بازدید 8258
۲

انتخاب بایدن تأثیری بر صادرات نفت ایران دارد؟

مدیرعامل یک شرکت بزرگ نفتی آمریکایی گفت: حتی با پیروزی بایدن و بازگشت آمریکا به برجام حدود یک سال طول خواهد کشید که صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 06 November 2020

به گزارش تابناک، فارس به نقل از آرگوس مدیا نوشت: اسکات شفیلد، مدیرعامل شرکت نفتی پایونیر نچرال ریسورز آمریکا می‌گوید؛ بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای در پی پیروزی احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خیلی نمی‌تواند مایه نگرانی در سایه شرایط کنونی بازار جهانی نفت باشد.

اگر جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، برنده انتخابات شود و راه را برای صادرات دوباره نفت ایران در قالب توافق هسته‌ای باز کند حداقل یک سال طول خواهد کشید که شاهد حصول توافق برای افزایش صادرات نفت ایران باشیم.

شفیلد ادامه داد: بنابراین من انتظار دارم که در اوایل یا اواسط سال 2022 ایران صادرات خود را به یک و نیم تا دو میلیون بشکه در روز برساند.

وی البته مدعی شد که ایران هم اکنون نفت خود را از طرق دیگر نظیر عراق به بازار عرضه می‌کند.

شفیلد معتقد است در صورتی که واکسن کرونا در سال آینده عرضه شده و به طور گسترده توزیع شود تا سال 2022 تقاضای نفت در بازار جهانی 8 تا 9 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به صد میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نفتی پایونیر نچرال ریسورز آمریکا، می‌گوید بنابراین به نظر من این مسئله می‌تواند فضا را برای اوپک و اوپک پلاس در راستای جذب افزایش صادرات نفت ایران فراهم کند.

شفیلد می‌گوید در صورتی که بایدن پیروز شود انتظار نمی‌رود که به این زودی‌ها شاهد افزایش مالیات بر شرکت‌ها باشیم چرا که ممکن است جمهوری خواهان بتوانند سلطه خود بر سنا را حفظ کنند. اما دولت وی خیلی زود قوانین سخت گیرانه‌ای را در زمینه آلایندگی، تولید نفت و گاز، اعمال خواهد کرد.

این کارشناس آمریکایی می‌گوید سؤال بزرگ اینجاست که آیا وی صدور مجوز برای حفاری‌های جدید را متوقف خواهد کرد یا خیر؟

بایدن گفته که حفاری‌های نفتی را متوقف نمی‌کند اما ممکن است از طرق دیگر نظیر توقف صدور مجوز حفاری ایالت‌هایی نظیر مکزیکو، وایومینگ، و ایالت‌هایی در ساحل خلیج مکزیک را تحت تاثیر قرار دهد.

شفیلد می‌گوید: این مسئله می‌تواند تولید نفت آمریکا در بلند مدت را با کاهش جدی همراه کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بایدن هیچگاه نگفته مخالف فشار حداکثری بر ایران هست.
دوران نفت تمام شده حتی برای عربستان،روسیه و امر یکا ما هم یا کار میکنیم و خلق ثروت میکنیم یا از گرسنگی می میریم دوران مفت خوردن تمام شده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر