بازدید 8464

کلاهبرداری با حربه فروش وام ازدواج

پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته، از کشف پرونده کلاهبرداری با حربه فروش وام ازدواج خبر داد و از هموطنان خواست قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی، از صحت وجود وام مطلع شوند.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 31 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد احسان بهمنی سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان اظهار داشت: چندی پیش خانمی به پلیس فتا استان مراجعه کرد که مدعی بود از طریق یک آگهی فروش وام مورد کلاهبرداری قرار گرفته، از این رو مراتب برای رسیدگی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: تصویر آگهی مربوطه، متنی با مضمون اعطای وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد و ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان بود که از متقاضیان خواسته شده بود از طریق پیامک برای پرداخت هزینه خرید وام اقدام کنند.

سرهنگ بهمنی ادامه داد: شاکیه به محض مشاهده آگهی و پس از هماهنگی تلفنی، همراه با متهم به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کردند و خانم جوان مبلغ پنج میلیون تومان برای خرید وام واریز می کند؛ لیکن با اقدامات فنی پلیس مشخص شد اصل وام غیر واقعی بوده است و متهم ضمن خاموش کردن تلفن همراه خود، متواری شده است.

وی افزود: سرانجام با جمع آوری ادله دیجیتال و تکمیل تحقیقات میدانی، مشخص شد متهم فراری با کارت بانکی همسرش اقدام به دریافت مبلغ پنج میلیون تومان و انتقال آن به حساب شخص دیگری بابت اجاره خودروی پژو پارس کرده است، در نهایت مادر متهم طی توافق با شاکیه، خسارت های مربوطه را پرداخت کرد و پرونده همراه با رضایت کتبی برای کسب تکلیف به دادسرا ارسال شد.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان گفت: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی، اقدام به تحقیق و استعلام صحت وجود وام از طریق بانک مربوطه کنند به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

کلاهبرداری سایبری با موضوع وام فوری بدون ضامن

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری کلاهبرداری که در یکی از سایت‌های تبلیغاتی به بهانه اعطای وام از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با عنوان اعطای وام فوری بدون ضامن از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: معمولا افرادی که با این شگرد از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند، ابتدا با ارائه فرم‌ها و قراردادهای مختلف اقدام خود را قانونی جلوه داده و اعتماد شاکی را جلب می‌کنند، به طوری که شاکی فریب این افراد را خورده و اقدام به تکمیل فرم ها و ارسال مدارک خود و واریز مبلغ پنج میلیون ریال به حساب متهم کرده است.

سرهنگ مرتضوی گفت: با بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: امروزه کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی با شیوه و شگردهای خاصی از جمله پرداخت وام به شهروندان صورت می‌گیرد، بنابراین متقاضیان دریافت وام حتما به بانک مراجعه نمایند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، همچنین جمع آوری اطلاعات شهروندان از دیگر شگردهای کلاهبرداران سایبری است که با ترفند اعطای وام اطلاعات شهروندان را جمع آوری می‌نمایند، بنابراین شهروندان به هیچ عنوان به این تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار اینگونه افراد نگذارند.

دستگیری ایجاد کننده کانال‌های دوست‌یابی

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با راه اندازی کانال‌های دوست‌یابی در فضای مجازی، ازهموطنان کلاهبرداری می کرد.

سرهنگ سامع خورشاد افزود: در پی کلاهبرداری های متعدد از هموطنان در اکثر نقاط استان مازندران در خصوص کانال های دوست‌یابی و ازدواج موقت، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد.

وی گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم ساکن یکی از شهرهای استان مازندران بوده است که طی هماهنگی با مقام قضائی شناسایی و دستگیرشد. سرهنگ خورشاد افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت؛ سرانجام با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال جمع‌آوری شده، به جرم خود اعتراف کرد.

توقیف شناور حامل کالای خانگی قاچاق

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف یک فروند شناور حامل کالای خانگی قاچاق در آب های ماهشهر خبر داد.

سردار لطفعلی پاکباز اظهار داشت: در راستای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به چرخه اقتصاد داخلی کشور و مبارزه بی امان با قاچاقچیان سوخت و کالا، دریابانان پایگان دریابانی ماهشهر روز گذشته موفق شدند یک فروند شناور باری حامل محموله های قاچاق را در آب‌های شمالی خلیج فارس متوقف کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از شناور توقیفی ۲۰ دستگاه تلویزیون ال ای دی و پنج دستگاه ماشین لباسشویی که با هدف عرضه در بازار کشور، از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس بارگیری شده و فاقد هرگونه مجوز قانونی بودند را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۶ متهم در این رابطه، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی محموله مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع قانونی شدند.

مهار ۱۵۷ راس احشام قاچاق

جانشین مرزبانی کردستان از مهار ۱۵۷ راس احشام سبک و سنگین قاچاق در نوار مرزی شهرستان بانه و مریوان خبر داد.

سرهنگ محمد عارف سپهری گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق احشام در مرزها و همچنین کمک به اقتصاد کشور، مرزبانان استان کردستان مبارزه با قاچاق احشام را در دستور کار خود قرار دادند. مرزبانان طی ۴۸ ساعت گذشته در پایش و کنترل نوار مرزی استان کردستان ۱۵۷ راس احشام سبک و سنگین را به ارزش هفت میلیارد ریال مهار کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان