بازدید 6965

قیمت نفت دوباره کاهشی شد

قیمت نفت پس از افزایش یک شبه به علت پیشرفت در اثربخشی واکسن کرونا، به علت نگرانی در مورد تقاضا برای سوخت در کوتاه مدت در اروپا و آمریکا که به شدت با این بیماری درگیر هستند، کاهش یافت.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 10 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از افزایش یک شبه به علت پیشرفت در اثربخشی واکسن کرونا، به علت نگرانی در مورد تقاضا برای سوخت در کوتاه مدت در اروپا و آمریکا که به شدت با این بیماری درگیر هستند، کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 44 سنت کاهش، 41.96 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 53 سنت کاهش، 39.79 دلار فروخته شد.

هر دو شاخص نفتی در روز دوشنبه 8 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند که بیشترین افزایش روزانه در بیش از 5 ماه گذشته بود. پس از اینکه شرکت داروسازی فایرز اعلام کرد میزان اثربخشی واکسن این شرکت بیش از 90 درصد بوده است، قیمت نفت افزایش یافت.

بانک جی پی مورگان در یادداشتی نوشت: «یک واکسن با دوام بی تردید بازار نفت را تغییر می دهد؛ بازاری که نیمی از تقاضای آن از حرکت مردم و چیزهای اطراف تامین می شود.»

ریستارد انرژی نوشت محدودیت های قرنطینگی در اروپا می تواند یک میلیون بشکه نفت بیشتر در روز از تقاضا تا پایان سال کم کند درحالی که چندین ماه طول می کشد تا واکسن در دسترس باشد.

بجارنه تانهوگن، ردیس ریستارد انرژی گفت: «پیگیری سریع در مورد واکسن به این معنی نیست که خطر بازگشت آمریکا به محدودیت های تردد در پاییز و زمستان بازنگردد.»

کاهش قیمت نفت با اظهارات دیروز وزیر انرژی عربستان محدود شد. وی گفته بود در صورت کاهش تقاضا پیش از دسترس بودن واکسن، توافق کاهش تولید اوپک پلاس می تواند تغییر کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل