بازدید 24315

دلیل صدا‌های مرموز و ترسناک در کانادا چیست؟

افراد زیادی روی این صدا‌ها تحقیق کرده اند از جمله شخصی به‌نام «مایک پرووست» که چهار هزار صفحه از مشاهدات روزانه‌اش درباره مدت، شدت و ویژگی‌های این صدا‌ها در شرایط آب‌وهوایی مختلف جمع‌آوری کرده است، اما هیچ تجزیه و تحلیل قابل قبولی برای منبع صدا ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 31 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، در بخش‌های مختلفی از جهان مردم صدا‌هایی از زیر‌زمین، اقیانوس و دریا‌ها شنیده‎اند که هیچ‎وقت منشأ آن‎ها را پیدا نکرده‎اند. گاهی اوقات این صدا‌ها به‌قدری وحشت‌انگیز و گیج‌کننده هستند که مردم ناچار می‌شوند محل زندگی خود را ترک کنند و دولت‌ها، ارتش و دانشمندان از سراسر جهان برای تحقیق روی این پدیده‌ها دست به‌کار می‌شوند و اغلب به جواب قطعی نمی‌رسند. ساکنان شهر «وینزور» در کانادا از ۱۰ سال پیش تا به حال از صدا‌های مداوم و عجیب نشئت گرفته از منبعی ناشناخته حرف می‌زنند که زندگی آن‌ها را به شدت مختل کرده است.

یک وزوز ناتمام در شهر

شهر «وینزور»، ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و از سال ۲۰۱۰ مردمش از صدا‌های عجیبی شاکی‌اند که از هر نقطه شهر به‌گوش می‌رسد. صدا‌هایی شبیه موتور یک کامیون، نویز یک بلندگو یا رعدو برقی از دور که گاهی شدید و گاهی آهسته است. حتی پیش آمده که چند روزی خبری از صدا نبوده، اما دوباره سروکله‌اش پیدا شده است. اصلا قابل پیش‎بینی نیست که صدا‌ها کی شروع می‌شوند، چقدر طول می‌کشند و چه شدتی دارند و همین ویژگی‌ها، آن‎ها را غیرقابل تحمل کرده‎است.

همچنین سلامتی و کیفیت زندگی مردم را به‎خطر انداخته است و مردم شهر هنوز به آن عادت نکرده‎اند. مردم تلاش زیادی برای کشف یا رفع این صدا کرده‌اند، اما نه‎تن‌ها به نتیجه‌ای نرسیده بلکه دچار ناراحتی‌هایی مثل سردرد، بی‌خوابی، بی‌قراری و افسردگی هم شده‌اند. به‌گفته پزشکان این صداها، چون فرکانس پایینی دارند، آسیب‌های طولانی مدت برای گوش ایجاد نمی‌کنند، اما برخی ساکنان با این حرف‌ها قانع نشده‎ و بار و بندیل‌شان را جمع و از شهر مهاجرت کرده‌اند. تصور کنید چه برای کار از خانه بزنید بیرون و چه برای تفریح در طبیعت، این صدا‌های آزاردهنده همیشه در گو‎ش‌تان باشد. عجیب این که حتی حیوانات هم از این صدا‌ها آسیب دیده‌اند.

حدس‎های فراوان و سوالی که هنوز بی‎جواب است

افراد زیادی روی این صدا‌ها تحقیق کرده اند از جمله شخصی به‌نام «مایک پرووست» که چهار هزار صفحه از مشاهدات روزانه‌اش درباره مدت، شدت و ویژگی‌های این صدا‌ها در شرایط آب‌وهوایی مختلف جمع‌آوری کرده است، اما هیچ تجزیه و تحلیل قابل قبولی برای منبع صدا ندارد. معمولا نخستین گمان‎ها درباره دلایل صدا‌های عجیب شامل چنین مواردی است؛ کارخانه‌های صنعتی، خطوط گاز و برق پرفشار، دستگاه‌های بی‌سیم و در بعضی موارد نتیجه موج‌های فرکانس حاصل از لرزه‌ها در زمین یا جو. برخی هم دلایل پزشکی مثل اختلال «وزوز گوش» را ارائه می‌دهند.

برهمین اساس عده‌ای می‌گویند، احتمالا منبع این صدا‌ها مربوط به کارخانه فولادسازی آمریکایی است که در جزیره‌ای نزدیک به این شهر قرار دارد، ولی کسی تا به‌حال موفق نشده است برای درستی این ادعا با مسئولان آن وارد مذاکره شود. محققان، اما می‌گویند معمولا صدا‌های زیادی در اطراف ماست و تا زمانی که روی آن‌ها تمرکز نکنیم، آن صدا‌ها را نمی‌شنویم. این محققان وجود صدا‌های مرموز را تایید کرده، اما منبع آن را هنوز پیدا نکرده‌اند. در نهایت برخی هم در برابر هر پدیده غیرقابل توضیحی ذهن‌شان به سمت فرازمینی‌ها و نظریه توطئه می‌رود و ادعا می‌کنند که این صدا‌ها حاصل سیستم‌های مخابرات نظامی مخفیانه برای ارتباط با زیردریایی‌ها یا برنامه آزمایش اسلحه‌های مخفی است.

براساس یک افسانه محلی سرخ پوستی در کانادا، این صدا ممکن است ریشه در افسانه شکارچی نهنگ باشد که حین شکار، هیولایی بر او ظاهر می‌شود و از او می‌خواهد که نهنگ را شکار نکند، چون تقدیر نهنگ، مرگ به دست شکارچی نیست، اما شکارچی بی‌توجه به خواسته هیولا، نهنگ را شکار می‌کند و از آن به بعد این صدا برای تلنگر به وجدان نوادگان این شکارچی از زیر دریا شنیده می‌شود. به هرحال تا امروز منبع این صدا‌ها همچنان اسرارآمیز باقی مانده ‏است و احتمالا روزی با تحقیقات بیشتر، دلایلی منطقی برای آن ‎پیدا شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر