بازدید 11058

انتقاد لاوروف از تلاش برای تضعیف آتش‌بس قره‌باغ

وزیر خارجه روسیه روز شنبه در سخنانی تاکید کرد که هرگونه تلاش برای تضعیف توافق آتش بس قره‌باغ محکوم به شکست می‌باشد.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ 21 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه و آذربایجان معتقدند که هیچ جایگزینی برای توافق آتش‌بس در قره باغ وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، وی همچنین تاکید کرد که هرگونه تلاش برای تضعیف آتش‌بس قره‌باغ محکوم به شکست است.

از سوی دیگر، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز گفت که باکو هر دو کشور ترکیه و روسیه را دوست می‌داند و از نقش آن‌ها در نظارت بر اجرای توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ استقبال می‌کرد.

وی که در جریان دیدار با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «واقعیت این است که هم روسیه و هم ترکیه دو کشور دوست ما بوده و این دو کشور همسایه بر نظارت بر آتش بس حضور خواهند داشت.»

روز گذشته نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هشدار داد کسانی که در تلاش برای کارشکنی در اجرای توافق قره‌باغ هستند باید بدانند که جنگ جایگزین این توافق خواهد بود.

وی که طی نشستی این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «حل‌وفصل درگیری‌هایی نظیر قره‌باغ برای روسیه بسیار مهم است.»

در تاریخ نهم نوامبر (۱۹ آبان ماه)، ولادیمیر پوتین، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی را در خصوص آتش بس کامل در منطقه قره باغ کوهستانی به امضا درآورند.

روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان پس از آن یک توافق ده بندی برای توقف درگیری‌ها بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی امضا کردند و قرار شد تا نیرو‌های حافظ صلح روسیه در خط تماس میان منطقه قره‌باغ و جمهوری آذربایجان مستقر شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان