌اثر کردن تحریم‌هاست که می‌توان رفع تحریم‌ها را نیز رقم زد.»

او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره چهار سرفصل مهم و حیاتی جهت حل مشکلات کشور گفت که مجلس در راستای چهار سرفصل وظیفه خود یعنی ریل گذاری و نظارت را انجام می‌دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی به گرانی‌های افسارگسیخته اشاره داشت و افزود: این وضعیت زندگی را بر مردم سخت کرده و پدران را شرمنده و شرمسار خانواده‌ها کرده است. گرانی‌های کمرشکنی که یک روز با تخم مرغ آغاز شد و حال به مرغ رسیده که قیمت مرغ تبدیل به نمادی از ناکارآمدی و ناهماهنگی در اجرا و سیاستگذاری شده؛ لذا ضروری است بخش‌های مختلف دولت با هماهنگی کامل سریع، نسبت به ساماندهی مجدد بازار کالا‌های اساسی به خصوص مرغ اقدام کنند.

«گرانی»، تبدیل به کلیدواژه‌ای شده که هر روز نمایندگان مجلس در نطق و تذکرات خود به نحوی به آن اشاره کرده و از ناکارآمدی دولت گلایه دارند. محمدرضا صباغیان نماینده تفت و میبد در این باره اظهار کرد: ماهیانه یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم پرداخت می‌شود، حال اینکه قیمت هر عدد گوجه به دو هزار تومان رسیده؛ یعنی با این یارانه ٢٠ عدد گوجه در ماه به مردم می‌دهیم. پس فکر نکنید با یارانه معیشتی ١٠٠ هزار تومانی مشکلی حل می‌شود که این تنها هزینه خرید یک مرغ کامل است. در این وضعیت مردم به خصوص قشرهای ضعیف با چشمان اشک بار گرانی‌ها را تحمل می‌کنند و با اتفاقاتی همچون قاچاق گوسفند در مرز‌های جنوبی و غربی و یا ترخیص نشدن کالا‌های اساسی از گمرک مواجه می‌شوند.

سارا فلاحی نماینده ایلام نیز گفت: «تورم فعلی و لجام گسیختگی بازار به حدی رسیده که قیمت مرغ کیلویی ۴۰ هزار تومان شده است؛ با این وضعیت قطعا خط فقر را به بالای ۱۰ میلیون تومان برده ایم.»

محمد علیپور، نماینده ماکو نیز به افزایش قیمت مرغ اشاره‌ای داشت و یادآور شد: «چندی پیش علت وارد نشدن خوراک دام را ترخیص نشدن آن اعلام کردند و یکباره با دستور دولت این مشکل حل شد. پس چرا زودتر این کار را انجام ندادید که امروز قیمت هر کیلو مرغ به بیش از ۳۰ هزار تومان نرسد؟ با این بی تدبیری‌ها هر روز شاهد کمبود یکی از کالا‌های اساسی هستیم که نمونه‌های آن را در روغن، گوشت، تخم مرغ و اخیرا هم در مرغ دیدیم. این‌ها بی تدبیری دولت را حکایت می‌کند.»

علاوه بر این، امروز برای دومین بار طرح اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم به نام اخذ مالیات از خانه‌های خالی جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد که در صورت تایید نهایی شورای نگهبان، تبدیل به قانون می‌شود.

نمایندگان در این اصلاحات، خانه‌های خالی را این گونه تعریف کردند: «واحد‌های مسکونی واقع در شهر‌های زیر یکصدهزار نفر جمعیت و روستا‌های کشور که مالک و بهره‏بردار آن‌ها هر یک جداگانه در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد، در حکم خانه خالی تلقی شده و صرفا مشمول جریمه‌ای معادل ۲۰ درصد مالیات سال اول موضوع ماده ۵۴ مکرر این قانون خواهد شد و واحد‌های مسکونی واقع در شهر‌های بالای یکصدهزار نفر جمعیت که مالک و بهره‏ بردار آن‌ها هر یک جداگانه در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد، در حکم خانه خالی موضوع ماده ۵۴ مکرر این قانون محسوب و مشمول مالیات مربوطه می‌شوند.»

همچنین مجلس مالکان واحد‌های مسکونی را مکلف کرد که اقامت اعلام شده توسط خود یا بهره‌برداران واحد مسکونی را در سامانه‌ای تایید کنند. در غیر اینصورت، واحد‌های مذکور در حکم خانه خالی تلقی شده و مشمول مالیات می‏شود. البته در صورت عدم اعلام بهره‌بردار یا ساکن، مالک می‌تواند با ارائه اسناد مثبته از شمول این مالیات خارج شود.

پیش از این تصویب شده بود که مبلغ مالیات بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره بوده و در سال اول معادل شش برابر، سال دوم معادل دوازده برابر و سال سوم به بعد معادل هجده برابر مالیات متعلقه است.

همچنین نمایندگان مجلس ایرادات شورای نگهبان در لایحه مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح کرده و با موافقت آن‌ها طرح اصلاح ساختار بودجه برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
تا زمانی که مسولین مستاجر نباشند تازمانی که درامد انها مثل درامد مردم عادی نباشد هچ مشکلی از نیازمندان حل نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
احسنت. باید گرسنگی وبی پولی رو همواره بچشند تا بتونند مشکلات رو حل کنند.
ادعای مسلمونی فقط حرف نیست .بلکه عمل است.
اگر مدعی پیروی از امامان سلام الله علیهم هستن باید مثل اونها زندگی کنن
همون یارانه ای هم که میدن از جیب من سهامدار در بورس سرقت شده
حلالتون نمیکنم
جوانان رو پیر کردید و جیباتون پر پول .....
شهرهای زیر 100 هزار نفر معاف هستند یعنی همه ویلاها که بیشتر در شهرهای کوچک مانند لواسان هستند و مالکان ثروتمند دارند معاف هستند اما اگر کسی در شهری دو واحد 60 متری داشته باشد مجرم است محتکر است دلال است و باید جریمه شود این طرح با بهانه دلالی فقط برای درآمد از مردم عادی است هیچ تفاوتی بین کسی که 10 واحد 200 متری دارد با کسی که دو واحد 60 متری دارد وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
درسته، مالیات بر خانه های خالی، برای خالی کردن جیب طبقه متوسط طراحی شده، امیدوارم تصویب نشه. مثلا هیچ فرقی برای دو منزل محقر در یک شهر با یک شخصی که 20 تا منزل در یک شهر داره قائل نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
پدر من منزل ساخته، و فعلا کابینت و کمد و شوفاژ رو نخریده چون گران شده و فعلا نمیتونه، خب در این شرایط منزل قابلیت ارائه به مستاجر رو نداره، قصد فروش هم نداره، تکلیف چیست؟ باید ماهیانه چند میلیون تومان پول به دولت بده چون منزل خالیست؟؟؟؟؟ چرا قانونی تصویب میکنید که باعث گرفتاری مردم میشه؟؟ چرا بی فکر هستین اینقدر؟؟؟
باید خجالت بکشید از دادن این چندر غاز به عنوان یارانه مثلا شما نماینده هستیدحرف زدن به درد مردم نمیخوره باید کار انجام بدین از بی ارزشی پول ملی مردم کامل خبر دارن بیشتر از شما که خرید هاتون و کس دیگه انجام میده البته پولتون هم از پارو بالا میره.
در ایران خریدار و سازنده یک واحد مسکونی همه قیمت زمین و ساخت را با انواع مالیات ها پرداخت می کند شهرداری و دولت بدون کوچکترین کمکی فقط انواع عوارض و مالیات ها را دریافت می کنند چرا باید مانند کشورهایی که دولت نقش موثری در زمین و هزینه ساخت مسکن دارند مالیا ت خانه خالی بگیرند مالیات را با کشورهای پیشرفته مقایسه می کنند اما حقوق و ............... ربطی به دیگر کشورها ندارد
فقط حرف
اقای قالباف ببخشید کی باید این گزانی مهار کنه خود دولت عامل اصلی گرانیست وقتی خودرو توسط خود دولت گران میشه شما چه انتظاری از مرغ فروش دارید والا مسبب اصلی خودتونید وبا این جلسات دروغ اقتصادی مشکل مردم حل نمیشه حل نمیشه . چون قالب دولت همه درو غه
تنها اخبار اقتصادی که راسته بازی با زندگی مردم . اقای روحانی اصلا زندگی مردم براشون مهم نیست فقط جلسه جلسه جلسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
خود قالیباف یکی از مسببین گرانیه. این آقا هیچ وقت دنبال ارزانی نبوده و نخواهد بود
مجلسی های عزیز از نطق پیش از دستور و نطقهای نمایندگان محترم و فقط حرف زدن، کاری درست نمیشه...
چرا یک اقدام عملی و ضربتی انجام نمیدید و ریشه این ظلم و فساد و گرانی رو خشک نمیکنید... پس برای چی به شما رای دادیم...
اقدام عملی کنید لدفن
هیچ کشوری به اندازه ایران ارزان نیست، مثلا یک شیر یک لیتری حدود 7 هزار تومان، به دلاری میشه یک سوم 1 دلار، یا 30 cent که خیلی ارزونه، همین یک لیتر شیر در خارج، میشه نیم دلار تا 1 دلار.... در روسیه من آب معدنی خریدم به پول خودمون نزدیک 8 هزار تومان شد، وقتی که آب معدنی در ایران 1500 تومان بود. یک بسته کاکائوی تولید داخل در ایران 4 هزار تومان، در حالیکه همین مقدار کاکائوی نستله 1 دلار کمتر نمیشه. کلا با 200 هزار تومان میشه کلی جنس خرید از سوپری، که روی هم 200 هزار تومان میشه 8 دلار ... ولی خب عادت داریم غر بزنیم از گرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
;کلا حالت چطوره؟!
. توصیه می کنم در روسیه اگر کلاس اکابر هست شرکت کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
مرد حسابی درامد اونجا و حقوقها هم زیاده
اینجا طرف 100 دلار یا 80 دلار در ماه درامدشه
چرا یه طرفه همه چیز را قضاوت می کنید؟
در روسیه حقوقها از حدود 500 دلار شروع میشه یعنی نزدیک 15 میلیون ما
و تا 30 میلیون در ماه هم برا مدیران میرسه
در امریکا حقوق طرف 4000 دلاره کمترینش 2 هزار دلاره
الان برنج داخلی کیلو 35 تومنه
یه گونی 10 کیلویی میشه 350 هزار تومن
که بیش از 10 درصد حقوق کارگره
پنج کیلو گوشت میشه نزدیک 700 تومن
که یک سوم حقوق یه کارگره

عادت داریم قضاوت کنیم از روی ناآگاهی و توهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
هر موقع ما دلاری حقوق گرفتیم و ریالی خرج کردیم حرف شما درسته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
دوست عزیز شما تعریفتون از گرانی صحیح نیست.نباید به نسبت قیمت جهانی محاسبه بشه بلکه باید بر اساس و ئرصد درامد در هر کشوری محاسبه بشه.این که قیمت شیر در ایران نسبت به کشور امریکا کمتر میشود بحث دیگری است..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
تو حقوق به دلار میگیری ریال خرج میکنی
وقتی مفتی شغل دار میشی
مفتی زمین دار میشی
مفتی خونه دار میشی
مفتی ماشین دار میشی
مفتی مدرک دار میشی
حرف مفتم زیاد میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
این هم نظر ی 4درصدی که خودش زده به خ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
در روسیه من آب معدنی خریدم )چهار درصدی در روسیه چکار میکردی
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
خب برادر شما درآمدتم به دلار حساب کن. درآمد کارگرم به دلار حساب کن. درآمد اون کارگر روس رو هم به دلار ببین چقده
آبدارچی جهنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
میشه لطف کنی وببندی اون دهانتو همه مخارج رو با دلار محاسبه میکنی به جز درامد ها رو در ایران درامد یک کارگر در ماه کمتر از صد دلار در ماهه حالا تو این کشورها که گفتی حقوق یک کارگر چند دلاره در بدترین حالت از هزار دلار کمتر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
حقوق کارگر در روسیه چند دکتر
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
. معلومه نفست از جای گرم درمیره! پدر آمرزیده یه لیوان آب قبلا مجانی بود و نورچشمی ها با زد و بند کردن تو بطری و 200. تومان به مردم قالب کردن . ضمن اینکه آنجا با دلار حقوق میدن و این حذاقل حقوق ماهانه اداره کار فقط پول یک ساعت کارشونه
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
معلومه تو هم یکی از همین کسانی هستی نونت را تو خون مردم میزنی و میخوری .اگر میخواهی به رخ مردم بکش که خارج رفتی باید بدونی که در جایی که آب معدنی ۸تومان هست حقوق یک نفر کارمند ساده هم ۴۰۰۰دلار هست .اونی که با ۲۰۰ تومان یا همان ۸ دلار کلی جنس خریده شاید درامدش ده تا دوست تومان یا ۸۰ دلار باشه نه ۴۰۰۰ دلار پس با درک این شرایط حرف بزن و یاوه گویی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
تازه اگر دلار را 50 هزار تومان کنند خیلی بیشتر ارزانی درست می شود شیر یک لیتری 7 هزار تومان به دلار می شود یک هفتم 1 دلاری و ...................... بزرگترین بدبختی مردم ایران افرادی مانند شما هستند
شهباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
صحبت شما درسته ولی ایراد در اینه که اینجا درامد و نرخ دستمزد با افزایش قیمت ها بروزرسانی نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
قدرت خرید مهم است ونه میزان دلار حساب کردن در کشورها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
می بخشید! شما می تونید به من بگید دو دو تا چند میشه؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
من به این ناشناس شک دارم. فکر کنم ی مسئول یا چیزی بشه. وگرنه هیچ آدم عاقلی نمیاد همچین حرفایی بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
از تفسیرت فهمیدم ارزش جواب
دادن رو نداری ، پس به احترام خودم سکوت میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
نابودش کردین، ولش کنید دیگه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
یا واقعا خیلی نااگاه... تشریف داری . یا اینکه به دلار حقوق می گیری اصلا از هیچی هم خبر نداری
دولت دقیقا باید بگوید با قیمت اصلی یارانه که الان بالای 300 هزار تومان ارزش دارد چی کار کرده و باید به آن یارانه 45 هزار تومانی بیافزاید
خجالت هم خوب چیزیه
حق ملت همین هست لیاقت ملت همین یارانه را بدهند وبرای انها اقا چرا بمن نمیدهید وبه اون میدهید سرگرم کنند تا ملت اینگونه شان ومنزلتش را پایین نیاورد مسئولان هم فهمیدن باپول یک اب مبات دهن ملت را ببندد وپشت صحنه قاه قاه به ریش ماه بخندند
حسن آقا محبوبیت غوغا میکنه!!!:))))
تخم مرغ از امروز استارت افزایشی زد
فرض بر اینکه مالیات و جریمه هم بگیرید، چی می رسه به مستاجرها؟
امریکا دست از سر گرانی گوجه و مرغ برنمی داره................................
امروز داشتم مطلبی از هویدا در یکی از سایتهای مذهبی می خوندم. در اون سایت با عبارت "تطهیر هویدا" مطالبی در رابطه با او نوشته بودند. از اینکه هویدا شخصی بهایی بود و اینکه برخلاف آنچه که متصور می شد در دوره هویدا اجناس گرانتر شده بودند و فلان و بصار و کلی از هویدا ایراد گرفته بودند.
البته بحث من در رابطه با تطهیر هویدا نیست اما آنچه که مشخص است و بسیار واضح اگر زمان هویدا گرانی بود الحمدلله در این چند سال تورم صد برابری و بلکه بیشتر را شاهد هستیم. آقایان مسئول محترم
فقط حرف
فقط غر
فقط گزارش
پس کی باید کاری بکنه؟
فقط بالا نشستن وتنها کاری که انجام می دهند چجوری جیب مردمو هر روز خالی تر کنند باشید یا نباشید هیچ فرقی ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار