بازدید 23557
پیمانه اقتصادی

واکنش همتی به گزارش تخلفات جدی چند بانک / افت نرخ دلار؛ رشد شاخص بورس / افت تقاضا در بازار مسکن/ با سقوط دلار، یوان چین جذاب‌تر می‌شود

این پیمانه تیتر‌هایی همچون آیا شاهد یک رشد شارپی برای بورس خواهیم بود؟ ارزش سهام عدالت و دارایکم در معاملات امروز، ادامه رشد بازار خودروی چین، قیمت سکه در بازار امروز، پیش بینی قیمت جهانی طلا، افزایش تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز آمریکا با بالا رفتن قیمت نفت و محرومیت عربستان از ۲۷.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 14 November 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون آیا شاهد یک رشد شارپی برای بورس خواهیم بود؟ ارزش سهام عدالت و دارایکم در معاملات امروز، ادامه رشد بازار خودروی چین، قیمت سکه در بازار امروز، پیش بینی قیمت جهانی طلا، افزایش تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز آمریکا با بالا رفتن قیمت نفت و محرومیت عربستان از ۲۷.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی را در بر دارد.

شاخص کل بورس مثبت ماند

شاخص کل با ۲۶۵۰۸ واحد افزایش معادل ۲.۱۷ درصد به یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۵۸۳ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۶۹۳۲ واحد افزایش معادل ۲.۱۷ درصد به ۳۲۶ هزار و ۲۷۳ واحد، شاخص کل هم وزن با ۴۵۲۳ واحد افزایش معادل ۱.۲۴ درصد به ۳۶۹ هزار و ۵۲۷ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۹۶۲ واحد افزایش معادل ۱.۲۴ درصد به ۲۴۲ هزار و ۱۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۶۵۷۴ واحد افزایش معادل ۲.۲۲ درصد به یک میلیون و ۶۸۶ هزار و ۷۰ واحد، شاخص بازار اول با ۲۳۸۰۱ واحد افزایش معادل ۲.۸۴ درصد به ۸۶۱ هزار و ۴۲۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۶۳۶۹ واحد افزایش معادل ۱.۳۵ درصد به ۲ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۲۶۸ واحد رسید. به این ترتیب، در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۷۳۰ هزار و ۹۶۵ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۶۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز شنبه 24 آبان 99/ بالاخره تعداد نمادها با صف خرید پیش افتاد!

گزارش بورس امروز شنبه 24 آبان 99/ بالاخره تعداد نمادها با صف خرید پیش افتاد!

آیا شاهد یک رشد شارپی برای بورس خواهیم بود؟

فردین آقابزرگی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با نبض بورس گفت: خوشبختانه بازار به واسطه ۴۰ درصد اصلاح شاخص در دو تا سه ماه گذشته و اصلاح قیمتی بالغ بر ۶۰ درصدی بیش از ۵۰۰ شرکت، به نقطه‌ای رسیده که سهام بسیاری از شرکت‌ها جذابیت خرید را برای خریدار واقعی پیدا کرده است و این خرید‌ها به منظور حمایت از سهم نیست. بازار خوشبختانه بدون توجه به اخبار، شایعات یا موضوعاتی مرتبط با تزریق نقدینگی و به صورت ارشادی قیمت‌ها را به تعادل رساندن، به روند خوب خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین من فکر می‌کنم با توجه به تجربه چهار ماه ابتدایی سال ۹۹ و متعاقب آن سه ماه اخیر، مسئولین سازمان بورس باید طوری عمل کنند که بازار از مدار خود دوباره خارج نشود. به نظر من اصلاحات رو به پایان است و نباید انتظار داشت که این پایان اصلاحات به منزله آغاز یک رشد شارپی است. به نظر من، دیگر شاهد کاهش بیش از حد و اضافه نخواهیم بود، بخش اعظم بازار اصلاحات خود را انجام داده است. البته این کاهش برای شرکت‌هایی که به هر دلیل، از جمله بسته بودن و یا پر نکردن حجم مبنا اصلاحات خود را انجام نداده اند، ادامه خواهد داشت. پیش بینی من از بازار این است که یک رشد نسبتا ملایم را پیش روی خواهد داشت.

ارزش سهام عدالت و دارایکم در معاملات امروز

نبض بورس: در جریان معاملات امروز شنبه ۲۴ آبان بازار سهام، نماد‌های شاخص‌ساز روند خوبی داشتند و این نماد‌ها به دلیل تاثیر زیاد بر ارزش سهام عدالت با رشد خود باز هم ارزش این سبد را بالا بردند. در پایان معاملات بازار سهام، ارزش سهام عدالت با رشد بیش از ۳.۱۴ درصدی به ۹ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۸۶۵ تومان رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۲۸۳ هزار و ۰۴۴ تومان افزایش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۱۹ تومان رسیده است.

کاهش نرخ دلار در صرافی های مجاز

در معاملات امروز (شنبه بیست و چهارم آبان ماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۵۷۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۶۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز پنجشنبه، ۱۰۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۳۰۶۷۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۱۶۷۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به پایان هفته قبل، ۱۰۰ تومان کاهش یافته است.

با سقوط دلار، یوان چین جذاب‌تر می‌شود

ری دالیو، بنیانگذار صندوق سرمایه گذاری بریج واتر، معتقد است: همگام با تضعیف دلار در بازار جهانی، بازار چین در حال جذاب‌تر شدن برای سرمایه‌گذاران خارجی است. این میلیاردر آمریکایی امروز طی سخنرانی در مجمع کایک سین، گفت که بازارهای  جهانی در شرایط کنونی در یک موقعیت بسیار خاص قرار دارند؛ چراکه فضا برای دلار آمریکا پرچالش‌تر شده و تمایل سرمایه‌گذاران به سمت چین بیشتر شده است.  وی ادامه داد که بازارهای مالی در چین در حال گسترش و باز شدن هستند، اما هنوز شاهد حضور سنگین سرمایه‌گذاران خارجی علی رغم جذاب‌تر شدن آنها نیستیم. در حال حاضر عوامل بنیادین برای اقتصاد آمریکا و دلار با چالش‌های جدی روبرو هستند و به همین دلیل بازارهای چین برای آوردن سرمایه در حال جذاب‌تر شدن است.

در معاملات شب گذشته ارزش دلار ریخت و شاخص ارزش آن ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۲.۷۲ واحد رسید. بسیاری از سرمایه‌گذاران، مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها پیشتر هشدار داده بودند که ارزش دلار احتمالا کاهش خواهد یافت. استفن راج، یکی از کارشناسانی بود که پیش بینی وی توجه بسیاری را به خود جلب کرد. راج گفته بود که دلار به سرعت رو به سقوط پیش می‌رود و ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۱ ارزش دلار ۳۵ درصد سقوط کند.

ادامه رشد بازار خودروی چین

فروش وسایل نقلیه در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، رشد ۵/ ۱۲ درصدی را در ماه اکتبر سال جاری نسبت به یک ماه قبل از آن تجربه کرد تا رشد فروش خودرو در این بازار برای هفتمین ماه متوالی نیز ادامه یابد. بازار خودروی چین در زمینه بهبود از پیامدهای ویران‌کننده ویروس کرونا، نسبت به دیگر کشورها پیشرو بوده است. خودروسازان جهانی نظیر هوندا و تویوتا با در نظر گرفتن رشد فروش در بازار چین، اکنون سودآوری بیشتری برای خود پیش‌بینی کرده‌اند. از سوی دیگر در سه‌ ماه منتهی به سپتامبر نیز، رشد اقتصادی این کشور با رسیدن به ۹/ ۴ درصد، شتاب بیشتری را نسبت به فصل دوم سال جاری گرفته است. بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان خودروی چین، فروش خودرو در بازار این کشور طی ماه اکتبر توانست به ۵۷/ ۲ میلیون دستگاه برسد. در این بازار پررونق، برخی از خودروسازان نظیر تویوتا توانستند به رشد فروش دورقمی نیز دست پیدا کنند.

قیمت سکه در بازار امروز

در جریان معاملات امروز شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به نرخ ۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۵۰۴ تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد، با وجود این که طلا هفته گذشته بزرگترین کاهش قیمت یک روزه در هفت سال اخیر را تجربه کرد، تحلیلگران و سرمایه گذاران همچنان خوش بینی قوی به افزایش قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت دارند. به نقل از ایسنا، هرچند خوش بینی تحلیلگران وال استریت در مقایسه با نظرسنجی هفته پیش اندکی کمتر شده بود، اکثریت آنها همچنان قیمت های بالاتر در کوتاه مدت را پیش بینی می کنند. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد به افزایش قیمت و یک نفر معادل ۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و شش نفر معادل ۳۵ درصد نظری نداشتند. در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران، ۱۵۱۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۹۲۴ نفر معادل ۶۱ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۸۱ نفر معادل ۱۹ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۳۰۶ نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند.

افزایش تعداد دکل های فعال نفت و گاز آمریکا با بالا رفتن قیمت نفت

شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته گذشته برای نهمین هفته متوالی بر تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی افزودند که بالاترین تعداد از ماه می‌ به شمار می‌رود. این افزایش به علت بالا رفتن قیمت نفت و رسیدن به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه بوده است. شمارش تعداد دکل‌های نفت و گاز، شاخص اولیه تولیدات آتی در آمریکا به شمار می‌رود و این تعداد در هفته منتهی به ۱۳ نوامبر ۱۲ دکل افزایش یافت و به ۳۱۲ دکل رسید. در مدت مشابه پارسال ۴۹۴ دکل فعال بود که ۶۱ درصد نسبت به پارسال کمتر است. تعداد دکل‌های فعال در هفته منتهی به ۱۴ آگوست به رکورد ۲۴۴ دکل کاهش یافت، به طوری که تنها تعداد دکل‌های نفتی به ۱۷۲ دکل، کمترین تعداد ۱۵ سال گذشته رسید. در هفته گذشته، تعداد دکل‌های نفتی آمریکا ۱۰ دکل افزایش یافت و به ۲۳۶ دکل رسید که بالاترین میزان از ماه می‌ به شمار می‌رود، در حالی که تعداد دکل‌های گازی دو دکل افزایش یافت و به ۷۳ دکل رسید.

محرومیت عربستان از ۲۷.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی

ولیعهد عربستان سعودی روز جمعه اعلام کرد، ریزش قیمت نفت، عربستان سعودی را امسال از ۲۷.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی محروم کرده است و اذعان نمود، درآمد نفتی فعلی برای پوشش لایحه حقوق ها در این کشور کافی نیست. محمد بن سلمان در اظهاراتی که از سوی خبرگزاری دولتی عربستان منتشر شد، گفت: عربستان سعودی سال گذشته درآمد امسال دولت را ۲۲۲ میلیارد دلار (معادل ۸۳۳ میلیارد ریال سعودی) پیش بینی کرده بود که از این رقم ۱۳۷ میلیارد دلار (۵۱۳ میلیارد ریال) از محل فروش نفت بود. با این حال ریزش قیمت نفت باعث شد درآمد نفتی عربستان سعودی به ۱۰۹ میلیارد دلار (۴۱۰ میلیارد ریال) سقوط کند.

افت تقاضا در بازار مسکن

بر اساس اطلاعات به دست آمده، بین روزهای ۱۴ تا ۲۱ آبان ماه تمایل برای فروش مسکن در تهران ۲۴ درصد افزایش و تقاضا ۴۳.۷ درصد کاهش داشته است. از طرف دیگر قیمت پیشنهادی در نیمی از مناطق کاهش و در نیمی دیگر افزایش یافت. /ایسنا

واکنش همتی به گزارش تخلفات جدی چند بانک

بررسی های تابناک اقتصادی نشان می دهد که اخیرا حوزه فن آوری بانک مرکزی گزارش هایی در خصوص تخلفات جدی چند بانک در عدم رعایت مصوبات ابلاغی درخصوص ضوابط و سقف تراکنشها به رئیس کل بانک مرکزی داده است. در این باره یک منبع آگاه بانکی با اشاره به گزارش تخلفات جدی چند بانک، به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: این موضوع با دستور همتی رئیس کل بانک مرکزی در حال رسیدگی است و صحبتهای روز چهارشنبه رئیس کل بانک مرکزی خطاب به مدیران عامل بانکها در خصوص مراقبت بانکها برای جلوگیری از سوءاستفاده از زیرساخت ها و تراکنش های بانکی برای اهداف پول شویی و فعالیت مبادلات فردایی ارز در این راستا بوده است.

تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت به ستاد اقتصادی ارجاع شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پیشنهادهایی در ارتباط با تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت مطرح شده که با موافقت و دستور رییس جمهور برای پیگیری سریع موضوع به ستاد اقتصادی دولت ارجاع شد.

روند کاهشی قیمت گوجه فرنگی

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، با اشاره به آغاز توزیع گوجه فرنگی با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان، گفت: با عرضه این محصول در شش میدان میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت این محصول روند کاهشی یافته است. /ایرنا 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
همه بازارها حباب دارن این حباب ها تا شش ماه آینده کاملا تخلیه میشه مسکن خودرو دلار سکه قیمتا کاذب و ترامپی
سرمایه گذاری روی یوان چین = نابودی هست و نیست سرمایه گذاران

بهترین سرمایه همچون گذشته طلا و ملک در شهرهای بزرگ است
کسانی که عاشق غرب هستند نمیدون که غرب عاشق چین شده است همیشه عقب هستیم
اگر دلار پایین بیاید هنر اقایان است اگر بالا برود کار دشمنان ودلالان ارز است
در اخبار رادیو شنیدم که دو برادر دزد در سرقت از یم منزل مبلغ یکصد و ده میلیارد دلار دزدیده اند و سئوال اینجاست که چند نفر در کشور ما وجود دارند که مثل این فرد دزد زده دلار های میلیاردی در خانه انبار کرده اند؟ و آیا مجمع آنها چقدر می شود؟ و چرا مجموع این دلارها در کشور ما هیچ اثری بر اقتصاد آمریکا ندارد ولی اقتصاد ما را فلج کرده است؟ و چرا سیاست های دولت بگونه ای رقم خورده است که این دلارها باید در دست مردم باشد؟ و سئوال آخر اینکه آیا این دلارهای انباشته در دست مردم چه ارتباطی با تحریم ها دارد؟ و آیا وقت آن نیست که از خواب خرگوشی بیدار شد و واقعیات را دید و مشکلات را از داخل حل کرد؟
علی رغم تبلیغات گسترده وشبانه روزی رسانه ها بورس به دلایل زیرهمچنان نزولی خواهد بود یادربهترین حالت بانوسان ناچیز درجاخواهد زد:
۱- تحریم عنقریب بورس
۲- کاهش قیمت دلار
۳- افزایش اجتناب ناپذیر نرخ سودبانکی ( کما اینکه ازهمین الان بیشتربانکهای خصوصی نرخ سودشان راافزایش داده اند)
۴-ازدست رفتن اعتماد عمومی به بورس
۴ ماهه بورس ۵۰ درصد سقوط کرده صداوسیماواکثرجراید وسایتها شتردیدی ندیدی ! حالا بعداز مدتها یکی دو درصد اونم به زور رفته بالا امشب خبر صداوسیما و فردا تیتر روزنامه ها دیدنیه !!!!
خوشحال میشم این کارشناسا بیان درمورد معنی کلمه ی افت یه توضیحی بدن
رشد حدودا 20 هزاری دلار تو کمتر از یه سالو با هیچ کاهشی نمیشه افت دونست
بورس بای بای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
خداروشکر مثبت شده
لعنت به چین و یوانش
بازار بورس ایران باید توسط همه مسئولین باید حمایت شود و بورس شاخص کلیدی سنجش اقتصاد کشورهاست.اینکه پنج درصد سهام آرامکو یا آمازون با کل بورس ایران برابری کند جای تامل دارد که نشان از کم کاریست...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی