بازدید 7792

محمد بنا با انتخابی فرنگی کاران ایران موافقت کرد

بعد از حواشی که باعث شد تا کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد خبر از برگزاری مسابقات انتخابی در همه اوزان برای شناخت ترکیب جهانی خود بدهد، در خبری غیرمنتظره اعلام شد این انتخابی در تیم ملی کشتی فرنگی هم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 28 October 2020

نام محمد بنا همیشه کارشناسان را به یاد عدم برگزاری انتخابی در تیم ملی کشتی می‌اندازد البته که این اعتقاد آقای خاص کشتی ایران است که در تورنمنت‌های بین المللی شاگردانش را محک بزند و در نهایت عملکرد آن‌ها در همین مسابقات ملاک او برای انتخاب نفر نهایی خواهد بود.

به گزارش تابناک ورزشی، اما حالا چه شده که محمد بنا هم برای اولین بار به انتخابی رودرروی شاگردانش رضایت داده؟ اینکه مدعیان هر وزن به صورت مستقیم با هم کشتی بگیرند و برنده همان یک مبارزه راهی مسابقات جهانی شود. این یعنی کادرفنی کمترین دخالت را در انتخابی ملی پوشان خواهد داشت.

مثلا شاید در ۸۷ کیلو نتوان پیش بینی کرد که از بین رامین طاهری و حسین نوری کدام یک برنده انتخابی می‌شوند و سلیقه محمد بنا با توجه به آمادگی این دو کشتی گیر با نتیجه‌ای در انتخابی رخ می‌دهد، متفاوت باشد.
چیزی که مشخص است بنا به خاطر برگزار نشدن تورنمنت‌های بین المللی برای اولین بار به برگزاری انتخابی در تمامی اوزان رضایت داده است. از سویی با توجه به اینکه مسابقات جهانی ۲۰۲۰ نه گزینشی المپیک است و نه سطح بالایی نسبت به سال‌های اخیر دارد، بنا حساسیت چندانی روی نفرات اعزامی نخواهد داشت.

محمد بنا با انتخابی فرنگی کاران ایران موافقت کرد

البته در مجموع نفرات حاضر در اردو بازهم با سلیقه محمد بنا انتخاب شدند. مثلا اینکه خبری از سعید عبدولی، کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی در سال‌های اخیر نیست و نام او در انتخابی هم گنجانده نشده است. یا اینکه در برخی اوزان بنا با بالا و پایین کردن وزن فرنگی کاران در پی جذاب‌تر کردن رقابت بین مدعیان است. مثلا اینکه محمدرضا گرایی به وزن ۶۷ کیلوگرم رفته تا با حسین اسدی کشتی بگیرد.

بدون شک در این میان رقابت در سه، چهار وزن از حساسیت بالاتری برخوردار است. در وزن ۶۰ کیلوگرم با حضور دو مدعی بزرگ یعنی پویا ناصرپور و علیرضا نجاتی احتمالا شاهد یک دوئل جذاب خواهیم بود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری و حسین نوری رقابت نزدیکی خواهند داشت. در ۹۷ کیلوگرم هم با حضور علیاری و بالی، شاید ساروی کار آسانی برای قهرمانی در انتخابی نداشته باشد؛ و در نهایت اوج حساسیت در ۱۳۰ کیلوگرم خواهد بود؛ جایی که سه مدعی یعنی امیر قاسمی منجزی، میرزازاده و یوسفی به مصاف هم می‌روند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار