بازدید 32376
پیمانه اقتصادی

دلار وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد؛ سکه کانال ۱۱ میلیون / طرح مجلس برای آزادسازی واردات خودرو / انتشار عمومی نرخ دلار بازار متشکل ارزی از فردا/ آیا فروش سهام عدالت متوقف شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ بزرگترین ریسک تهدیدکننده طلا در هفته جاری، هدف بودجه ۱۴۰۰ قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است، جدیدترین قیمت‌ها از بازار خودرو، دایملر کوچک می‌شود و کاهش قیمت گوشت گوسفندی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 15 November 2020
تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ بزرگترین ریسک تهدیدکننده طلا در هفته جاری، هدف بودجه ۱۴۰۰ قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است، جدیدترین قیمت‌ها از بازار خودرو، دایملر کوچک می‌شود و کاهش قیمت گوشت گوسفندی را در بر دارد.

رشد شاخص کل بورس

شاخص کل با ۹۷۱۷ واحد افزایش معادل ۰.۷۸ درصد به یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۶۷ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۵۴۱ واحد افزایش معادل ۰.۷۸ درصد به ۳۲۸ هزار و ۸۳۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۶۶ واحد افزایش معادل ۰.۰۲ درصد به ۳۶۹ هزار و ۶۰۰ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۴۳ واحد افزایش معادل ۰.۰۲ درصد به ۲۴۲ هزار و ۶۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۶۸۳۹ واحد افزایش معادل ۱.۰۰ درصد به یک میلیون و ۷۰۳ هزار و ۱۹ واحد، شاخص بازار اول با ۱۵۷۵۷ واحد افزایش معادل ۱.۸۳ درصد به ۸۷۷ هزار و ۲۴۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۱۳۴ واحد کاهش معادل ۰.۵۲ درصد به ۲ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۴۱ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۳۷۰ هزار نوبت معاملاتی، ۱۷ میلیارد و ۹۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲۶۲ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز یکشنبه 25 آبان 99/ شاخص کل سبز پوشید

گزارش بورس امروز یکشنبه 25 آبان 99/ شاخص کل سبز پوشید

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در دومین روز معاملاتی هفته جاری با رشد همراه بود و در مقایسه با شنبه ۲۴ آبان ماه، ۱.۷ درصد (۱۶۳ هزار و ۴۶۶ تومان) افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۳۳۱ تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۹۸ تومان رسیده است. /نبض بورس

آیا فروش سهام عدالت متوقف شد؟

مطلبی در کانالهای فضای مجازی از صبح امروز با این عنوان که فروش سهام عدالت فعلا متوقف شده است، دست به دست می‌شود که خبرنگار فارس برای بررسی صحت این مطلب، چندین بار با سخنگوی آزادسازی سهام عدالت و مسئولان بورس مرتب تماس ‌گرفت که موفق نشد، اما هم اکنون یک مقام آگاه در بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: به ما هم گفته‌اند فروش سهام عدالت تا اطلاع ثانوی متوقف است. وی در مورد اینکه تا چه زمانی این توقف ادامه دارد اظهار بی اطلاعی کرد و گفت فقط به ما گفته‌اند فروش سهام عدالت تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود. به گزارش فارس، شرکت سپرده گذاری مرکزی امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سهامداران عدالت که تقاضای فروش سهام خود را به کارگزاری‌ها داده‌اند با توجه به نوسان بازار می‌توانند نسبت به برگشت از فروش اقدام کنند و به سهامداران عدالت توصیه شده است با توجه به نوسان بازار از فروش سهام عدالت که دارای پرتفوی ارزنده‌ای فعلا خودداری کنند.

دلار وارد کانال ۲۵هزار تومان شد

روند کاهشی نرخ ارز در بازار امروز معنادار بود. به گونه‌ای که در لحظه انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد ارز به نرخ ۲۵۹۸۰ تومان رسیده است. همچنین قیمت دلار در صرافی‌های مجاز با کاهش ۷۵۰ تومانی نسبت به روز قبل به رقم ۲۶۰۰۰ تومان و هر یورو نیز به رقم ۳۰۸۰۰ تومان رسیده که نسبت به روز شنبه، ۸۷۰ تومان ارزان‌تر شده است.

انتشار عمومی نرخ دلار بازار متشکل ارزی از فردا

مهدی گوهررستمی، مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران، با بیان اینکه از فردا نرخ‌های ارز در بازار متشکل ارزی منتشر خواهد شد، اظهار داشت:‌ پیش از این بازار متشکل ارز ایران هیچ‌گاه نرخ‌های خود را به شکل عمومی انتشار نداده است و نرخ ارزهای معاملاتی (شامل دلار، یورو و درهم) تنها از طریق سامانه معاملاتی این بازار در اختیار کارگزاری‌های بازار متشکل ارز ایران قرار می‌گرفت. /فارس

سکه کانال ۱۱ میلیون

بر اساس جدیدترین نرخ‌های بازار طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز به رقم ۱۱ میلیون و ۹۷۲ هزار تومان رسیده است. هر نیم سکه نیز ۶ مییلون و ۶۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه نیز ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

بزرگترین ریسک تهدیدکننده طلا در هفته جاری

پیتر هاگ، مدیر بازرگانی جهانی کیتکو متالز گفت: بزرگترین ریسک برای طلا در هفته جاری بی تحرکی دولت آمریکا خواهد بود. خواه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا پیش از این که شکست در انتخابات را بپذیرد، حاضر نشود اقدامی صورت دهد یا جو بایدن به دلیل این که رییس جمهور منتخب است و هنوز قدرت را به دست نگرفته است، نتواند کاری انجام دهد. هاگ خرید طلا در قیمت پایینتر را توصیه کرد و گفت: اگر قیمت ۱۸۵۰ دلار شکسته شود، سطح حمایت بعدی ۱۸۲۵ دلار خواهد بود. ما باید صبر کرده و صبور باشیم؛ اما در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ طلا قیمت ۲۰۰۰ دلار را خواهد شکست و به سطوح بالاتری صعود می کند.

هدف بودجه ۱۴۰۰ قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است

حسن روحانی رئیس جمهور صبح روز یکشنبه در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، درباره چارچوب بودجة سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: هدف اصلی بودجه سال ۱۴۰۰ بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمدها، کاهش تصدی‌گری‌های دولت، توسعة دولت الکترونیک، قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت، رونق و جهش تولید و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استوار شده است.

جدیدترین قیمت ها از بازار خودرو

هرچند ادامه روند کاهشی نرخ ارز باعث افت قیمت انواع خودرو در بازار و افزایش آگهی‌های فروش خودرو در فضای مجازی شد، قفل بازار هنوز باز نشده و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

در بازار امروز هر دستگاه پراید (سایپا ۱۳۱ سفید مدل SE) با قیمت ۱۱۳ میلیون تومان عرضه می‌شود که البته نسبت به یک هفته پیش حدود ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. در حال حاضر در بازار هر دستگاه تیبا صندوق دار با قیمت ۱۲۶ میلیون تومان عرضه می‌شود که در مقایسه با هفته گذشته حدود ۸ میلیون تومان افت قیمت داشته است. قیمت تیبا هاچ بک نیز با افت ۱۰ میلیون تومانی نسبت به هفته پیش، امروز به ۱۴۱ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت پژو ۴۰۵ در بازار به ۱۹۵ میلیون تومان رسیده که ۱۰ میلیون تومان پایین‌تر از قیمت این خودرو در هفته گذشته است. قیمت سمند ال ایکس نیز تقریبا بدون تغییر مانده و در حال حاضر این خودرو با قیمت ۱۹۶ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت سمند سورن نیز در بازار ۲۴۵ میلیون تومان است. قیمت پژو پارس ال ایکس نیز در بازار به ۲۴۵ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه رانا با قیمت ۲۱۴ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. همچنین قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۲۸۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق دار مدل V۸ در بازار ۲۷۸ میلیون تومان است. در مورد پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز باید به قیمت ۳۱۸ میلیون تومانی و در مورد پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک به قیمت ۴۶۰ میلیون تومانی در بازار امروز اشاره کنیم. /فارس

دایملر کوچک می‌شود

شرکت خودروسازی دایملر در نظر دارد طی پنج سال آینده به شرکت کوچک‌تری تبدیل شود. به گزارش اتوموتیونیوز، اولا کالنیوس مدیرعامل شرکت در این رابطه گفت که دایملر قصد دارد با تمرکز بر افزایش درآمد خود با استفاده از خدمات نرم‌افزاری مانند مرسدس بنز تولیدات لوکس خود را در حوزه خودروهای الکتریک و خودران گسترش دهد. این شرکت خودروساز که توسط کارل بنز تاسیس شد و نخستین خودروی بنزینی خود را در سال ۱۸۸۶ تولید کرد، حالا قصد دارد فعالیت‌های خود را از حوزه خودروهای احتراقی فراتر ببرد؛ تصمیمی که به قیمت از دست رفتن مشاغل زیادی خواهد بود. کالنیوس افزود: «تا پنج سال دیگر ما به شرکتی کوچک‌تر تبدیل خواهیم شد و تغییراتی بنیادین در بخش صنعت نیرو محرکه‌مان خواهیم داشت.» از آنجا که تولید خودروهای برقی، زمانی کمتر از تولید خودروهای بنزینی یا دیزلی لازم دارد، در این فرآیند برخی از مشاغل از بین خواهند رفت.

طرح مجلس برای آزادسازی واردات خودرو

روح اله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی تولید و عرضه خودرو گفت: این طرح مبتنی بر عرضه تنظیم شده خودرو در بورس است و شورای رقابت موظف است هر شش ماه یک بار خودروهای مشمول این طرح را با توجه به شاخص هایی مانند تورم، شدت فاصله قیمت کارخانه و بازار، تیراژ خودرو و ... مشخص کند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سایر خودروهایی که مشمول این طرح نمی‌شوند، قیمت‌گذاری نشده و توسط خودروساز فروخته می‌شود، افزود: قیمت پایه عرضه خودرو در بورس توسط سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین می شود. وی اضافه کرد: اولویت تقاضا در این طرح با افرادی است که دارای کد ملی و گواهی راهنمایی رانندگی باشند و هیچ پلاک فعالی به نام آن ها نباشد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: مابه التفاوت قیمت خودرو معامله شده در بورس و قیمت پایه به عنوان عوارض دولتی شناخته شده و با مکانیزمی تخصیص داده می‌شود؛ ۲۰ درصد از این مبلغ برای توسعه ناوگان عمومی و کاهش آلودگی، ۵۰ درصد برای تسهیلات قرض الحسنه کوتاه مدت، ۲۰ درصد خرید خودرو برای اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان و ۱۰ درصد عرضه افزاینده خودروساز پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، واردات خودرو تحت شرایطی دیده شده است؛ می توان از محل صادرات خودرو و قطعات آن یا صادرات نفت خام یا ارز بدون منشا خودرو وارد کرد که شرایط فنی و کیفی خودرو را وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می کند. در حال حاضر کلیات طرح مذکور در کمیسیون مصوب شده و جزئیات در جلسات آتی بررسی می شود. /خانه ملت

کاهش قیمت گوشت گوسفندی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت دام و گوشت گوسفندی نسبت به ابتدای آبان ماه کاهش به ترتیب ۱۰ و ۲۰ هزار تومانی داشته است، گفت: به مردم توصیه می‌شود در خرید گوشت قرمز شتابزده عمل نکنند، زیرا هیچ کمبودی در تامین گوشت قرمز نداریم. علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت گوشت در دو هفته اخیر نوسانی نداشته اما نسبت به ابتدای آبان ماه با کاهش ۲۰ هزارتومان مواجه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت شقه گوسفندی بدون دنبه کشتار روز برای مصرف کننده ۱۱۵ هزارتومان است، در حالی که در ابتدای آبان ماه قیمت آن به ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزارتومان رسیده بود. وی ادامه داد: مردم معمولا در ابتدای هر ماه مایحتاج خود را خریداری می‌کنند و به همین دلیل تقاضای گوشت قرمز در ابتدای ماه افزایش می یابد و هر چه به انتهای ماه نزدیک می شویم تقاضا نیز کم می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
طرح مجلس برای آزادسازی واردات خودرو
در طرح نوشته شده واردات با شرایط اما و اگر بسیار ذکر شده که اصولا امکان پذیر نیست و همچنین طرح فروش در بورس هم گرانی سازمان یافته است.... چرا طرحهای نوشته شده و شکست خورده را بازنویسی میکنند ؟!!
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
حالا اینا یه چیزی میگن مگه اختیار این کارارو دارن ...شما سخت نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
با دلار نداشته 25 هزار تومان و تعرفه 90 درصدی یک ماشین 30000هزار دلاری یک میلیارد و پانصد تومان تمام میشود
واردات خودرو آزاد بشه دقیقا چه اتفاقی میافته؟ قیمت خودرو اونقدری میاد پایین که یه کارمند بتونه ماشین بخره؟
لطفا اونی که اطلاع داره جواب پیاممو بده
ممنون
۳ تا از تیترهایتان در مورد دلار و سکه است.
اقتصاد مشکل دیگری ندارد که ذهنها فقط به این دو است؟؟
شیر در فروشگاهها نیست و گران شده
مرغ گران شده
دلار و طلا شده اند راحت ترین کار تا اقایون بگویند همه چیز اوکی هست!!!!
گوشت و لبنیات و میوه و سیب زمینی و گوجه را دریابید و ملت مگر پول دارن دلار و طلا بخرن؟؟؟؟؟؟؟
درحالیکه نرخ حواله دلار ۲۷۱۵۰ تومان است قیمت اسکناس دلار را ۲۵۸۰۰ ت‌ومان اعلام میکنند
این اختلاف فاحش قیمت که درحالت نرمال حداکثر باید ۲۰۰-۳۰۰ تومان باشد نشان میدهد که قیمت اعلام شده اسکناس واقعی نیست
بازار ارز مثل الاکلنگ شده ، همانطور که پیش بینی میشد دلار بایدنی بین ۲۵ تا ۳۵ تا اخر سال در نوسان خواهد بور و دلار ترامپی هم بین ۳۰ تا ۴۰ میشد ،
یه دوست بورسی دارم میگه من وخیلیهای دیگه منتظریم شاخص کل یه کم بره بالا فورا سهاممونو میفروشیم خلاص !
امروزهم اولش روندصعودی بود بعد صفهای فروش بسیارزیادشدند وروند نزولی شد فردادوباره قرمزمیشه
علی رغم تبلیغات گسترده وشبانه روزی رسانه ها بورس به دلایل زیرهمچنان نزولی خواهد بود یادربهترین حالت بانوسان ناچیز درجاخواهد زد:
۱- تحریم عنقریب بورس
۲- کاهش قیمت دلار
۳- افزایش اجتناب ناپذیر نرخ سودبانکی ( کما اینکه ازهمین الان بیشتربانکهای خصوصی نرخ سودشان راافزایش داده اند)
۴-ازدست رفتن اعتماد عمومی به بورس
خدا کنه به 4 هزار تومن بسه واقعا سخت شده زندگی و قابل ادامه نیست
دلار بزودی وارد 20 هزارتومن خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
خیلی زود زودی
با سلام فرمودند ارز حاصل از صادرات خودرو !!!!!!!!!!!!!!!!
پلتفرم خودروهای بنزین سوز کم مصرف با امکان ارتقا به مدل الکتریکی را برای 10 سال آینده بخرید و به انحصار خودروسازان داخلی پایان دهید. کنسرسیومی متشکل از داخل و خارج باید مالک این خودروها باشند تا تجربه خودروسازان داخل تکرار نشود. در مورد اپراتور دوم موبایل شاهد مشارکت داخل و خارج بودیم و بازار از انحصار تا حدودی خارج شد.
بهتر است 3 سال خرید تهاتری با نفت کنید و پس از 3سال تحت لیسانس تولید را شروع کنید. خودروها را بصورت استیجاری با سود مناسب بفروشید تا مردم توان خرید داشته باشند.
متاسفانه خودروسازان داخلی از فرصت 42 ساله و بازار انحصاری سوء استفاده کردند و مردم به آنها اعتمادی ندارند.
سقوط آزاد قیمت ماشین های خارجی با آزاد شدن واردات خودرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
دلار ۲۵ تومان هزینه ۲۰۰ در صد ۵۰ تومان جمع هر دلار ۷۵ هزار تومان هنوز نه سود پولت گرفتی نه سود فروش ، کدام سقوط آزاد
وقتی که همه چیز شعاری باشد باید هم دلار بالا باشد مثلاً وقتی که ارکان نظام همگی شعار مبارزه با استکبار که نماد آن آمریکا است را می دهند چرا باید در هنگام مجوز زیارت کربلا و نجف و یا حج به جای دینار سهمیه دلار بدهند.
همانطور که کشور نباید مواد خام خودش را صادر کند و آنرا تبدیل به کالاهای با ارزش افزوده بالا کند و بفروشد همچنین نباید بازار مصرف خودش را دو دستی در اختیار کالاهای خارجی قرار دهد ولو اگر مجبور شود سرمایه کذار خارجی جذب کشور کند و یا خط تولید مونتاژ راه اندازی کند. قبل از انقلاب بالاترین تکنولوژی روز تلوزیون و یخچال و لوازم خانگی و خودرو ... بود ولی تا حد ممکن حتی بصورت مونتاژ در داخل تولید می شد ولی متاسفانه در شرایط فعلی با توجه به رشد تکنولوژی که کامپیوتر و موبایل و تبلت و ... است ولی همگی وارداتی هستند و باید اقرار کرد که متاسفانه این بازار را کاملا در اختیار بیگانگان قرار داده ایم و درگیر مسائل پیش و پافتاده ارز هستیم که حتی کشورهای عقب افتاده هم درگیر آن نیستند
صادرات و واردات در واقع یک سوپاپ است و باید بر اساس یک موضوع کارشناسی شده و حساب شده انجام شود که هم جلوی افزایش قیمت خودرو داخلی و بی کیفیتی آنرا بگیرد و هم باعث ضربه خوردن به تولید نشود و بصورت یک فیدبک عمل کند و خروجی را پردازش و نتیجه آنرا در ورودی اعمال شود تا باعث پایداری در خروجی شود. همین موضوع در بانک ها هم صدق می کند ولی متاسفانه بقدری محاسبات و حساب و کتاب ها آشفته است که تصمیمات بصورت سنتی و ناپخته انجام می گیرد.
دلار 25 تومن 30 تومن 15 تومن ولی قیمتها همه با دلار 40 به بالا داره حساب میشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
چون دلار ۲۶ تومان بعلاوه ۴۰ در صد حد اقل حقوق گمرکی و سود بازرگانی و مالیات ارزش افزوده و تحمل و نقل میشه ۳۸ هزار تومان مانده سود تاجر یا تولید کننده و هزینه ها داخلی خود حساب کن خواهید دید بیشتر از ۴۰ هزار تومان تمام میشه
طرح مجلس برای آزادسازی واردات خودرو: با فرض محال اگر انجام بشود بهتر خودروهای دست دوم مدل 2015 به بالا وارد شود ان وقت مردم ایران هم توانند خودروی با کیفیت سوار شوند و هم اینکه سالانه 30000 کشته رانندگی به شدت کاهش می یابد و هم اینکه رقابت بین خودروسازان داخلی می شود
ولی این از محالات است
دوشنبه ۲۶ ابان ساعت ۹:۲۰
بورس نورچشمی تنها بعد از دوروز رشد دوباره قرمز شد
البته باچنگ ودندان درتلاشند تادوباره سبزش کنند
واقعیت این است که در ایران قیمت دلار را کسانی تعیین می کنند که حجم عظیمی از دلار را ذخیره و با کاهش آن روی قیمت دلار تاثیر می گزارند و از آنجا که معیشت مردم هم متاسفانه به دلار گره خورده است باعث بسیاری از مشکلات داخلی شده است که حتی تحریم ها هم چنین آثار منفی ندارند. دولت نباید اجازه دهد که دلار به عنوان یک کالا در داخل کشور استفاده شود چون دلار اساساً هیچ مصرف داخلی ندارد و باید در مبادی ورودی و خروجی توسط دولت و یا بخش خصوصی که دولت ناظر بر آن است تبدیل آن انجام شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد کشور از تسلط دلار بر کشور خارج و بسیاری از مشکلات اساسی کشور حل می شود و اساساً مشکلات کشور ناشی از استراتژی غلط و کندی در اجرا است
دولت نباید بطور مستقیم در قیمت دلار دخالت کند ولی باید با تزریق دلار آنهم در مکان مصرفش دلار را در قیمت واقعی آن نگه دارد و بالا بودن دلار و پایین بودن آن هر دو به ضرر اقتصاد است و بهترین حالت نگه داشتن دلار در وضعیت تعادل و بالانس است و شبیه گشتاور در خودرو باید در مقداری باشد که با کمترین انرژی بیشترین بازدهی را بدهد و اگر مردم می دانستند که در میانه روی و تعادل چه رمزهایی نهفته است به سمت آن می رفتند که علاج تمام مشکلات در همین تعادل و میانه روی است
بفرض آنکه واردات خودرو آزاد شود انحصار آن دست کسانی خواهد افتاد که آنرا دوبرابر قیمت خریداری شده به مردم می فروشند مشکل کشور مشکل رانت و انحصار است که در دست عده ای خاص است و این رانت و انحصار لعنتی در همه چیز وجود دارد از مرغ و گوشت بگیرید تا خودرو و سکه و دلار و ... تا کی ما باید شاهد عدم شفافیت و انحصار باشیم
۲۰ درصد سهم خرید خودرو برای اقشار کم درآمد !!!!!!
واقعا چنین سوبسیدی چه لزومی دارد
آن فرد کم درآمد پول بیمه و مخارج خودرو را از کجا بیاورد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر