بازدید 44228
دو هزار و دویست و هشتاد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد کرونا گرفتند؟ / ماجرای ویدیوی جنجالی تیمسار ارتش چه بود؟ / محسن هاشمی: احتمال رسیدن به آمار هزار کشته کرونایی در روز وجود دارد

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:آذر منصوری: برخی می‌ترسند لغو تحریم‌ها به برگ برنده دولت تبدیل شود / رضایی: جنگ و مذاکره با کشور در حال افول اشتباه است / سردار سلامی: قطعا انتقام خون سردار سلیمانی را می‌گیریم و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 15 November 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شمار جان‌باختگان از مرز ۱۹هزار تن گذشت


ناهید خداکرمی، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی و رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به آمار جان‌باختگان روزانه کرونایی در پایتخت اظهار داشت: با احتساب این آمار، متاسفانه شمار جان باختگان کرونایی در شهر تهران از ابتدای شیوع اپیدمی تا کنون از مرز ۱۹هزار تن عبور کرد و پایتخت از این حیث، وضعیت بسیار بغرنج و بدی را تجربه می‌کند. بیشترین آمار متوفیان روزانه کرونایی در تهران نیز به هفته سوم آبان ماه بوده که ۱۷۶ تن در یک روز بر اثر ابتلا به کووید۱۹، جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس اخبار مطرح، ظاهرا بحث تعطیلی تهران در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مورد بحث قرار گرفته اما هنوز شکل و شمایل اجرایی پیدا نکرده است. بر همین اساس، عجالتا عنوان شده که از ابتدای آذرماه، دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تری در پایتخت اعمال خواهد شد که مشخص نیست، آیا بحث تعطیلی تهران را نیز شامل می‌شود یا خیر. متاسفانه ما به عنوان نمایندگان شورای شهر تهران و وکلای مردم، نماینده‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا یا ستاد مقابله با کرونای تهران نداریم که بتوانیم، زبان گویای مردم پایتخت در این ستاد بوده و بیانگر مطالبات آن‌ها باشیم.

محسن هاشمی: احتمال رسیدن به آمار هزار کشته کرونایی در روز وجود دارد


«محسن هاشمی» روز یکشنبه در ابتدای دویست و چهل و هشتمین جلسه شورا، با بیان اینکه روند افزایشی پاندمی کرونا در تهران و کشور به گفته مسئولین وزارت بهداشت، بزودی احتمال خطر رسیدن به آمار هزار کشته در روز در کشور را در پی دارد، اظهار داشت: محدودیت‌هایی که در هفته گذشته توسط ستاد ملی کرونا، ایجاد شد عملا تاثیر جدی در کاهش تردد و رفتار مردم ایجاد نکرده‌ است. وی افزود: با کاهش ساعات فعالیت اصناف و سیستم حمل و نقل عمومی، فقط موجب افزایش ازدحام که عامل تشدید شیوع کروناست، فراهم شده‌ است. هاشمی تاکید کرد، پیشنهاد شورای شهر تهران، تعطیلی دو هفته ای تمام فعالیت‌های غیرضروری کامل است که تردد شهروندان را کاهش دهد و ریاست محترم جمهوری اطمینان داشته باشند که این پیشنهاد توسط کمیسیون تخصصی سلامت شورای شهر تهران مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و پس از تایید در ستاد مقابله با کرونای تهران به تایید استانداری تهران نیز رسیده و کاملا پخته است.

وزیر ارتباطات: فیلترینگ عامل اصلی افت کیفیت اینترنت است


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حال شبکه اینترنت کشور به صورت عمومی خوب است، اما فیلترینگ تاثیر سوئی بر کیفیت آن دارد. «محمدجواد آذری جهرمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: شاخص‌های کیفی عمومی اینترنت کشور نشان می‌دهد شرایط شبکه در بسیاری از نقاط مطلوب و در چند استان، پایین‌تر از انتظار است. وی با بیان این‌که عدم مطلوبیت در برخی نقاط تراکم پایین سایت‌های آنتن‌دهی است، افزود: شبکه مخابرات ایران ظرفیت انتقال مناسب را برای اپراتورها فراهم نمی‌کند تا آن‌ها بتوانند خدمات مناسبی به کاربران خود در نقاط مختلف کشور ارائه دهند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمانی که مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت به ما گزارش می‌شود و آن را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلی فیلترینگ و اثر سوئی است که این اتفاق بر تجربه کاربری می‌گذارد. وی ادامه داد: روشن کردن فیلترشکن‌ها باعث می‌شود استفاده از سرویس‌های داخلی علاوه بر هزینه زیاد با کندی روبه‌رو شود. همین مسئله کیفیت اینترنت را خراب می‌کند. عمده شکایتی که از کندی ارتباط به ما ارسال می‌شود ناشی از تاثیر سوء فیلترینگ بر کیفیت اینترنت است.

کنایه آشنا به بی‌بی‌سی

مشاور رئیس جمهوری نسبت به ادعای یک رسانه فارسی زبان بیگانه درباره مخالفت حسن روحانی با طرح پیشنهادی وزارت بهداشت برای تعطیلی گسترده به منظور مهار شیوع کرونا واکنش نشان داد. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت؛
«‏قابل توجه
مدت‌هاست که جلسات ستاد ملی کرونا در اواسط هر هفته از شبکه خبر پخش‌می‌شود.
لازم نیست بی‌بی‌سی برای اخبار جعلی به منابع دم‌دستی خود هزینه اضافی بپردازد.»

شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی اختصاصی مدعی شد، طرح وزارت بهداشت برای تعطیلی گسترده به منظور مهار شیوع کرونا در جلسه‌ی صبح شنبه‌ ستاد ملی مقابله با کرونا با مخالفت حسن روحانی رئیس جمهوری رد شده است.

واکنش جهانپور به ادعای احمدی‌نژاد

کیانوش جهانپور در گفت‌وگویی به ادعای اخیر احمدی نژاد واکنش نشان داد. محمود احمدی‌نژاد اخیراً در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های فارسی زبان مخالف نظام، ویروس کرونا را ساخته آزمایشگاه‌ها معرفی کرده و گفته که سازمان بهداشت جهانی و روش‌های پیشنهادی این سازمان، مقصر اصلی شیوع و همه گیری آن است. کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به این اظهارات گفت: متأسفانه اظهاراتی از این دست را مردم تا چند روز پیش از ترامپ و... می‌شنیدند، گویی نگاه‌های خودعالِم پندارانه افراد کم اطلاع و البته پرمدعا مانند ظروف مرتبطه در جوامع مختلف به هم پیوند دارد و البته دستپخت این نگاه و رویکرد هم مقابل دیدگان همگان قرار گرفته است. وی با بیان اینکه اغلب مطالب عنوان شده بی پایه و بی بنیاد است، چه بسا ارزش پاسخ گفتن ندارد، افزود: مسیر مقابله با کرونا مشخص است و جوامع مختلف بر اساس توان و زیرساخت‌های خود از این شیوه‌نامه‌ها بهره می‌گیرند، چنان که برخی کشورها عملاً ویروس را مهار کرده‌اند، برخی کماکان درگیر آن هستند و البته نکته مبهمی وجود ندارد، همه چیز روشن است، اما میزان کاربست این راهبردها و کیفیت آن متفاوت است و بالطبع نتیجه نیز متفاوت خواهد بود. جهانپور گفت: در این زمینه سخن صائب بسیار است و لزوماً هر راست نشاید گفت، اما دروغ هم نباید گفت و هرچه هست آنچه این برادر عزیز ما در مصاحبه با یک رسانه غیرمستقل و مشکوک بیگانه فرموده‌اند، نیست، آنها که قبلاً هم از این قصیده‌ها سراییدند، قافیه را مدت‌هاست تنگ یافته‌اند، دوران این داستان‌سرایی‌ها همه جا به سر آمده است.

روایت مهاجرانی از پیام رئیس ستاد ارتش آمریکا به ترامپ

مهاجرانی مخاطب اخیر اظهارات رئیس ستاد ارتش آمریکا را دونالد ترامپ می داند که اخیرا در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده است. سید عطاالله مهاجرانی در حساب توییتری خود نوشت: «پیام ژنرال میلى رئیس ستاد ارتش آمریکا، به نظر مى رسد، مخاطبش ترامپ است! ارتش براى شاه یا ملکه یا دیکتاتور سوگند یاد نمى کند. ارتش به قانون اساسى سوگند یاد مى کند."یعنى اگر اقامت ترامپ بر خلاف قانون اساسى در کاخ سفید به طول بینجامد، ارتش او را اخراج مى کند.جولیانى* چه خواهد کرد!»

پورمحمدی: مردمی‌ترین نظام سیاسی دنیا در ایران حاکم است

دبیر جامعه روحانیت مبارز با بیان این که مردمی‌ترین نظام سیاسی دنیا در ایران حاکم است، گفت: در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی که با درگیری‌های مختلف مواجه بودیم احزاب مختلفی فعالیت داشتند و در همان زمان پنج انتخابات در کشور برگزار شد که رکورد مردمی‌ترین نظام دنیا به ثبت رسید.حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در آیین رونمایی از کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی که شنبه شب در مجموعه دنیای کتاب قم برگزار شد، ضمن آرزوی توفیق و رونق بازار کتاب اظهار کرد: با توجه به اینکه کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی با پژوهش علمی و کاربردی به تالیف رسیده است، امیدواریم این کتاب مورد توجه قرار گیرد، چرا که کار بسیار ارزشمندی به شمار می رود و قابل تقدیر است. وی با بیان اینکه نظام اسلامی براساس رای مردم شکل گرفته است، عنوان کرد: در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی که با درگیری های مختلف مواجه بودیم، احزاب مختلفی فعالیت داشتند و در همان زمان پنج انتخابات در کشور برگزار شد که رکورد مردمی ترین نظام دنیا به ثبت رسید.

ماجرای ویدیوی جنجالی تیمسار ارتش چه بود؟

فرزند فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش درخصوص ویدئوی منتشره از پدرش توضیح داد. دختر امیر دادبین، فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش در اینستاگرام نوشت: سال ها پیش وقتی پدرم در کما بود به منزل ما زنگ می زدند و تسلیت میگفتند و ما هاج و واج مانده بودیم که چه شده است؟!در فلان شبکه ماهواره ای مرگ پدر را اعلام کرده بودند و آنچه ما در مورد زنده بودن ایشان می گفتیم دروغ محسوب می شد!

رسانه ها با ما چه می کنند؟
هر آنچه که بخواهند!

چگونه؟
با نشان دادن قسمتی از واقعیت و چاشنی اندکی ابهام و تحلیلی ظاهرا واقع بینانه که با بریده ای از واقعیت که نشان داده اند؛ می تواند هماهنگی داشته باشد.

من مطلب زیر را می نویسم اگرچه می دانم که نوشته من قدرت مقابله با اهداف رسانه ها را ندارد.

می نویسم برای قلب هایی که جریحه دار شد و چشم هایی که تر شدند و دوستدارانی که نگران شدند.

مادیات هیچ وقت جزو ارزش های پدر نبوده ولی این به آن معنی نیست که از امکانات و رفاه متناسب و معمول با شان خود محروم بوده و یا قرار است محروم شود.

بخشندگی و ساده زیستی وی انتخابی درونی است و ارتباطی با کم لطفی مسئولین در حق وی ندارد که او در تمام این سال های بیماری از عزت و احترام و همراهی مسئولین ارتش بهره ای بسیار داشته و دارد.

فیلمی که از امیر دادبین در بنگاه معاملات ملکی پخش شد؛ در راستای تصمیم شخصی امیر بود که حتی به همسر و فرزندانش هم نگفته بودند.
پدر همیشه می گوید خانه ای که در آن ساکنیم(منزل سازمانی) برای من و مادرتان بزرگ است، شما خانه تان را در اختیار یک نیازمند قرار دهید و بیایید منزل ما باهم زندگی کنیم.

شاید مشکل از من است که به اندازه او بخشنده نیستم و زندگی را چون او راحت نمی گیرم.

بین بخشندگی و نیازمندی تفاوت بسیار است.

بین آنچه اتفاق می افتد و آنچه رسانه نشان می دهد، فاصله بسیار است.

میان ماه من با ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.

انتقادات نماینده اسبق از نمایندگان مجلس جدید

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: جابجایی وزرا و دولتمردان در این سال پایانی نمی تواند کارساز باشد و عملا وقت تلف کردن است؛ مجلس باید با همین دولت به نحوی بسازد تا بتوانند از ظرفیت‌ها استفاده کنند و بدون تنش در شرایط کرونایی و تحریم‌های شدید که وجود دارد، مشکلات مردم را حل کنند؛ نباید زمان را از دست داد.حسین سبحانی نیا، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس نهم، در رابطه با حاشیه های مجلس یازدهم و اظهارنظرهای غیر کارشناسانه برخی نمایندگان گفت: مجلس یک قدرت منتشره در سطح کشور است و پایگاه آن در همه شهرستان ها وجود دارد و مردم توجه بیشتری به این جایگاه دارند و بطبع توقع و انتظار مردم از مجلس، بیشتر است. مجلس باید کار قانونگذاری را انجام دهد و در کنار آن نظارت بر اجرای قانون، ارتباطات مردمی و پیگیری مطالبات عموم مردم را در پیش بگیرد. مجلس در جایگاه نمایندگی مردم باید به مسائل اساسی و کلان کشور بپردازد و مسائل مورد نیاز جامعه را به شکل قانونی پیگیری و انجام دهد و با کمک دستگاه های اجرایی این ها را در حد ممکن، محقق کند. او ادامه داد: با شعار و بیان مسائل که نمی توان مشکلی را حل کرد و علی الظاهر همه چیز غیرعملی به نظر می آید و جنبه تبلیغاتی دارد. باید مجلس سعی کند از این گونه مسائل پرهیز داشته باشد. مجلس یازدهم آن توقعی که از ابتدا انتظار می رفت را تاکنون نتوانسته عملیاتی کند. مجلس یازدهم به عنوان یک مجلس یکدست و اصولگرا باید به دنبال مطالبات مردم باشد و آن توقعی را که در ابتدا برای مردم و رأی دهندگان به وجود آورده است، عملی کند.

موسوی تبریزی: از نظر شرعی ریاست جمهوری زنان اشکال ندارد

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی در پاسخ به این که لفظ «رجال» که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از شروط کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح شده، به معنای جنسیت است و فقط مردان را شامل می شود یا به معنای داشتن شرایط است و علاوه بر مردان، زنان را هم شامل می شود، اظهار داشت: می تواند هر دو برداشت صورت گیرد؛ اما پاسخ صحیح این سؤال بستگی به این دارد، افرادی که این قانون را تصویب کردند، منظورشان چه بوده است و این مهم را می توان از اظهارات مصوب کنندگان این قانون و نوشته‌هایشان فهمید.دادستان اسبق کل انقلاب در زمان امام خمینی(ره) افزود: ظاهر این قضیه این است که چون غلبه شرکت کنندگان در این پست ریاست جمهوری با مردان بوده، به این جهت لفظ رجال را در قانون نوشتند و الا مصوب کنندگان این قانون در آن موقع، قصدشان از کلمه رجال، جنسیت به معنای فقط مردان نبوده است. وی خاطرنشان کرد: از همه مهمتر در خصوص تفسیر این قانون و کلمه رجال به عنوان شرط کاندیداهای ریاست جمهوری را، باید کسی نظر دهد که آن موقع در سطح اول کشور وارد بوده و در جلسه خبرگان قانون اساسی به نوعی مدیریت داشته است که در همین راستا مرحوم آیت الله العظمی منتظری ـ رضوان الله تعالی علیه ـ ایشان هم این را بیان کردند و گفتند که آن موقع رجال به نظر نویسندگان این نبود که از نظر جنسی مرد باشند.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد کرونا گرفتند؟

جماران/ برخی منابع خبری اعلام کرده اند که آزمایش کرونای میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، صبح امروز مثبت شده است.بر اساس این اعلام، حال عمومی ایشان خوب گزارش شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی: احتمال تصویب FATF در صورت لغو تحریم ها وجود دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس از احتمال بررسی مجدد FATF و پالرمو در صورت لغو تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام خبر داد و گفت: اگر شاهد بودیم که FATF و پالرمو باعث ایجاد موانعی برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران در عرصه جهانی شده است، این احتمال وجود دارد که این موضوعات را با همان شروط ثابت تحت بررسی مجدد قرار بدهیم تا بتوانیم این موانع را برطرف کنیم. البته همه این موارد بستگی به آن دارد که تحریم‌ها لغو شده و آمریکا برجام را دقیقا و بدون قید و شرط اجرایی کند.فداحسین مالکی درباره احتمال بازگشت بایدن به برجام و انجام مذاکرات بین ایران و آمریکا، گفت: امروز در شرایطی که ایجاد شده و با توجه به آنکه آقای بایدن در دوران آقای اوباما در انجام برجام نقش ایفا کرده بود، این احتمالات در صدر رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح شده است، ولی تحقق این اتفاقات بستگی به رفتار متقابل ایران و آمریکا به ویژه واشنگتن دارد. اگر بایدن بخواهد باب مذاکره را باز کند، باید به دوران آقای اوباما بازگردد و برجام را دوباره عملیاتی و به تمام تعهدات خودشان در قالب آن عمل کند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به طرح اخیر مجلس درباره برجام و مواضع برخی مسئولان عالی رتبه کشور، رفتار ایران و مجلس در قبال عملکرد آمریکا نسبت به برجام در آینده چگونه خواهد بود، گفت: ما جدای از هر اتفاقی که در آمریکا رخ بدهد و اینکه چه کسی رییس جمهور شود یا نشود، رفتار خواهیم کرد. واقعیت این است که امروز یک دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا وجود دارد که البته مقصر اصلی در این بی‌اعتمادی آمریکاست. وی افزود: ایران در نوع رفتار خودش تبعیض یا تفاوت بین اینکه چه کسی رییس جمهور آمریکاست، قائل نیست. البته که بایدن تفاوت‌هایی با ترامپ دارد ولی اگر به دنبال تغییر رفتاری از سوی ایران است باید اقدامات و تعهدات آمریکا را نسبت به برجام عملیاتی کند و ثانیا خساراتی که ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های سابق و ثانویه متحمل شد را جبران کند. بایدن اگر حسن نیتی دارد با این اقدامات می‌تواند آن را ثابت کند و قطعا ایران و مجلس شورای اسلامی نیز در قبال چنین اقداماتی رفتار متقابلی انجام خواهد داد.

سردار سلامی: قطعا انتقام خون سردار سلیمانی را می‌گیریم

فرمانده کل سپاه در دیدار وزیر دفاع عراق با اشاره به اینکه ما قطعا انتقام خون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را از قاتلان او خواهیم گرفت، گفت: قاطعانه و تعیین کننده ترین نقش را در سقوط و سرنگونی داعش سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس ایفا کردند. به گزارش سپاه نیوز، سردار حسین سلامی بعدازظهر امروز(یکشنبه) در دیدار جمعه عناد سعدون وزیر دفاع عراق که در ستاد فرماندهی کل سپاه صورت گرفت، اظهار داشت: ما قطعا انتقام خون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را از قاتلان او و در میدان خواهیم گرفت. وی با تاکید بر اینکه این انتقام به پیگیری روند حقوقی شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس ربطی ندارد، ادامه داد: البته مطمئن هستیم که فرزندان عراق بزرگ هم انتقام خون سردار رشید خود شهید ابومهدی المهندس را خواهند گرفت.

رضایی:‌ جنگ و مذاکره با کشور در حال افول اشتباه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افول امریکا مدت هاست که آغاز شده و جنگ و مذاکره با کشوری که در حال افول است، هر دو اشتباه است.محسن رضایی در اینستاگرام نوشت: افول امریکا مدت هاست، آغاز شده است. اگر سیاستمداران ایران محاسبات خود را درباره آمریکا دقیق نکنند، فرصت‌ها را از دست می‌دهند. جنگ و مذاکره با کشوری که در حال افول است، هر دو اشتباه است. بهترین سیاست پرش از روی دیوار امریکاست. برای پرش باید اقتصاد را قوی کنیم. با قوی شدن تولید و اقتصاد ملی خواهیم توانست تحریم‌های اقتصادی آمریکا را دور بزنیم و خنثی کنیم. همان‌هایی که ۲۰ سال پیش از بهشت رویایی لیبرال دموکراسی حرف می‌زدند، امروز از پایان لیبرالیسم سخن می‌گویند و دهه‌های آینده سال‌های بحران‌های بزرگ در اروپا و غرب خواهد بود. ما نیز اگر بخواهیم در برابر افول آمریکا جهش پیدا کنیم باید در همه زمینه‌ها قوی بشویم.

آذر منصوری: برخی می‌ترسند لغو تحریم‌‌ها به برگ برنده‌ دولت تبدیل شود

آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص حملاتی که از سوی برخی گروه‌ها علیه دولت و برجام چه قبل و چه بعد از انتخابات آمریکا صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه عده‌ای همان رفتاری را با پروژه رفع تحریم‌ها که از حقوق اولیه مردم ایران است در پیش گرفته‌اند، که با برجام داشتند. به عبارت دیگر همانطور که برجام را رقیب سیاسی خود دیدند و در نهایت در مجلس آن را آتش زدند، همان نوع مواجهه را با پروژه رفع تحریم‌ها در دستور کار دارند که مبادا این مساله به برگ برنده‌ای در دست دولت تبدیل شود.وی ادامه داد: به همین دلیل متاسفانه هم پیش از انتخابات آمریکا و هم پس از شکست ترامپ در این انتخابات به گونه‌ای رفتار کردند و می‌کنند که هر ناظر بیرونی فکر می‌کند، این‌ها از شکست ترامپ ناراحتند. این در حالی است که تحریم‌ از معیشت مردم گرفته تا سلامت آن‌ها را بخصوص در بحران کرونا تحت تاثیر خود قرار داده است.

منصوری در ادامه اظهار داشت: در واقع اگر رضایت مردم و کاهش فشار بر زندگی آن‌ها ملاک باشد، باید به موضوع رفع تحریم‌ها به عنوان یک پروژه ملی نگاه شود و حالا که پیروز انتخابات آمریکا کسی است که گفته به برجام برمی‌گردد و تحریم‌ها را رفع می‌کند، همه جریان‌های سیاسی فارغ از وابستگی‌های جناحی و موضوع انتخابات ۱۴۰۰ باید کمک کنند که زبان دیپلماسی ایران رساتر از قبل، پیگیر حقوق مردم ایران و رفع تحریم‌ها باشد. وی افزود: مسلما هر اندازه که اجماع وسیع‌تری در فضای داخلی کشور حول پروژه رفع تحریم‌ها شکل گیرد، دستگاه دیپلماسی با قدرت بیشتری قادر به پیگیری مساله خواهد بود و در فاصله زمانی کمتری این حق اعاده خواهد شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب این مساله (رفع تحریم‌ها) را یکی از عوامل حساسیت و توجه مردم به انتخابات آمریکا عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه به‌ نظر می‌رسد تنها دغدغه دلواپسان، انتخابات ۱۴۰۰ و حذف رقیب سیاسی است، تا جایی که ترامپ را بر بایدن ترجیح می‌دهند و حتی پیگیر موضوع تقلب و بازگشت ترامپ هم هستند.

وی افزود: در هر حال اگر از فرصت به وجود آمده در جهت رفع تحریم‌های ظالمانه استفاده نشود، نه‌ تنها تغییری در زندگی مردم ایجاد نخواهد شد، بلکه بیشترین تاثیر تداوم این وضعیت، واگرایی مردم خواهد بود؛ مردمی که برایشان این جناح و آن جناح هم تفاوتی نمی‌کند. این رویگردانی از کل حاکمیت و مجموعه جریان‌های سیاسی داخل کشور است و ناگفته پیداست که انباشت نارصایتی‌ها چه نتایجی خواهد داشت. عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: آن‌هایی که باعث شدند پرونده ایران به شورای امنیت برود، همان گروهی هستند که مانع از تصویب FATF شدند و حاضر هستند به قیمت فشار بیشتر بر زندگی مردم، موفق به حذف رقیب خود شوند. در واقع باید گفت نان این عده در تداوم وضعیت نه جنگ و نه مذاکره است، در حالی که این وضعیت دیگر امکان ادامه ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۱۰۶
برای آن عزیزان دعا می کنم چون می دانم از امکانات حداقلی هم محروم هستند
پاسخ ها
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
بنا م خدا
برای روح آن عزیزانی دعا کنید که امروز به خاطر شبهه افکنی و دروغ همین آقا زیر خروارها خاک ارمیدنند. نمیدونم چطور ایشان تو خونشون و تو حصر کرونایی شدن .حتما هم این روزها مشغول ارزیابی انتخابات آمریکا هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
مگر این دو نفر سالها قرنطینه نیستند. چطوری مبتلا شدند؟
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
اسی
بقول حافظ
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش

شما ابتدا خودت را اصلاح کن. که قضاوت نکنی دیگران را
محض اطلاع شما کرونا از طریق دید وبازدید فرزندان هم گویا انتقال می یابد
حقوق اولیه مردم این است که دو قطبی سازی معیشت و مذاکره راه نیاندازید آن هم به دروغ
حقوق اولیه مردم آن است که دانش کشور را بتن ریزی نکنید
به خاطر اخم دیگران
حقوق اولیه مردم این است که شماها از عمد مردم را عصبانی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
برو دلال رابطه با روسیه بزار باد بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
من خودم یادتون دادم واژه دلال را آن وقت تو می ایی یاد خودم می دهی
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
اوهوک
حقوق اولیه مردم هم بلدین شما
من همون حقوق اولیه مردم رو بنویسم اینجا سانسور
میشه اخوی
دوقطبی کردن هم که شما استادین بگین بداش مال اونا خوباش مال ما بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
از تمام دانش ها فقط رفتیم دنبال دانش اتم اونم برای اینکه فکر میکردیم دل هر ذره که بشکافیم دنیا زیر و رو میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
ما خیلی از دانش ها را شکافتیم ولی فقط هسته ای را می بینید
مگه موسوی تو حصر و قرنطینه نیست چند ساله؟پس آخه چطور کرونا گرفته؟؟؟؟
اول برو از مراجع تقلید سوال کن که آیا یک زن می تواند رئیس باشد یا نه بعد بیا از شرعی بودن آن حرف بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
موسوی تبریزی خودش در حد مرجعیت تقلید اشراق به فقه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
خدا بهتر می دانست که یک پیامبر زن نفرستاد و مراجع تقلید تا آنجا که می دانم همه آنها حرام می دانند
این همه مهندس داریم و هرساله بهترین هاشون دارن کشور رو ترک میکنن...
کشور رو مهندسین میسازن...
حیف...
یهویی الکی ویروس کرونا قد علم می کند؟!!!
بزرگترین باری که از روی دوش دولت برداشته شد بار انتظارات تورمی بود با پیروزی بایدن این بار برداشته شد و دولت خلاص شد حالا حتی با همین بودجه هم میتونه کشور رو اداره کنه فقط تصور کنید بار انتظار تورمی با دولت چه میکرد اگه ترامپ انتخاب شده بود خونه ها تبدیل به سوپرمارکت میشد و سوپرمارکتا خونه خالی و دلالای ارز و مسکن و خودرو پوست از سر مردم میکندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
آن وقت دانشمند چرا ترامپ انتخاب شد انتظار تورم بالاتر نرفت؟!!!
ماشالله حرفای یه دختر تربیت شده ژنرال ارتش رو آدم میشنوه کیف میکنه چقدر مودب و با فرهنگ
تابناک خیلی علاقه به اف ای تی اف داری ولی جرات نداری گزارشات مخالفان را منتشر کنی
راستی چه خبر از آقای مطهری که جز موارد نادر یک پستی گذاشت که رو دست نداشت ولی شما که سخنگوی ایشان بودی جرات نکردی منتشر کنی!
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
شما بفرما اف ای تی اف مخفف چیه و چند بند داره بقیه پیش کش.
1
جناب زیبا کلام درصدی احتمال دهید شاید برعکس باشد و شاید شما جامعه ایران را خوب نمیشناسید.ان ۲۴ میلیون و بیشتر از ان پای صندوق رای خواهد امد اگر امیدی به حل مشکلات ۴۰ ساله با امریکا ببینند.اکنون که مشابه اصلاحطلبان در امریکا پیروز شده اند(دموکراتها) خوبست که دولتی با انها مذاکره کند که مثل خودشان باشد.گزینه هایی همچون تاجزاده که بابت پایمردی بر عقایدش هزینه داده و حتی زندان رفته ،در صورت تایید صلاحیت میتواند امید ها را زنده کند.گزینه هایی مثل جهانگیری معین هاشمی عارف دیگر در نظر مردم جذاب نیستند و رای ندارند.طبیعتا مذاکرات مقدماتی و گشایش در اوضاع در دولت جناب روحانی باید انجام پذیرد.حال اگر چنین نشود باز تکرار مکررات دموکراتهای امریکا و اصولگرایان در ایران خواهد بود که این خود فرصت سوزی است. در دوره دولت اصولگرای احمدی نژاد و اصلاحطلب اوباما در امدهای نفتی بسیاری وجود داشت.اوباما حتی تحریم انچنانی بر ایران اعمال نکرد و تحریمهایش بیشتر روی کاغذ بود.منباب مثال ژاپن کره جنوبی هند اتحادیه اروپا هر زمان از اوباما خواستند معاف از تحریم باشند ونفت ایران را بخرند او نه نگفت و در واقع در دوره احمدی نژاد تحریمها هرگز به شدتی که الان هست نبود.اما دولت اصولگرای احمدی نژاد فرصت اوباما را سوزاند و کشور به اینجا رسید که میبینید.دولت اصولگرایان البته زمانی که شبیه اصولگرایان در امریکا(جمهوری خواهان)روی کار بیایند میتواند نقش خوبی ایفا کند زیرا تهدید و زور انها را با زور پاسخ میدهند و مثل جمهوری خواهان بیشتر اهل زور ازمایی هستند تا سیاست ورزی. در هر صورت در تقابل با رییس جمهور ۸۰ میلیونی بایدن،اگر رییس جمهور ایران با درصد رای بالا انتخاب شود دستش برای مذاکره باز خواهد بود وگرنه رییس جمهوری اصولگرا با ۱۵ میلیون رای از موضع قدرت نمیتواند مذاکره کند.جناب زیبا کلام جسارت به ساحت شما نمیکنم اما شما دلسوز این مملکت هستید و خوبست همیشه حق را بگویید ولو اینکه فکر کنید گوش شنوایی نباشد.
از روزی که بدنیا اومدیم همش تهدید جنگ تحریم و استرس بوده. کی میشه قبل از مردنمون یه مدتی نه تهدیدی بشیم نه تهدیدی بکنیم. خسته شدیم
دوباره برمیگردیم به سال های 92 از نظر تورم انتظاری که بعد از امید به برداشته شدن تحریما به دلیل مذاکرات دیگه قیمتا افزایش پیدا نکرد و تا سال 96 تورم تک رقمی بود و دلار از حدود 5 هزار تومان به 3300 رسید الان هم همین میشه با پیروزی بایدن تا 4 سال قیمتا نه تنها افزایش پیدا نمیکنه بلکه حبابای بازارا تخلیه میشه البته به آرامی ولی کم کم قیمتا کاهش پیدا میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
این شرط لازم یک شرط کافی هم میخواد و ان گرفتن یک عکس دو نفره وزیران خارجه دو کشور است چندماه یکبار ٬ لازم به امتیاز دادن هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
چون دولت قبلی تورمی که باید لحاظ می شد در دلار و در 7 سال قبلش بالا نبرده بود رساند به 3600 تومان و از سال 92 تا 96 به خاطر سرکوب ارزی دلار ثابت ماند که در آخر سال 96 باید در عدد 5300 تومان می رسید
و از آن سال تا الان شما 3 تا تورم 50 درصدی در اقتصاد بر روی این عدد تا آخر امسال محاسبه کن که می شود بین 15 الی 17 هزار تومان و هر عدد دیگری بالاتر از این یعنی کاسبی دولت و ربطی هم به ترامپ و بایدن ندارد این عدد27 هزار تومانی فعلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
مخاطب۲۲:۳۷ دولت سه سال است یک سوم درامد خود را بخاطر نبود برجام از دست داده چطور فاکتور به این مهمی را نادیده میگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
فاکتور را در بازار داخلی و افزایش قیمت‌ها جستجو کن
خود روسای امریکاییfatfمی گویند با اجرایی شدن کامل آن در ایران ما به راحتی می توانیم تحریم ها را علیه این کشور اعمال کنیم ولی سینه چاکان غرب با وقاحت می گویند باید اجرا کنیم
جالبی آن هم این است که الان39 بند از 41 بند آن را دارید اجرا می کنید وضعمان را این طوری کردین تازه به لیست سیاه می اندازند شما را ولی پاکستان نصف آن را هم اجرا نکردن در لیست خاکستری است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
دلال جون تو که گفتی با ببت کوین با روسیه معامله میکنی.پس نگران چی هستی؟
ناشناس
| Romania |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
هر چقدر دلت میخواد هیاهو کن اما از ما بهتران ناچار هستند قبول کنند و مدیونی فکر کنی به خاطر منافع مردم هست که قبول می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
دولت دست خودش را بسته وگرنه بخش خصوصی کارشان را چه با اف ای تی اف و چه بدون اف ای تی اف می کنند
هر چیزی این روزا خواستید بخرید دست نگه دارید اگه مجبور هستید همین امروز بخرید حداقل 10 درصد تخفیف بگیرید فروشنده مجبوره تخفیف بده برای اینکه میدونه یک ماه دیگه باید 20 درصد تخفیف بده
قصد اصولگراها اینه که هم مانع مذاکرات بشن و هم دلار را بالا نگه دارن که انتخابات 1400 را راحت ببرن بعد دلار رو از مثلا 30 تومن برسونن به 18 تومن و بگن که ما موفق شدیم و...( اگه تا اون موقع به 40نرسوده باشن)
رای هم اگر به اصلاح طلب داده بشه میگه مردم موافق این وضع هستند و خودتون رای دادید و همین شرایط همراه با کارشنگی اصولگرا ادامه خواهد یافت
به اصولگرا هم رای داده بشه باز میگه مردم موافق ما هستن و رای دادن و...
اصلاح طلب ببازه و رای نگیره ادعا خواهد کرد که خواستیم درستش کنیم رای ندادید حالا در 1404 و مجلس و..رای دهیدتا درستش کنیم(اصلاح طلب شکست قبول نمیکنه و باز برمیگرده)
به اصولگرا هم رای ندهید خواهند گفت رای اشتباه دادید رای حرام دادید و این وضع ایجاد شد
اصولگرا با رای کم هم انتخاب بشه خواهد گفت اونایی که رای ندادند حق اعتراض ندارند
در کل مردم بین این دو جناح که یک جنس هم دارند گرفتار خواهند شد
اصولگرا هم نمیذاره تا انتخابات 1400 اتفاقی بیفته رای هم بیاره نمیتونه با بایدن مذاکره درستی کنه و وارد دوران مذاکرات شبیه دوران برادر سعید جلیلی خواهیم شد ضمنا اصلاح طلبها هم چون با دمکراتها رابطه دارند نمیذارن اصولگراها باهاشون به توافق برسند و شرایط را بر مردم تنگ خواهد کرد به دمکراتها خواهند گفت تا 1404 صبر کنید تا ما بیایم خود اصلاح طلبها هم بیان سرکار باز اصولگراها در مذاکره کارشکنی خواهند کرد
در کل اینده روشنی در این بازی که دو جناح راه انداختند متصور نیستم
و امید بستن به مذاکرات امیدی واهی است(درگیری این دوجناح اجازه نخواهند داد اتفاقی بیفته)
الان اون مسائل دمکراسی و جامعه مدنی و..که ول شده اون هیچ دلار هم یه سلاحی شده این دوجناح علیه مردم ازش استفاده خواهد کرد و از دوران انتخاب بین بد و بدتر به دوران دلار بسیار بالا و خیلی بالا خواهید رفت
این تحلیل را از من به یادگار داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
وقتی بنزین را از عمد و بدون اطلاع رسانی و 3 ماه مانده با انتخابات گران می کنید و یا می گویید بیایید به بورس و بعد پول ها را می کشید بیرون بازی با دلار برای شما مذاکره کنندگان که راحترین کار است که بالا و پایین کنید و آدرس واشنگتن بدهید
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
در جواب
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵

من که نگفتم مذاکره کنید یا نکنید
آینده ای که در انتظارتونه و بازی این دو جناح رو براتون تشریح کردم
فقط گفتم از شعارهای جامعه مدنی و...به اینکه قیمت پیاز و سیب زمینی چنده تنزل تون دادن و میدن
و آینده ای ندارید
حالا می خواهید قبول کنید یا نکنید این اتفاق افتاده و میفته
در هر حال انتخاب خودتونه
الان در دوران قیمت گوجه چنده هستید
به دوران گوجه دونه ای چنده هم خواهید رسید
خواستم بهتون کمک کنم اگر هنوز متوجه نشده اید قبل اینکه دنبال خرید پیاز و گوجه بصورت دونه ای برسید متوجه بشید
نشید هم مهم نیست هزینه را پرداخت می کنید خود روزگار شما را متوجه خواهد کرد
روزگار بهترین آموزگاره
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
این بیت شعر هم از شاعر بزرگ تقدیم به شما
هرکه ناموخت از گذشت روزگار
نیز ناموزد ز هیچ آموزگار

یعنی هر چقدر هم کامنت و نظر و مقاله نوشته بشه در

شما عزیزان اثر نخواهد کرد
پس هزینه را پرداخت بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
قیمت‌ها و قدرت خرید مانند سال 92 شده به غیر از دلار و ماشین که بیشتر بالا رفته و بعد چند سال دوباره قدرت خرید بالاتر می رود و اگر دوباره مذاکره و رفع تحریم نفتی شوید دوباره بعد مدتی تحریم خواهید شد و مانند این سال ها می شوید
معمولا" دو واژه اخلاص وصداقت باهم به کار می روند ولی خیلی باهم تفاوت دارند نمونه اش همین آقای پورمحمدی به نظرم اخلاص دارد یعنی خودش به آنچه می گوید اعتقاد کامل داردولی صداقت ندارد یعنی یعنی حرفش صد در صد کذب است! خیلی هاچه در طول تاریخ وچه الان اینطوری هستند .
اگر کل کشور را هم نابود کنند این جماعت اصلاح طلب می گویند باید همچنان این راه ذلیل کننده و فشار بیشتر را به کشور تحمیل کنیم
در ضمن شماها نباشید آشوب ها در کشور تمام می شود و تحریم هم درست نمی شود به دلیل این کارهای شما
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
شما نباشید که کشور کلا بهشت میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
فعلا اصلاح طلبان جلو افتاده اند و بعد از بایدن آمریکایی منتظر یه بایدن ایرانی باید بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
ما دنبال آمدن افراد انقلابی در اقتصاد هستیم که مان برخی دیگر جاها که سر آمد در دنیا هستیم و اتفاقا افراد انقلابی آنجا هستند می اوریم پس تا آن روز باید صبر کنیم و اول افراد سازش کار و رانت خوار را باید بیرون کنیم
2
نمایندگان مجلس جدید طرحی داده اند که بر مبنی ان اشخاص بتوانند خودرو وارد کنند.پیشنهاد حقیر اینست که همانطور که طرح اقای جهرمی بر مبنای واردات گوشی به ازای هر مسافر توانست از رشد سرسام اور قیمت گوشی جلوگیری کند همین طرح راجع به خودروی دست دوم پیاده شود.یک گوشی اخرین مدل اپل تا ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد.یک خودرو دست دوم خارجی خوب و تمیز دو الی ۳ برابر این قیمت دارد(۳۰۰۰الی ۵۰۰۰دلار).مطمئنا این خودرو های دست دوم بروز بسیار بیشتر در شان ملت ایران است تا خودروهای تولید ۴۰ سال قبل کره و فرانسه. با این کار نمایندگان بزرگترین سیلی را به مافیای دلال خودرو خواهند زد.همانها که دهها پراید را به امید ۲۰۰ میلیون شدن در پارکینگهای منازل خود مخفی کرده اند.
میر حسین و زهرا که در قرنطینه مادام العمر هستند. پس چه جوری کرونا گرفتن ؟؟؟؟؟
رفتید مذاکره کردین و باج دادین و تحریم ها را هم نصفه و نیمه آزاد شد آن وقت چرا دوباره تحریم شدین؟!!!
تا کی می خواهید این بازی را ادامه بدهید؟ این برجامتون برای دفعه چندم بود؟ یادت هست یا به فراموشی زدی خودت را؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
معلومه امشب حسابی احساس خطر کردی رگباری کامنت گذاشتی.دیگه نوندونی رییس پوتین قطع شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
اخه میخاد عمو بایدن با هواپیما برامون دلار بفرسته ولی نمیدونند که دلار های اوباما فقط بخاطر رشادت برادان سپاه بود ، ۱۴۰۰ با یک نیروی انقلابی واقعی ایران گلستان خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
چرا دوباره تحریم شدین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
1400 عیچ اتفاقی نمیافتع
مردم همون کاری میکنن که 92 و 96 کردن
جناب پورمحمدی جک سال را فرمودند.
با توجه به رکود سنگینی که بر بازار حاکم شده و مخدویت های ایجاد شده و جو امنبتی بازار و عدم تثبیت بازار یک ماه دیگه اصناف زیر ورشکست میشوند
۱_ طلافروشان به علت جو امنیتی خرید و فروش
۲_ پوشاک و کفش
۳_ خرده فروشان ارز بعلت خرید ارز ۳۳هزار تومانی
۴_مبل فروشان و صنف قالی
و...
ولی طلاق و زندانها رونق خواهد گرفت
جناب همتی بازار ارز رو تو یک قیمت مثلا ۲۸تا ۳۰ تک نرخی کنید تا بیش از این ملت نابود نشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
خود همین نرخی که گفتید باعث نابودی ملت میشه فقط دارو رو در نظر بگیرید که با این نرخ ارز چهار پنج برابر قیمت به دست مردم میرسه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
چند وقت هستش که دلار به 30 هزار تومن رسیده؟
حدود دو یا سه ماه برا چی اصرار دارید که دلار باید رو 30 هزار تومن بمونه ?!!
خیلی دلار داری مشتی ؟؟؟ داری نسخه میدی برا خودت این دولت اگر این کاره بود تو بدترین شرایط هم نباید از 10 تومن بیشتر میشد .لطفا دهنت رو ببند نسخه نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
دارو و نان جدا هستند باید همون ارز جهانگیری تعلق بگیره فقط توسط دولت بدون واسطه
با این وضع
خدا فقط به داد مردم برسه
هیچکس مسئولیتی قبول نمیکنه
ارزش پول ملی روز به روز کمتر میشه
کرونا بیشتر
پناه بر خدا باید ببریم
پور محمدی کاملآ درست می فرمایند
هرجای دیگر دنیا فردی مثل خود ایشون با چندسال درس حوزه نهایتا می تونست برای سعادتشون دعا کنه،
ولی اینجا تو ایران ایشان به همه رده ها دست پیدا کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
لایک داره
عالی بود
افزایش امار کرونا بیشتر بخاطر تغییرات فصلی هست
بهترین کار تامین مایحتاج زندگی مردم برای یک ماه و واریز ۳میلیون به خانوارها یارانه بگیر و تعطیلی صنوف ، کاری که میشد اول با قرنطینه قم با کمترین هزینه انجام داد ، باتوجه به اینکه خیلی از کاسبی ها نابود میشن اول باید فکر اساسی برای جبران کرد تو ۴ ماهه اخر سال حداقل ۲ میلیون نفر بیکار خواهند شد امریکا بسته کرونایی ۲ تریلیون دلاری ‌
تصویب میکنه شما ۴ دلار (۱۲۰هزا) نمیتونید به مردم بدین ؟؟! جناب کدخدایی ملت همه مثل شما از صد جا حقوق نمیگیرن
با این سرعت سقوط طلا شاهد ورشکستگی طلافروشان زالو صفت خواهیم بود همتی مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
میشه بفرمایید نقش همتی در این سقوط چه بود؟ باید از مردم آمریکا تشکر کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
هیچ وقت از زمین خوردن هموطن خوشحال نشوید ، طلافروشان و خریداران همه از ترس نابود شدن سرمایه وارد بازار شدن که متاسفانه دارن سکته میکنند چرا که تنها بازاری که بیشترین سقوط ۳۵ درصدی رو کرد طلا بود ولی ایا شیر و پنیر و تخم مرغ و ادامس که بهونه ارز رو میگیرن قیمتها رو ارزون کردن ؟؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
قیمت جهانی طلا رشد نداشته همتی توان اداره یک نانوایی را هم ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
شک نکن ۴ روز دیگه طلای کشور قاچاق خواهد شد ارز ایران و ترکیه ۴ هزار اختلاف داره
مشکوک میزنه....کرونای میر و نورد
در جهان کشوری ۸۰ ۹۰ میلیونی نداریم که تحریم باشه...امیدوارم در تاریخ،آیندگان بخوانند که در ایام فراگیری یک ویروس کشنده،ایران،کشوری با ۸۰ ۹۰ میلیون جمعیت،تحریم کامل بود.
این خوده خوده معنی کلمه ی "جنایت" است.
غرب و شرق شرم کنن و در راس اونها آمریکا.
آمریکا ابر قدرته و میدونه که با یکسال کمتر سخت گرفتن به ایران قرار نیست نصف جهان توسط ایران تسخیر بشه.
تمام ساستمداران جهان کلمه ی "مردم" رو فقط برای فریب دادن و پیشبرد اهدافشون به کار میگیرین.
دولتی که پول نداره چطور میتونه کشور رو تعطیل کنه و خسارت هاش رو پرداخت کنه؟

ما قربانی بازی های سیاسی هستیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
به قول ظریف این انتخاب ماست که خودمان انتخاب کردیم پس نق نزن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
وقتی میگی مرگ بر آمریکا انتظار داری تحریمت نکنه؟
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
نمیشه هم ادعا کرد که تحریم نعمت است و کاغذ پاره است و بی تاثیر است و امریکا در حال سقوط است و فلان
همزمان هم ادعا کرد که طرف مقابل با تحریم کردن جنایت می کند و..
این دو حرف با هم در تناقض هستند
اگر ما با امریکا در جنگ هستیم که حق طرف مقابل است دشمن را تحریم کند نمیشه هم گفت امریکا دشمن است
و هم نالید که چرا تحریم کرده
اونم امریکایی که ضعیف است و در حال افول است و..
تماما تناقضات هست
بعد اگر تحریم بد است چرا ما باید با کشورها درگیر بشیم که تحریم ایجاد بشه
حتی اف ای تی اف را هم خود ما قبول نداریم همه دنیا قبولش دارند
دشمن حق مسلم دشمنی دارد و ناله و وا دادگی و..هم نداره
شما زمانی میتوانی انتقاد بفرمایی که بگی فلان کشور دوست من است چرا مرا تحریم کرده
درگیری با بسیاری از کشورها را خودمان انتخاب کردیم این درگیری هزینه دارد
وقتی میگی مرگ ب امریکا دیگه اون موقع دشمنی متقابل حق مسلم امریکا است بسیار هم حلاله
ضمنا خیلی از اقازاده ها در امریکا تشریف دارند و تحریم نیستند
اینم تناقضه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
به جای شعارهای مفت و تو خالی بهتر بود می گفتی علت تحریم ها چیست؟ چرا هیچ کشوری در دینا تحریم نیست الا شما و ونزویلا و کره شمالی؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
چون در هر منطقه باید یک کشوری مورد تخاصم قرار بگیرد تا استعمارگران به آن منطقه بیایند
در خاورمیانه ایران در آفریقا سودان و لیبی و سومالی در آمریکا ونزوئلا در آسیای دور و شرقی هم کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
دوستان منظور اینجانب رو درست متوجه نشدن.
بحث سره سیاست و دوستی و دشمنی
نیست...بحث اینجاست که امریکا به عنوان بزرگ دعوا در دوران کرونا می تونست کمتر به ایران سخت بگیرد. در دوران کرونا پولدار نمرده یا فقیر نشده.اکثریت مردم نابود شدن.آمریکا وقتی میبینه مرغ بعضی ها یه پا داره اگر واقعن اینطور که مردم ایران میگه براش مهمن باید کمی شل میکرد.
پور محمدی جان
مردم کشورت تو تمام نقاط دنیا رفتن اقامت کردن

ولی از تمام نقاط دنیا فقط افغانی اومد تو مملکتت وایساد.
حالا تو هر چی دلت میخاد تعریف خودت کن
چرا دنیا واگنشو از لوکوموتیو چین جدا نمی کنه تا این همه دردسر نشه برامون؟
باید با فرهنگ دلالی و مفت خوری و بخور وبخواب و... مبارزه شود . یعنی در این 40 سال اخیر به بچه ها در مدارس باید فرهنگ کار و تلاش و میهن پرستی نظم قانون مداری و ... آموزشها داده میشد که غفلت کردیم.تا آینده چه بر سر جامعه بیاید خدا داند.به نظر میرسد یا جامعه شناسان کم کاری کرده اند و یا کم سوادند و یا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
چه ربطی به جامعه شناسان داره صدتا انتخابات برگزار شد یه بار اجازه ندادن یه نفر از طبقه کارگر کاندیدا بشه حزب کارگری هم که ممنوعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
حتما امسال برو گندم بکار درامد خوبی بدست میاد ؟! مملکتی که ۹۰ درصد تولید داخلش وابسته هست و سنجاق کشور و چوب بستنی و خلال دندون ان وارداتی هست تولید کننده نابود شده ، ۴ ساله تو کار شتر مرغ هستم تمام هست و نیستم به باد رفت و به برکت همتی و حذف ارز دولتی ا،نهادهای دامی ۵ برابر شد ولی قیمت گوشت تغییر نکرد.ت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
حیف که نمبشه شتر مرغ رو فرستاد انور اب ؟؟ گوسفندکه دو برابر اختلاف داره و به شدت داره قاچاق میشه
من راهی برای پیروزی اصلاح طلبان و همین اعتدال با وجود همه مشکلاتی که برای مردم درست کردند پیشنهاد میکنم البته کمی عجیب به نظر میرسه

اگه بتونن شرکت توتال فرانسه رو به ایران برگردونن به احتمال 95 درصد در انتخابات پیروز میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
خخخخ
یه نفعی توش داری
کارمند سابقش بودی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
نه برای اینکه پارس جنوبی سنگ محک اقتصاد ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
یعنی مشکل مردم ما توتاله؟
خیلی خندم گرفت.
امروز با نهیب قالیباف دلار ۱۴۰۰تومان ربزش کرد ، همتی رو بردارید بازار به ارامش میرسه ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
همتی ۴ روز نباشه دلار میشه ۵۰ هزار ، او بدون شک یک قهرمان ملی است که با این شرایط سخت داره ارز کشور رو تامین میکنه البته دو سال هم بورس به فریادش رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
آقای قالیباف بعد دو هفته تفکر
در قرنطینه نطق انتخاباتی خوبی نکرد ایشان همان رئیس مجلس را داشته باشد ضرر نمی کند! چند بار می خواهد کاندید شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
چه نهیبی زدش. شش ماه اومده مجلس نهیب نزد حالا بایدن اومد زدش. چقدر توانمنددددده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
اون هفته که به 22 رسید هم قالیباف نهیب زده بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
نهیب تهدید استیضاح بود
فعلا همه ملت بخاطر شرایط کشور تو حصریم ، ۸ ماه کامل هست کرونا ارامش روحی و روانی رو از دنیا گرفته ، لعت برچین کمونیسم که جنایتش نسبت به مسلمانان پایانی ندارد ، سگ امریکایی شرف داره به هر چه چینی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
اون جمله اول عالی بود بقیه بی منطق بود چین و آمریکا مشکلات خودشون رو دارن
چطور شده است چین با آن همه جمعیت کرونا را کنترل کرده و لی ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم و بسیار پرادعا ایا این مسوولان در چین بودند غیر از این است که نصف انها را به کشتن داده بودند ، البته اگر مسوولیتی داشتند ، زیرا چینی ها چنین مسوولانی را صدباره اعدام کرده بودند
از تابناک عزیز تقاضا دارم این مطلب را حتما پخش نماید
واقعا سگ آمریکا به چین و روس شرف دارد
منظور آقای پور محمدی از مردم همان چند هزار نفر از دوستان و بستگان و رفقا و خودی ها و ... هستند که عاشق خدمت هستند و صندلی و پست و مقام و خدمتگزاری!!!! را ارث پدرشان می دانند!!!! و ول کن هم نیستند تا عزراییل را ببینند وگرنه آن فتنه گران و خس و خاشاکی که ۸۵ درصد حاضر نشدند در انتصابات مجلس شرکت کنند که جزو مردم نیستند!!!!!!
بدون شک ترامپ دیگه شبها کابوس میبنه و تادپایان سال باید به فکر تهیه قبرش باشه دیگه برجهایش به او وفا نمیکنند ، بعد از انتقام الهی نوبت به انتقام فرزندان سردار رسیده ، وای بر کسایی که جرات اداره کشور رو ندارن و هنوز بایدن نیامده به دست پای او افتادن بخصوص سایت انتخاب که نقش دلال اصلاح طلبان رو داره ؟
عمر دست خداست ولی اگر از برجام صیانت کرده بودیم شاید الان سردار زنده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
سردار رو حماقت افراطیون داخلی از ماگرفت
حمله به سفارت امریکا به توصیه کیهان
وعصانیت ترامپ و....
و بقیه ماجرا با همکاری روسیه پ
امروز ۱۵ داروخانه رو برای خربد انسولین تو مرکز خراسان جنوبی چرخیدم ولی پیدا نکردم ، جناب همتی رو به تمام مقدسات قسم ارز دارویی کشور رو تامین کن تو این وضعیت باید اولویت اول همه سلامت جامعه باشه، چرا دارید غذای سگ وار میکنید ؟؟!به جهنم که سگ پرستان بدون سگ زندگی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
متاسفانه مسیول دانشکاه علوم پزشکی استان یکی از ضعیف ترین مدیران کشور هست ، البته نمکی هم دست کمی از او نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
چندین دهه است اولویت کشور سلامت مردم نیست به همتی چه؟ وقتی روحانی اب سالم را منوط به برجام میکرد بعضیا مسخره میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
نیافتن دارو درد بزرگیست
خسارات ما و این جنگ نابرابر..!؟

بيش از 40 سال است كه جنگ سردی تمام عيار و در مقاطعي كوتاه جنگ گرم بين ايران و آمريكا در جريان است و فعلاً هم چشم اندازي برای اتمام آن در افق دیده نمی‌شود!
هرگاه كلمه جنگ به ذهن متبادر می شود، بلافاصله واژه خسارات وارده رخ می نماید
در این مطلب صرف نظر از حقانيت و ضرورت یا عدم ضرورت ادامه اين جنگ، نگاهي كوتاه به خسارات طرفين مي اندازيم:
◄خسارت ایران:
لیست خسارات طرف ایرانی چنان بلند بالاست که احصاء همه آن تقریباً غیر ممکن است:
حداقل ٨۵٪ درآمد نفت ایران بعنوان مهم‌ترین منبع درآمدی از دست رفته ، ایران از جایگاه دومین تولید کننده اوپک به ته جدول این سازمان سقوط کرده ، علی رغم موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد هیچ خط لوله گاز و نفت بین المللی از خاک ایران ترانزیت نمی‌شود، حلقه محاصره اقتصادی چنان تنگ شده که چین ابرقدرت که رقیب تمام عیار آمریکاست پولهای ایران را با تحریم های یک جانبه این کشور بلوکه کرده است!
همه کشورها حتی دوستان به ظاهر نزدیک ما چنان به تحریم های یک جانبه آمریکا عليه ما تمكين ميكنند که حتی از فروش دارو که مشمول تحریم‌ها هم نیست خودداری می‌کنند!
هیچ سرمایه گذاری خارجی در ایران انجام نمی‌شود، هر آنچه را که با دور زدن تحریم‌ها میخریم باید گرانتر از قیمت معمول خرید کنیم و هر آنچه صادر می‌کنیم باید زیر قیمت جهانی بفروشیم، در آمریکا هر كسي كه از مادرش قهر ميكند با طرح شكايتي واهی از ایران چند میلیون دلار از پولها و اموال بلوکه شده ایران را به حکم دادگاه دریافت می‌کند!
◄خسارت آمریکا:
در طرف آمریکایی نه تنها خسارتی دیده نمی‌شود، برعکس آمریکا این جنگ را به دکانی دو نبش برای کاسبی خود تبدیل کرده است. برخلاف ایران که لیست خساراتش بلند بالاست، بالعکس لیست منافع آمریکا از این جنگ بی شمار است!
آمریکا با علم کردن ایران بعنوان هیولای منطقه در ۱۰ کشور از ۱۳ همسایه زمینی و دریایی ما پایگاه نظامی ایجاد کرده، خریدار ۳۵٪ کل فروش اسلحه در جهان کشورهای منطقه و همسایه ایران هستند، سهم آمریکا از این بازار ۹۰٪ است!
آمريكا كشورهاي ضعيف ولي ثروتمند منطقه را چنان به خود وابسته كرده كه ترامپ به شكلي تحقير آميز علناً به آنها هشدار ميدهد اگر ما نباشيم ايران کمتر از يك هفته شما را مي خورد!
آمریکا در این جنگ یک کاسبی با سود صد در صدی بدون یک دلار هزینه هم دارد و آن كسب سالانه میلیاردها دلار از محل جریمه بانک‌ها و شرکت‌هائی که تحریم ایران را نقض می‌کنند!
در انتها من در مورد انگیزه ادامه این جنگ از طرف ایران قضاوتی نمیکنم ولی تردیدی ندارم استراتژیستها و اتاق‌های فکر طرف آمریکایی صرف نظر از اینکه ترامپ یا بایدن بر این کشور حکمرانی کند، بعید است از منافع این جنگ بی هزینه ولی سراسر فایده به این زودی ها دست بکشند
احمدی نژاد راست گفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
همیشه همینطوره
اصلاح طلبان برای بایدن حسابی شیرینی پخش کردن ولی محلشون هم نمی گذارد
سیاست آمریکا همیشه بر اساس هویج و چماق بوده است و این چیزی است که سیاست مداران جهانی می گویند و در مورد برجام هم سیاست های آنها بر اساس هویج و چماق بود یعنی دولت اوباما به دولت روحانی هویج (برجام) داد و دولت ترامپ چماق (خروج از برجام) را علم کرد و هم اوباما و هم ترامپ از یک منبع دستور می گرفتند
بفرض اینکه بایدن هم خوب و عالی باشد ولی تصمیم گیرنده اصلی نیست و اگر به برجام بازگشت کند همان هویجی است که آمریکا می خواهد به ایران بدهد. همانطور که در کشور ما هم رئیس جمهور کاره ای نیست
راه حل راحتی مردم ایران این است که به سمت اصلاح و بهینه سازی ساختارهای داخلی خودش برود و خود را قوی کند و وابستگی خود را به دلار کم کند که با قوی شدن ایران از لحاظ اقتصادی خود به خود کشورها متمایل به ایران می شوند و تحریم ها ضعیف و بی اثر می شود.
خدا حفظشون کنه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار