بازدید 20784
جزوه ٢٨صفحه‌اى AFC برای الزامات برگزاری جام ملت‌های ۲۰۲۷

شروط میزبانی جام ملت‌های آسیا و فاصله زیاد ایران با ۵ رقیب قاره‌ای / با کدام امکانات کاندیدا شدیم؟

AFC خواستار معرفى حداقل ۳۰ هتل ۵ ستاره در کشور میزبان براى اسکان ۲۴ تیم شرکت کننده و ستاد برگزارى مسابقات شده که ما فاقد آنیم. معرفى ۲۴ زمین تمرین مجهز با کیفیت چمن زمین اصلى مسابقات که نباید بیش از ۳۰ دقیقه با محل اقامت هر تیم فاصله داشته باشد، جزو شروط است؛ حال آنکه پرسپولیس و استقلال ما هنوز زمین ثابت و مناسب تمرین ندارند!
کد خبر: ۱۰۱۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 15 November 2020

انتشار لیست شروط میزبانی جام ملتهای آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال قاره و تطبیق آن با شرایط فعلی ایران ـ چه در حوزه ورزش و فوتبال و چه در مورد امکانات و زیرساخت های اساسی کشورمان ـ نشان می دهد که ارسال نامه درخواست میزبانی از سوی فدراسیون بدون رییس فوتبال، تنها یک شوی تبلیغاتی طنزگونه بوده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ فوتبال ایران که سال هاست با بحران شدید سوء مدیریت مواجه است و تا گلو در باتلاق بدهی و فساد فرو رفته، چندی پیش با امضای دبیرکل تشکیلات پرحاشیه خود، وارد گود رقابت با چهار کشور درخواست کننده میزبانی جام ملتهای آسیا رفت؛ اما این اقدام تنها در حد ارسال یک نامه و شاید پر کردن چند فرم اداری پیش رفته و مطمئنا با اولین حضور بازرسان ای اف سی برای بازدید از امکانات کشورمان، مشخص خواهد شد که هیچ برنامه ریزی و آمادگی قبلی برای پذیرش مسئولیت برگزاری بزرگترین رویداد فوتبالی قاره آسیا وجود ندارد.

ورزش ایران نزدیک به نیم قرن پس از برگزاری دو دوره جام ملت های فوتبال و یک دوره بازی های آسیایی در تهران پیش از وقوع انقلاب اسلامی، اکنون نشانی از تجهیزات و زیرساخت های سابق را ندارد و حتی برای برگزاری یک لیگ استاندارد با نام «حرفه ای» نیز با چالش های اساسی روبه روست.

مطالعه مجموعه شرایط میزبانى از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در جزوه‌ای ٢٨ صفحه‌اى از سوی AFC به ۵ کشور نامزد میزبانی این مسابقات از جمله ایران اعلام شده و نحوه برگزارى جام ملت‌هاى ۲۰۱۹ امارات به عنوان الگوى ایده‌آل مورد توجه قرار گرفته است.

در چشم انداز جام ملت‌های ۲۰۲۷ بر ضرورت استفاده از امکانات مدرن و پیشرفته همچنین زیرساخت‌هاى مجهز و منطبق با استانداردهاى روز فوتبال جهان تاکید شده است؛ تاسیساتی که فوتبال ایران به طور واضح فاقد آن است و هنوز از امکانات پنجاه سال پیش استفاده می کند.

شروط میزبانی جام ملت‌های آسیا و فاصله زیاد ایران با ۵ رقیب قاره‌ای / با کدام امکانات کاندیدا شدیم؟

بر اساس شرایط جدید اعلام شده، کشور میزبان باید حداقل ۸ ورزشگاه مجهز و پیشرفته با تمام شرایط مدنظر AFC را معرفى کرده و یک ماه قبل از آغاز رسمى مسابقات به کمیته برگزارى رقابت‌ها و نمایندگان کنفدراسیون تحویل بدهد.

فقط در همین بند، فوتبال ایران به شدت با فقر دست و پنجه نرم می‌کند. بهترین ورزشگاه پایتخت ایران، پس از بار‌ها بازسازی، اکنون با پوسیدگی‌های بزرگی روبه رو ست و نشست بخشی از استادیوم سابقا ۱۰۰ هزارنفری که حدود هفتاد هزار صندلی بیشتر ندارد، به شدت از نمونه‌های مدرنی که در کشور‌های جنگ زده‌ای همچون عراق ساخته شده، عقب افتاده است. ورزشگاه امام رضا (ع) در مشهد، یکی از معدود استادیوم‌هایی است که شاید بتواند شروط امروز برگزاری رقابت‌های بین المللی فوتبال را پاس کند. ورزشگاه‌هایی نظیر یادگار امام تبریز، نقش جهان اصفهان، پارس شیراز و غدیر اهواز با وجود گذشت سال‌ها از مراسم افتتاحشان، با کمبود‌های عجیب و پرتعداد دست به گریبان هستند و بودجه لازم برای نگهداری و تجهیز آن‌ها تامین نشده است.

طبق شرایط ابلاغی کنفدراسیون، حداقل ظرفیت مورد نظر این ۸ استادیوم، باید ۲۰ هزار تماشاگر باشد؛ البته ورزشگاه بازى‌هاى افتتاحیه و نیمه نهایى باید حداقل ظرفیت حضور ۴۰ هزار تماشاگر را داشته باشد. استادیوم بازى فینال هم با ظرفیت حداقل ۵۰ هزار تماشاگر تایید مى‌شود.

شروط میزبانی جام ملت‌های آسیا و فاصله زیاد ایران با ۵ رقیب قاره‌ای / با کدام امکانات کاندیدا شدیم؟

اما وقتی به بندهای بعدی می رسیم، در می یابیم که خواسته ها با شرایط امروز فوتبال ایران فاصله طولانی تری پیدا می کند. در بخش امکانات تمرینى، AFC با توجه به حضور ۲۴ تیم در جام ملت‌ها خواستار معرفى ۲۴ زمین مجهز با کیفیت چمن زمین اصلى مسابقات شده است! این زمین‌ها نباید بیش از ۳۰ دقیقه با محل اقامت هر تیم فاصله داشته باشد. همچنین لازم است تمام امکانات و زیرساخت‌هاى استاندارد مورد نیاز در تمرین از جمله رختکن مجهز و کامل نیز براى این کمپ‌هاى تمرینى در نظر گرفته شود.

این شرط در حالی مطرح شده است که تیم های برتر فوتبال ایران نظیر پرسپولیس و استقلال نیز هنوز یک زمین تمرین استاندارد و ثابت برای خود ندارند و در طول فصل مجبور به اجاره نشینی و کوچ مداوم هستند. کیفیت چمن ها بسیار نازل و البته بسیار دور از ورزشگاه اصلی شهر هستند.

در حوزه امکانات اقامتى AFC خواستار معرفى حداقل ۳۰ هتل ۵ ستاره در کشور میزبان شده تا براى ۲۴ تیم شرکت کننده، میزبانى از ستاد برگزارى مسابقات، عوامل اجرایى AFC، تیم‌هاى داورى، میهمانان ویژه و شخصیت‌هاى رسمى بین المللى در نظر گرفته شود. فاصله این هتل‌ها با کمپ‌هاى تمرینى و ورزشگاه‌های محل برگزارى مسابقات باید منطبق با استانداردهاى ذکر شده باشد.

شرایط و ویژگى‌هاى فرودگاه‌هاى بین‌المللى یا داخلى در شهرهاى میزبان مسابقات نیز بخش دیگرى از الزامات را در بر مى‌گیرد که بر اساس آخرین استانداردهاى بین المللى حوزه حمل و نقل و گردشگرى تنظیم شده است.

هتل ها، راه‌های زمینی، مترو‌ها، قطار‌های برون شهری، هواپیما‌ها و فرودگاه‌های ما با آنچه مدنظر مقامات انتخاب کننده در کنفدراسیون فوتبال آسیاست، فاصله‌ دوری دارد و این تعداد هتل منطبق با استاندارد‌های گردشگری روز دنیا که بر اساس ستاره‌های واقعی با مقیاس جهانی برآورد می‌شود، در ایران وجود ندارد. واگن‌های شهری ما فرسوده است و تحریم‌ها باعث شده که با بحران کمبود واگن روبه رو باشیم. همچنین این میزان از قطار برای جابجایی ۲۴ تیم حاضر در مسابقات در کنار همراهان، مسئولان برگزاری، داوران و حتی هواداران تیم‌های ملی کشور‌ها اصلا مهیا نیست.

ایران، هند، عربستان، قطر و ازبکستان نامزد میزبانی این بازی‌ها هستند. میزبان نوزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد و قطع به یقین مسئولان فوتبال ایران هیچ امیدی به تصاحب میزبانی جشن بزرگ فوتبال آسیا نبسته اند، چون خوب می دانند این تقاضا تنها یک نمایش برای بازی با افکارعمومی است و محال است در حضور کشورهای تا دندان مجهز، چنین مسئولیت سنگینی را بر دوش فوتبال عقب مانده ایران که به لطف استعدادهایش هنوز سرپاست، بگذارند.

مدیران پرادعای فوتبال ایران حتی یک نشان ساده برای ستاد میزبانی خود طراحی نکرده اند و درخواست میزبانی شان آنقدر بدون مطالعه و بی پشتوانه است که زحمت انتشار یک کتابچه و محصولات تبلیغاتی برای جلب نظر رای دهندگان را به خود ندادند. تصمیم کاملا روبنایی و از روی رفع تکلیف، که بار دیگر آبروی ایران را در محافل بین المللی ورزش به بازی خواهد گرفت.

نویسنده: صادق لودریچه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
امکانات میزبانی هم نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
جالب هست توی کل این خبر نگفته که سال میزبانی مسابقات کی هست که مبادا مردم ندانند دست کم 5-6 سال زمان هست تا امکاناتش رو مهیا کنیم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
با این اوضاع 50 سال به عقب برگشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
ه شدت از نمونه‌های مدرنی که در کشور‌های جنگ زده‌ای همچون عراق ساخته شده، عقب افتاده است.
يكيش همون ورزشگاه نيست كه ايران در كربلا براي برادران عراقي ساخته؟!
این مثل خودروسازی داغون است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
و یا شبیه نبود تجهیزات پزشکی بیمارستانی مکفی و لازم در بیمارستان ها برای مقابله با کرونا است
مثلا نه اکسیژن کافی داریم و نه کیت های تست و دستگاه های ونتیلاتور
و تخت ای سی یو و کادر تازه نفس درمانی برای درمان بیماران کرونایی
زنان خارجی باید روسری اجباری سر کنند؟ آره حتما میزبانی به شما میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
اون خانوم بازیگر فیلم های آنچنانی که آمد ایران با روسری هم آمد عمل زیبایی کرد و بعدش هم رفت پس اگر بحوان می پوشن. جالب هست که در هر موردی بایدد حقارت ضدیت با اسلام و حجاب رو جار بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
مردان ایران و فقط مردان ایران به دلیل نوع تربیت و طرز فکرشون با دیدن مانکن مانتو پوش زنانه هم تحریک می شن
شما دلت می خواد برای مردان ایران بحران روحی و روانی ایجاد کنی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
نگران نباش هر زنی که توی ایران بیاد و روسری بپوشه حق چادر میگیره یعنی بابتش دولت ایران بهشون دلار میپردازه و همین امر هم توی نیروگاه بوشهر هست که به خانواده های روسی که اونجا هستن هزینه پوشش میده و تازه براشون کسب در امد هم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
ناشناس 19:13
اگر چندین برابر هم هزینه بشه ارزش داره چون روح و روان مردان ما دستخوش بحرانهای روحی و روانی ناشی از دیدن زن بی حجاب نمی شه
به هر حال مردان ما با مردان کل عالم فرق دارند و باید برای سالم ماندن روان آنها از آسیب جبران ناپذیر دیدن موی زنها هزینه های کلان کرد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
جناب مدافع
اگر فکر نمی کنی تمام مخاطبان تابناک از البانی و اسرائیل و امریکا هستند یه نظر به منفی مثبت ها بکن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
ناشناس 2:12
اون خانم برای ارزان بودن خدمات زیبایی به ایران آمد نه برای تفریح و گردش
صنعت گردشگری ترکیه و انارات و عمان و دیگر کشورهای مسلمان را با ایران مقایسه کن !
اگر حجاب اجباری موثر نبود اوضاع ما این شکلی نبود
همه می دونن با این سختگیری ها توریست درست و حسابی بهع ایران نخواهد آمد به همین دلیل هزینه هم نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
من با آزادی حجاب در ایران به شدت مخالفم اما میدونم تا زمانیکه حجاب در ایران آزاد نباشد ایران هیچ شانسی نخواهد داشت بنابراین این حرکات به نظرم کوچک کردن خودمان است بهتر است فدراسیون فوتبال از این پیشنهادات ندهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
ناشناس 15:24
چون شماها با آزادی حجاب مخلف هستید کل مملکت قید حضور در تمام اتفاقات بین المللی را بزند و دور کشور دیوار بکشد ؟؟
حتی کشورهای مسلمانی مثل عربستان به این نتیجه رسید که با این اغتقادات فقط به منافع ملی کشور خود صدمه می زند ولی مرغ شماها یک پا دارد ؟؟
چرا در مورد حجاب نظر سنجی نشود تا معلوم شود چند درصد مردم شبیه شماها فکر می کنند ؟؟
چطور پس قبلا میزبان بازی‌های آسیایی میشدیم. قطعا پاسخ این نیست که اون زمان رقیب نبوده. این بوده که اونا شروع کردن و ۳ دهه هست که دارن کار میکنن و مارو پشت سر گذاشتن . درجا زدن هنر نیست. چه پیشرفتی داشتیم، جز یه مشت قوانین بیهوده و دست و پا گیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
در مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم و فحش های بد بد داده ایم و در عوض سیر دلمون تحریم شده ایم
کارهای دیگه هم کرده ایم که اگه بگم تابناک سانسور می کنه
درسته 95 درصد ملت بیکار و گرسنه و فقیر و بیمار هستند ولی در عوض آقازاده ها و نورچشمی هامون در اروپا و امریکا بهترین زندگی را دارند و به شیک ترین استادیوم ها سر می زنند و با بیکینی در ساحل می گردند و مربی خصوصی بدنسازی دارند !
افتخار از این بیشتر ؟؟
تابی افرین ولی خطاب به کیست این نوشته؟
در عوض نوکر غرب و گاو شیر ده و دست نشانده و مزدور آمریکا و اسرائیل نیستیم !
فقط نمی دونم چرا اقازاده هامون غرب را ول نمی کنند بیان در گلستانی که بابا مامانهاشون ساخته اند زندگی و تحصیل کنند !
مگه ما با سیاستهامون اراسته به جمیع کمالات بشری نیستیم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
شما غیر از طوطی سخنگو بودن بعضی ها!! چه کارکرد دیگه ای دارید؟
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
اشتباهی منفی دادم
ذلیل بودیم یا شدیم؟!!؟
یعنی بعد از 50 سال چقدر پس رفت داشته ایم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
اون زمان همش یه استادیوم آزادی داشتیم الان توی اهواز مشهد اصفهان و تبریز استادیوم های به روز داریم
به نظر من فاصله زیادی نداریم. الان حداقل ده ورزشگاه خوب داریم. باید چمن یه تعدادی از زمین چمن شهرهای بزرگ هم ترمیم بشه. هتل خوب هم داریم. در همین شیراز الان ده هتل شیک داریم. خیلی هم نباید خودمون رو دست کم بگیریم. منتها نیاز به یه تعداد مدیر جوان و به روز و متخصص داریم تا به هدف نزدیک بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
زنهای خارجی با چادر بیان جای مشروب هم ماشعیر بخورن لابد
ناشناس
| Japan |
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
میزبانی فقط به هتل ورزشگاه چمن دارنیست فرودگاه های مجهز اتوبانهای ایمن وامنیت ازهمه نظربرای مردمی که برای تماشا میایندبخصوص زنهاوخیلی چیزهایی که توایران کنونی متاسفانه د‌رازدسترسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
زنها رو راه بده ورزشگاه ميزباني پيشكشت
حتما زن و مردهاي تماشاچي رو از هم جدا ميكني تو فرودگاه هم مانتو و روسري ميدي سركنن تو ورزشگاه هم پليس امر به معروف ميزاري كلا همه لذت ميبرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
جاده های داغوووون و حجاب اجباری و گشت ارشاد و ... هم داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
شما متن را خوندی و نظر دادی ؟؟
حداقل 30 هتل 5 ستاره مطابق با استانداردهای بین المللی مه ستاره های تقلبی داخلی
شرایط فرودگاه و مترو و واگن های حمل و نقل را برو بخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
نوشته حداقل 24 زمین فوتبال مجهز و استاندارد !
سواد داری ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
احسنت، یکسری عقب مونده توی این مملکت به جوری نظریه پردازی میکنن و چنان در سیاه نمایی های خودشون غرق شدن که با هیچ کاری نمیشه بیدارشون کرد. صبح تا شب هم دارن لجن پراکنی میکنن، در این که مشکلاتی داریم شکی نداریم اما کجای دنیا بی مشکله؟ چرا ورزشگاه فولاد رو این آقای به اصطلاح نویسنده نگفته؟ چون فقط میخواد لجن پراکنی کنه. همون‌طور که در پیام شما بود بیش از ده ورزشگاه مناسب داریم. مگه فینال باشگاههای آسیا در همین ورزشگاه آزادی برگزار نشد؟! با کمترین حواشی و عالی ترین کیفیت!
از هر چی آدم خودباخته، منفی بافی بی خاصیت غرغرو حالم بهم میخوره...ء
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
در همین شیراز فقط دو هتل پنج ستاره وجود دارید و کمپ تمرینی مجهزی وجود ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
میلاد جان ستاره های ما تقلبی است
یه سر برو دبی یا ترکیه تا معنی ستاره را متوجه بشی
من روزی رو میبینم که عراق و افغانستان هم از ما جلو افتادن و مسئولین ما همچنان میگن که مقاومت کنید تا پیروز شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
اصلا معلوم نیست بر چی و کی باید پیروز بشیم و چرا باید با همه دنیا در جنگ و جدل باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
ما در عراق کلی هزینه کرده ایم و جاذبه های توریست مذهبی ایجاد کرده ایم و خلاصه به بهانه ی خدمت به ائمه کلی هزینه کرده ایم تا مردم عراق خوشبخت و سعادتمند باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
همین الانش با ایننکه جنگ زده هستن اما کاملا از بعد اقتصادی و سیاسی از ما جلوترن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
فقط ارزش پول ملی و اعتبار پاسپورت اونها را با ما مقایسه کنید !
ما جنگ زده هستیم یا اونها ؟؟
آبرو ؟ مطمئنی درست نوشتی ؟
آبرو تنی چند ؟
متاسفانه 100 سال تا فهم و پذیرش فرهنگ های مختلف در ایران فاصله داریم.
من یقین دارم خداوند اراده کرده که این کشور قله های پیشرفت رو فتح کند!
این هم فرار رو به جلو فدراسیون 5 ستاره (بنویسید 5 ستاره و بخونید 5 بادمجان!) هست.
همه ی پول فوتبال تو جیب فوتبالیست هاست
همه ی پول فوتبال تو جیب فوتبالیست هاست
"فوتبال ایران که سال هاست با بحران شدید سوء مدیریت مواجه است و تا گلو در باتلاق بدهی و فساد فرو رفته" چقدر این جمله آشناست ، تقریبا با عوض کردن فوتبال با هر مقوله دیگه ایی باز هم جمله صادق است!!
"فوتبال ایران که سال هاست با بحران شدید سوء مدیریت مواجه است و تا گلو در باتلاق بدهی و فساد فرو رفته" چقدر این جمله آشناست ، تقریبا با عوض کردن فوتبال با هر مقوله دیگه ایی باز هم جمله صادق است!!
احتمالا این موضوع را میخواهند به عنوان یکی از افتخاراتشان برای آینده جا بزنند یعنی مثلا 8 سال دیگر بگویند ماهم کاندید میزبانی بودیم ولی فدراسیون اسیا و اعراب حقمان را خوردند و میزبانی را به ایران ندادند! و بعد بگویند مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
دقیقا همینه !

مردم ما هم کلا حافظه ندارند
تحریم ها که نعمت بود؟ فقط شعار!
برگشتیم به 1/1/1
برگشتیم به 1/1/1
از رشد و پیشرفت و جایگاه رفیع کشور ماترسیده اند و بهانه می اورند
اصلا کی گفته که اونها باید شرایط را تعیین کنند ؟
ما در آسا وزنه ی سنگینی هستیم و چرا ما تعیین کننده نباشیم ؟
دست از بیگانه پرستی و تحقیر خود بردارید
اونها یه چرندی گفتند چرا ما باید قبول کنیم ؟؟
برای کدام توریست ما 30 هتل 5 ستاره داشته باشیم ؟
بیان ایران چکار کنند ؟؟

ما کدام جشن ملی و رویداد جالب دیدنی را برای جمع کردن توریستها داریم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
5شنبه زیارت عاشورا با حلیم.
جمعه: نماز جمعه.
شنبه : مشهد حطابه علمالهدی برای توبه خارجیها.
1شنبه: سخنرانی .
2 شنبه: مداحی در ورزشگاه.
3شنبه : سینه زنی.
4 شنبه: شعار مرگ بر این و آن

بازم بگم از جذابیتها و برنامه ها...
با شعار
با سخنرانی
خیلی امکانات داریم که
مشکل حجاب اجباری و عدم ورود زنان به ورزشگاه رو چطور ماست مالی کنند
خرابکاری برخی مسئولین رو به پای دین و انقلاب می نویسن اونم با ذوق و شوق!
هنوز اون ١/٨ درصد مخالف، بعد از چهل و اندی سال، امید دارن!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر