بازدید 18187

بهداشت جهانی: ماه‌های آینده بسیار سخت خواهد بود

«تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت جمعه شب ضمن ابراز نگرانی از «رشد تصاعدی» موارد ابتلا به بیماری ویروس کرونا، گفت که ماه‌های آینده در این زمینه بسیار دشوار خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۸ 24 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری آلمان (د.پ.آ)، وی از کشورهایی که تحت تأثیر شیوع رو به رشد کرونا قرار دارند، خواست که به سرعت برای مقابله با شیوع این ویروس اقدام کنند.

آدهانوم که در ژنو سخن می‌گفت افزود: بسیاری از کشورها در مسیر خطر پیش می‌روند و ما در یک مرحله سخت بیماری به ویژه در نیم کره شمالی قرار داریم، به همین خاطر ماه‌های آینده بسیار سخت خواهد بود.

رییس سازمان جهانی بهداشت از دولت‌ها خواست که به سرعت با اتخاذ تدابیر جدید از فوت مبتلایان به کووید -۱۹ جلوگیری کنند و مانع فروپاشی خدمات بهداشتی شوند.

آدهانوم ادامه داد: اگر دولت‌ها وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا را به دقت پیگیری کرده و آن‌ها را از دیگران جدا کنند و قرنطینه بهداشتی برای افرادی که با مبتلایان ارتباط داشته‌اند در پیش گیرند، در این صورت می‌توان از اعمال مقررات منع رفت و آمد صرف نظر کرد.

وی همچنین خواستار حمایت مناسب از شهروندان و خانواده‌ها در برابر بیماری کرونا شده است.

رییس سازمان جهانی بهداشت از کشورهایی که با رشد روز افزون مبتلایان و ورود شمار زیاد بیماران به بیمارستان‌ها و افزایش بستری آنان در بخش مراقبت‌های ویژه رو به رو هستند خواست که اقدامات و تدابیر را به سرعت [برای مقابله با کرونا] تشدید کنند.

تاکنون شمار مبتلایان به کووید -۱۹ در جهان به ۴۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۷۱ نفر رسیده است که از این تعداد، ۳۱ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۶۸۲ نفر بهبود یافته‌اند و یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۴۵ نفر جان باخته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار