بازدید 7859
۲

پسر رئیس‌جمهور برزیل به اختلاس متهم شد

پسر بزرگ «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل رسماً به اختلاس، پولشویی، سوءاستفاده از وجوه و هدایت یک سازمان مجرمانه متهم شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 04 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دادستان‌ها در ریو دو ژانیرو سه‌شنبه شب اعلام کردند علیه «فلاویو بولسونارو» ۳۹ ساله که بعد از مراسم تحلیف پدرش در ژانویه ۲۰۱۹ زیر ذره‌بین قرار گرفته، اتهامات اختلاس، پولشویی، سوءاستفاده از وجوه و هدایت یک سازمان مجرمانه را مطرح کرده‌اند.

به گزارش روزنامه «گاردین»، این اتهامات که فلاویو بولسونارو آن‌ها را پیش‌تر بخشی از توطئه سیاسی علیه پدرش خوانده بود، پیرامون سوءظن‌هایی درباره مشارکت او در اقدامی مجرمانه مرتبط با زمانی است که او عضو کنگره بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ از ریو بود.

در طرحی مجرمانه که معنای آن «تقسیم حقوق» است، سیاستمداران فاسد در برزیل بخشی از حقوق کارمندانشان را به نفع خود برمی‌دارند.

در این پرونده‌ها همچنین اتهاماتی علیه ۱۶ نفر دیگر از جمله «فابریسیو کوئیروز» افسر سابق پلیس و از دوستان قدیمی رئیس‌جمهور برزیل که با پسر او کار می‌کرده مطرح شده است.

تیمی حقوقی فلاویو بولسونارو در بیاینه‌ای این اتهامات را بی‌اساس خواند. رئیس‌جمهور برزیل، اما هنوز واکنشی نشان نداده است.

به نوشته گاردین، این اتهامات، جدیدترین شرمساری برای بولسونارو است که در سال ۲۰۱۸ با شعار خشکاندن ریشه فساد روی کار آمد و کم‌کم به ترامپ برزیل معروف شد.

علاوه بر پسر بزرگ او، پای دو پسر دیگر و همسرش هم در این پرونده‌های فساد مالی گیر است. «میشل بولسونارو» همسر وی هم به دلیل دریافت مبالغی مرموز از کوئیروز مورد بازجویی قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بله. واقعا. مسئولین ما مسلمان هستند و توانسته اند اسمی برای دزدی خود و فرزندانشان پیدا کنند که در دنیا داره استفاده میشه. اختلاس
تنها مملکتی که مسئولینش معصوم ودر صورت اتهام هم بلافاصله مبری ومصون از اشتباه هستند این مملکت است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل