بازدید 11456
مشاور پیشین بایدن:

بازگشت به برجام از اولویت‌های اصلی بایدن است

یک مشاور ارشد پیشین جو بایدن گفت که او تصمیم دارد در ماه های اولیه ریاست جمهوری اش به توافق هسته ای بازگردد. او گفت البته بایدن به دنبال تغییراتی در برجام خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 09 November 2020


به گزارش تابناک به نقل از روزنامه صهبونیستی تایمز آو اسرائیل، آموس هوچستن مشاور ارشد پیشین جو بایدن گفت که بازگشت به توافق هسته ای از اولویت زیادی برای بایدن برخوردار است و او ظرف مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن اقدام به این کار خواهد کرد.

هوچستن در این باره گفت: من فکر می کنم در اولین ماه های ریاست‌جمهوری بایدن یا شاهد بازگشت کامل به توافق خواهیم بود یا این که تحت آنچه آن را «منهای برجام» می خوانم، تحریم های ایران در ازای به تعلیق درآمدن برخی برنامه هایی که تهران طی سه سال اخیر در زمینه هسته ای پیش برده است، لغو می شوند.
او همچنین گفت که بایدن خواستار برخی تغییرات در توافقی است که در سال ۲۰۱۵ انجام شد که شامل تاریخ پایان محدودیت‌های مندرج در آن نیز می شود.

جو بایدن پیش از این از تمایل به بازگشت به توافق هسته ای در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای خبر داده بود.

ایران یک سال پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای و در پی تعلل شرکای اروپایی برجام و اتحادیه اروپا در عمل به تعهداتشان در زمینه کاهش تاثیر تحریم های آمریکا از طریق پیدا کردن راهکاری برای عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، اعلام کرد که در چند گام تعیین شده تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاهش می دهد که این کاهش قابل بازگشت خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
باید بقیه کشورهای عضو برجام رو جلو انداخت تا آمریکا بیاد پای میز.
خخخخخخخ
امیدوارم این فرایند انجام شود، چون واقعا از لحاظ اقتصادی داغون و بیکار شدیم. مسئولین هم به خودشون بیان و توافق درست و محکم‌تر از قبلی نوشته بشه که دو سر برد باشه. چون لیاقت مردم ایران بودن در فقر و فلاکت و گرونی و بدبختی نیست، مردم ما لیاقتشون واقعا بیش از چیزاست
من میتونم یه قهوه در خدمت بایدن باشم . فکر کنم دعوتم رو رد نکنه چون کار خاصی که نداره . از سر بیکاری شده رئیس جمهور .
بایدن به برجام برمیگرده منتها به صورت نمادین و هشدار تجارت با ایران رو فعال نگه میداره. این یعنی ایران مجبوره تعهدات خودش رو انجام بده ولی هیچ رونق اقتصادی در کار نخواهد بود. و این همون مرگ تدریجی هست که به خاطرش خیلی ها دعا میکردن این آقا رای نداره. با ترامپ جراحی بود با خونریزی ولی همه چیز از ریشه حل میشد.
سگ زرد برادر شغاله.
به والله تا منافعي از آمريکا را تهديد نکند اصلا براي بايدن مهم نيست. فعلا نبود برجام تهديدي براي آمريکا نيست. مگر رئيس جمهور بعدي در ايران که حداقل در گسترش تحقيقات هسته اي و قدرت اقتصادي قدمي بردارد تا آمريکا بپاي ميز مذاکره بيايد.
برجام تغییر پذیر نیست ، ایشان می خواد بیاد تا مکاتیزم ماشه فعال بشه
الانش که نیومدن دلار داشت میریخت
ولی با چند تا مصاحبه رییس بانک مرکزی که هیجانات بازار رو کنترل میکنیم یعنی اجازه نمیدیم قیمت دلار بیاد پایین، چون کلی سود داره واسه دولت. چرا بخوان قیمتا بیاد پایین .... مردم اصلا مهم نیستن که چی دارن میکشن
خدا نگذره ...

خواهشا تابناک واسه اروم شدنمونم شده نشر بده
مشكل ايران آمريكا حل نخواهد شد مگر
پايان دشمني با اسراييل
پايان حمايت از گروه هاي به اصطلاح مبارز مانند حوثي ها حزب اله و امثالهم
سياست خارجي نياز به خونه تكاني اساسي و تغيير و مهم تر از آن جرات مي خواهد.
نتيجه حمايت از گروهك ها و دشمني با اسراييل جز منزوي شدن كشور هيج برايمان ندارد
خود اعراب كوتاه آمدن اشتي كردن
در كليه مغازه هاي فلسطين عكس صدام نصب شده است ! كمي تفكر
باید بایدن قول بده که تمام اجناس در ایران ارزان شود دلار را به قیمت جهانگیری برساند و دست کاسبان تحریم را کوتاه کند و جلوی اختلاس ها را بگیرد و .... شاید قبول کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار