بازدید 8722

مهار آتش سوزی جنگل‌های ماسال

فرمانده یگاه حفاظت منابع طبیعی گیلان، از مهار آتش سوزی جنگل‌های ماسال خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حریق سطحی بوده و تحت کنترل قرار دارد، اما همچنان در حال اطفا هستیم.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹ 01 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد قربانی لرد با اشاره به وقوع حریق در جنگل‌های طبیعی شهرستان ماسال، اظهار کرد: آتش سوزی در جنگل‌های پهن برگ شاندرمن از روز جمعه آغاز و دیروز مهار شد.

وی با بیان اینکه گرمای هوا و وزش باد جنوبی موجب شعله ور شدن مجدد حریق در دو منطقه از جنگل‌های ماسال شده است، تصریح کرد: هم اکنون یک منطقه شش هکتاری و یک منطقه حدودا ۱۵ هکتار درگیر حریق بوده و خار و خاشاک خشک شده پای درختان در حال سوختن است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از مهار آتش سوزی خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حریق سطحی بوده و تحت کنترل قرار دارد؛ البته آتش بیشتر متوجه برگ‌های خشک و خار و خاشاک است و اجازه آسیب دیدن درختان را نمی‌دهیم.

قربانی لرد، با بیان اینکه صعب العبور بودن منطقه اجازه حضور ماشین‌های آتش نشانی را نمی‌دهد، گفت: با حضور ۵۰ نفر از نیرو‌های یگان حفاظت و همیاران طبیعت و هلال احمر و بسیجیان و مردم محلی در حال اطفای حریق به وسیله تجهیزات انفرادی شامل دمنده و آتش کوب و چنگک هستیم و امیدواریم در صورت مساعد بودن وضعیت جوی تا پایان امشب اطفا شود.

وی ۹۵ درصد احتمال این آتش سوزی را بی احتیاطی دانست و یادآور شد: در این موقع از سال عوامل طبیعی موجب ایجاد حریق در جنگل‌ها نمی‌شود و لذا بعد از اطفا، بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از مردم خواست در شرایط وزش باد از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی خودداری کنند و اضافه کرد: در فصل پاییز درختان خشک هستند و به راحتی آتش می‌گیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار