بازدید 7385

جعفری: اصلاح ساختاري در سپاه

فرمانده كل سپاه با بيان اين كه يكي از مسائل، غفلت نسبي از فلسفه وجودي سپاه است، افزود: مدتي است كه اين غفلت وجود داشته و به همه ابعاد و ماموريت‌هاي سپاه كمتر توجه مي‌شده است.
کد خبر: ۱۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۷ 04 May 2008
فرمانده كل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي با تاكيد بر تجديد نظر در روند طي شده چند سال اخير در سپاه اظهار كرد: ماهيت سازماني سپاه ، نظامي است ولي ماموريت آن تنها به همين يك بعد خلاصه نمي‌شود.

به گزارش ايسنا، سردار جعفري در مراسم توديع و معارفه فرماندهان منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ با تقدير از تلاش‌هاي سردار آقا مير ، فرمانده سابق اين منطقه افزود: تهران يكي از مناطق مهم و حساس كشور ماست و كار در اين منطقه شرايط خاص خود را دارد كه از عهده هر كسي بر نمي‌آيد و سردار آقامير اين مسووليت را به خوبي انجام دادند.

وي با بيان اين كه براي معرفي فرمانده منطقه مقاومت بسيج تهران بحث و بررسي زيادي صورت گرفت، اظهار كرد: از ميان افراد مختلف ، سردار عراقي كه از فرماندهان موفق نيروي زميني بودند و تجربيات زيادي هم دارند انتخاب شدند.

جعفري در ادامه با اشاره به فلسفه وجودي سپاه در برنامه‌هايي كه بايد براي آينده انقلاب و حراست از جمهوري اسلامي در اين نيرو انجام شود تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين برنامه‌هايي كه در تحول سپاه مد نظر است، اصلاح ساختاري در سپاه است كه بايد به دستور مقام معظم رهبري ، اين اقدامات ساختاري انجام بگيرد. ماموريت سپاه گستردگي زيادي دارد و همانطور كه اين مجموعه به بعد ميداني توجه داشته است بايد به ساير ابعاد آمادگي دفاعي سپاه در انقلاب نيز توجه خاص و ويژه شود. سپاه بايد با حفظ آمادگي‌هاي دفاعي تلاش كند در ابعاد ديگر آمادگي‌ها پيشرفت‌هاي خوبي را در خود ايجاد كند.

فرمانده كل سپاه با بيان اين كه يكي از مسائل، غفلت نسبي از فلسفه وجودي سپاه است، افزود: مدتي است كه اين غفلت وجود داشته و به همه ابعاد و ماموريت‌هاي سپاه كمتر توجه مي‌شده است.

وي ادامه داد: حضور طولاني مدت سپاه در دوران دفاع مقدس از دلايل بروز اين مساله است و بعد از جنگ هم ماهيت سپاه يك ماهيت نظامي تلقي شد كه اين امر تشديد شد.

جعفري، سپاه را سازماني با ماهيت انقلابي و مردمي دانست و اظهار كرد: چند سال روندي را داشتيم كه امروز بايد در آن تجديد نظر جدي شود. دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي فقط به مبارزه سخت و نظامي محدود نمي‌شود و نگراني و دغدغه حضرت امام نسبت به انقلاب هم بيشتر از داخل بود نه خارج كشور.

وي خاطرنشان كرد: ‌در تدابير چند سال اخير مقام معظم رهبري بر ماهيت سپاه تاكيد شده است تا متوجه اين نكته اساسي و ماهيت اصلي سپاه باشيم؛ چرا كه سپاه نبايد خود را با نيروهاي نظامي تك ماموريتي مقايسه كند.

جعفري با بيان اين كه سپاه از نظر تعداد و تنوع ماموريت‌ها دست كمي از نيروي انتظامي ندارد افزود: اداره اين سازمان با اين ماموريت‌هاي متنوع دشوار است؛ به ويژه زماني كه مجموعه‌اي از روش‌هاي متناسب با ماهيت واقعي سپاه وجود نداشته باشد، كار براي اداره اين سازمان سخت‌تر مي‌شود و اين جاست كه مديران و فرماندهان كار سخت و حساسي دارند و بايد اين خلا را پر كنند.

وي تصريح كرد كه در اين راستا مديران و فرماندهان نقش تعيين‌كننده‌اي دارند و بايد مسووليت‌پذيري بالايي داشته باشند.

فرمانده كل سپاه ادامه داد:‌ نكته‌اي كه بايد به آن توجه كرد، ارتباط بسيار زياد و نزديكي است كه بايد بين مجموعه رده‌هاي سازماني سپاه به‌ويژ نيروي زميني سپاه و نيروي مقاومت بسيج انجام گيرد. نزديكي ماموريت‌ها بين اين دو رده و گستردگي تشكيلات در همه رده‌هاي استان‌ها ايجاب مي‌كند هماهنگي بيشتري بين اين دو مجموعه صورت بگيرد. در مباني نه گانه سازماندهي سپاه و بسيج نيز به اين نكته توجه زيادي شده است و به زودي اقدامات عملي آن هم صور ت خواهد گرفت.

به گزارش ايسنا ، پس از سخنان سردار جعفري ، سردار آقامير فرمانده سابق منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ در اظهارات كوتاهي با بيان اين كه بسيج تهران با توجه به تمام سليقه‌ها و شرايط مختلف و علي‌رغم ميل نااهلان و نامحرمان همواره در صراط مستقيم و راه ولايت گام برداشته است، تاكيد كرد : منطقه مقاومت بسيج تهران امروز در زمينه‌هاي مختلف آمادگي‌هاي لازم را دارد و قادر است با اوج‌بخشي انقلاب اسلامي و استفاده از روش‌هاي سخت و نرم ، از دستاوردهاي نظام دفاع كند.

در ادامه اين مراسم سردار مهدوي‌نژاد معاون بازرسي نيروي مقاومت بسيج متن حكم فرماندهي سردار عراقي را قرائت كرد.

سردار عراقي فرمانده جديد منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ نيز در سخناني اظهار كرد: زمينه كاري من عمدتا در دفاع و جنگ بوده است ولي برخوردهاي نزديكي هم با بسيج و بسيجيان در استان‌هاي مختلف داشته‌ام . قطعا من تجربه سردار آقا مير را ندارم؛ اما به اين نكته كه كار بسيج كاري جدي و سنگين است و همچنين به گسترش دامنه بسيج واقف هستم.

وي ادامه داد: بر حسب تكليف اين مسووليت را پذيرفته‌ام و حتي در دو مرحله افرادي شايسته‌تري را پيشنهاد كردم ولي وقتي به من تكليف شد استخاره و مشورت نكردم، توكل كردم و پذيرفتم .

وي با بيان اين كه به كارگيري بسيج در سازمان‌هاي رزم يكي از آرزوهاي ما بوده است افزود: براي پيشرفت بسيج و اعتلاي سپاه ، بر اساس تدابير فرمانده كل سپاه كارها را پي‌گيري خواهم كرد.

عراقي تصريح كرد: ما امروز احساس تكليف مي‌كنيم و بايد در اين مقطع حساس نظام را ياري دهيم و در جهت اعتلاي سپاه تلاش كنيم. بنده به عنوان يك سرباز، وظيفه دارم كه خود را فداي سپاه كنم .

به گزارش ايسنا،‌ در پايان اين مراسم لوح تقدير سردار آقامير و لوح انتصاب سردار عراقي از سوي حجت‌الاسلام والمسلمين حسين طائب جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج و سردار جعفري فرمانده كل سپاه اعطا شد.

در اين مراسم فرماندهان نواحي مختلف نيروي مقاومت بسيج ، شخصيت‌هاي نظامي ، انتظامي و كشوري از جمله سردار رادان ، فرمانده پليس تهران ، سردار سلامي فرمانده نيروي هوايي سپاه ، صفرعلي براتلو معاون سياسي استانداري تهران و پرويز سروري نماينده مجلس حضور داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار