بازدید 47130
پیمانه اقتصادی

پیرزن روستایی دوباره پورشه وارد می‌کند/ کاهش ۵۰۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها / بیمه مرکزی: خودروی بیش از ۲۲۰ میلیون تومان نامتعارف است / ارزش پول ملی ترکیه کمتر شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون زیان انباشته خودروسازان به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید، جهش سهام آسیا اقیانوسیه در آستانه انتخابات آمریکا، دیدار روسیه با تولیدکنندگان نفت درباره تمدید کاهش تولید اوپک پلاس، قیمت مرغ روی ٢٥ هزار تومان ثابت ماند و ممنوعیت فروش کالا‌های غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 03 November 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون زیان انباشته خودروسازان به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید، جهش سهام آسیا اقیانوسیه در آستانه انتخابات آمریکا، دیدار روسیه با تولیدکنندگان نفت درباره تمدید کاهش تولید اوپک پلاس، قیمت مرغ روی ٢٥ هزار تومان ثابت ماند و ممنوعیت فروش کالا‌های غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه را در بر دارد.

زیان انباشته خودروسازان به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: یکی از موارد بسیار مهم در مشکلات صنعت قطعه‌سازی که وجود دارد اما در جلسه ما با این گروه خودروسازی مطرح نشد، این بود که میزان زیان‌دهی خودروسازان بالا رفته و در حال حاضر زیان انباشته‌ هر دو خودروساز به بالغ بر ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. برای تامین بخشی از این زیان، قرار بوده است که از ابتدای مهرماه، قیمت‌گذاری خودرو برای سه ماه سوم سال اعلام شود اما علیرغم اصرار یکی از دو خودروساز بزرگ، افزایش قیمت شامل مهرماه نخواهد شد و برای دو ماه آبان و آذرماه اعمال خواهد شد. زیانی که بابت این موضوع نصیب سایپا خواهد شد، ۶۰۰ میلیارد تومان و برای ایران‌خودرو حدود ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.  

پیرزن روستایی دوباره پورشه وارد می کند

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ‏زور قانون شکنان به قدرت همتی چربید و دستور واردات با ارز متقاضی صادر شد، کسی اگر ارزی خارج از کشور داشته به کالا و در نهایت به ریال تبدیل نمی کند حتما این تصمیم تقاضای ارز را در بازار به شدت بالا می برد و در شرایطی که امکان عرضه وجود ندارد بار دیگر به قیمت فقر عمومی عده‌ای چاق می شوند. ‏امیدوارم افزایش قیمت امروز ارز نتیجه سیاست آزاد کردن واردات در مقابل صادرات و واردات با ارز متقاضی نباشد؛ سیاستی که بر اساس فشار لابی ها بر بانک مرکزی اتخاذ شد و حتما خیری برای مردم و اقتصاد کشور ندارد اما برای عده معدودی خوب نان داشت. ‏رفقا !
چند صباح دیگه نیایید بگید صادرکنندگان کارتن خواب رفتن ارز حاصل از صادراتشون را «خالی فروختن» به پیرزنه که پورشه وارد می کرد!

کاهش ۵۰۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها

یکی از کارشناسان بازار به ایرنا گفت: از هفته گذشته تاکنون قیمت خودروهای داخلی دست‌کم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افت داشته، اما از آن جایی که رشد عجیب و غریب و حباب گونه‌ای را در ماه‌های گذشته تجربه کرده بود و به نوعی هر کس به دلخواه خود قیمتی بر خودرو قرار می‌داد، همچنان خریداران از خرید دست کشیده و کاهش هرچه بیشتر نرخ‌ها را انتظار می‌کشند. در ماه‌های اخیر و با رشد خیره‌کننده نرخ ارز، دارندگان خودرو از فروش دست کشیده بودند تا به سودهای بالاتری برسند، اما اکنون که روند کاهشی نرخ ارز را شاهدیم مشتری وجود ندارد، با وجود این، فروشندگان نیز در برابر کاهش قیمت خودرو مقاومت می‌کنند. در بازار خودروهای خارجی، ریزش‌ها بسیار شدیدتر است به طوری که گاهی روزانه ۵۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت برخی خودروها را شاهدیم. 

بیمه مرکزی: خودروی بیش از ۲۲۰ میلیون تومان نامتعارف است

عباس خسروجردی مدیر کل نظارت فنی بر بیمه‌های غیرزندگی بیمه مرکزی در خصوص افزایش سقف پرداخت خسارت خودروهای نامتعارف بیمه های شخص ثالث، گفت: تا زمانی که سقف دیه افزایش پید نکند، سقف پرداخت خسارت خودروهای نامتعارف نیز تغییر پیدا  نمی کند. تعیین خودروی نامتعارف تابع نرخ دیه بوده و هر ساله توسط قوه قضائیه تعیین می شود. بنابراین  امسال شاخص خودروی متعارف و غیر متعارف  بیمه های شخص ثالث نیازی به تغییر ندارد.

لازم به ذکر است به خودوریی نا متعارف گفته می شود که مطابق با قانون خودرو قیمت روز آن مساوی یا کمتر از ۵۰ درصد دیه یک مرد است و خودروی نامتعارف، خودرویی است که قیمت آن بالاتر از این ۵۰ درصد دیه یک مرد باشد. در حال حاضر دیه مرد مسلمان ۴۴۰ میلیون تومان است و نصف آن که ۲۲۰ میلیون تومان  می شود. نرخ خودروهای نامتعارف بیمه های شخص ثالث طبق ابن فرمول حساب می شود. /باشگاه خبرنگاران جوان

جهش سهام آسیا اقیانوسیه در آستانه انتخابات آمریکا

روز سه‌شنبه، با التهاب بازارهای مالی جهانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سهام آسیا اقیانوسیه جهش کرد. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۱.۱۲ درصد جهش کرد و نیکی ژاپن ۱.۳۹ درصد بالا آمد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۱.۱۱ درصد جهش کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۲.۱۰ درصد به ارزش خود افزود. ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۹۳ درصد جهش کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۱.۶۸ درصد به ارزش خود افزود. در بازار ارز، نرخ برابری دلار با یوآن چین و ین ژاپن بدون تغییر ماند و به ترتیب در ۶.۶۸۹۴ واحد و ۱۰۴.۷۱ واحد معامله شد.

دیدار روسیه با تولیدکنندگان نفت درباره تمدید کاهش تولید اوپک پلاس

شرکت های نفتی روسیه روز دوشنبه با وزیر انرژی این کشور به منظور صحبت درباره احتمال به تاخیر افتادن تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس به مدت سه ماه، دیدار کردند. به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد صحبت هایی درباره احتمال کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس وجود داشته؛ اما این موضوع به عنوان مساله اصلی مورد بررسی نخواهد گرفت و تمرکز اصلی روی تاخیر احتمالی افزایش تولید است.

گروه اوپک پلاس که روسیه و عربستان سعودی در راس آن قرار دارند، به دلیل ضعیف ماندن تقاضا در حال بررسی به تاخیر انداختن افزایش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز است که قرار بود از ژانویه اجرایی شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیرا اظهار کرد، روسیه آمادگی پذیرش به تاخیر افتادن افزایش تولید برنامه ریزی شده را دارد. از آن زمان دورنمای تقاضا برای نفت با ازسرگیری دوباره قرنطینه در فرانسه، آلمان و انگلیس تیره تر شده است. قیمت نفت در لندن هفته گذشته که معامله گران تقاضای کمتر برای نفت را پیش بینی کرده بودند و همچنین تحت تاثیر افزایش تولید نفت لیبی، ۱۰ درصد سقوط کرد. معاملات نفت برنت روز دوشنبه نوسان زیادی داشت و  آخرین بار ۳۸ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

قیمت مرغ روی ٢٥ هزار تومان ثابت ماند

 قیمت مرغ نسبت به ده روز قبل تقریباً ثابت مانده و هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ١٧ هزار و ٥٠٠ تومان و هر کیلوگرم مرغ گرم در مراکز سطح شهر حدود ٢٥ هزار تومان است. به گفته فعالان صنعت مرغداری قیمت نهاده‌های دامی نیز همچنان بدون تغییر مانده و هم اکنون قیمت هر کیلوگرم سویا حدود ١٥ هزار تومان و ذرت حدود ٣٦٠٠ تومان است. یک تولیدکننده مرغ در همین زمینه به مهر گفت: افزایش قیمت تمام شده تولید و تأمین نصفه و نیمه نهاده‌های دامی از سوی دولت دلیل افزایش قیمت مرغ طی هفته‌های اخیر است و این مساله ربط چندانی به حضور دلالان ندارد.

ارزش پول ملی ترکیه کمتر شد

بالا رفتن فشار تورمی و کاهش شدید ذخایر ارزی باعث نگرانی معامله گران از توانایی بانک مرکزی ترکیه در مدیریت شرایط کنونی شده است. از طرف دیگر، نگرانی هایی از پیامدهای کرونا روی اقتصاد ترکیه که بخش بزرگی از اقتصاد ترکیه به گردشگری وابسته است، وجود دارد و تداوم شرایط کرونایی می تواند باعث عمیق تر شدن رکود اقتصادی در این کشور و افزایش شدید نرخ بیکاری شود.  

تصمیم بانک مرکزی ترکیه به ثابت نگه داشتن نرخ بهره با واکنش منفی فعالان بازار مواجه شده است. نرخ بهره ترکیه اکنون در سطح ۱۰.۲۵ درصدی قرار دارد و شماری از کارشناسان معتقدند برای کمک به اقتصاد این کشور، بانک مرکزی باید نرخ بهره را بالاتر ببرد که این مساله تاکنون به دلیل نگرانی از افزایش تورم اجرایی نشده است. مسائل اخیر باعث شد تا لیر که هفته گذشته به پایین ترین سطح تاریخ خود رسیده بود، بار دیگر یک رکورد دیگر ثبت کند و به کمترین نرخ برابری خود برسد تا جایی که نرخ برابری دلار در کانال ۸.۴ لیر تثبیت شود. در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول، هر دلار با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۸.۴۳۳ لیر رسید.

ممنوعیت فروش کالاهای غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه

تحت تدابیر قرنطینه ملی برای مهار شیوع ویروس کرونا، فروش کالاهای غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه از روز سه شنبه ممنوع می‌شود. به گزارش ایسنا، ژان کَستِکس، نخست وزیر فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی TF۱ اظهار کرد که تصمیم برای وضع محدودیت های سخت گیرانه دشوار بوده و قول داد از کسب و کارهایی که آسیب دیده اند، حمایت شود تا مجبور نشوند تعطیل کنند. نخست وزیر فرانسه گفت: ما از تدابیری که اعلام شده است برنمی گردیم. قطعا اکنون زمان مناسبی نیست. بازگشایی وجود نخواهد داشت و همه صاحبان کسب و کارها و سایرین باید فوق العاده مراقب باشیم و قرنطینه را رعایت کنیم. من به همه مغازه داران و سایرین می گویم بهتر است مقررات سلامتی و ایمنی را رعایت کنیم تا زودتر از قرنطینه خارج شویم.

مغازه داران کوچک در فرانسه به این که مجبور شده اند مغازه شان را ببندند، در حالی که سوپرمارکت ها می توانند کالاهای غیرضروری مانند کفش، لباس، محصولات آرایشی و گل بفروشند، زیرا در کنار این اقلام مواد غذایی هم می فروشند، اعتراض کرده بودند. برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه هم اعلام کرد سوپرمارکت‌های فرانسه با محدودیت های مشابه مغازه داران کوچک در زمینه فروش کالاهای غیرضروری روبه رو خواهند بود؛ اما مغازه داران اجازه ندارند مقررات قرنطینه جدید دولت را به چالش بکشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
1 ارزش پول ترکیه نسبت به سه سال پیش 3/5 برابر بیشتر است
2
واردکردن پورشه وپیرزن بهانه ای بیش نیست شما هم میدانید چه کسانی وارد میکنند
3 خودروسازان سیاه نمایی میکند وقتی به قیمت دلبخواهی با بدترین کیفیت ویکسال نوبت پیش فروش میکنند درولقع مردم ضرر میکنند
کدوم خودروها رو میفرمایین ۵۰۰ میلیون کاهش داشته منظورتون خودروهای چندمیلیاردیه!!!!!!!؟؟؟؟؟
ننه نقلی منم پورشه موخام
دلار 29 تومن
مشکل این مملکت تحریم نیست سو مدیریت هست وبس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
بنویسید فساد است. سوء مدیریت یک اصطلاح مودبانه برای پوشش خیلی چیزها است.
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
بنویسید سوء مدیریت بخوانید فساد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
فساد احسنت
خوب اوضاع اقتصادی داریم، خوب
به زبان بسیار سلیس و روان قیمت دیه را زیاد کنید تا ما قیمت بیمه را زیاد کنیم....
واقعا یکی از دولت بپرسد چرا خودروها از دو ماه پیش تا الان دوبرابر شده است و هیچ اقدامی نمیکند !؟. دلار که دو برابر نشده است ! خود من زمانی که دلار 22000 هزار تومان بود X3 2014 را فروختم 1.47 خانه خریدم الان که دلار 28000 تومان است همان خودرو راذ گذاشته برای فروش 2.8!!!!!!!!!!!!!!!. این چه توجهی دارد !؟
یعنی ساندرو سال ۲۰۰۶ رنو داچیا که در ایران مونتاژ شد الانو خودروی نامتعارفه؟؟؟؟؟؟؟؟ پس خودروهای ضد گلوله چه تعریفی دارند؟؟؟؟؟؟!!!!!!
چقدرمتاسفم که ارزش پول ترکیه کاهش پیداکرده خوش بحال ماکه دم ودقیقه پولمان زیادترمیشود فکرکنید پارسال این موقع یک دلارراچهارده تومان میخریدیم الآن سی تومان یعنی پول مادوبرابرشده ترکیه ارزش پولش کم شده پول مازیادشده بیشترازدوبرابرشده که الان دلاررا سی تومان میخریم درهرحال خوش بحال مابامقایسه باترکیه
اینجا ایران است
عجیب ترین ومخوف تریت نقطه روی کره زمین
کسی به کسی نیست
قیمتها لحظه ای جهش دارند
مسولین فقط ابراز نگرانی میکنند بدون کوچکترین اقدامی چونکه خودشان درهرصورت تامین هستندوغم نان وقسط ندارند
تا کی میخواهین بخاطر منافع دو خودرو ساز از جیب مردم بذل و بخشش بکنین؟!!!!!
ارزش پول ملی ترکیه کمتر شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خار را در چشم دیگران می بینند ولی کنده را در چشم خودشان نمی بینند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! علی برکت الله.
تا قیمت خودرو تو بازار 10 درصد افت پیدا میکنه. اینا قیمت کارخانه را 25 درصد می برن بالا تا اونم بره بالا و افت پیدا نکنه....
شایدم قیمت ها را می برند بالا که خودرو قاچاق نشه به کشورهای همسایه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی