بازدید 27826
۶

آمریکا خواستار برسمیت شناختن استقلال قره‌باغ شد

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه از دولت این کشور خواست تا استقلال منطقه قره‌باغ کوهستانی را برسمیت بشناسد.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۲ 24 October 2020
به گزارش تابناک به نقل ازفارس، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه از دولت این کشور خواست تا استقلال منطقه قره‌باغ کوهستانی برسمیت شناخته شود.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «من رسما از آمریکا می‌خواهم تا استقلال جمهوری آرتساخ (قره‌باغ کوهستانی) را برسمیت بشناسد.»

شیف اضافه کرد که آمریکا بیکار نخواهد نشست تا جمهوری آذربایجان و ترکیه به جنگ علیه منطقه قره‌باغ کوهستانی پرداخته و صد‌ها نظامی و غیرنظامی را کشته و ده‌ها هزار نفر را آواره کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «جیحون بایرام‌اف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز جمعه با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود دیدار و گفتگو کرد.

از سوی دیگر، پامپئو با «زهراب مناتسکانیان»، وزیر خارجه ارمنستان نیز جداگانه دیدار و گفتگو داشت.

این دیدار‌ها بنا به دعوت ایالات متحده آمریکا با هدف کاهش تنش و حصول آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی صورت گرفته بود.

دیدار‌های جداگانه بین وزیران خارجه آمریکا، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در باره تنش اخیر در حالی است که طرف‌های درگیر دو نوبت با میانجیگری روسیه در مسکو دیدار کرده و دو مقطع بر سر آتش‌بس به توافق رسیدند؛ آتش‌بسی که پایدار نبود و طرفین یکدیگر را به نقض آن متهم کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۶
قند تو دلتون آب نشه اینکار نخواهد شد حالا چندتا نماینده با لابی ارمنی ها یه طرحی دادند لابی طرفدار آذربایجان قویتر از لابی ارمنی هاست بعدش هم سرنوشت قره باغ در میدان نبرد در حال حل شدنه
دولت آمریکا هیچ وقت اینچنین حرفی را نخواهد زد. یک نماینده مجلس یک حرفی زده. تنها کشوری که از این غلط‌ها می کند روسیه و ارمنستان است. کما اینکه روسیه در اوکراین و گرجستان این خبط را مرتکب شده و آمریکا و سازمان ملل آن را محکوم کردند.
راستی در کامنت قبلی یادم رفت به یک سری نکته ها اشاره کنم.
۱. در صورتی که سایر کشورها سیاستی مانندارمنستان این گونه که هر جا که ارمنی دارد پس باید تصرف شود ، چه فاجعه‌ای رخ خواهد داد همه کشور ها باید با هم بجنگید.
۲. اگر روزی ارمنستان قدرت بگیر احتمالا به خاطر این که شهرهایی مانند ارومیه،تبریز اصفهان و تهران چون ارمنی دارد پس باید به تصرف ارمنستان درآیند.
۳. چرا هنوز پس از ۳۲ دوسال ارمنستان خاک پاک آذربایجان را تخلیه نمی کند.
۴. همین اروپا و آمریکا که سر از حقوق بشر می دهند ولی صرفاً چون ارمنستان مسیحی هستند از کنار کشتار جمعی و آواره کردن بیش از یک میلیون مسلمانان قره باغ چشم پوشی می کنند ولی مسئولین کشور ما !!!؟؟
۵. کشور ارمنستان و حتی مسئولین کشور ما نیز نباید در تله و حیله گری هاو نیز زیاده خواهی های روسیه وآمریکاگیر بافتند.زیرا بعدها ما هستیم و همسایگان که می توانیم به خاطر هم کیش و هم زبان بودن در روزهای بحرانی براستی یارو یاور هم باشیم.
۶. شنیده شدن اذان پس از ۲۸ سال در قره باغ مبارک باد.
زنده باد آذربایجان و آذربایجانی ها.
امریکا غلط کرده قره باغ مال آذربایجانه وباید واگذاربشه به خودش
اشتباه کردین شما در مناطق دیگر دخالت می کنید اگر اینکار صورت بگیرد این مناطق متعلق به ایران است و در سال 1360 باید برگردانده می شد اگر برای آذربایجان خط و نشان بکشید و از دست آنها خارج شود ایران باید این مناطق را پس بگیرد.
همیشه دموکراتهای کثیف به فکر تجزیه کشورهای منطقه و ایجاد گروههای تروریستی مثل داعش برای زمینه سازی این امر بوده اند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل