بازدید 13730
دیپلمات آمریکایی:

زمانی که ایران ضعیف باشد، جهان جای امن‌تری است!

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در اظهاراتی گزاف تضعیف ایران را عاملی برای امن‌تر کردن جهان دانست.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 02 November 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی مدعی تضعیف ایران پس از خیانت اعراب در سازش با رژیم صهیونیستی شد.

دیوید فریدمن در مصاحبه‌ای مفصل با خبرگزاری جوییش نیوز سندیکت به تمجید از تلاش‌های آمریکا برای سوق دادن چند کشور عربی برای سازش با رژیم صهیونیستی پرداخت و مدعی شد پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، چند کشور دیگر عربی به جرگه سازش کندگان با تل‌آویو می‌پیوندند.

سفیر آمریکا خیانت کشور‌های عربی به آرمان فلسطین را زمینه ساز امنیت در خاورمیانه دانست و در اظهاراتی گزاف گفت: امارات در کنار تنگه هرمز و ایران است. از نظر آمریکا و اسرائیل ایران اکنون در موضع ضعیفتری نسبت به گذشته قرار دارد. زمانیکه ایران ضعیف باشد، جهان جای امن‌تری است.

این مقام آمریکایی در توجیه میانجیگری کشورش به نفع رژیم صهیونیستی مدعی شد: ثابت کردیم که عادی سازی روابط با اسرائیل موجب امنتر و مرفه‌تر شدن کشور‌ها می‌شود. از منظر آمریکا، کشور‌های مایل به عادی سازی، خواهان صلح، حقوق بشر و دیگر ارزش‌ها هستند و دوم اینکه این رخداد موجب ثبات خاورمیانه می‌شود.

فریدمن ضمن اذعان به رویکرد مداخله جویی دولت آمریکا گفت این مسئله سبب خواهد شد آمریکا کمتر به مناقشات خاورمیانه کشیده شود.

دولت‌های عربی امارات، بحرین و به تازگی سودان در خیانتی آشکار به ملت فلسطین ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر