بازدید 5372

سوریه: بهداشت جهانی از سیاسی کاری دوری کند

معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با مسئولین سازمان بهداشت جهانی از این سازمان خواست ضمن روشن کردن تاثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر اوضاع انسانی در سوریه برای جهانیان، از همه اشکال سیاسی کاری دوری کند.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ 25 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، معاون وزیر خارجه سوریه امروز میزبان «احمد المنظری» مدیر دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی و «اکجمال مختوموفا» نماینده سازمان بهداشت جهانی در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «فیصل المقداد» در این دیدار بر اهمیت تقویت همکاری میان سوریه و سازمان بهداشت جهانی به خصوص در شرایط شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: «سوریه تحریم‌های یکجابه و کمرشکن آمریکا و متحدان اروپایی آن علیه سوریه را محکوم می‌کند که غیراخلاقی، غیرانسانی و متناقض با منشور سازمان ملل است.»

معاون وزیر خارجه سوریه از نهاد‌های بین المللی فعال در زمینه امور بشردوستانه و در راس آن سازمان بهداشت جهانی خواست واقعیت تاثیر تحریم‌ها بر مسائل انسانی در سوریه و نیاز‌های بهداشتی و انسانی اساسی شهروندان سوریه را برای جهانیان روشن کند.

المقداد ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی سازمان بهداشت جهانی به همکاری انسانی و واقعی و دوری از همه اشکال سیاسی‌کاری، اقدامات دولت آمریکا علیه این سازمان در شرایط همه گیری کرونا را محکوم کرد.

المنظری هم ضمن تقدیر از همکاری خوب دولت سوریه و نهاد‌های آن با سازمان بهداشت جهانی بر تمایل این سازمان برای تقویت همکاری با دولت سوریه به منظور تحقق منافع ملت سوریه در مقابله با چالش‌های بهداشتی تاکید کرد.

المنظری به حضور سوریه در شصت و هفتمین نشست کمیته منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی و انتخاب وزیر بهداشت سوریه به عنوان نائب رئیس این کمیته اشاره کرد و نقش سوریه در حوزه بهداشت در سطح منطقه‌ای را تمجید کرد.

رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی گفت: «سازمان بهداشت جهانی درصدد تقویت همکاری میان کشور‌های منطقه و رونق دادن به تولید دارو به منظور رفع نیاز‌های کشور‌های منطقه است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل