بازدید 5203
معامله ملک با دیوار؛ دفتر املاکی که خیلی شلوغ است

هر آگهی املاک در دیوار میانگین ۴۶۵ بار دیده می‌شود

بنا به گزارش سال ۱۳۹۸ دیوار، دسته املاک در این وب‌سایت محبوب‌ترین شاخه از نظر تعداد آگهی بوده است. این موضوع دیوار را به مرجعی مهم برای خرید، فروش و اجاره ملک و مسکن تبدیل کرده است. در ادامه به این موضوع می پردازیم که یک آگهی در دسته املاک دیوار چگونه خرید و فروش و اجاره ملک و مسکن را تسهیل و امکان دسترسی به گزینه‌های متنوع را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 23 November 2020

هر آگهی املاک در دیوار میانگین ۴۶۵ بار دیده می‌شود

بنا به گزارش سال ۱۳۹۸ دیوار، دسته املاک در این وب‌سایت محبوب‌ترین شاخه از نظر تعداد آگهی بوده است. این موضوع دیوار را به مرجعی مهم برای خرید، فروش و اجاره ملک و مسکن تبدیل کرده است. در ادامه به این موضوع می پردازیم که یک آگهی در دسته املاک دیوار چگونه خرید و فروش و اجاره ملک و مسکن را تسهیل و امکان دسترسی به گزینه‌های متنوع را ایجاد کرده است.

 میانگین ۴۶۵ بازدید برای هر آگهی املاک

هر روز حجم انبوهی از آگهی روی دیوار منتشر می‌شود و تعداد آن‌ها هم روز به روز در حال افزایش است، از کجا بدانیم که آگهی ما شانس دیده شدن در این بازار ۳۵ میلیون نفری دارد؟ برای پاسخ به این سوال بد نیست بدانید که هر آگهی بخش خرید و فروش مسکن  به طور متوسط بیش از ۴۸۱ بار و هر آگهی رهن و اجاره این بخش بیش از ۵۰۹ بار دیده می‌شود.

اما از آگهی‌های املاک تجاری هم غافل نشویم. تعداد متوسط روزانه بازدیدکننده‌های واحدهای تجاری دست کمی از واحدهای مسکونی ندارد. چون به طور متوسط هر آگهی خرید و فروش واحدهای تجاری ۳۳۷ بار و هر آگهی رهن و اجاره تجاری ۲۵۸ بار روی دیوار دیده می‌شود.

هر آگهی املاک در دیوار میانگین ۴۶۵ بار دیده می‌شود

این اعداد و ارقام را شاید مشاورین املاک بهتر درک کنند، چرا که بیشتر و دقیق‌تر روی این موضوع متمرکز هستند. کسانی که مشغول کسب و کار هستند و در بخش املاک دستی بر آتش دارند، می‌دانند که دسترسی به این تعداد مشتری بالقوه چه فرصت منحصر بفردی است. همچنین هم‌اکنون برای استفاده از پنل ویژه مشاورین املاک دیوار تا ۳۵ درصد تخفیف ارائه می‌شود که بسیار به صرفه‌تر از ثبت عادی آگهی است و امکانات ویژه‌ای نیز به صاحبان کسب‌وکار ارائه می‌کند.

بیش از ۲۰ بار کلیک روی دکمه «تماس با آگهی‌دهنده»  برای هر آگهی

ویژگی مهم دیگر دیوار به عنوان یک پلتفرم اینترنتی در مقایسه با سازوکار سنتی بازار این است که خریدار به طور مستقیم می‌تواند با فروشنده یا مشاور املاک ارتباط برقرار کند و قیمت‌ها هم طبعا واقعی‌تر می‌شود. ارزیابی موفقیت این مکانیسم را هم می‌توانیم با یک پارامتر جداگانه داشته باشیم که نشان می‌دهد به طور متوسط چند بار روی دکمه تماس هر آگهی کلیک می‌شود. هرچقدر این تعداد بیشتر باشد می‌توان اینطور تفسیر کرد که مشتری‌ها برای خرید جدی‌تر هستند و احتمالا تمایل دارند با فروشنده تماس بگیرند. با این حال این که چه تعداد از تماس‌ها به یک دادوستد ختم شده قابل اندازه‌گیری دقیق نیست. ما در این حد می‌دانیم که در آگهی‌های بخش املاک بیش از ۴.۳ درصد از بازدیدهای هر آگهی تا مرحله کلیک روی «تماس با آگهی‌دهنده» هم پیش می‌روند. یا این طور می‌توانیم مسئله را توضیح دهیم که به طور متوسط در هر آگهی ۲۰ بار اقدام به کلیک روی تماس انجام می‌گیرد که احتمالا بخش مهمی از آن به تماس بین خریدار و فروشنده یا مشاور املاک منجر می‌شود. البته توضیح دادیم که این عدد میانگین است و نباید انتظار داشته باشید که بابت هر آگهی با هر شرایطی حداقل ۲۰ نفر با شما تماس بگیرند! این موضوع به موارد مختلفی چون جذابیت خود ملک، قیمت، شرایط فروش و البته شیوه ارائه آگهی (تصویر با کیفیت و توضیحات دقیق و کامل) وابسته است. هر چه این پارامترها جذاب‌تر و داده‌ها کامل‌تر باشد، احتمال ایجاد تماس برای آگهی‌دهنده بالاتر می‌رود.

موضوع کلیک روی دکمه تماس هر آگهی را با جزئیات بیشتری هم می‌توانیم بررسی کنیم. متوسط تعداد کلیک روی تماس برای آگهی‌های «خرید و فروش» واحدهای مسکونی ۱۸ بار است. در بخش آگهی‌های «رهن و اجاره» مسکن هم به طور میانگین در هر آگهی ۲۸ بار روی دکمه تماس کلیک می‌شود. همین سناریو عینا در مورد آگهی واحدهای تجاری هم تکرار می‌شود. سهم «خرید و فروش» و «رهن و اجاره» واحدهای تجاری هم از میانگین کلیک روی دکمه تماس به ترتیب  ۱۳ و ۱۴ بار است.

اینجا شاهد یک اتفاق جالب هستیم که با وجود بالاتر بودن تعداد آگهی‌های خرید و فروش واحدهای تجاری و بازدیدکننده‌های آن نسبت به رهن و اجاره، وقتی پای تماس به میان می‌آید آگهی‌های «رهن و اجاره» دست بالاتری نسبت به «خرید و فروش» دارند. در مرحله آخر هم باید به آگهی‌های پروژه‌های ساخت‌وساز اشاره کنیم. سهم هر آگهی در این دسته به طور متوسط ۱۷ کلیک روی تماس است.

هر آگهی املاک در دیوار میانگین ۴۶۵ بار دیده می‌شود

ارزش هر آگهی املاک در دیوار چیست؟

ثبت آگهی در دیوار رایگان است، اما اگر شما به عنوان کاربر در بازه زمانی یک ماهه در دسته املاک تعداد زیادی آگهی ثبت کنید ( در دسته املاک در تهران یک آگهی در ماه و در شهرهای دیگر این عدد متفاوت است)، دیوار شما را کاربر صاحب کسب و کار حوزه املاک تشخیص داده و بابت هر آگهی مبلغی را دریافت می‌کند. اگر فرض کنیم شما چنین کاربری هستید بد نیست بررسی کنیم که هر آگهی دیوار با توجه به آمار و ارقام ارائه شده در بالا و سایر ویژگی‌ها چگونه برای شما ارزش‌آفرینی می‌کند؟ آیا این هزینه با ارزش ایجاد شده تطابق دارد؟

۱. جامعه کاربری به وسعت یک کشور: دیوار در مجموع بیش از ۳۵ میلیون کاربر دارد که این رقم از مجموع جمعیت پنج کشور سوئد، سوئیس، دانمارک، فنلاند و نروژ هم بیشتر است. شما با ثبت آگهی ملک خود را برابر دیدگان یک جامعه کاربری بزرگ و متنوع قرار می‌دهید که گستره آن به وسعت کل کشور است. بسیار پیش می‌آید که مشتری از خوزستان از طریق دیوار در تهران خانه می‌خرد. یا یک کاربر تبریزی مغازه‌ای در یزد اجاره می‌کند و همه این‌ها صرفا از طریق یک اپلیکیشن انجام می شود که می تواند کلیومترها فاصله را از بین ببرد و خریدار و فروشنده را به هم متصل کند.

۲. دفتر املاکی که خیلی شلوغ است: خلاصه آماری که قبل‌تر به تشریح به آن پرداختیم این است که هر آگهی دسته املاک در دیوار ۴۶۵ باز بازدید شده و ۲۰ بار روی دکمه «تماس با آگهی‌دهنده» کلیک می‌شود که این عدد برای یک آگهی از هر پلتفرم دیگری بالاتر است. این بدان معنا است که با ثبت یک آگهی که هزینه آن پرداختی مبلغی ناچیز به اضافه یک ربع زمان برای تکمیل داده‌ها و تصاویر آن است، شما دفتری دارید که هر مورد ملک شما ۴۶۵ بار توجه مشتریان بالقوه را جلب می‌کند و ۲۰ نفر هم تلاش می‌کنند تا اطلاعات بیشتری درباره آن از شما بگیرند. بسیار بعید است دفتری فیزیکی با چنین بازدهی پیدا کنید و اگر هم پیدا شود هم هزینه عجیب‌وغریبی خواهد داشت و هم باید فکری برای مساله ازدحام جمعیت در دفترتان بکنید.

۳. قابلیت‌های منحصر به فرد دسته املاک: دسته املاکب ه دلیل محبوبیت بالایی که بین کاربران دیوار دارد طراحی و ویژگی‌های نرم‌افزاری منحصر به فردی هم دارد که در سایر دسته‌ها مشاهده نمی‌شود. برای راحتی خریدار و فروشنده امکان فیلتر بر اساس گزینه‌های متعددی مثل نوع معامله، محله، قیمت، متراژ، تعداد اتاق، سن بنا، طبقه و امکانات وجود دارد. همچنین به جای این که فروشنده تک تک امکانات مسکن را بنویسد کافی است از لیست موجود امکانات ملک خود (پارکینگ، آسانسور، انباری، بالکن و…) را انتخاب کند تا کاربر در یک نگاه بتواند امکانات را ببیند.

هر آگهی املاک در دیوار میانگین ۴۶۵ بار دیده می‌شود

با تمام این اوصاف می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که قیمت ثبت آگهی املاک در دیوار نسبت به ارزشی که ایجاد می‌کند منصفانه است. باید این موضوع را هم مد نظر داشت که در صورتی که قیمت از یک حدی پایین‌تر باشد، احتمال ثبت آگهی‌های تکراری و آگهی‌های بی‌ارزش یا حتی با اطلاعات اشتباه بیشتر می‌شود که این موضوع منجر به سردرگم شدن کاربر و کاهش بازدهی آگهی‌های افرادی است که مشاورین واقعی هستند و تک‌تک آگهی‌های آنها واقعی و با اطلاعات کامل و دقیق وارد شده است. ضمن این که با تخفیف‌هایی که برای استفاده از پنل مشاورین املاک در نظر گرفته شده، استفاده از این قابلیت به همه صاحبین کسب‌وکار حوزه املاک پیشنهاد می‌شود، چرا که در صورت استفاده از آن قیمت هر آگهی به مراتب کمتر از ثبت آگهی معمولی خواهد بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان