بازدید 13366
ایندیپندنت بررسی کرد؛

وکلای ضعیف ترامپ و ادعای سنگین تقلب در انتخابات

یک روزنامه انگلیسی نوشت، گاف‌های املایی و کلامی فراوان وکلای رئیس جمهور آمریکا در رسیدگی به پرونده‌های تقلب در انتخابات نشان می‌دهد شانس زیادی برای تغییر نتیجه انتخابات وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ 20 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، با گذشت بیش از دو هفته از انتخابات آمریکا، وکلای باقی مانده در تیم حقوقی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همچنان در تلاش هستند ادعای تقلب گسترده در انتخابات را اثبات کنند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، دادخواست‌های وکلای ترامپ اغلب مملو از غلط‌های املایی بوده و آن‌ها در جلسات دادگاه اصلاحات حقوقی بی‌ربطی را به زبان آورده‌اند.

برای مثال روز چهارشنبه ستاد ترامپ خواستار تشکیل پرونده شکایت جدید در ایالت پنسیلوانیا شده و هدف از این کار را «بازیابی پرونده قبلی که بخشی از آن سهواً حذف شده بود» توصیف کرد.

در نامه مربوط به این تقاضا، کلمه «poll watcher = ناظر پای صندوق رأی» با املای غلط به صورت «pole watcher = ناظر قطب» نگارش شده است.

از سوی «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک که پس از سه دهه دور بودن از جلسات دادگاه، این هفته مسئول رسیدگی به تمام شکایات ترامپ شده، در جلسه روز سه‌شنبه دادگاهی در پنسیلوانیا، بار‌ها اصطلاحات حقوقی با معانی نا مرتبط را به کار برد. او همچنین نام وکیل تیم مقابل و قاضی دادگاه را نیز فراموش کرده بود.

«ریک هیسن» استاد حقوق دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفت: «این شلختگی‌ها موجب می‌شود جدیت ادعا‌های مطرح شده دستکم گرفته شود. هرگز وکیل انتخاباتی به ضعیفی جولیانی ندیده‌ام».

وی با اشاره به یکی از گاف‌های جولیانی در جلسه دادگاه گفت: «اینکه وکیل مدعی بزرگترین پرونده در پنسیلوانیا کاربرد اصطلاح "موشکافی دقیق" در قانون اساسی را نداند، شگفت‌آور است».

به گفته کارشناسان، ترامپ می‌توانست از تیم وکلای جمهوری‌خواهان، از جمله تیمی که در انتخابات بیست سال قبل در پرونده بازشماری آرای ایالت فلوریدا را نمایندگی می‌کردند استفاده کند. اما فشار عمومی بر روی شرکت‌های حقوقی مانع از تلاش آن‌ها برای دفاع از ترامپ شد. برای مثال درخصوص پرونده پنسیلوانیا که پیگیری آن بر عهده غول حقوقی «رایت موریس اند آرتور» بود، این هفته از ادامه روند دادرسی کناره گرفت.

از سوی دیگر گفته می‌شود ناکافی بودن مدارک و شواهد درخصوص تقلب گسترده و تأثیرگذار در انتخابات نیز موجب شده است وکلای سرشناس از پذیرش این دادرسی‌ها اجتناب کنند.

هیسن در این باره گفت: «این مغالطه است که بگوییم اگر ترامپ وکلای بهتری داشت ممکن بود بهتر عمل کند. در حقیقت بخشی از دلیل اینکه او وکلای خوبی ندارد این است که دعوی خوبی برای ارائه ندارد».

در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزد‌های انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آن‌ها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است، اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

ترامپ هفته گذشته در توئیتی به طور تلویحی به پیروزی بایدن در انتخابات اعتراف کرد، اما ساعتی بعد، پذیرش هر گونه شکست در انتخابات را رد کرد.

یک منبع آگاه به شبکه آمریکایی «سی‌اِن‌اِن» نوشت، ترامپ به یکی از نزدیکانش گفته می‌داند که انتخابات را باخته، اما در روند انتقال قدرت تأخیر ایجاد کرده و به شدت می‌کوشد نتایج را زیر سوال ببرد تا اقدام دموکرات‌ها در زیر سوال بردن مشروعیت انتخاب خودش در سال ۲۰۱۶ بخصوص با انجام تحقیقات در خصوص نقش روسیه در انتخابات را تلافی کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر