بازدید 6682

منطقه سبز بغداد هدف اصابت موشک قرار گرفت

پلیس عراق اعلام کرد که صدای انفجار‌ها در شهر بغداد ناشی از اصابت چند راکت به منطقه سبز در این شهر است.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 18 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از فرارو،  رسانه‌ها و منابع خبری از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه سبز شهر بغداد خبر دادند. شبکه المیادین لبنان سه‌شنبه‌شب گزارش داد که حداقل یک فروند راکت به این منطقه اصابت کرده است. سفارت آمریکا در این منطقه از شهر بغداد قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سه موشک دیگر به سایر مناطق بغداد شلیک شد که به مرگ یک دختر و مجروح شدن پنج غیرنظامی دیگر منجر شد.

ارتش عراق در بیانیه ای گفته است که همه این هفت موشک از یک جهت در شرق بغداد شلیک شده است.

در پی بلند شدن صدای انفجارها در شهر صدای رگبار سریع و منورهای قرمز در آسمان بلند شد که احتمالا حاکی از فعال شدن سیستم ضدموشکی "سی رم" سفارت آمریکاست.

با این حال، کانال خبری «صابرین» نوشت که شش فروند راکت به سفارت آمریکا (بخش پایگاه نظامی) اصابت کرده است.

صابرین نیوز اعلام کرد که گروه مسوم به «اصحاب کهف» به صورت رسمی مسئولیت شلیک راکت به سمت سفارت آمریکا در بغداد را برعهده گرفته و گفته است که این اقدام به تلافی بازداشت سه تن از رزمنده‌های این گروه در شهر فلوجه به دست نیرو‌های آمریکایی صورت گرفته است.

پیشتر رابرات اوبرایان، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا، اعلام کرد دستور کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان و عراق صادر شده است.

اوبرایان روز سه‌شنبه هفدهم نوامبر به خبرنگاران گفت وزیر دفاع موقت این کشور دستور کاهش عمده نیروهای نظامی آمریکا در عراق و افغانستان را صادر کرده است و بر این اساس تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ تعداد نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان به ۲۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

این حمله حدود ٤٣ روز بعد از اعلام "آتش بس مشروط" از سوى کتائب حزب الله رخ مى دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار