بازدید 4072

سقوط قیمت نفت شدت گرفت

ت
کد خبر: ۱۰۱۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 02 November 2020

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر اعلام قرنطینه از سوی کشورهای اروپایی و ضعیف شدن تقاضا برای سوخت، بیش از سه درصد سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژانویه یک دلار و ۱۶ سنت معادل ۳.۱ درصد کاهش یافت و به ۳۶ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۲۴ سنت معادل ۳.۵ درصد کاهش یافت و به ۳۴ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت در ابتدای معاملات حداکثر ۵.۸ درصد و وست تگزاس اینترمدیت شش درصد سقوط کرده و به پایینترین قیمت از ماه مه نزول کرده بودند.

کشورها در سراسر اروپا تدابیر قرنطینه را برای مهار موج جدید شیوع کووید ۱۹ که در یک ماه گذشته شتاب گرفته است، وضع کرده اند.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: تدابیر قرنطینه که از سوی انگلیس و ایتالیا اعلام شده اند، به وخامت اوضاع اروپایی می افزایند. معامله گران زیادی اکنون به آمریکا و نرخ ابتلا در این کشور خیره شده اند و به این فکر می کنند که آیا مدل اروپایی در هفته های آینده در آمریکا تکرار می شود.

نفت پس از انتشار آماری که نشان داد سفارش های صادرات ژاپن برای نخستین بار در دو سال گذشته رشد کرده و فعالیت کارخانه ای چین در اکتبر شتاب گرفته و با سریع ترین روند در حدود یک دهه اخیر رشد کرده است، بخشی از ضرر ابتدای معاملات را جبران کرد. قرار است آمار تولیدی بیشتری در اروپا و آمریکا منتشر شود.

با این حال نگرانی ها نسبت به تقاضای ضعیف و افزایش عرضه از سوی اوپک و آمریکا باعث شد نفت در اکتبر برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کند و وست تگزاس اینترمدیت ۱۱ درصد و نفت برنت ۸.۵ درصد کاهش ماهانه را ثبت کردند.

طبق نظرسنجی رویترز، افزایش عرضه از سوی لیبی و عراق که از اعضای اوپک هستند، محدودیت تولید سایر اعضای این گروه را جبران کرده و باعث شده تولید این گروه در اکتبر برای چهارمین ماه متوالی افزایش پیدا کند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه در قالب گروه اوپک پلاس تولیدشان را با هدف تقویت قیمتها ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده اند. نشست وزیران نفت اوپک پلاس قرار است روزهای ۱۰ و ۱۱ آذر برگزار شود.

آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل های حفاری نفت و گاز در آمریکا در اکتبر برای سومین ماه متوالی افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، نزدیک شدن به روز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، باعث افزایش احتیاط سرمایه گذاران در بازارهای جهانی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل