بازدید 38769
دو هزار و دویست و نود و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

توضیح معاون رییس جمهور درباره ماجرای حساب خاص / توصیه حداد عادل برای ایام کرونا / نظر متفاوت عضو تشخیص مصلحت در مورد روی کار آمدن بایدن / جهانگیری و هاشمی برای ۱۴۰۰ کاندیدا می‌شوند؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند نشنال‌اینترست مدعی شد: توان ایران در دور زدن تحریم‌ها / شمخانی: دست توانمند ایران، گلوی هر متجاوز و جنایت پیشه‌ای را خواهد فشرد / پیشنهاد آشنا درباره حل و فصل بحران قره‌باغ / انتقاد تند هاشمی رفسنجانی به مجلس و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 18 November 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پرداخت یارانه جدید به مردم به تایید شورای نگهبان رسید

شورای نگهبان مصوبه مجلس شورای اسلامی برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را تایید کرد. مصوبه قبلی مجلس در این باره، با ۲ ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود؛ ایراد اول عدم روشن بودن مشمولان طرح و ایراد دوم مربوط به اصل ۷۵ قانون اساسی و عدم تأمین منابع مالی لازم و بار مالی آن برای دولت بود که نمایندگان مجلس در نشست علنی روز گذشته خود، هر دو ایراد را رفع کردند.

پروانه سلحشوری: مردم از جنگ زرگری خسته شده‌اند

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: زمانی‌ که مجلس از هر گونه حرکتی ناتوان می‌شود، هجمه‌ها را به سایر نهادها وارد می‌کند. قبل از روی ‌کار‌ آمدن مجلس یازدهم، اتهام را همیشه به دولت و مجلس دهم وارد می‌کردند و امروز تنها دولت را مسبب مشکلات کشور معرفی می‌کنند. تا زمانی که بودجه و اعتبار لازم نباشد، مجلس و دولت نمی‌توانند عملکرد مثبتی داشته باشند. احتمالاً دلیل هجمه‌های آقای قالیباف علیه دولت این است که مجلس یازدهم با وعده و وعید بسیار روی کار آمد اما در حال حاضر نتوانسته هیچ یک از آن وعده‌ها را عملی کنند. اگر به اعتقاد مجلس، دولت ناتوان است، وزرا را استیضاح کند و حتی این قدرت را دارند که رییس جمهور را خلع کنند. نه کرونا که مثل سرطان به جان مردم افتاده را می‌توانند خوب کنترل کنند و نه مشکلات اقتصادی را می‌توانند مرتفع کنند. وضعیت اقتصادی به حدی اسفبار شده است که مشکلات جناحی برای هیچ یک از مردم مهم نیست./ایلنا

شمسایی: من اصلا نمی دونم ارز چی هست و بازرگانی و صنعت کجا هست؟

وحید شمسایی مربی فوتسال: من اصلا نمی دونم ارز چی هست و بازرگانی و صنعت کجا هست؟ من با جیب خودم و نلاش خودم زندگی می کنم و در فوتسال خدمت می کنم. از ماجرای ارز فقط بالا پایین قیمت ها را می دانم. من هیچ وقت سمت مسائل ارزی نرفتم و نخواهم رفت و به دلایل شرعی چون پولشویی محسوب می شود با این اتفاقات مخالفم. /باشگاه خبرنگاران

مصطفی کواکبیان: با غیبت اکثریت مردم قطعا انتخابات رقابتی نخواهیم داشت

فعال سیاسی اصلاح طلب: باور من این است که همه‌ جناح‌های سیاسی و احزاب اگر بخواهند یک انتخابات پرشوری داشته باشند، باید به مطالبات مردم برگردند؛ یعنی اگر مردم در صحنه انتخابات نیایند، عملاً انتخابات رقابتی شکل نمی‌گیرد. اصولگراها دست خود را رو می‌کنند، می‌گویند مذاکره اشکالی ندارد، ولی ما باید مذاکره کنیم؛ یعنی با اصل مذاکره مشکلی ندارند ولی می‌گویند که اصولگراها باید مذاکره کنند. اولین و مهم‌ترین بحث، میزان حضور مردم پای صندوق‌های رأی است و اگر این مشکل را حل نکنیم، انتخابات فایده‌ای ندارد./اعتماد

حسین کنعانی مقدم: هر دو جناح مطرح کشور باید در مسیر ائتلاف قدم بردارند

فعال سیاسی اصولگرا: اگر آقای قالیباف واقعا قصد ریاست‌جمهوری ندارد بهتر است اجازه دهد انتخابات۱۴۰۰ تمام شود، سپس به سفرهای استانی بپردازد و در غیر این صورت، هیچ بعید نیست او این سفرها را برای انتخابات ۱۴۰۰ انجام می‌دهد.هم اصلاح‌طلبان، هم اصولگرایان با ریزش آرا روبه‌رو بوده‌اند و نیروهای جدیدی هم وارد عرصه سیاست شده‌اند.اگر هر دو جناح مطرح کشور می‌خواهند مشکلات نظام جمهوری اسلامی را حل کنند، باید در مسیر ائتلاف قدم بردارند و یک دولت ائتلافی را تشکیل دهند تا این‌ بار نه دغدغه‌های جناحی بلکه دغدغه کارآمدی سرلوحه قرار بگیرد. ورود آقای قالیباف به انتخابات منع قانونی ندارند اما بهتر است او وارد انتخابات نشود. آقای رئیسی هم منع قانونی برای نامزدی در انتخابات ندارد؛ اما کاش ایشان نیز در قوه قضائیه بمانند و همین‌طور که تا کنون این قوه را پیش برده‌اند، ادامه دهند زیرا حتما حضور ایشان در قوه قضائیه مفید خواهد بود./نامه نیوز

انتقاد تند هاشمی رفسنجانی به مجلس

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلسی‌ها بر خلاف سخنان رهبری، همچنان فعالیت‌های معطوف به انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌دهند و با توهین و تخریب و دخالت در امور اجرایی کارها را مختل می‌کنند. محمد هاشمی رفسنجانی با اشاره به تأثیرگذاری احتمالی نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بر بازگشت این کشور به میز مذاکره، اظهار کرد: پیش‌بینی این موضوع در حال حاضر کار مشکلی است و هنوز داده‌های کافی برای برآورد آینده وجود ندارد. بحث‌هایی که در جریان انتخابات آمریکا انجام شده هم ممکن است تنها کارکرد تبلیغاتی داشته باشد و آنچه بایدن در زمینه برجام مطرح‌ کرده با تعهد وی نسبت به اجرایی‌ شدنش همراه نباشد. وی افزود: بنابراین پیش‌بینی وضعیت دولت بعدی آمریکا از الان مشخص نیست و هنوز معلوم نشده که کاندیدای منتخب و دولتش تفاوت چندانی در اجرای سیاست‌ها در قبال ایران نسبت به جمهوری‌خواهان داشته باشد. البته من عنوان کلی جمهوری‌خواهان را به‌ کار می‌برم و از ترامپ یاد نمی‌کنم، چون او در این میان یک استثناست.

واکنش سناتور آمریکایی به احتمال حمله ترامپ به ایران

سناتور آمریکایی خبر منتشره در رسانه‌های غربی در خصوص درخواست ترامپ برای بررسی یک حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران و مخالفت مشاوران او با اقدام نظامی را رد کرد. مارکو روبیو، سناتور آمریکایی ایالت فلوریدا روز جمعه در واکنش به گزارش نیویورک تایمز و احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه تاسیسات هسته‌ای ایران در توییتی نوشت: با توجه به موضوع مطرح، تنها "مشاوران نزدیک" رئیس‌جمهور می‌توانسته‌اند این داستان را به رسانه ارائه دهند. افشاکننده یا این مساله را از خودش درآورده یا نسخه اغراق‌آمیزی از آنچه اتفاق افتاده را مطرح کرده تا خودش را بهتر جلوه دهد. نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی مدعی شده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از مشاورانش خواسته نظر خود را درباره یک حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بیان کنند که این درخواست با مخالفت مشاوران نظامی و امنیتی او مواجه شده است.

ترکی الفیصل در مورد ایران به بایدن خط داد

رئیس پیشین سازمان اطلاعات سعودی از «جو بایدن» خواست، در هر مذاکره احتمالی جدید با ایران، متحدان منطقه‌ای واشنگتن را نیز در نظر بگیرد. بر اساس گزارش شبکه «سی‌ان‌ان» عربی، الفیصل پس از ارائه مبحثی از منطقه غرب آسیا گفت: در این وضعیت پیش‌بینی تأثیرات رئیس‌جمهور جدید بر خاورمیانه سخت است. جو بایدن در سیاست تازه‌وارد نیست. وی دارای تجربه است و به مسائل مهم در جهان و منطقه آشناست. باید منتظر بمانیم و دیدگاه وی در سیاست خارجی و نیز اقدامات او را ببینیم.ترکی در واکنش به گزارش‌ها، مبنی بر قصد بایدن برای بازگشت احتمالی به توافق هسته‌ای با تهران مدعی شد: گرچه ما امیدواریم ایران به عنوان یک کشور صلح‌جو به جامعه بین‌المللی بازگردد، تجربه چهل سال گذشته با رژیم ایران دلگرم‌کننده نیست. به همین دلیل، بازگشت به این توافق به همان شکلی که هست در راستای خدمت به منطقه ما نیست؛ بازگشت به توافق و سپس مذاکره درباره مسایل مهم دیگر، دیپلماسی را در دام می‌اندازد و آن را به عرصه‌ای برای باج‌خواهی ایران تبدیل می‌کند.

جهانگیری و هاشمی برای ۱۴۰۰ کاندیدا می شوند؟

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این که در این راهبرد انتخاباتی بر روی چه مسائلی تاکید و تحقیق شده است، تصریح کرد: مشکلات و موقعیت‌های موجود در این راهبرد برای رئیس جمهور ۱۴۰۰ ترسیم شده و توانایی ها، پتانسیل‌های کشور و چگونگی حرکت به سمت عمران و آبادانی، رفاه، آسایش کشور شرح داده است که البته هنوز نهایی نشده است. نمازی درباره گزینه‌های این حزب تاکنون برای کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰، گفت: همانطور که آقای مرعشی اعلام کرده بود آقایان اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، غلامحسین کرباسچی، عبدالناصر همتی و دکتر ملک زاده جزو گزینه‌های ما برای انتخابات ۱۴۰۰ هسنند. وی ادامه داد: آقای اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی به ما اعلام کردند، برای انتخابات ۱۴۰۰ نامزد نخواهند شد؛ بنابراین، تاکنون آقایان کرباسچی، همتی و ملک زاده مطلبی دال بر عدم کاندیداتوری با ما مطرح نکرده اند، اما احتمالا چهره‌های جدیدی نیز به عنوان نامزد‌های حزب در آینده اعلام خواهند شد.

نظر جالب عضو تشخیص مصلحت در مورد روی کار آمدن بایدن

عضو جامعه روحانیت مبارز این تصور که روی کار آمدن بایدن منجر به بهبود اوضاع اقتصادی ایران می شود را اشتباه دانست.حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر فضای داخلی و سیاسی ایران گفت: چرا باید تاثیر گذار باشد؟ مگر آمریکا کشوری در قاره آمریکا و ایران هم کشوری در غرب آسیا نیست؟ چرا باید تصوری درباره تاثیری گذاری انتخابات آمریکا در فضای داخلی ایران به وجود بیاید؟ تا به حال سابقه تاثیرگذاری انتخابات آمریکا بر ایران وجود داشته است؟ عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به ریزش قیمت طلا و دلار در هنگام اعلام پیروزی بایدن، بیان کرد: همه از رای نیاوردن ترامپ بسیار خوشحال هستند؛ اما این موضوع از تاثیر گذاری انتخابات آمریکا بر ایران جداست. مساله فقط رای نیاوردن ترامپ است. خدا را شکر که شرورترین رئیس جمهوری که سخت‌ترین تحریم ها را علیه کشور و بدترین رفتارها را با مردم ایران داشت، رای نیاورد. وی در خصوص وعده های انتخاباتی بایدن برای بازگشت به برجام و احتمال زنده شدن شعارها و وعده های دیپلماتیک در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این تصور که روی کار آمدن بایدن منجر به بهبود اوضاع اقتصادی ایران می شود، اشتباه است. بایدن در زمانی که معاون اوباما بود، در وضع تحریم هایی علیه ایران که کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا آن‌ها را فلج‌کننده خواند، نقش پررنگی دارد که البته ناکام ماند. حال ورق برگشته که انتظار داشته باشیم روی کار آمدن بایدن برای فضای اقتصادی مثبت باشد؟ من چنین تصوری ندارم.

توصیه حداد عادل برای ایام کرونا

غلامعلی حدادعادل گفت: به مردم فرهنگی و فرهنگ دوست ایران، توصیه می‌کنم، از هفته کتاب و ایام شیوع کرونا به بهترین شکل ممکن، برای مطالعه استفاده کنند.غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با اشاره به برگزاری هفته کتاب گفت: در دورانی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و مردم به واسطه توصیه‌هایی که برای در خانه ماندن می‌شوند، فراغت بیشتری پیدا کرده‌اند، فرصت جدیدی برای برگزاری هفته کتاب است که باید به بهترین شکل از آن بهره گرفت. وی در ادامه ضمن تبریک هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به همه فعالان خدمت‌گزار حوزه نشر، عنوان کرد: بهترین انیس و مونس کتاب است؛ به مردم فرهنگی و فرهنگ دوست ایران توصیه می‌کنم، از هفته کتاب و ایام شیوع کرونا به بهترین شکل ممکن برای مطالعه استفاده کنند.رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: در این روزها اگر بازار برخی از کالاها، قدری راکد است، به‌ نظر بازار کتابفروشان باید رونق داشته باشد و لذا توصیه می‌کنم، مردم در این اوضاع و احوال، اوقات فراغتشان را با خواندن کتاب‌های خوب، پُر کنند.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت تایید شد

امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت مطرح شد و بعد از بحث و بررسی مورد تأیید قرار گرفت. محمدباقرنوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت مطرح شد و بعد از بحث و بررسی مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شد، ما از شنبه کار تبصره‌ها را هم آغاز کنیم و قبل از ۱۵ آذر ماه به مجلس تقدیم کنیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: مجلس این نگرانی را داشت که این طرحشان به تایید و تصویب نرسد، چون ما مذاکراتی با مجلس داشتیم. در این لایحه تلاش شد که آن محورهای قابل اجرا از اصلاح ساختار در بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شود؛ احیاناً اگر موردی نیز مانده است، در اختیار نمایندگان مجلس است که می‌توانند در فرآیند بحث و بررسی اصلاح ساختار را اعمال کنند؛ بنابراین از این جهت هیچ‌گونه نگرانی نیست.

پیشنهاد آشنا درباره حل و فصل بحران قره‌باغ

مشاور رییس‌جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک در نشست‌های جداگانه‌ای با سفیران جمهوری آذربایجان و ارمنستان دیدار و بر ضرورت «عدم مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای» در حل و فصل بحران قره‌باغ تاکید کرد. به گزارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، همزمان با اجرای توافق آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، «بنیاد حسین‌اف» و «آرتاشس تومانیان» سفرای جمهوری آذربایجان و ارمنستان با حضور در مرکز بررسی ‌های استراتژیک ریاست جمهوری در نشست‌های جداگانه‌ای با «حسام‌الدین آشنا» و جمعی از کارشناسان حوزه قفقاز این مرکز دیدار و پیرامون چشم‌انداز صلح و تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند. آشنا در این دیدارها با تاکید بر مواضع اصولی ایران در حفظ «بی‌طرفی» و ضرورت «عدم مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای» در حل و فصل بحران قره‌باغ، خواستار احترام به قوانین بین‌المللی و پایبندی طرف‌های ارمنی و آذری بر آتش‌بس و تلاش برای جستجوی راه حلی دائمی در پایان دادن به این مناقشه شد. رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک با اشاره به ضرورت پایداری آتش‌بس و جبران خرابی‌های جنگ اخیر، اظهار امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران بتواند به تقویت صلح و تعمیق همکاری‌های دوجانبه در راستای منافع متقابل با این دو کشور کمک کند.همچنین سفرای دو کشور با تاکید بر اهمیت پیوندهای تاریخی و فرهنگی کشورهای متبوع خود با ایران، علاقه‌مندی خود را به توسعه همه جانبه روابط ابراز کردند.

امیری: رئیس جمهور حساب خاص ندارد

معاون پارلمانی ریاست جمهور درباره حساب خاص رئیس جمهور و تخصیص مبالغی از آن به یکی از دانشگاه‌های کشور توضیح داد: محل هزینه‌های نهاد ریاست جمهوری از محل اعتبارات این نهاد است و آن هم مثل دستگاه‌های دیگر ردیف بودجه دارد، بر نحوه هزینه اعتبارات نظارت می‌شود و چیزی به نام خزانه دیگر وجود ندارد. وی ادامه داد: به همان شکلی که وزیر یک دستگاه اختیارات برای هزینه بر اساس قواعد دارد، هزینه‌ها در نهاد ریاست جمهوری هم به همین شکل است و من وجود یک خزانه دیگر یا اعتبار دیگر در دست رییس جمهور را رد می‌کنم و به هیچ وجه چنین چیزی نیست. امیری خاطرنشان کرد: وضعیت بودجه خوشبختانه بدون فروش نفت تهیه و تدوین می‌شود و از اواخر تابستان موضوع بودجه را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند و امسال هم مثل سنوات گذشته بودجه تا ۱۵ آذر ماه تقدیم مجلس می‌شود.

صوفی: امروز شرایط انتخاباتی برای اصلاح‌طلبان مناسب نیست

وزیر تعاون دولت اصلاحات درباره رویکرد انتخاباتی اصلاحات در انتخابات آینده توضیحاتی ارائه کرد.علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات، با اشاره به آخرین تصمیم‌های انتخاباتی اصلاح طلبان، گفت: هنوز در میان اصلاح طلبان تصمیمی درباره انتخابات گرفته نشده است.او ادامه داد: فضای انتخاباتی پس از انتخابات ۹۸ بسیار مایوس کننده و سرد شده و این سردی کماکان هم ادامه دارد، زیرا به هر حال جامعه در سال ۹۸ نسبت به انتخابات واکنش متفاوتی نشان داد و ما در چنین فضایی قرار داریم که در این فضا ناامیدی موج می‌زند؛ از همین رو جریانات و نخبه‌های سیاسی نگرانند و معلوم نیست چه واکنشی نسبت به انتخابات دارند.صوفی افزود: در همین شرایط عده‌ای معتقدند که انتخابات و فعالیت‌های انتخاباتی بی معناست و عده‌ای هم معتقدند باید شرایط را سنجید، در همین شرایط مجمع روحانیت مبارز هم جلساتی را برگزار کرد که نشان از تلاش این مجمع برای فعالیت بیشتر جبهه اصلاح طلبان در انتخابات آتی دارد. وزیر تعاون دولت اصلاحات درباره جلسات روحانیت مبارز گفت: من در این جلسات حضور نداشتم، اما از صحبت‌های مطرح این گونه برداشت می‌کنم که ترغیب مردم برای حضور در انتخابات را در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ ضمن اینکه معتقدم با خروج ترامپ از کاخ سفید مردم به آینده امیدوارتر خواهند شد.

شمخانی: دست توانمند ایران گلوی هر متجاوز و جنایت پیشه‌ای را خواهد فشرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دست توانمند مدافعان امنیت جمهوری اسلامی ایران گلوی هر متجاوز و جنایت پیشه‌ای را دیر یا زود خواهد فشرد.علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی طی مطلبی در فضای مجازی نوشت: پناهگاه امن و غیرقابل نفوذی برای جنایتکاران و بدخواهان ‎ملت ایران وجود ندارد.وی افزود: دست توانمند مدافعان امنیت جمهوری اسلامی ایران گلوی هر متجاوز و جنایت پیشه‌ای را دیر یا زود خواهد فشرد. تاریخ دور و نزدیک شاهد صادقی بر این مدعاست.

نشنال‌اینترست مدعی شد: توان ایران در دور زدن تحریم‌ها

نشنال اینترست در تحلیلی به تحریم‌ها و توان ایران در دور زدن آن‌ها پرداخت.به گزارش نشنال اینترست، جو بایدن، سیاست رئیس‌جمهور دونالد ترامپ را در خصوص «فشار حداکثری» علیه ایران کنار می‌گذارد و می‌خواهد به برجام بازگردد. نشنال اینترست مدعی شد:‌ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در واقع می‌خواهد با ایران وارد تعامل شود؛ اما تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه خواهد یافت. این در حالی است که بایدن به دنبال راه‌های تنش زدایی با ایران خواهد بود؛ در شرایطی که اقتصاد ایران شرایط سخت و بی‌ثباتی را تجربه می‌کند، تهران نشان داده که در نادیده گرفتن و دور زدن تحریم‌ها ماهر است. ایران با استفاده از امارات، از تحریم‌ها کم می‌کند و آن ها را دور می‌زند. این گزارش می‌افزاید: شرکت‌های تجاری ایران در دبی فعالیت دارند و این ارتباط به شکل‌گیری معاملاتی منجر شده است که به ایران در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند. این مساله از قوانین ضعیف مالی اماسیستم بانکداری قوی امارات ریشه می گیرد.

آمریکا وزیر اطلاعات را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد «سید محمود علوی»، وزیر اطلاعات ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه از اعمال تحریم‌های جدید در ارتباط با ایران خبر داد.طبق فهرستی که روی وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی ۹ فرد، از جمله وزیر اطلاعات ایران ۴۹ نهاد و یک کشتی به بهانه‌های مختلف در ارتباط با ایران در فهرست تحریمی موسوم به SDN قرار گرفته‌اند.

ایران تزریق گاز UF۶ به زنجیره سانتریفیوژهای IR2m را تایید کرد

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تزریق گاز UF۶ به زنجیره ۱۷۴ تایی سانتریفیوژهای IR2m را تأیید کرد. کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) ضمن تایید خبر تزریق گاز UF6 به زنجیره ۱۷۴ تایی سانتریفیوژهای IR2m گفت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارش نیم صفحه‌ای در روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که بازرسان آژانس در ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان ماه) آغاز تزریق گاز UF6 به یک زنجیره ۱۷۴ تایی سانتریفیوژهای IR2m در دو کارخانه غنی سازی سوخت در نطنز را راستی آزمایی کردند. پیش از این رویترز به نقل از آژانس از تزریق گاز به این سانتریفیوژها خبر داده بود. «رویترز» در این باره نوشت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه به کشورهای عضو ارائه داده و امروز به دست رویترز رسیده، عنوان کرده است: «در تاریخ چهاردهم نوامبر ۲۰۲۰، آژانس تایید کرد که ایران تزریق UF6 به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژ IR2m که اخیراََ در تاسیسات غنی‌سازی نطنز نصب شده را آغاز کرده است».آژانس در گزارش پیشین خود که چهارشنبه هفته پیش منتشر شد، اعلام کرد که ایران نخستین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR2m را در تأسیسات هسته‌ای نظنز نصب کرده اما هنوز تزریق گاز را انجام نداده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰۱
کاسبان تحریم، دلواپسان ،دلالان دلار، احتکار کنندگان یخچال و خودرو و مکندگان خون مردم، براندازان، عاملان اسراییل و مزدوران عربستان اینروزها بدجوری به تکاپو افتاده اند تا جلوی مذاکرات اتی و حل مشکلات چهل ساله ایران با امریکا را بگیرند.فقط لحظه ای "تصور کنید اگر مشکلات قویترین ملت جهان(امریکاییها)با مقاومترین ملت جهان(ایرانیها) حل شود و هر دو در یک جبهه قرار بگیرند چه خواهد شد؟؟ "و این اتحاد دنیا را فتح خواهد کرد. حاصل دشمنی برای ما بی ارزشترین پول، بدترین اقتصاد،کمبود دارو،سو تغذیه مردم، کاهش امنیت، افزایش ارتشا و سرقت و تن فروشی و هزاران مشکل دیگر بوده. با انتخاب یک دولت اهل مذاکره و ساکت کردن گروههای فوق برای ۴ سال مشکل بین دو کشور حل شود و نتایج انرا نیز ببینیم سپس با ان ۴۰ سال مقایسه کنیم و تصمیم نهایی یعنی یا مذاکره یا جنگ را بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
فعلا همه کشورهایی که با کد خدا دوست هستند به جایی برسند تا بعدا نوبت شما برسد
در ضمن هنوز نمی دانی آمریکا دنبال دوستی با شما نیست بلکه دنبال تجزیه کشورتان است و از 60 سال پیش هم دنبال می کند
کمترین دلیل بی ارزش شدن پول شما به خاطر آمریکا و خارج است دیگر توضیحات بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
نیروهای انقلابی فقط به فکر ایران و ارزشهای انقلابن ، تو یک فرصت طلب بیشتر نبستی که دنبال تفرقه تو کشوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
حاضرم قسم بخورم 90 درصد مسئولین و حتی خود مردم روی پیروزی ترامپ شرط بسته بودن حالا خودشون گیج شدن و نمیدونن باید چی کار کنن احتمالا تنها مسئولی که الان از پیروزی بایدن خوشحاله روحانی هست برای اینکه پای آبروش در میون بود و همینطوری آینده سیاسی و حتی زندگی شخصی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
حالا یکبار بعد 40 سال بیایید دست از نفت بردارید و اقتصاد رابر پایه اصولی راه اندازی کنید شرط می بندم 15 سال نشده وضعتان از این رو به آن رو می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
آقای نوبخت چرا حرف مفت میزنی؟
روحانی اعانه صدهزاری بده و تو خبر نداشته باشی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
09:10
آمریکا کسی بود که ایران رو از شر شوروی و انگلیس نجات داد.تاریخ بخون.
ناشناس
| Sweden |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
ناشناس عزیز21.10من نمدانم ای خبر تلاش امریکا برای تجزیه ایران در 60 سا گذشته را در کجا خوانده اید ولی اگر به تاریخ مراجعه کنید بعد از اشغال ایران در جنگ دوم اگر پافشاری وتهدید امریکا نبود ارتش سرخ همسایه شمالی خاک آذربایجان وکردستان وترکمن صحرا را تخلیه نمیکرد درست است که گربه محض رضای خدا موش نمیگیرد واحتمالا منافعش در حفظ یک پارچگی ایران بوده اما در تجزیه ایران این روسها بودند که نقش داشتند
ناشناس
| Canada |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
تاریخ ثابت کرد که کاسبان تحریم همان کاسبان مذاکره بودند. میخوای امار بدم؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
دولتی که ۴۵هزار احمدی نژاد را مسخره میکرد و گداپروری میدونست میخواهد ۱۰۰هزار دیگر علاوه بر معیشتی بنزین بدهد!
این تورم زایی و گداپروری نیست؟
چرا علمای قم دیگر الان سکوت کردند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
خاورمیانه بزرگ را تا حالا فهمیدی؟ معنی آن یعنی کشورهای کوچک شده از جمله ایران عربستان عراق
سوریه و ترکیه که در مقابل اسرائیل ضعیف باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
درود بر علی دقیقا همینطوره چرا برخوردها در مورد یارانه دوگانه هستش؟ قبلابد بود الان خوب شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
بایدن امد و بازهم بازی برجام و پیشابرجام وپسابرجام شروع میشه اینبار البته باامتیازدادن های جدید ! باید دید ایندفعه کجا پلمپ و بتن ریزی میشه !!!!
رای بی رای .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
رای نده
اتفاق خاصی نمیوفته بلکه درصد خطا با کاهش آراء بیشتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
انهایی که بایدن بایدن میکنند خبر دارند این اقا در مقابل ترور شهید سردارسلیمانی به دستور ترامپ چه گفته؟ اگرنمیدانند حتما جستجوکنن تا بفهمند سگ زرد برادر شغال است !!!
کم اثر تر از رفتار حداد عادل تا حالا ندیدم
مرد حسابی مردم دارند تو بدختی گه براشون درست کردید دست و پا می زنن . اون وفت جناب عالی چه انتظاری داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
ایشون فرهنگ دوست هستن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
رییس فرهنگستان. یک کلمه فارسی حرف نزده حتی بجای روزها.از ایام استفاده می کنه وای به حال ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
اقای حداد شما می توانید بدون کار کردن و با خواندن کتاب حقوق های آنچنانی بگیرید و حتی در بودجه کشور ردیف بودجه داشته باشید ولی اکثر مردم چند جا کار می کنند هشتشون گرو نه کی فرصت کتابخواندن دارند نفست از جای گرم بلند میشه
آقای شمخانی ، ممکن است بگویید تا بحال با این شعارها و رجزخوانی ها چه چیزی عایدمان گشته که شما دوباره آنها را تکرار میکنید؟ لطفا هر وقت انتقام خون قاسم سلیمانی را گرفتید، از این ادعاها بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
یکی یکی دارد پیش می آید آسیاب به نوبت
ای تابناک لجوج! این را برای همیشه در گوشِت فرو کن: رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
تابناک گوشش به این حرف ها بدهکار نیست تا انتخابات وظیفه گرم کردن تنور انتخابات رو داره ،ولی رای بی رای ،،
الان فهمیدین دولت چطور اقتصاد را به خاطر بازی های سیاسی گروگان می گیرد؟ تازه این نمونه کوچک آن است
پول ندارم و تورم ایجاد می کند و مردم دنبال رفع تحریم هستند ولی در عرض یک روز خودش طرح معیشتی می خواهد اجرا کند
آیا این رفتارها از مصلحت نگذشته برای این دولت؟
پاقدم پیرمرد خیر بود امروز شنیدم فرغون شده 100 میلیون که البته تاسف باره ولی این یعنی کاهش قیمت بعد هم ریزش احتمالا سکه و دلار هم کم کم دارن به کاهش قیمت رضایت میدن اینا همه از صدقه سر بایدن بود
سینه چاکان دوباره از رهبری هزینه کردن و خودشان را قایم می کنند و انگار نه انگار که خودشان دستی بر آتش دارند هم در توهین ها و هم در گندی که زدن
جنگ زرگری به چه درد میخورد؟
دشمن خارجی همیشگی به چه درد میخورد؟
هر سوال دو نمره
آقای مصباحی مقدم بی زحمت بیدار شو و واقعیت ها را ببین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
واقعیت خانه ها و دلارها و طلاها را میبیند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
یاد رفته اوباما 1.7 میلیارد دلار به شما داد حالا تو از تراتپ یک سنت تونستید بگیرید
دستپخت شورای نگهبان و عدم شرکت مردم در انتخابات حاصلش این مجلس بود.افرادی مثل مطهری و صادقی و سلحشوری و پارسایی و لاریجانی و ...رفتند و بجای انها این مجلس امد.یکی راه حل چمشکلات مردم را در اعتصاب غذا میبیند.ان یکی گرانی را به فوتبالیستی مثل فرهاد مجیدی نسبت میدهد.دولت را مقصر اصلی مشکلات معرفی میکنند و امریکای ترامپ را کاملا بیتقصیر میدانند.طرح و برنامه ندارند. در مدت شش ماه رکورد افزایش قیمت دلار را شکستند اما همه مقصرند بجز من شعار این مجلس انقلابی است که در همین شش ماه دوبار تذکر از رهبری دریافت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
این شخصیت ها نماینده بودن و دیدیم چقدر خوب بودن!!!!
مردم هم با شورای نگهبان کاری ندارد که نیایند بلکه دولت از عمد......!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
دقیقا این شخصیت ها با کدوم عملکردشون ، نماینده خوبی بودند؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
اتفاقا دسپخت عالیه شما صبر کنید رئیس جمهور هم از خودشون باشه با هم کنار میان
از حسین شریعتمداری خبر می گذارید از علم الهدی و مصباح و ......خبر می گذارید ،باشد
ولی تو را خدا من به حداد عادل آلرژی دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
اون اسامی که گفتی مورد احترام من هستند ولی حدادعادل نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
بیا از کانادا ایران به افراد مورد احترامت بپیوند
با میزان نارضایتی که از عملکرد اصولگرها و اصلاح طلبها هستش بعید هستش وضعیت انتخابات ریاست جمهوری امسال بهتر از انتخابات مجلس باشه که این باعث میشه یه اصولگرای بیسواد رییس جمهور بشه بدون حمایت مردمی. فضا فضای پوپولیستهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
انتخابات ریاست‌جمهوری همیشه بیشتر از رای برای مجلس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
به هیچ وجه این اتفاق نمیافته اگه یه جاروی دسته بلند به عنوان اصلاح طلب از شورای نگهبان تایید صلاحیت بشه باز مردم بهش رای میدن تا دولت دست اصولگراها نیافته مردم از مالیخولیا خسته شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
برا یک بار هم که شده پای حرف خودتون بایستید و رای
ندید هر وقت ادعا کردید که ما بودیم که رای دادیم گند زدید به همه جا . دلار 32 هزاری پراید 150 میلیونی تورم 80 درصدی حاصل تفکر پوچ شما بود خوشبختانه اینو دیگه نمی تونید بندازین گردن کس دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
22:20 کاری به محتوای حرفتون ندارم ولی چه زود این قیمتا خاطره شد
رای بی رای.
دقت کردید در کل سال هیچ خبر تهدیدآمیزی از اکثریت کشورهای دنیا نمی شنویم؟ لابد آنها استقلال ندارند، جهادی نیستند، باج به کدخدا می دهند و فقط ما می فهمیم و متوهم نیستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
شما چشم و گوشت روی ایران زوم است
عه.ذره.ذره.جوونی وعمر وزندگیم تو این کشور تلف شد.گند زدید به زندگیمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
مگه می خواستی در گذشته بمونی؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
عوضش داعش نیومده بوخورتت
۱-این جناب مصباحی مقدم وقتی در یک مناظره بود یا برنامه ی تلوزیونی بود دو سه سال پیش حرف به اینجا کشید که مسئولان در روند اداره کشور اشتباه کرده اند قریب به مضمون گفت : نگوییم فقط مسئولان اشتباه کرده اند مردم ومسئولان همه با هم اشتباه کرده ایم .منظورش این بود که چون مسئولان منتخب ! مردمند پس باید اشتباهات به حساب همه نوشته شود. با این نوع تفکر در این کشور فلک زده طرف هستیم
به روی مبارک هم نمی آورند که مردم در تصمیمات سرنوشت ساز هیچی نیستند.
۲- جناب کسی از مسئولان نگفت که با رفتن این وآمدن آن وضعیت بهتر می شود بله ، بعضی از مردم وژورنالیست ها در شبکه های اجتماعی وبرخی روزنامه ها این حرف رو می زدند ولی مسئولان هم شنیدند وساکت بودند به این خاطر که بدشون نمیومدکه مردم یه پنج شش ماهی هم مشغول این موضوع بشند.
تابناک جان جان عزیزت بی کم وکاست منعکس کن .
اقای حداد عادل اگر منهم از بنیاد مستضعفان زمین مجانی میگرفتم و در ان مدرسه غیر انتفاعی برای ثروتمندان میساختم و شهریه خوب میگرفتم و دغدغه اب و نان نداشتم حتما به توصیه شما عمل میکردم و در اوقات فراغت کنار شومینه روی صندلی مینشستم و اب پرتقال مینوشیدم و کتاب مطالعه میکردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
من هم اگر یک بنیاد سعدی داشتم و سالی ۴۰ میلیارد تومان از بودجه می گرفتم
حتما هر شب در کنار شومینه و روی مبل با یک فنجان قهوه فرانسوی کتاب می خواندم
آقای حداد مردم گرسنه کتاب را کباب می بینند
با توجه به شکست مفتضحانه ترامپ بدون شک او برای انتقام از دموکراتها یک جنگ در خاورمیانه درست خواهد کرد ، تحرکات رژیم اشعالگر یک سناریویی است برای تحریک ایران ، باید سر فرصت به حساب انها برسیم ، فعلا باید به فکر مذاکره با بایدن باشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
زودتر حساب آمریکا و اسرائیل را برسید و کار را‌تمام کنید چرا اینقدر معطل اید؟؟؟؟
خریدارن طلا تو ۲۵ روز ۴۵ درصد سرمایه خودشون رو از دست دادن ، وقتی با همکاری اتخادیه طلا و همتی طلا تبدیل به مس میشود؟؟؟ طلا ۳۴۰ هزار حباب منفی سکه خالی از حباب ، کسانیکه به صحبت های محمد ولی مبنی بر خرید طلا برای کمک به صنعت طلای کشور خرید کردن نابود شدند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
طلا سکه خودرو ارز مسکن همه قیمتای کاذب بودن و همه باید به واقعیت خودشون که یک پنجم این قیمتا هست برسن حرف 10 سال قبل نیست قیمت یک سال قبل خونه در یک سال 5 برابر شده
دلار امروز 280 -
قیمت 24620
کم کم داره به 20 هزار تومان سلام میکنه
سکه 400000 -

400 هزار تومان فقط امروز ریخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
چه حالی میکنی از نابود شدن سرمایه مردم ؟؟! ولی شک نکن به تو چیزی نمیرسه ؟؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
چرا به من چیزی نمیرسه ارزش پول ملی در برابر طلا و دلار بیشتر میشه دست کارگر بازتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
شب دراز است و قلندر بیدار برجام با ۵۷۰ میلیارد دلار ازاد شده نتونست پول ملی رو تقویت کنه حالا میخای با ۹ میلیارد دلا ر پولی که مبادله کالا به کالا میشه تقویت بشه
پراید قیمت بین 100 تا 121 میلیون تومان

اما ظاهرا 90 میلیون هم در بازار مشتری ندارد
بایدبه موافقان مذاکره درود فرستاد ومخالفان مذاکره معیشت مردم واقتصاد کشوررا فلج کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
کشور زمین تنیس نیست شماهم بازیکن تنیس نیستی مردمم تماشاگر بازی تنیس نیستن که هنگام بازی شماها ساکت بشن 8 سال گند زدید به زندگی مردم الانم بازم طلبکارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
هشت سال؟ 4 سال رو داشتین کیف میکردین
اکر امریکا کشوری است ان ور دنیا و به ما ربطی ندارد چرا هر روز میگیم مرگ بر امریکا؟؟
حکیم الدوله سیگنال مذاکره فرستاد

ظریف، وزیر خارجه ایران طی توییتی نوشت: آمریکا هنوز عضو سازمان ملل است. اگر به تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ پایبند باشد ما هم تعهداتمان ذیل برجام را اجرا می‌کنیم.

اگر آمریکا به دنبال بازگشت به برجام باشد، آماده‌ایم در خصوص شرایط لازم برای اینکه این کشور مجدداً وضعیت «مشارکت‌کننده در برجام» را به دست آورد مذاکره کنیم.
خریدارن طلا تو ۱۵ روز ۴۵ درصد ضرر ؟؟! بعد از کرونا امار سکته بیشترین فوت شدگان خواهد بود ، بلای بورس سر طلا و ارز امد ؟! این دولت راه خالی کردن جیب مردم رو خوب یاد گرفته ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
پسر جان قیمت جهانی طلا صعود نداشته و روند رشد قیمت طلا متوقف شده در ضمن هر کسی هم طلا خریده هیچ پشیمونی نداره و قصد فروش هم نداره چون تجربه ۴۲ ساله نشون داده وضع بدتر خواهد شد و بهتر هم نمی شه مگه همه چیز تغییر کنه
وقتی رهبری میفرمایند نه مذاکره و نه جنگ معلوم نیست شیخ حسن از طرح مباحث انحرافی و گران کردن ۵۰ دزصدی لاستیک تو ریزش ۴۰ دزصدی ارز چبست ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
دنبال باج خواهی برای فریدون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
پس چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
دوست عزیز رهبری در مورد معیشت مردم و گرانی ها تا حالا چه فرموده اند؟
کمونیستای آمریکایی یه کلاهی سر ترامپ گذاشتن که تا خرتناقش اومد برای همین دو هفته است داره میسوزه اونا اول برنی سندرز رو کاندید کردن بعد اون در حزب دموکرات رای نیاورد بعد بایدن رو انداختن جلو ترامپ یه بار گفت هر طور حساب میکنم رقیب من در این انتخابات باید برنی سندرز باشه نه جو خواب آلود بعد هم چپ ها در موسسه دومنینیون انتخابات پستی شمارش آرا و هر جا که تونستن مثل لشکر سایه ها زیر پای این ملعون رو خالی کردن تا درس عبرتی باشد برای روندگان و آیندگان
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
برای تو که در خوبی و فکر می کنی جهان واقع یعنی اخبار تابناک فقط باید تاسف خورد
تا وقتی فاصله حداقل حقوق و خداکثر حقوق ۷برابر باشه
تا وقتی فاصله دریافتی پزشک پرستار ۳۰۰ برابر باشه
تاوقتی فاصله دریافتی معلم و مربی دانشگاه ۴برابر باشه
تا وقتی کارگر و معلم و کارمند در فقر و فلاکت باسن
صحبت از اصلاح ساختار بودجه فقط عوام فریبی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
تند نرو، الان استادیار دانشگاه آزاد ۷ میلیون حکمش هست معلم فوق لیسانس آموزش پرورش هم ۷ میلیون.
ظریف بد جوری بوی کباب به مشامش رسیده مواظب باش بوی خر داغ کردن نباشه ؟ کاندیدای ۱۴۰۰ و رفیق بایدن دنبال نجات اصلاحات است ؟؟بدون شک خاتمی تکرار میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
الان چن چندی؟ کدوم وری هستی؟
جناب آقای حداد عادل واقعا فکر میکنید مردم در شرایطی که برای بقا خود در حال جنگند حالی برای کتابخوانی دارند.واقعا شما در این کشور زندگی میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
کتابخوان ها همیشه کتاب می خوانند اما نه آن کتاب های که حداد عادل معرفی می کند
در همین سال 99 که از سخت‌ترین سال‌های 40 سال اخیر از نظر اقتصادی بوده به برخی از موسسات خاص فرهنگی بودجه‌های کلانی داده شده است. به طور مثال (بودجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی به ریاست غلامعلی حداد عادل است ۲۸.۶ میلیارد تومان)، ( موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی به ریاست آیت‌الله مصباح یزدی 19.6 میلیارد تومان)، ( موسسه نشر آثار امام خمینی به ریاست سید حسن خمینی 26.6 میلیارد تومان)، (بودجه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیز ۳۱.۵ میلیارد تومان است.)، (موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی نیز در سال ۹۹ بودجه ۳۱ میلیارد تومان بود.)، (، بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۴۴میلیارد تومان بود.)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
بنیاد سعدی جناب حداد هم سالی ۴۰ میلیارد تومان می گیرند
و هیچ هم به دولت و مجلس نمی دهند
و توصیه به کتاب خوانی میکنند
ناشناس
| France |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
این در حالی است که ناشران غیر وابسته و کتابفروشان به علت گرانی سرسام آور کاغذ وهزینه های مربوط دارند ورشکسته می شوند
چقدر. دلخوشید شما رای چی کی. بیاد وضع همینه و بدتر. تازه مردم. هم. مقصر میشن
بورس داره صعودی میشه. بهترین فرصت برای سرمایه گذاریه!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
با عدد سازی دارن صعودی نشونش می دن تا رانتی ها و مافیا تتمه پولشون رو از بورس خارج کنند و باز هم سر مردم کلاه بگذارند
جناب مصباحی ما هم میدانیم که امریکا در غرب وما در شرق هستیم وهزاران کیلومتر با هم فاصله داریم.اما کر وکور هم نیستیم ومیبینیم ومیشنویم که هنوز بایدن مستقر نشده دلار از 32 هزار تومان به حدود 25 هزار تومان رسیده.این یعنی تاثیر مستقیم انتخابات امریکا برا اقتصاد ایران است.منحصر به ایران هم نیست در همه دنیا تاثیر خود را گذاشته است ضرب المثل طنز آمیزی بین سیاست مداران هست که میگویند با وجودیکه انتخابات امریکا بر همه دنیا تاثیر میگذاردفقط امریکاییان در آن حق رای دارند
پروانه سلحشوری: مردم از جنگ زرگری خسته شده‌اند
خانم سلحشور دقیقا درست گفتی . مردم از جنگ زرگری مسئولان خسته و بیزار شده اند
ضمنا مجلس یازدهم هم مثل تمامی مجالس قبلی با وعده و وعیدهای زیادی سرکار اومد . هر چقدر شما و امثال شما در مجلس قبلی برای مردم کار کردید این مجلس هم برای مردم کار میکند
این حرف شما هم یک جنگ زرگری دیگر است . هرگز نمی توانید با کلمات خود را تطهیر کنید
علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات: از صحبت‌های مطرح این گونه برداشت می‌کنم که ترغیب مردم برای حضور در انتخابات را در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ ضمن اینکه معتقدم با خروج ترامپ از کاخ سفید مردم به آینده امیدوارتر خواهند شد
دقیقا آینده و سرنوشت مردم را مسئولان به مسائل سیاسی در آمریکا گره زدید
شمعخانی پیتزا یا همان اختراع حداد عادل یعنی کش لقمه در لواسان‌ چند تومان است
امکان حمله آمریکا به تاسیسات نظنز کاملا جدی است ترامپ همه دستاوردهای خودش را دارد نابود میکند تا کار بایدن را سخت کند و از جمهوریخواهان که زیر پایش را خالی کردند انتقام بگیرد نیروهای ایران باید در حال آماده باش در آیند زمان حمله را میتوان از روی تحرکات در اسرائیل و عراق متوجه شد ترامپ به ایران حمله خواهد کرد
حدود هشست ساله دست دولت تو‌جیب ملته
جناب حدادیک عمری کتاب خواندیم دیدیم حاصلش این است که برایمان ثمری جزریاست امثال شماندارد.کتابها راماخواندیم بی کتابهابالای سرمان ریاست می کنند...
آقای حداد عادل آقای مصباحی آقای شمعخانی و امثالهم خروجی مفید شما در برابر ثروت ها و منتافعی که کسب کرده اید برای این مملکت چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب حداد یه توصیه کوچیک ببخشیدا ،منزل زیباتون رو رویت کردیم خواهشمند است از منزلتون لذت ببرید شما در حدی نیستید که توصیه به امر خیر کنید مردم درگیر نون شبشون هستن کتاب خوانی یه جای راحت یه فکر راحت می‌خواد مدل فرزندان و دامادهای شما .
آقای حدادعادل!اینکه مردم رابه مطالعه درایام کروناتشویق نموده ایده‌ی خوبی است اما هم خودتان وهم آقای ولایتی هم که معمولا نزدیک شماست هم کمی بیشترمطالعه کنید که مثلابرای یک خط شعرازحافظ روی آنتن تلوزیون ومقابل چشم هزاران بیننده آنقدرمِن مِن نفرمایید!!
شما که می گویید آمریکا از ما دور است سوریه و لبنان و یمن هم از ما دور هستند بفرمایید به چه دلیل سرمایه کشور در این جاها دود شده است؟
اقا حداد عادل واقعا فکر میکند چهره فرهنگی است؟ پست هایی را گرفته خودش هم باورش شده. میشود دستاوردهایشان را در این ارتباط بنویسند.
فرض کنیم فردا صبح که از خواب بیدار شدیم اعلام کنند که آمریکا نابود شده و دیگه اثری از آمریکا وجود نداره. مثلا با یک سونامی که از نظر علمی هم احتمالش هست. خب بعدش چی؟ آیا از فرداش ایران آباد میشه؟ آیا اقتصادمون خوب میشه؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار