بازدید 10798

پاسخ کامبوج بعد از تخریب یک پایگاه آمریکایی

به دنبال ابراز نگرانی آمریکا از تخریب پایگاه نظامیانش در کامبوج، وزیر دفاع این کشور در آسیای جنوب شرقی گفت که وظیفه اطلاع رسانی به آمریکا ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ 10 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، به دنبال اقدام اخیر دولت کامبوج در تخریب یک پایگاه دریایی آمریکا در این کشور، سفارت آمریکا در کامبوج ابراز تاسف کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» سخنگوی سفارت آمریکا در کامبوج روز سه‌شنبه در این زمینه گفت که از اقدامات نظامی کامبوج در تخریب تاسیسات دریایی آمریکا در این کشور بدون هیچگونه توضیح قبلی یا هشدار ناامید شده است.

مقامات کامبوج ماه جاری پایگاه دریایی «ریم» را که سال ۲۰۱۷ با هزینه آمریکا در این کشور ساخته شده بود تخریب کردند. این پایگاه دریای راهبردی در خلیج تایلند واقع شده و امکان دسترسی به دریای چین جنوبی، از مسیر‌های تردد دریایی مهم جهان را فراهم می‌آورد.

وزیر دفاع کامبوح در پاسخ به سخنان سخنگوی سفارت آمریکا گفت که کامبوج بر اساس منافع خود عمل کرده و وظیفه‌ای برای اطلاع‌رسانی به آمریکا درخصوص برنامه‌هایش ندارد. وزیردفاع کامبوج گفت: «ما این کار را کاملا برای کامبوج انجام می‌دهیم، نه برای خدمت به کس دیگری. کامبوج حق دارد از هر کسی که می‌خواهد برای توسعه کمک بگیرد».

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی در این زمینه چرخش کامبوج به چین را مطرح کرده و برخی گمانه زنی‌ها از حضور نظامی چین در منطقه‌ای که تاسیسات دریایی آمریکا قرار داشت، حکایت دارد.

خبرگزاری «رویترز» نیز چندی قبل نوشت که چین در تصمیم گیری کامبوج در این ماجرا نقش داشته، اما دولت کامبوج منکر دخالت چین در این ماجراست. پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نیز نسبت به گزارش‌ها در زمینه تخریب تاسیسات دریایی ساخت آمریکا در «ریم» ابراز نگرانی کرده و خواستار توضیحات کامبوج شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل