بازدید 5009
۱

ماجرای مظاهری و تراکتور؛ از جعل تا تبانی

کد خبر: ۱۰۱۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷ 01 November 2020

رشید مظاهری یکی از بهترین بازیکنان تراکتور در لیگ نوزدهم بود. او در حالی از ذوب آهن جدا و به تراکتور پیوست که در تیم ملی فوتبال ایران ذخیره علیرضا بیرانوند بود و قصد داشت با انتقال به تراکتور و درخشش در این تیم به پیراهن شماره یک تیم ملی نزدیک‌تر شود.

به گزارش تابناک ورزشی، او یک سال موفق را در تبریز پشت سر گذاشت، اما این سال موفق با اتفاقات عجیبی به پایان رسید.

مظاهری در آستانه دیدار نیمه نهایی جام حذفی از حضور در تمرینات تراکتور سر باز زده و ساز جدایی کوک کرد. بلافاصله شایعاتی مبنی بر انتقال رشید به پرسپولیس منتشر شد، اما با حضور لک در پرسپولیس، این شایعات فروکش کرد. در حالی که تراکتوری‌ها هر روز خشمگین‌تر از دیروز نسبت به تصمیم ناگهانی دروازه بان تیم این واکنش واکنش نشان می‌دادند، مظاهری به عضویت تیم استقلال در آمد. این آغاز دعوای رسمی تراکتوری‌ها و مظاهری بود. در حال حاضر هر روز سوژه‌های جدیدی به این دعوا اضافه می‌شود.

بررسی دعوای بزرگ بین مظاهری و تراکتور؛ پای یک قرارداد در میان است!

معمای بزرگ؛ آیا جعلی در کار بوده است؟
هر ۲ طرف دعوا ادعای حقانیت دارند. باشگاه تراکتور معتقد است که رشید مظاهری با این باشگاه قراردادی ۳ ساله داشته و حضور او در استقلال تهران غیرقانونی است. مظاهری نیز معتقد است که با باشگاه تراکتور قرارداد یک ساله امضاء کرده و ادامه همکاری در سال‌های دوم و سوم منوط به توافق طرفین بوده و ادعای تراکتوری‌ها بر مبنای تغییراتی است که در این قرارداد بدون اطلاع این دروازه بان ایجاد شده است.

حالا سئوال بزرگ این است که آیا در قرارداد مظاهری جعلی صورت گرفته یا خیر؟ البته تراکتوری‌ها با توجه به جدایی پیش از پایان فصل مظاهری امیدوار هستند که بتوانند او را محکوم کنند، در طرف مقابل نیز، وکیل مظاهری معتقد است که علی رغم پیگیری مکرر هیچ کدام از مدیران باشگاه تراکتور حاضر به مذاکره جهت با مظاهری برای تمدید قرارداد نشده اند.

ماجرای یک غیبت غیرعادی
همان گونه که اشاره شد، رشید مظاهری در حالی که یکی از امید‌های تراکتور در راه فتح جام حذفی به شمار می‌رفت، طی تصمیمی جنجالی، چند روز قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان در نیمه نهایی جام حذفی، در تمرینات تراکتور حاضر نشد. این غیبت در نهایت به اتفاقاتی منجر شد که همه می‌دانیم. سئوال بزرگی که ذهن هواداران تراکتور را درگیر خود کرده این است که دقیقا چه اتفاقی رخ داد که کار به اینجا ختم شود؟

پاسخ وکیل مظاهری به این سئوال جالب است. او مدعی شده که سرمربی وقت تراکتور به مظاهری در مقطع یاد شده استراحت داده است. این در حالی است که با توجه به شرایط تراکتور و مظاهری، چنین ادعایی نمی‌تواند چندان منطقی و نزدیک به واقعیت باشد. ساکت الهامی در واکنش به این ادعا، ضمن تکذیب آن گفت: "کدام مربی عاقلی در نیمه نهایی جام حذفی که یک دروازه بان مصدوم دارد، به دروازه بان دیگر خود استراحت می‌دهد؟ از طرف دیگر، اخباری ۱۰ روز به علت مصدومیت در کنار ما تمرین نکرده بود و شرایط بازی نداشت."

در این بخش از ماجرا با توجه به ادعا‌های طرفین به نظر می‌رسد که حق با باشگاه تراکتور است، اما نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که بند موجود در قرارداد بازیکن و باشگاه، تعیین کننده‌ترین بخش ماجرا در چنین دعوا‌هایی به حساب می‌آید.

بررسی دعوای بزرگ بین مظاهری و تراکتور؛ پای یک قرارداد در میان است!

داستان ناتمام قرارداد‌های کم توان
در طول سال‌های اخیر بار‌ها شاهد این بوده ایم که بازیکنان سرشناس تیم تراکتور در مقاطع مختلفی از فصل و به بهانه‌هایی متفاوت از این تیم جدا شده و تبریز را ترک کرده اند. قریب به اتفاق این بازیکنان توسط باشگاه تراکتور تهدید به شکایت شدند، اما هیچ کدام از این شکایت ها راه به جایی نبرد و به طور معمول این باشگاه تراکتور بود که پس از صدور رای نهایی، محکوم شد. از جمله این پرونده ها می‌توانیم به جدایی استوکس اشاره کنیم که در نهایت تراکتور چند میلیارد ضرر کرد یا جدایی فورچونه، اروین و کنستانت که هر کدام در مقاطعی متفاوت تبریز را ترک کردند.

به نظر می‌رسد این داستان همچنان ادامه دارد و این بار شاهد قسمت ایرانی آن هستیم. شواهد و قرائن حاکی از این است که در ماجرای مظاهری و تراکتور نیز باشگاه تبریزی محکوم شده و این یک جای سئوال بزرگ است که قرارداد‌های تراکتوری‌ها را دقیقا چه شخصی و به چه صورتی تنظیم می‌کند.

انگ تبانی به مظاهری؛ تیری در تاریکی
در حالی که در چنین اتفاقاتی، معمولا باشگاه‌ها با استناد به قرارداد‌های حرفه‌ای که تنظیم کرده اند، وارد عمل شده و بازیکن خاطی را محکوم می‌کنند، اما باشگاه تراکتور در ماجرای مظاهری بیش از اینکه چنین راه منطقی را در پیش بگیرد به تهدید‌های رسانه‌ای بی اثر روی آورده است. در ادامه این سیاست نه چندان منطقی، باشگاه تراکتور چندی پیش بیانیه‌ای جنجالی منتشر کرد.

این باشگاه در بیانیه‌ای علیه مظاهری، او را محکوم به تبانی با ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال کرده است. این باشگاه با مشکوک دانستن زمان جدایی مظاهری از تراکتور، آن را به زد و بند دروازه بان سابق خود با سرخابی‌های پایتخت ربط داده است. این بیانیه جنجالی در شرایطی به صورت رسمی منتشر شده که برای اثبات آن سندی وجود ندارد و مصداق بارز تیری در تاریکی است. البته باشگاه استقلال نیز واکنش تندی به ادعای تراکتوری‌ها داشته و اعلام کرده که به زودی از آن‌ها شکایت خواهد کرد. وکیل مظاهری نیز واکنش مشابهی را داشته است.

حال باید دید باشگاه تراکتور در صورت شکایت مظاهری و باشگاه استقلال، چه مدارکی را برای اثبات ادعای جنجالی خود ارائه می کند.

عامل دزدی را پیدا کنید
باشگاه تراکتور در ماجرای مظاهری باید بیش از اینکه خود را درگیر بازی‌های رسانه‌ای بی اثر کند، درصدد پیدا کردن عاملی باشد که منجر به بروز این اتفاقات سریالی در سال‌های اخیر شده است. اینکه در یک باشگاه در طول ۲ فصل، بیش از ۵ بازیکن چنین اقدامی را انجام می دهند، به هیچ عنوان عادی نیست، حتی اگر رفتار این بازیکنان غیرحرفه‌ای و ناپسند باشد، بازهم دلیلی بر کتمان ضعف مدیریتی که اجازه‌ چنین کاری را به بازیکن می‌دهد.منبع:باشگاه‌خبرنگاران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خخخخخخ...
آخه آتا زنوزیه نه....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس