بازدید 24483

هوشمند ترین دوربین های مداربسته برند هایک ویژن

نسل جدید سیستم های نظارتی هوشمند بر افزایش عملکرد، افزایش امنیت و بهره وری تجاری تمرکز دارند. در این رابطه سعی داریم پنج قابلیت جالب این دوربین ها را معرفی کنیم، با ما همراه باشید تا با پنج قابلیت های فوق العاده دوربین های هوشمند هایک ویژن آشنا شوید
کد خبر: ۱۰۱۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 19 November 2020

هوشمند ترین دوربین های مداربسته برند هایک ویژن

نسل جدید سیستم های نظارتی هوشمند بر افزایش عملکرد، افزایش امنیت و بهره وری تجاری تمرکز دارند. در این رابطه سعی داریم پنج قابلیت جالب این دوربین ها را معرفی کنیم، با ما همراه باشید تا با پنج قابلیت های فوق العاده دوربین های هوشمند هایک ویژن آشنا شوید.

1. قابلیت شمارش افراد دوربین هایک ویژن  People Counting:

این قابلیت امکان شمارش لحظه ای افراد، مقایسه تعداد افراد در روزهای مختلف و همچنین امکان تشخیص ساعت های پر رفت و آمد در فروشگاه ها و مراکز خرید را فراهم می کند. این امر رابطه مستقیم با نحوه مدیریت درست سازمان دارد.

قابلیت شمارش افراد، نقش موثری در بهبود  توزیع منابع انسانی دارد و همچنین افزایش اثربخشی بازاریابی را در پی دارد. در این مدل از دوربین ها می توان یک محدوده یا خط فرضی در ابتدای درب ورودی یا خروجی تعریف کرد. با تردد افراد و عبور از خط مورد نظر و با کمک فناوری تشخیص حرکت (Motion Detection)، سیستم شمارش افراد فعال شده و با توجه به پارامترهای تعریف شده،‌ شروع به شمارش می کند.

2. قابلیت نقشه گرمایی (Heat Map):

قابلیت هیت مپ به کاربر این امکان را می دهد تا محدوده های پر تردد و کم بازدید مکان تجاری خود را شناسایی کند. این سیستم به کاربر کمک می کند تا الگوهای رفت و آمدی مشتریان را در زمان های مختلف بدست آورد. با نصب یک دوربین با قابلیت هیت مپ به راحتی می توان شلوغ ترین بخش فروشگاه را تشخیص داد و از علاقه مندی های مشتریان نیز آگاه شد.

با استفاده از الگوریتم های پیشرفته ی نقشه های حرارتی در دوربین های هوشمند، حرکت مشتریان به صورت اتوماتیک در زمان های مختلف ثبت می شود  و نمودار زمانی در طیف رنگ های مختلفی نشان داده می شود. هر کدام از این رنگ ها بنا بر پارامترهایی که از پیش برای نرم افزار تعیین شده اند میزان تراکم مشتری را مشخص می کنند. این آمار به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه قابل دسترسی می باشد.

3. قابلیت تشخیص چهره  (Face Detection):

دوربین های هایک ویژن با قابلیت تشخیص چهره، با استفاده از الگوریتم های خاصی که برای آنها تعریف شده اند چهره ی افراد را در زوایای مختلف تشخیص می دهند. زمانی که چهره افراد در دوربین شناسایی می شود در هر لحظه امکان ردیابی  آن فرد در هر قسمتی از مجموعه وجود دارد. همچنین، در صورت ورود افراد به قسمت های غیر مجاز نیز هشدار داده خواهد شد.

علاوه بر این قابلیت شناسایی چهره face recognition همان لحظه به صورت اتوماتیک پس از تشخیص چهره، آن را ثبت می کند. سپس طبق تنظیمات کاربر می تواند مقایسه بکند که این شخص جز نیرو های مجموعه است و یا چهره ی جدیدی است. این قابلیت پس از پردازش هر چهره واکنش مناسب را انجام می دهد. حتی می توان یک لیست سیاه نیز ترتیب داد تا هنگام ورود فردی که در این لیست تعریف شده است، دستگاه هشدار دریافت کند.

4. قابلیت تشخیص عبور از خط (Line Crossing)  :

در مکان هایی که مجهز به دوبین مداربسته هستند، به دلیل کاربری که بعضی از محل ها دارند و یا به دلیل تجهیزات خاصی که در محدوده هایی از این مکان ها وجود دارد، مورد نیاز است که تردد افراد و اشیا در این محدوده ها کنترل شود. با استفاده از نیروی انسانی ممکن است این امر، بسیار پرهزینه و وقت گیر باشد. اما با استفاده از دوربین های مداربسته هایک ویژن تا حدودی این مشکل حل شده است.

همچنین این امکان وجود دارد که با استفاده از نرم افزار موجود در دستگاه، با کشیدن یک خط فرضی محدوده مورد نظر، برای تردد ایجاد شود. همچنین این خط ها را می توان برای درب های ورودی و خروجی تعریف کرد. حتی می توان با نصب سیستم های هشدار دهنده این فرآیند را کامل کرد تا در صورت عبور از محدوده مورد نظر هشدار های لازم به صدا در آیند.

5. تکنولوژی تشخیص ورود غیر مجاز (Intrusion Detection)  :

این قابلیت همانند قابلیت line crossing  عمل می کند. با این تفاوت که در این فناوری، خطی را برای ترسیم قسمتی از محیط مشخص می کنیم و در صورت ورود افراد به محدوده مورد نظر سیستم شروع به فرستادن هشدار می کند.

این سیستم بر اساس استفاده از یک الگوریتم خاص بصورت دقیق و جز به جز به تجزیه و تحلیل ویژگی های محدوده مورد نظر می پردازد تا از دریافت هشدار های بیهوده جلوگیری کند. با ورود هر شخص، وسیله نقلیه و یا سایر اشیا خارج  از منطقه سریعا توسط سیستم هوشمند شناسایی می شود و زنگ هشدار برای آن فعال می شود.

قیمت دوربین هایک ویژن نسبت به رقبا موجود در بازار ارزانتر بوده و بخش قابل توجهی از بازار را بدست اورده است . شماره نمایندگی هایک ویژن را میتوانید با مراجعه به سایت هایک ویژن بدست اورید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر